Pojjaat, se o alkanu ny

Vaki asukas

Nyt ne tulee yli rajan. Huomasin asian vasta konkreettisesti toissailtana kun olin iltalenkillä.

Pataässä karaoke baarista kuului surkeata ääntä, aivan kuin koiraa olisi kidutettu. Tuulipuku oli tullut granille laulamaan karaokea. Huoh, koko talvi tätä pitää kestää aina huhtikuulle.

Junttien talvivaellus on siis alkanut. Kesällä ei ollut edes pikkukuppila auki, kiitos heille siitä.

Mitä mieltä olette muut Inglesin vakiasukkaat? Kaivataanko tänne suomalaisia?
Kaikki muut kansallisuudet, kuten saksalaiset, britit, manner-espanjalaiset ja vaikka venäläiset ovat tervetulleita mielestäni.

Mitä muut granilaiset olette mieltä? Ahdistaako suomalaiset meidän kylässämme?

70

1578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tätä mieltä olen

      HAISTA SINÄ VITTU!!!!

      • Pöpi asukas

        "Huoh ! Koko talvi tätä pitää kestää" .
        Ei sitä tarvitse kestää koko talvea , tule talveksi Suomeen.
        Menet sitten taas ensi kesänä ihailemaan suljettuja kapakoita
        ja Auringon kuivaksi kärventämää hiekkarantaa.
        Saat kaikessa rauhassa yksin mittailla Inglesin kesän takia
        autioituneita katuja.


    • Neuvon Sinua

      Älä kärsi vaan muuta vaikka Kongoon.

    • Sirkku ja Pekka

      Meitä ei ahdista enää. Asuimme mieheni kanssa Green Field hotellissa aikaisemmin kaksi vuotta. Juuri tuo mainitsemasi syyt saivat meidät muuttamaan. Asumme nyt täällä lähellä Faro 2 ostoskeskusta lähellä jossa on todella rauhallista. Suomalaisiin törmää satunnaisesti, mutta ei ole karaokebaareja meillä täällä. Käymme noilla mainitsemillasi kulmilla ainoastaan kesäaikaan kun nuo suomi ravintolat ovat kiinni.

      Terveisiä kaikille tutuille Playa del Inglésin asukkaille.

      • Opi esimerkistä

        Jos toimit Sirkun ja Pekan tavoin muuttamalla edes lyhyen matkan, niin saataa ahdistuksesi helpottaa ja saat lisää elinvuosia. Ei elämän pitäisi olla raskasta ja suvaitsematonta.


      • Kotihoitoon
        Opi esimerkistä kirjoitti:

        Jos toimit Sirkun ja Pekan tavoin muuttamalla edes lyhyen matkan, niin saataa ahdistuksesi helpottaa ja saat lisää elinvuosia. Ei elämän pitäisi olla raskasta ja suvaitsematonta.

        Aloittajalle ei tule riittämään noin lyhyt muuttomatka ,ehkäpä
        kuuden tunnin lentomatkasta olisi apua hänen kohdallaan.


      • Tuleva asukas

        Me myös olemme tulossa sinne 30.11 3kk ajaksi ja asian vierestä,haluaisin
        kysyä missä siellä on terveysasema johon voi mennä Eu-terveyskortin kanssa?
        Mieheni on huonokuntoinen,jotta olisi hyvä tietää etukäteen,jos tarvitsee
        lääkäriä.
        toivottavasti saan järkevän vastauksen,ei pilkantekoa.


      • Maspalomas fani

        Jos saa kysyä niin missä te käytte kaupassa?


      • Vakituinen asukas
        Maspalomas fani kirjoitti:

        Jos saa kysyä niin missä te käytte kaupassa?

        Muhoksen Siwassa,tai Tyrnävän Salessa.Mies käy mielummin Salessa ,kun sieltä saa BONUSTA!!!


      • Maspalomas fani
        Vakituinen asukas kirjoitti:

        Muhoksen Siwassa,tai Tyrnävän Salessa.Mies käy mielummin Salessa ,kun sieltä saa BONUSTA!!!

        Luuletko olevasi hauska??


      • Vakituinen asukas
        Maspalomas fani kirjoitti:

        Luuletko olevasi hauska??

        No jos kysyy noin ,niin pakkohan siihen on vastata rehellisesti.Entä itse,missäs käyt kaupassa?


      • ....
        Vakituinen asukas kirjoitti:

        Muhoksen Siwassa,tai Tyrnävän Salessa.Mies käy mielummin Salessa ,kun sieltä saa BONUSTA!!!

        Asutko vakituisesti Muhoksella vaiko Tyrnävällä ?
        Itse käytän vain Alkoa ja Siwaa.
        Alkosta löytyy lomatunnelma ja Siwasta lomaruuat .


      • Vaki asukas
        Tuleva asukas kirjoitti:

        Me myös olemme tulossa sinne 30.11 3kk ajaksi ja asian vierestä,haluaisin
        kysyä missä siellä on terveysasema johon voi mennä Eu-terveyskortin kanssa?
        Mieheni on huonokuntoinen,jotta olisi hyvä tietää etukäteen,jos tarvitsee
        lääkäriä.
        toivottavasti saan järkevän vastauksen,ei pilkantekoa.

        Osoite sairaalaan on: C/ Teobaldo Power, s/n., Centro Comercial Sonnenland
        Katso Google maps palvelussa mistä löytyy.
        Puhelinnumero on: 928 76 44 25
        Se on sinä liikenneympyrän vieressä.
        Kelan antama "sininen kortti" riittää sitten vain akuutteihin tapauksiin. Yksityissairaalassa hoitovuorokausi ns. "teholla" on 1750-2100€. Matkavakuutusta suosittelisin


      • Vaki asukas
        Maspalomas fani kirjoitti:

        Jos saa kysyä niin missä te käytte kaupassa?

        Yleensä San Fernandon Liddlessä. Jos on tarjoukset hyvät, niin Bellavista ostarin Hiperdinossa. Se on vähän kuin pieni Prisma ilman elektroniikka ja vaatepuolta.


      • Vaki asukas
        Tuleva asukas kirjoitti:

        Me myös olemme tulossa sinne 30.11 3kk ajaksi ja asian vierestä,haluaisin
        kysyä missä siellä on terveysasema johon voi mennä Eu-terveyskortin kanssa?
        Mieheni on huonokuntoinen,jotta olisi hyvä tietää etukäteen,jos tarvitsee
        lääkäriä.
        toivottavasti saan järkevän vastauksen,ei pilkantekoa.

        Lisättäköön nyt vielä että jos hätä tulee niin apua saa tietenkin mistä tahansa lääkäriasemalta. Ei siinä vaiheessa kannata mitään kortteja miettiä. Soittavat sieltä sitten isompaa apua jos tarvis on. Nämä meidän "lääkäriasemat'" ovat vain sellaisia pikkuputiikkeja, mutta sieltä apua jos pikainen hätä tulee. 112 auttaa,puhuvat sujuvaa englantia.


      • Aki Vasukas
        Vaki asukas kirjoitti:

        Yleensä San Fernandon Liddlessä. Jos on tarjoukset hyvät, niin Bellavista ostarin Hiperdinossa. Se on vähän kuin pieni Prisma ilman elektroniikka ja vaatepuolta.

        Vai oikein Liddlessä (?) käyt ja tarjoksien perässä juokset,taidat olla itse sitä "tuulipuku kansaa"


    • Ahdistuksesta pois

      Miksi työnnyt "suomi-kuppiloiden " lähelle? Luoja paratkoon kun täällä' on kymmeniä kilometrejä katuja, joiden varsilla ei ole edes suomalaisten matkatoimistojen käyttämiä hotelleja.. Kokeile muuttaa saaren sisäosiin paikallisten pariin - tai siellä on varmaan jotain muuta joka ahdistaa. Kyllä tänne mahdutte kaikki positiiviset suomalaiset - ei yksi vakiasukas edusta kuin ahdasmielistä vähemmistöä, joka joutaisi täältä narisemasta pois.

      • Vaki asukas

        Oletko tosissasi kirjoituksesi kanssa?

        Onko kyse samasta ongelmasta kuin koulukiusattujen kanssa? Miksi uhrin pitää muuttaa koulua tai siirtyä kotiopiskeluun. Miksi kiusaajia ei laiteta kuriin?

        Miksi minun pitää lähteä kotikaupungistani yhtään mihinkään, jossa olen jos vuositolkulla asunut? Monet pidempäänkin kuin minä.
        Miksi kiusaajat eivät itse mene tuonne saaren sisäosiin ja laita sinne ravintoloitaan pystyyn?

        Ja kyllä meitä vakiasukkaita on todella monta, itse tunnen noin 20 jotka olemme kyllästyneet siihen että talvella suomalaiset juopot valtaavat kaupunkimme.
        Meitä on Gran Canarialla noin 1000 vakituiseen asuvaa.
        EMME kaipaa suomalaisia turisteja.


      • Ahdistuksesta pois
        Vaki asukas kirjoitti:

        Oletko tosissasi kirjoituksesi kanssa?

        Onko kyse samasta ongelmasta kuin koulukiusattujen kanssa? Miksi uhrin pitää muuttaa koulua tai siirtyä kotiopiskeluun. Miksi kiusaajia ei laiteta kuriin?

        Miksi minun pitää lähteä kotikaupungistani yhtään mihinkään, jossa olen jos vuositolkulla asunut? Monet pidempäänkin kuin minä.
        Miksi kiusaajat eivät itse mene tuonne saaren sisäosiin ja laita sinne ravintoloitaan pystyyn?

        Ja kyllä meitä vakiasukkaita on todella monta, itse tunnen noin 20 jotka olemme kyllästyneet siihen että talvella suomalaiset juopot valtaavat kaupunkimme.
        Meitä on Gran Canarialla noin 1000 vakituiseen asuvaa.
        EMME kaipaa suomalaisia turisteja.

        Olen tosissani kirjoitukseni kanssa. On typerää ottaa vertaus koulukiusaamisesta - jos Sinua kiusataan henkilökohtaisesti, niin ota yhteys paikallis viranomaisiin.
        Vuosikausia täällä (tai missä tahansa) asuneena Sinulla pitää olla ymmärrystä että maailma muuttuu Eskoseni. Niin täällä Granilla kuin Suomessa ja Siperiassa. Ja todella kun Sinua ahdistaa, niin ajattele vakavasti omaa terveyttäsi ja siksi muuttoa minne tahansa, jota ei turisti-tuulipuku-suomalaiset ole vielä löytäneet. Jos nämä saaret ovat Sinulle tärkeitä, niin harkitse vaikka Gomerraa.
        Ja jos teitä on 20 jotka olette kyllästyneet tilanteeseen, niin meitä on Sinun mukaan siis 980 muuta vakituiseen asuvaa, jotka tulevat juttuun muiden suomalaisten kanssa. Vointeja vaan


      • ?Kaupunkinne??????
        Vaki asukas kirjoitti:

        Oletko tosissasi kirjoituksesi kanssa?

        Onko kyse samasta ongelmasta kuin koulukiusattujen kanssa? Miksi uhrin pitää muuttaa koulua tai siirtyä kotiopiskeluun. Miksi kiusaajia ei laiteta kuriin?

        Miksi minun pitää lähteä kotikaupungistani yhtään mihinkään, jossa olen jos vuositolkulla asunut? Monet pidempäänkin kuin minä.
        Miksi kiusaajat eivät itse mene tuonne saaren sisäosiin ja laita sinne ravintoloitaan pystyyn?

        Ja kyllä meitä vakiasukkaita on todella monta, itse tunnen noin 20 jotka olemme kyllästyneet siihen että talvella suomalaiset juopot valtaavat kaupunkimme.
        Meitä on Gran Canarialla noin 1000 vakituiseen asuvaa.
        EMME kaipaa suomalaisia turisteja.

        Suomalaisista vakiasukkaista suuri osa tienaa ansionsa juuri
        Suomi-turisteilta.
        Mikäli ETTE kaipaa suomalaisia turisteja teidän on aika muuttaa muualle.


      • hyvä suomi
        Vaki asukas kirjoitti:

        Oletko tosissasi kirjoituksesi kanssa?

        Onko kyse samasta ongelmasta kuin koulukiusattujen kanssa? Miksi uhrin pitää muuttaa koulua tai siirtyä kotiopiskeluun. Miksi kiusaajia ei laiteta kuriin?

        Miksi minun pitää lähteä kotikaupungistani yhtään mihinkään, jossa olen jos vuositolkulla asunut? Monet pidempäänkin kuin minä.
        Miksi kiusaajat eivät itse mene tuonne saaren sisäosiin ja laita sinne ravintoloitaan pystyyn?

        Ja kyllä meitä vakiasukkaita on todella monta, itse tunnen noin 20 jotka olemme kyllästyneet siihen että talvella suomalaiset juopot valtaavat kaupunkimme.
        Meitä on Gran Canarialla noin 1000 vakituiseen asuvaa.
        EMME kaipaa suomalaisia turisteja.

        no hohhoijaa.en kyllä ymmärrä miks ylipäätään tarttee lähtee minnekkään suomesta.....edes lyhyemmäks aikaa


    • Pysykää poissa

      Neljä suomalaista ravintolaa on aivan siinä 50 metrin säteellä. Onko sinne pakko vaan tunkea näin pienelle alalle valittamaan. Taitaa näin pieni alue vetää kuin magneetti vakiasukkaita.

    • tuulipukujuntti

      Mien päädyitkään asumaan Inglesiin. Otan osaa. Ja vielä sinne suomalaiskulmille.Jälkeeenpäin on helppo viisastella, että olisko pitänyt tehdä edes yks viikon reissu sinne ennen muuttoa.

      • Vaki asukas

        Tein Inglésiin 22 reissua ennen tänne muuttoa


    • kohta

      tulen muutaman viikon päästä ja saat varmasti turpiisi jos tulet vastaan inglesin suomalais alueella saatanan idiootti.

      • kanarianmies.fi1

        toivottavasit oi oli vaa tjoikki,,,muuten,,,,yäk


      • Pete S

        Älä vaivaudu antamaan turpiin omien vaikeuksiensa keskellä olevaa ahdistunutta ukkelia. Ole suomalainen mies - yläpuolella tuollaisen vaki asukkaan.


    • Urpå

      Pitäiskö sun muuttaa pois sieltä jos suomalaiset ahdistavat?
      Tuolla sun logiikalla. Sinäkin kun suomalainen olet. :D

    • minävaan

      Ja minua ahistaa nuo Inglesissä asuvat kaikkitietävät ja näsäviisaat suomalaiset jotka lukeutuvat itsensä mielestä aluperäisiin asukkaisiin....muuttakaa Fernandon puolelle....

      • Käymään vain

        Tuo ketjun avaaja saattaa olla tosissaan eikä avannutkaan juttua sarkastisesti, vaan on todellakin tekstinsä mukainen ressukka. Se että suomalaishissukka asustelee Inglesissä sen verran, että on siellä silloin kun joku lomaa kaipaava tulee sinne lämmittelemään satunnaisesti, ei tee hänestä kantakanarialaista, jolla olisi vara sanoa jotain turisteista.
        Avaaja on ilmeisesti eläkkeellä, eikä tietenkään tiedä, että hänen eläkevakuutusyhtiönsä ei maksa hänen eläkettään kokonaan. Osan maksaa valtio, joka kerää rahansa työssäkäyviltä. Avaajan tekstistä huomaa, että hän tuntee olonsa turvalliseksi ainoastaan suomalaisten läheisyydessä. Ketjun avaaja on hyvin tyytyväinen elämäänsä koska käy iltalenkeillä Inglesissä ja haluaa kertoa siitä muillekin. Yksi neuvo: Opettele joki piisi kunnolla, ennen kuin menet Pataässään joikumaan.


    • Tuskin kantakanarialaisetkaan,ainakaan julkisesti, mollaisivat heidän "palkanmaksajia"eli meitä turisteja,olimmepa mistä maasta tahansa.Olen saanut aina ystävällisen kohtelun ja uskon niin jatkuvankin,no pari päivää ja......

      • Annulis

        Olen samaa mieltä kanssasi. Mutta en ole aina kaikista asioista (enkä tarvitsekkaan, näkökannat voi muuttua), mutta vinkkejä olen asiallisista kirjoituksistasi saanut paljonkin - kiitos, ja jatka samalla linjalla. Täällä ei ole montaa asiallista kirjoittajaa.


      • Annulis
        Annulis kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi. Mutta en ole aina kaikista asioista (enkä tarvitsekkaan, näkökannat voi muuttua), mutta vinkkejä olen asiallisista kirjoituksistasi saanut paljonkin - kiitos, ja jatka samalla linjalla. Täällä ei ole montaa asiallista kirjoittajaa.

        Siis tarkoitin donluis Sinua.


      • Dementia
        Annulis kirjoitti:

        Siis tarkoitin donluis Sinua.

        Annulis kyllä täällä näyttää olevan useitakin asiallisia kirjoittajia.
        Aloittajasta voisi sanoa , että hän on ilmeisesti eläkkeellä oleva
        kärttyisä vanhus , joka purkaa turhautumistaan toisiin suomalaisiin.
        Hän ei voi antaa itselleen periksi , että olisi hyvä käydä välillä
        Suomessa virkistäytymässä ja siinä samalla piipahtaa lääkärissä.


    • Ketju haisee

      Älkää Kommetoiko ketjun aloittaja, on joku pentu. SELVÄ PROVO

      • Pete S

        Mutta mielestäni ed vuosina sama nimimerkki on kirjoittanut asiaakin - mm juuri olleista myrkyistä siellä. Joten - - - - en ole varma!


      • Vaki asukas

        Olen 59-vuotias pentu


      • J J
        Vaki asukas kirjoitti:

        Olen 59-vuotias pentu

        Siis 59 vee ja yhä pentujen tasolla! Voi aika loppua, ennenkuin aikuistumista.


    • muuttolintunen

      Ikävää ja todella oudoksuttavaa vihamielisyyttä kotimaisia turisteja kohtaan tuolla naapurisaarella. Tervetuloa suomalaiset Teneriffalle sillä täällä me vakiasukkaat sekä talvehtijat toivotamme lyhyellä tai pitkällä turistilomalla olevat maanmiehemme tervetulleiksi sekä pohjoiseen että etelään ja myös osallistumaan seuramme aktiiviseen toimintaan. Turistit tuovat elämää ja rahaa matkakohteeseen sekä mukavaa vaihtelevaa seuraa ja uusia tuttavuuksia meille paikkakuntalaisille. Tapaamisiin pikkiksessä, tansseissa tai muissa kerhomme tilaisuuksissa.

      • muuttokotka

        On se hienoo kun teneriffa on niin täydellinen paikka ja siellä on vain niin täydellisiä turisteja ja niin täydellisiä kaupunkeja ja täydellinen ilmasto aina!
        Se on kyllä kumma kun suurin osa turisteista matkustaa muille saarille kuin Teneriffalle vaikka se on niin täydellinen saari tulvineen ja myrskyineen mut kai nekin on täydellisiä :)


      • kotilahna
        muuttokotka kirjoitti:

        On se hienoo kun teneriffa on niin täydellinen paikka ja siellä on vain niin täydellisiä turisteja ja niin täydellisiä kaupunkeja ja täydellinen ilmasto aina!
        Se on kyllä kumma kun suurin osa turisteista matkustaa muille saarille kuin Teneriffalle vaikka se on niin täydellinen saari tulvineen ja myrskyineen mut kai nekin on täydellisiä :)

        Teneriffa ei ole sen huonompi tai parempi saari kuin muutkaan, mutta siellä talvehtivat suomalaiset ovat mitä ilmeisemmin paremman yhteishengen omaavia kuin Granilla oleskelevat. Tuskin Teneriffan suomalaisyhteisö on niin juoruilevaa ja kuppikuntaista väkeä kuin naapurisaarella jossa kun kaksi suomalaista kohtaa niin haukutaan kolmatta. Hyvä henki tuntuu olevan suomalaisseurassa toisin kuin Granin vastaavassa.


      • niin se vain on
        kotilahna kirjoitti:

        Teneriffa ei ole sen huonompi tai parempi saari kuin muutkaan, mutta siellä talvehtivat suomalaiset ovat mitä ilmeisemmin paremman yhteishengen omaavia kuin Granilla oleskelevat. Tuskin Teneriffan suomalaisyhteisö on niin juoruilevaa ja kuppikuntaista väkeä kuin naapurisaarella jossa kun kaksi suomalaista kohtaa niin haukutaan kolmatta. Hyvä henki tuntuu olevan suomalaisseurassa toisin kuin Granin vastaavassa.

        Ei ne teneriffan suomalaiset ole mitään muuta kuin itseään täynnä olevia juoppoja eli samoja mitä näkee mantereella!


      • Diez
        muuttokotka kirjoitti:

        On se hienoo kun teneriffa on niin täydellinen paikka ja siellä on vain niin täydellisiä turisteja ja niin täydellisiä kaupunkeja ja täydellinen ilmasto aina!
        Se on kyllä kumma kun suurin osa turisteista matkustaa muille saarille kuin Teneriffalle vaikka se on niin täydellinen saari tulvineen ja myrskyineen mut kai nekin on täydellisiä :)

        Kyllä ne turistit taitaa matkustaa mieluiten Teneriffalle, saarista ainut listalla

        Syyslomaviikon 42 suosituimmat ulkomaan-hakukohteet, TOP-10:
        1. Malaga
        2. Bangkok
        3. Lontoo
        4. Amsterdam
        5. Barcelona
        6. Faro
        7. Berliini
        8. Tukholma
        9. Budapest
        10. Teneriffa

        http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1288747379181.html?pos=ksk-trm-matk-ospu


      • justihinjuu

      • OMG :DD

        Eikö kukaan muu tajunnut että kyseessä on provo?


    • Haahuilija 72

      Tuskin on aloittaja edes paikanpäällä Inglesissä vaan todennäköisesti päässyt karkaamaan hoitajilta koneen ääreen......
      Tai sitten jos onkin niin täytyy olla jonkinlainen vajakki kun kanarialle lähtee suomalaisia vältteleen

    • Olisi kyllä

      Kyllä! Parempi, melkein paratiisi olisi ilman!

    • Please

      Odotan mielenkiinnolla muiden "vaki asukkaiden" vastauksia aloittajalle: mitä mieltä muut vakiasukkaat?!

      • Sirpa Syväkurkku

        Älä huoli vaki asukas. kolmen viikon päästä täältä tullee pata-ässään laulaa luikauttaa semmonen seireeni että saa sutkin pyörähtään keppanalle ihan vaan nähdäksesi juuri mut


      • Viikko riittää
        Sirpa Syväkurkku kirjoitti:

        Älä huoli vaki asukas. kolmen viikon päästä täältä tullee pata-ässään laulaa luikauttaa semmonen seireeni että saa sutkin pyörähtään keppanalle ihan vaan nähdäksesi juuri mut

        Ingles on lomanviettopaikka , siis tarkoitettu lomalaisille.
        Aloittaja ilmeisesti haluaa kehuskella sillä , että hän asuu
        ympäri vuotisesti Canarialaisessa hotellissa.
        Kesäaikaan Ingles on kuollut paikka ja voin vain ihmetellä
        , että miten siellä saa aikansa kulumaan.
        Eikö juolahda mieleen , että samaan aikaan voisi Suomessa
        lämmitellä rantasaunaa.


      • ....
        Viikko riittää kirjoitti:

        Ingles on lomanviettopaikka , siis tarkoitettu lomalaisille.
        Aloittaja ilmeisesti haluaa kehuskella sillä , että hän asuu
        ympäri vuotisesti Canarialaisessa hotellissa.
        Kesäaikaan Ingles on kuollut paikka ja voin vain ihmetellä
        , että miten siellä saa aikansa kulumaan.
        Eikö juolahda mieleen , että samaan aikaan voisi Suomessa
        lämmitellä rantasaunaa.

        POIJJAAT SE O ALKANU NYT !
        Kirjotuksestasi paistaa todella pahasti läpi , että olet
        turhan pitkän oleskelusi aikana turhautunut koko paikkaan.
        Olisikohan aika alkaa miettimään toisenlaista ratkaisua ?


      • The Observer

        Itse olen aikalailla samaa mieltä kuin aloittaja. Ihannetilanne olisi jos suomalaisten suosikki kohteeksi tulisi vaikkapa moskova. Saattaisimme olla rauhassa, tai sitten emme. Monimutkaisia asioita, mutta toivottavasti suomi turismi vähenee pikkuhiljaa kanarialle.


    • J J

      Huomenta ketjun aloittaja - kerro aika ja paikka koska Sinun sopii tulla kahvikupposelle tai oluelle sopuisasti vaihtamaan ajatuksia elämästä ja hyvinvoinnista. Välimatka ei varmasti ole esteenä - voin tulla cc.Citan lähistöltä sovittuun paikkaan, vaikka kirkkoon. Ehkä olemme viiden vuoden aikana nähneetkin ja tunnisetaan toisemme - muistelen Sinun kirjoitelleen tälle palstalle ed vuosinakin.

      • Vaki asukas

        En tiedä missä Citan lähellä on kirkko, olen ateisti. Käännän katseeni pois jos näen ristin. En usko taruolentoihin. Siinä Pepen ravintelissa Citan vieressä käyn joskus aamukävelyni aikana syömässä. Siitä suuntaan pääkatua ylös aina postin risteykseen jotta näen miten tuulipuku juntit juo mummolassa kaljojaan purkaen ahdistustaan alkoholiin.


      • J J
        Vaki asukas kirjoitti:

        En tiedä missä Citan lähellä on kirkko, olen ateisti. Käännän katseeni pois jos näen ristin. En usko taruolentoihin. Siinä Pepen ravintelissa Citan vieressä käyn joskus aamukävelyni aikana syömässä. Siitä suuntaan pääkatua ylös aina postin risteykseen jotta näen miten tuulipuku juntit juo mummolassa kaljojaan purkaen ahdistustaan alkoholiin.

        Ja näkemästäsi ahdistut näkemästäsi (kuten aloitit ketjun). Ja sitä samaa rataa kuluu ohjelmasi läpi talven!
        Asut ehkä samalla suunnalla kuin me/minä. Löydän kyllä Pepe´s kuppilan - koska jutellaan siellä? Aiheena vaikka ahdistuneet suomi-juntit, oma terveytesi tai mikä aihe tahansa.


    • Reppureissaajana

      Heippa ketjun avaaja! Provohan kirjoituksesi on, mutta ilahdutetaan nyt sinua vastaamalla siihen (sehän provoilun idea on: saada huomiota ja kommentoijia omalla viestilleen) Ihmettelen kyllä todella asuinpaikkasi valintaa: mikä ihmeellinen syy on voinut olla muuttaa alueelle, joka on suomalaisten kansoittama yli puolet vuodesta? Siis jos et halua nähdä tai kuulla kotimaasi kansalaisia, PAITSI jos he viettävät saarella enemmän aikaa kuin sen pari viikkoa :DD Oi mikä ihana logiikka!

      Vinkkinä annan sinulle vaihtoehdon: muuta Vuosaareen. Siellä voit kulkea näkemättä ainuttakaan syntyperäistä suomalaista, ei ahista eikä kuulu kuin moskeijan kutsujoiku. Jos lämpöä haluat, voit lähteä vaikkapa Vantaan Flamingoon, siellä on aina 32 astetta lämmintä ja paikka on venäläisten kansoittama. Että ei ne suomalaiset juopot ahdista.

      Tervetuloa takaisin Suomeen! Minua ei ahdista täällä lainkaan! Reuman vuoksi lähden vuosittain pariksi viikoksi Gran Canarialle, mutta vältän paikkoja, joissa asuu kaltaisiasi "vaki asukkaita". Harmi vaan, että silloin joudun välttämään myös niitä fiksuja suomalaisia. Niitä kun on kuitenkin suurin osa ulkosuomalaisista.

      • EX hoitaja

        Ei tuo aloittaja OLE KOSKAAN OLLUTKAAN SUOMEN RAJOJEN ULKOPUOLELLA,tuskin on ollut koskaan edes ollut hoitolan ulkopuolella,niille kun omaiset ovat ostaneet tietsarin ja hotajat kirjoittavat mitä he sanelevat näille palstoille.


    • 44+4

      juoppoja ja kateita suomalaiset ressukat taalla.

    • tääh

      Ei ymmärrä,kuka nyt sinne haluaisi,täh.?

      • asdfghjklmölnkmlmöäk

        ei kukaan,täällä näkee stadissa ihan tarpeeks näitä savunahkoja!


    • Vaki asukas

      Nyt siellä pata ässä ravintolassa joku raiskaa Junnu Vainion hienoa kappaletta kotkan poikii ilman siipii.

      Ei herran pieksut, pysyisitte suomessa. Onko liikaa vaadittu? Eikö suomessa ole karaokea? Eilen oli ilo kun joku tyttölapsi lauloi vicky rostin kappaleen charlie brown. Siinä taisi olla koko talven karaoke kohokohta.

      • pistetäänkö loppumaa

        Kuunteletko sinäkin samaa passkaa kuin minä. Justiina joku vettää milla kappaletta niin että sydän vuotaa verta. Pitäskö meidän mennä vähän ohjentamaan noita juntteja? Missä itse asut? Itse kuuntelen tuota mölinää green field hotellin parvekkeelta


      • Vaki asukas
        pistetäänkö loppumaa kirjoitti:

        Kuunteletko sinäkin samaa passkaa kuin minä. Justiina joku vettää milla kappaletta niin että sydän vuotaa verta. Pitäskö meidän mennä vähän ohjentamaan noita juntteja? Missä itse asut? Itse kuuntelen tuota mölinää green field hotellin parvekkeelta

        Samassa paikassa olemma. Kunpa se eilinen tyttö laulaisi taas. Laulaa luikautti se tänäänkin jotain mutta englanniksi. Laulaisipa taas sen charlie brown kappaleen. Äänestä jo kuuli että ei ole läski eikä feministi vaan on oltava tosi vetävän näköinen pakkaus


      • Barraquitto=ei rek
        pistetäänkö loppumaa kirjoitti:

        Kuunteletko sinäkin samaa passkaa kuin minä. Justiina joku vettää milla kappaletta niin että sydän vuotaa verta. Pitäskö meidän mennä vähän ohjentamaan noita juntteja? Missä itse asut? Itse kuuntelen tuota mölinää green field hotellin parvekkeelta

        Menkää sinne kuuntelemaan karaokea niin ei tarvitse parvekkeelta kuunnella. Suomijunttejahan ne tosin on, todennäköisesti vielä sandaalit jalassa, mutta silti. Antaa urpojen laulaa. Itsensä ne vaan häpäisee


      • "Vakiasukas"
        Barraquitto=ei rek kirjoitti:

        Menkää sinne kuuntelemaan karaokea niin ei tarvitse parvekkeelta kuunnella. Suomijunttejahan ne tosin on, todennäköisesti vielä sandaalit jalassa, mutta silti. Antaa urpojen laulaa. Itsensä ne vaan häpäisee

        Eihän nyt "vakiasukas" voi mennä suomibaariin .
        Katsos , kun ne ovat sillä lailla omasta mielestään hieman parempia
        , kuin tavalliset suomalaiset , jotka asuvat vain suomessa.


      • Kohta siellä
        "Vakiasukas" kirjoitti:

        Eihän nyt "vakiasukas" voi mennä suomibaariin .
        Katsos , kun ne ovat sillä lailla omasta mielestään hieman parempia
        , kuin tavalliset suomalaiset , jotka asuvat vain suomessa.

        Nämä suomalaisten ravintoloiden valittajat asuvat Green Fieldissä. Kyllä taidatte oikeasti todella rakastaa näitä ravintoloita kun pitää majoittua aivan pahimpaan mahdolliseen hotelliin. Sieltä pystyy tähystämään tosi hyvin Apilaniittyyn, Pata Ässään ja vielä Foxiinkin menijät. Ryysyranta näkyy kulman takana. Voisitteko ystävällisesti kertoa onko jo miten hyvin porukka liikkeellä ja minkälaista ikärakennetta.


    • Yömyssy

      Jos ei ole varaa mennä inglesiin, menkää porin yyterin leirintään. Yhteystiedot on netissä. Samanlainen ranta ja fiilis kun inglesissä. Myös nakuranta, niiku inglesissä. Hiekkarantaa yli 10 km. Rannassa ravintola Sininen Laguuni, jossa kesällä karaokee lähes joka ilta ja talvellakin viikonloppuisin ja juhlapyhinä. Laguunissa hyvää ruokaa saa koko illan, myös mukaan. Pizzat on tosi hyviä. Leirinnässä hyviä talviasuttavia mökkejä saunalla ja ilman. Alueella myös vuokrattava sauna takkahuoneella. Kylpylähotellikin on alueella. Menkää ihmeessä. Laguunista löytyy seuraa, vaikka yömyssyille :)

    • ingles kutsuu

      Onko huomenna iltapäivästä Yyterissä kova meno rannalla? Lämmintä?

      • HÖH

        Mikä meno?


    • muuttolintu

      Monia rasittaa muiden suomalaisten seura ja samassa kohteessa lomailu, mutta silloin voisi kyseinen vaikkapa etsiä itselleen toisen asuinkiohteen. Useimmat vakituisesti talvensa paikan päällä asuvat kuitenkin itsekin asuvat juuri muiden suomalaisten vieressä, eivät siellä paikallisten keskuudessa. Toisaalta aina pitäisi lomalla käyttäytyä soveliaasti ja muistaa pitää paikallisia tapoja kunniassa, eihän Suomessakaan kukaan tykkää hyvää, jos joku ulkomaalaisryhmä alkaa pitämään omista perinteistään liiaksia kiinni, etenkään, jos siitä on meille melua ja haittaa...

      Kanarialle lähtee vuosittain kotimaasta niin paljon porukkaa, että siinä riittää kaikenlaisia kengänkuluttajia. Kanariansaaret ovat kuitenkin edelleen kauniita ja tarjoavat loistavaa lomaohjelmaa kaikenikäislle.

      Suosittelen Kanariansaarista kiinnostuneita lukemaan lisää paikallisista nähtävyyksistä ja tavoistakin sivulta :

      http://saaret.com/kanarian-saaret (sen alla on monia eri Kanarian saaria)

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      456
      3346
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      438
      3158
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      131
      2876
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2222
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2070
    6. 182
      1420
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1357
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1226
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      81
      1210
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1050
    Aihe