Ammatillinen kuntoutus

mialeena

Hei, olen hakemassa ammatilliseen kuntoutukseen. Ensi viikolla menen haastatteluun kehitysvammaisten työ- ja toimintakeskukseen. Se on aivan erilaista työtä jota tein, ja jännittää miten pärjään kehitysvammaisten kanssa. Olisin halunnut jatkaa vanhassa työpaikassani, mutta se oli liian raskasta, ja nyt jännittää onko tuleva paikka liian raskas mulle. Minkälaisia kokemuksia sulla on ammatillisesta kuntoutuksesta ?

27

3779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oijka

      Mulla on hyviä kokemuksia, olen parhaillaan sellaisessa. Minulla on oma Varman maksama valmentaja, jonka kanssa mietittiin mitä työtä voin vielä tehdä, sit se etsi mulle sopivan paikan ja neuvotteli sinne mulle oppisopimuksen ja olen nyt aloittamassa siellä työt palkallisena. Olin sellaisessa paikassa kuin katja noponen lappeenrannassa mutta niitä on muuallakin. Varma sanoi mulle että ne on hyviä mene sinne ja olen ihan samoilla linjoilla. Toki kaikki olis voinu käydä nopeammin, meni melkein puoli vuotta ennen kuin olin töissä

      • Anonyymi

        Aika nopeasti minusta sinulla kaikki meni, mulla meni vajaa vuosi uuteen työhön noposella olin minäkin


    • selkävaivainenvanha

      Tuo kuulostaa hyvältä, mutta en taida pystyä enää mihinkään

      • suosittelenkuntoutusta

        Noposelle ääni minultakin, sain heidän avulla oppisopimuspaikan, he auttoivat paikan löyttämisessä ja hoisivat kaikki paperityöt. Minä opiskelen nyt eläinalaa. Olin eka työkokeilussa joka sit osoittautuikin ihan liian raskaaksi, mutta toinen työkoeilu olikin sit jo tää missä jatkoin opiskeluja ja saan sieltä vakituisen paikan kun valmistun keväällä. Olin Noposella Joensuussa


      • Anonyymi

        Älä vielä luovuta, niin minäkin luulin, mutta töissä ollaan, osa-aikaisesti mutta töissä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä vielä luovuta, niin minäkin luulin, mutta töissä ollaan, osa-aikaisesti mutta töissä!

        Mulla sama, olin varma, että en pysty, mutta kun löytyi sopiva paikka ja työ, niin teenkin 60-80% työaikaa joka viikko


    • Anonyymi

      Varman ammatillinen kuntoutus katja noponen oy:llä oli minulle hyvä kokemus. En aluksi oikein tiennyt mistä on kyse ja menin epäillen tapaamiseen. Pari ekaa tapaamista oli melko turhia, käytiin läpi mun taustoja ja sitä mitä työtä haluisin tehdä. Sitten alkoi tapahtumaan ja minulle järjestyi työkokokeilupaikka jo parin viikon päästä ja sinne työpaikkaan olen nyt työllistymässä tämän noposen neuvottelemana kuuden kuukauden työkokokeilun jälkeen. Kaiken tämän jälkeen voisin sanoa että kannatti mennä.

    • Anonyymi

      Ammatillinen kuntoutus turhaan pelottaa monia, se on oikeasti tosi hyvä juttu, suosittelen. Taloudellisestikin ainakin mulle oli paljon parempi opiskella eläkeyhtiön kautta uusi ammatti.

      • Anonyymi

        Pohdin eri vaihtoehtoja ja selkeesti taloudellisesti oli paras kokeilla työhön palaamista ammatillisena kuntoutuksena, jos miettii vaan taloudellisia puolia. Yksinhuoltajien yleensä on pakko miettiä, niinkuin mä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pohdin eri vaihtoehtoja ja selkeesti taloudellisesti oli paras kokeilla työhön palaamista ammatillisena kuntoutuksena, jos miettii vaan taloudellisia puolia. Yksinhuoltajien yleensä on pakko miettiä, niinkuin mä.

        Sama, vertailin eri tulomuotoja ja tämä oli minulle taloudellisesti kannattavin. Olin myös todella tyytyväinen siihen, että sain mahdollisuuden tehdä työkokeiluja. Ensimmäinen kokeilu osoittautui hieman liian raskaaksi, mutta valmentajani auttoi minua löytämään toisen työkokeilupaikan, jossa jatkoin opiskeluja ja sain vakituisen työpaikan valmistuttuani. Vaikka vakuutusyhtiöitä aina haukutaan, niin en voi kuin kiittää Noposta ja Varmaa tästä mahdollisuudesta.


    • Anonyymi

      Taloudellisesti paljon parempi on ammatillinen kuntoutus kuin esim. opiskelu jollain kelan rahalla.

      www.katjanoponen.fi olin täällä ja minulla hyvä kokemus, jokaisella tietty omansa

      • Anonyymi

        Ääni ammatiselle kuntoutukselle. Hyvä kokemus oli, taloudellisesti järkevämpää opiskella eläkeyhtiön kautta. Kannattaa tutustua siihen tarkemmin, liian vähän tiedetään siitä.


    • Anonyymi

      ILman ammatillista kuntoutusta en varmsti olis enää työ elämässä, sain sen avulla itselleni uuden ammatin, koulutuksen ja työpaikan.

      • Anonyymi

        Mä oon ollu Verve n ammatillinen kuntoutus, kokemuksia ei voi kehua, noposesta kuulin Kela-kuntoutuksessa hyvää, kuntoutuksessa oli kaksi jotka saamassa uuden työpaikan niiden avulla, harmittaa että minut laitettiin Vervelle enkä päässy noposelle. Vervellä annettiin nippu monisteita käteen ja sanottiin, että kannattaa kysellä vaikka laitosapulaisen paikkoja, eikä yhtään kuunneltu kun sanoin että en voi seisoa pitkiä aikoja tai nostaa mitään painavaa. Niilä tuntui olevan tärkeintä että lähden nopeeta johonki, ihan sama mihin, jotta voi laskuttaa. Mihinkää en päässy, lääkäri kirjoitti onneksi lisää sairas lomaa, yritän hakea varmaan osa eläkettä seuraavaksi. Tämä kokemus Vervestä ITä-Suomesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon ollu Verve n ammatillinen kuntoutus, kokemuksia ei voi kehua, noposesta kuulin Kela-kuntoutuksessa hyvää, kuntoutuksessa oli kaksi jotka saamassa uuden työpaikan niiden avulla, harmittaa että minut laitettiin Vervelle enkä päässy noposelle. Vervellä annettiin nippu monisteita käteen ja sanottiin, että kannattaa kysellä vaikka laitosapulaisen paikkoja, eikä yhtään kuunneltu kun sanoin että en voi seisoa pitkiä aikoja tai nostaa mitään painavaa. Niilä tuntui olevan tärkeintä että lähden nopeeta johonki, ihan sama mihin, jotta voi laskuttaa. Mihinkää en päässy, lääkäri kirjoitti onneksi lisää sairas lomaa, yritän hakea varmaan osa eläkettä seuraavaksi. Tämä kokemus Vervestä ITä-Suomesta.

        Verven kokemukset täälläkin tosi huonot, ei mitään väliä sillä mitkä minun sairaudet on, kunhan vaan nopeasti johonkin yrittävät työ kokeiluun laittaa, ei haittaa kuulemma jos en pysty tekemään työtä, sitten etsivät uuden paikan. Kuulin, että jokaisesta paikasta saavat uuden maksun niin motivaatiota etsiä. Työ kokeilusta ei ole tarkoitus työllistyä, niin sanoi mun ohjaaja, kun sitä kysyin. Mitä järkeä on vain kokeilla?????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verven kokemukset täälläkin tosi huonot, ei mitään väliä sillä mitkä minun sairaudet on, kunhan vaan nopeasti johonkin yrittävät työ kokeiluun laittaa, ei haittaa kuulemma jos en pysty tekemään työtä, sitten etsivät uuden paikan. Kuulin, että jokaisesta paikasta saavat uuden maksun niin motivaatiota etsiä. Työ kokeilusta ei ole tarkoitus työllistyä, niin sanoi mun ohjaaja, kun sitä kysyin. Mitä järkeä on vain kokeilla?????

        Baronan ammatillinen kuntoutus on ihan samaa. Sanoivat, että ei ole tarkoituskaan työllistyä. Erikoista että Noposella työllistävät, näin ainakin kävi mun miehelle joka oli niillä. Minut pistivät Baronalle, puoli vuotta on oltu, mitään ei oo edistynyt, en tiedä olisinko päässy Noposelle, jos ois tajunnu kysyä. Tai oisko se ollu mun kohdalla samanlaista kuin miehelläni oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Baronan ammatillinen kuntoutus on ihan samaa. Sanoivat, että ei ole tarkoituskaan työllistyä. Erikoista että Noposella työllistävät, näin ainakin kävi mun miehelle joka oli niillä. Minut pistivät Baronalle, puoli vuotta on oltu, mitään ei oo edistynyt, en tiedä olisinko päässy Noposelle, jos ois tajunnu kysyä. Tai oisko se ollu mun kohdalla samanlaista kuin miehelläni oli.

        Mä sain ensin määräaikaisen työpaikan ja nyt on vakituinen, noposella olin minäkin, Lappeenrannassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Baronan ammatillinen kuntoutus on ihan samaa. Sanoivat, että ei ole tarkoituskaan työllistyä. Erikoista että Noposella työllistävät, näin ainakin kävi mun miehelle joka oli niillä. Minut pistivät Baronalle, puoli vuotta on oltu, mitään ei oo edistynyt, en tiedä olisinko päässy Noposelle, jos ois tajunnu kysyä. Tai oisko se ollu mun kohdalla samanlaista kuin miehelläni oli.

        Barona ei mitään hyötyä, on minun kokemus ammatillinen kuntoutus

        Juteltiin eikä mitään minulle keksinyt työksi. Tarjosi niiden omia paikkoja, lähinnä siivousta, siihen en halua ehkä kykene


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Barona ei mitään hyötyä, on minun kokemus ammatillinen kuntoutus

        Juteltiin eikä mitään minulle keksinyt työksi. Tarjosi niiden omia paikkoja, lähinnä siivousta, siihen en halua ehkä kykene

        Olen ollut keikka hommissa baronassa ja se ei ollut hyvä kokemus muusta ei tietoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut keikka hommissa baronassa ja se ei ollut hyvä kokemus muusta ei tietoa

        Terveystalon kautta olin ja se ei ollut minulle millään tavoin hyödyllistä. En tullut sen valmentajan kanssa edes kunnolla toimeen, koska hänen asenteensa oli minua kohtaan todella tylyä ja ylimielistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveystalon kautta olin ja se ei ollut minulle millään tavoin hyödyllistä. En tullut sen valmentajan kanssa edes kunnolla toimeen, koska hänen asenteensa oli minua kohtaan todella tylyä ja ylimielistä.

        Olen varmasti ollut samalla Terveystalon "virkailijalla". Todella huono kokemus jäi ekasta kerrasta, pelottaa ihan mennä uudestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen varmasti ollut samalla Terveystalon "virkailijalla". Todella huono kokemus jäi ekasta kerrasta, pelottaa ihan mennä uudestaan.

        Mehiläisen virkailijan kanssa ihan sama kokemus, entykännyt yhtään siitä ihmisestä, antoi vaan papereita ja sanoi että koita miettiä mitä työtä voit tehdä ja hae sitten paikkaa. Mistähän sille maksetaan, en löytänyt kun olin sitä asiaa jo useamman vuoden miettinyt ja jos olisin tiennyt niin en olisi sinne pyytänyt päästä. Työeläkeyhtiö sen valitsi että mehiläiselle menin ja kesken jäi se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mehiläisen virkailijan kanssa ihan sama kokemus, entykännyt yhtään siitä ihmisestä, antoi vaan papereita ja sanoi että koita miettiä mitä työtä voit tehdä ja hae sitten paikkaa. Mistähän sille maksetaan, en löytänyt kun olin sitä asiaa jo useamman vuoden miettinyt ja jos olisin tiennyt niin en olisi sinne pyytänyt päästä. Työeläkeyhtiö sen valitsi että mehiläiselle menin ja kesken jäi se.

        Millä paikkakunnalla Mehiläiseltä kokemus (ammatillinen kuntoutus) oli tämä? Kuulostaa ihan samalta kuin mitä itse koin Itä-Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä paikkakunnalla Mehiläiseltä kokemus (ammatillinen kuntoutus) oli tämä? Kuulostaa ihan samalta kuin mitä itse koin Itä-Suomessa.

        Lappeenrannan Kauppakadulla kävin Mehiläisen valmentajalla, huono kokemus, en suosittele ammatillisen koulutuksen palvelua siellä.


    • Anonyymi

      Vervestä hyviä kokemuksia, joukko ammattilaisia ensin tutkii, onko musta takas työelämään. Meidän oma ohjaaja oli sossu, sit oli kans lääkäri, psykologi, fyssäri ja jokin muu hieno nimikkeinen, mahollista majoittua, jos tuli kauempaa ja ilmaset safkat. Laitettiin Kelaan jatkohakemus joulukuussa, joka hyväksyttiin nyt maaliskuussa 2023, ei haittaa, koska omassa elämässä oli silloin jotain isoa meneillään. Nyt oon Live Palvelussa, paljon samoja asioita ku Vervessä, pienryhmä, (kaks tyyppii ja mä), ilmaset safkat sielläki ja tavotteena työkokeilu ja sen jälkeen työhönvalmennus.

      Kaikilta näiltä päiviltä saa kuntoutusrahaa, mä en tosin saanu, koska oon liiton rahoilla. Huomaa myös, et kestää, ennen ku kuntoustusrahan hakemus käsitelty, voi mennä kuukauski nii jollainhan sun pitää elää ja maksaa vuokra ja muut. Ptt:llä tuskin onnistuu. (perustoimeentulotuella)

      Mee ihmeessä, kyllä varmasti asiat paranee ja selkenee.

      • Anonyymi

        Tuo kuulostaa kuntoutustutkimukselta Vervessä, se on eri asia kuin ammatillinen kuntoutus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kuulostaa kuntoutustutkimukselta Vervessä, se on eri asia kuin ammatillinen kuntoutus

        Joo, tuo ei oo ammatillista kuntoututusta vaan kuntoutustutkimus, Kelan touhuja


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2164
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      49
      1707
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      33
      1528
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1446
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe