Ammatillinen kuntoutus

mialeena

Hei, olen hakemassa ammatilliseen kuntoutukseen. Ensi viikolla menen haastatteluun kehitysvammaisten työ- ja toimintakeskukseen. Se on aivan erilaista työtä jota tein, ja jännittää miten pärjään kehitysvammaisten kanssa. Olisin halunnut jatkaa vanhassa työpaikassani, mutta se oli liian raskasta, ja nyt jännittää onko tuleva paikka liian raskas mulle. Minkälaisia kokemuksia sulla on ammatillisesta kuntoutuksesta ?

10

165

Vastaukset

• Mulla on hyviä kokemuksia, olen parhaillaan sellaisessa. Minulla on oma Varman maksama valmentaja, jonka kanssa mietittiin mitä työtä voin vielä tehdä, sit se etsi mulle sopivan paikan ja neuvotteli sinne mulle oppisopimuksen ja olen nyt aloittamassa siellä työt palkallisena. Olin sellaisessa paikassa kuin katja noponen lappeenrannassa mutta niitä on muuallakin. Varma sanoi mulle että ne on hyviä mene sinne ja olen ihan samoilla linjoilla. Toki kaikki olis voinu käydä nopeammin, meni melkein puoli vuotta ennen kuin olin töissä

• Tuo kuulostaa hyvältä, mutta en taida pystyä enää mihinkään

• Noposelle ääni minultakin, sain heidän avulla oppisopimuspaikan, he auttoivat paikan löyttämisessä ja hoisivat kaikki paperityöt. Minä opiskelen nyt eläinalaa. Olin eka työkokeilussa joka sit osoittautuikin ihan liian raskaaksi, mutta toinen työkoeilu olikin sit jo tää missä jatkoin opiskeluja ja saan sieltä vakituisen paikan kun valmistun keväällä. Olin Noposella Joensuussa

• Älä vielä luovuta, niin minäkin luulin, mutta töissä ollaan, osa-aikaisesti mutta töissä!

• Varman ammatillinen kuntoutus katja noponen oy:llä oli minulle hyvä kokemus. En aluksi oikein tiennyt mistä on kyse ja menin epäillen tapaamiseen. Pari ekaa tapaamista oli melko turhia, käytiin läpi mun taustoja ja sitä mitä työtä haluisin tehdä. Sitten alkoi tapahtumaan ja minulle järjestyi työkokokeilupaikka jo parin viikon päästä ja sinne työpaikkaan olen nyt työllistymässä tämän noposen neuvottelemana kuuden kuukauden työkokokeilun jälkeen. Kaiken tämän jälkeen voisin sanoa että kannatti mennä.

• Ammatillinen kuntoutus turhaan pelottaa monia, se on oikeasti tosi hyvä juttu, suosittelen. Taloudellisestikin ainakin mulle oli paljon parempi opiskella eläkeyhtiön kautta uusi ammatti.

• Pohdin eri vaihtoehtoja ja selkeesti taloudellisesti oli paras kokeilla työhön palaamista ammatillisena kuntoutuksena, jos miettii vaan taloudellisia puolia. Yksinhuoltajien yleensä on pakko miettiä, niinkuin mä.

• Taloudellisesti paljon parempi on ammatillinen kuntoutus kuin esim. opiskelu jollain kelan rahalla.

www.katjanoponen.fi olin täällä ja minulla hyvä kokemus, jokaisella tietty omansa

• Ääni ammatiselle kuntoutukselle. Hyvä kokemus oli, taloudellisesti järkevämpää opiskella eläkeyhtiön kautta. Kannattaa tutustua siihen tarkemmin, liian vähän tiedetään siitä.

• ILman ammatillista kuntoutusta en varmsti olis enää työ elämässä, sain sen avulla itselleni uuden ammatin, koulutuksen ja työpaikan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka maksaa ei-turvallisesta maasta tulevan pakkokatanteenin..

..eivät kai veronmaksajat Kelan ansiosidonnaisella päivärahalla? Vastuuton mokailija maksakoon mokiensa kulut itse! Se on Ruotsin risteilyltä tai Balk
      Maailman menoa
      95
      3123
    2. Järkyttäviä Paljastuksia Nikon TV-sarjasta

Tänään se sitten alkaa, sarja nikosta ja katiskasta. Ennakkotietojen mukaan sisältö paljon ikävämpää kuin luulin. Niko käyttänyt huumeita jo 13 vuotia
      106
      2680
    3. Henna ja Tauski jälleen yhdessä onnellisina

Kihlatkin hankittu. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/503fdd42-5bef-4519-ae07-de01ca6aa9ba
      24
      2265
    4. Suomi olisi itse tarvinnut kehitysapua

suomen koronatalous ja sannan lahjarahat italiaan on kestämätön setti. Suomen julkinen ajetaan alas, teitä ei kunnosteta, omaa taloutta ei elvytetä..
      Maailman menoa
      184
      2088
    5. Sofian pätkä storyssa.

Siellä taitaa känniläinen Stefu olla vieressä. Jotain rajaa Sofia!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1434