Jäähdytysnesteen varoitusvalo

14+14

Autossani (vuoden 207 Polo 47kw koneella) on säiden kylmentyessä ilmennyt hieman erikoinen ongelma:
Melko pian kylmäkäynnistyksen jälkeen syttyy moottorin ylikuumenemisesta varoittava varoitusvalo. Jäähdytysnesteen lämpömittari näyttää tällöin 50 astetta (minimi), eikä lämpötila nouse ajossa yli 90 asteeseen. Ongelmaa ei esiinny lämpimän koneen käynnistyksen jälkeen, eikä ulkolämpötilan ollessa plussalla. Jäähdytysnestettä on riittävästi.
Auto hankittu kesällä, joten aiemmista talvista ei kokemusta.
Mikä voisi aiheuttaa moisen vian? Jokin anturi ei tykkää pakkasesta?

5

5519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uusi poloilija

      Itse olen ajellut viime vuodet 51 kW:n koneella, joka kai on pohjimmiltaan sama kolmepyttyinen bensakone. On uudempaa V korimallia, jossa ei lämpömittaria ole. Eipä ole toisaalta varoitusvalokaan syttynyt, vaikka pakkaskäynnistyksiä on riittänyt.

      Anturivika kuulosti hyvältä arvaukselta. Jos ei ole siinä vikaa, voi kai osittain vaurioitunut piuha tai piuhaliitoskin oikkuilla, kun kylmällä materiaali hiukan supistuu. Olisiko muuten sulakevika mahdollinen?

    • vagpolo

      Päivänselvä juttu. Jäähdytinnesteen lämpötila-anturi on rikki, oireilee juuri noin. Antaa eculle virheellistä tietoa moottorin lämpötilasta. Vikakoodina näyttää myös tuon.
      Helppo vaihtaa ja maksaa 20-50e uusi osa, jäähdytinnesteet tulee tosin pihalle.

    • Anonyymi

      Vw polo, jäähdytinnestettä riittävästi, lämpötilan merkkivalo 90 astetta, ok eikä punaisella, kuitenkin jäähdytinnesteen merkkivalo alkaa palamaan parinkymmenen km päästä. Kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen, merkkivalo poistuu eikä pala...mikähän oikkuilee?

      • Anonyymi

        Sekundaarinen yksilö kyseessä?


    • Anonyymi

      kansihan siitä poloisesta on haljennut, soppa ja soossi sekaisin, on muuten tyyppivika vw konsernin ajoneuvoissa, ei muuta kuin uutta vaihtomoottoria etsimään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      60
      4325
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      175
      2679
    3. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2468
    4. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      218
      2431
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      435
      1669
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      169
      1537
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1534
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      101
      1338
    9. 79
      1291
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      59
      1249
    Aihe