9 vuotiaan Westien isäntänä olen huolissani sen kutiamisesta. Ilmiö on muutaman kuukauden akan vaivannut koiraa.
Pääkohdat ovat jalkojen etu osat. Niitä koira puree ja nuolee välillä aika rajusti.
Mielestäni mikään ei ole sen elämässä muuttunut, ei ruokavalio, ei pesuaine tms. Ainoa, joka on uusi asia on maitohappobakteeri, jota olen syöttänyt ripuliin.
Nuolemis alueilla en ole huomannut erityisiä ihovaivoja. Olen hankkinut koirakaupasta kutiamista estävää ainetta. Ei auttanut.
Westi on tunnetusti herkkävatsainen ja ihottuma-altis.
Onko jollakin kokemusta asiasta, vai menemmekö lääkäriin.
Westien kutina
5
341
Vastaukset
- 12+3
Oletkin varmaan jo mennyt koirasi kanssa käymään lekurilla. Minusta tuo kuulostaa hiivalta. Westie voi olla herkkäihoinen koira ja hiiva saattaa ilmaantua juurikin tassuihin. Oletko tsekannut korvien sisäpinnat? Siletä saattaa myös löytyä punoitusta ja karstaa. Jos on hiivaa, Canofite-niminen lääke (eläinlääkäristä saa) auttaa. Tosin kaulurin saatat joutua koiralle laittamaan, tuppaavat nuolemaan lääkkeen pois.
- mietippä tätä
No westin sanotaan olevan allerginen rotu mut ei se oo sen enempää kuin muutkaan rodut... Ja kutina voi johtua esim.dentastix tikuista (jotka ei auta mitää) Caesar ruoka (se jota mainostetaa TV:ssä (en osaa kirjoittaa)) ja joo westien oma roturuoka (ja kaikki muukin joka sisältää vehnää) nämä kaikki sisältää vehnää jota ei saisi syöttää westille...jokaisella rodulla on oma "allergia herkkyys" Westie on todella hyvä,aktiivinen ja seurallinen rotu!
- Westikset
Minullakin oli tälläistä ongelmaa westini kanssa. Nuoli ja pureksi etutassujaan. Eläinlääkärissä käytin enkä saanut mitään apua. Eläinlääkäri oli asenteella "voi voi, kyllä on huono rotu kun on näitä iho-ongelmia". Just. No, ostin apteekista kortisonia ja sillä rasvailin. Lopulta helpotti. Jälkikäteen mietin että voi olla tämä kostea kurainen ilma mikä laukaisi kutinan. Suolatut tiet yms yms. Ohi kuitenkin lopulta meni.
- pieni valkoinen
Olipa outo lääkäri. Ottiko kokeita tassuista? Toi kuulostaa hiivatulehdukselta ja siihen on hyvät lääkkeet. Koira kärsii siitä kutinasta paljon. Westie on allergiarotu. Olethan ottanut sen huomioon ruokavaliossa?
- Westikset
pieni valkoinen kirjoitti:
Olipa outo lääkäri. Ottiko kokeita tassuista? Toi kuulostaa hiivatulehdukselta ja siihen on hyvät lääkkeet. Koira kärsii siitä kutinasta paljon. Westie on allergiarotu. Olethan ottanut sen huomioon ruokavaliossa?
Joo huono lääkäri oli. Koirani syöneet kyllä aina samaa vehnätöntä ruokaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1903554Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii572217Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3762210- 432072
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321491Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931251- 541213
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul4601202Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1211063- 591004