Micro-sim

12+8

Onko totta että tavallisesta sim-kortista voi leikellä micro-simin?
Kellään kokemusta.

25

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi, mutta omalla vastuulla.

      Eri asia sitten kannattaako kun uuden saa kympillä.

      • pum-per-nic

        Voi tietysti kokeilla ja jos menee reisille voi kai hakea uuden kympillä.


      • 12+8

        Tässä syy.
        Omistan pöytäkoneen ja läppärin molemmissa omat tavalliset simit.
        Olen aikeissa tilata tabletin mutta siihen pitäisi sitten ottaa myös uusi linja jota en tahdo. Voisin toisen simin uhrata että voi asentaa tablettiin.
        Toisaalta esim. saunis saattaa väkisten tuputtaa sen micro-simin tabletin mukana varsinkin jos osamaksulla?
        Luulisi että voisin saada pelkän tabletin ilman mitään heidän tarjoamiaan yhteyksiä.
        @saunalahti
        Mahdoitteko saada selvää?
        En siis halua uutta linjaa laskuuni.


      • 12+8 kirjoitti:

        Tässä syy.
        Omistan pöytäkoneen ja läppärin molemmissa omat tavalliset simit.
        Olen aikeissa tilata tabletin mutta siihen pitäisi sitten ottaa myös uusi linja jota en tahdo. Voisin toisen simin uhrata että voi asentaa tablettiin.
        Toisaalta esim. saunis saattaa väkisten tuputtaa sen micro-simin tabletin mukana varsinkin jos osamaksulla?
        Luulisi että voisin saada pelkän tabletin ilman mitään heidän tarjoamiaan yhteyksiä.
        @saunalahti
        Mahdoitteko saada selvää?
        En siis halua uutta linjaa laskuuni.

        Miksi et käytä kaikkia samalla linjalla?


      • 12+8
        M-Kar kirjoitti:

        Miksi et käytä kaikkia samalla linjalla?

        öh, siis miten nyt ei tajua.
        En vaan halua kolmannesta yhteydestä lisää laskua ja kyseessä on ensimmäinen tabletti joten ei tietoa.
        En muutenkaan kovin nero ole näissä asioissa.


      • 12+8 kirjoitti:

        öh, siis miten nyt ei tajua.
        En vaan halua kolmannesta yhteydestä lisää laskua ja kyseessä on ensimmäinen tabletti joten ei tietoa.
        En muutenkaan kovin nero ole näissä asioissa.

        No sitä vaan että minulla täällä kotona tällä hetkellä 9 tietokonetta netissä ja minulla on yksi nettiyhteys niille. Aika kalliiksi tulisi ostaa joka vekottimeen yhteys erikseen. Eikä maksa kuin pari kymppiä kuussa.

        Että helpompaa ja halvempaa se on ostaa ihan normaali nettilinja esim. ADSL tai kuitu ja jakaa sen sitten reitittimestä kaikille laitteille. Reititin maksaa niinikään myös vain kymppejä.


      • 12+8
        M-Kar kirjoitti:

        No sitä vaan että minulla täällä kotona tällä hetkellä 9 tietokonetta netissä ja minulla on yksi nettiyhteys niille. Aika kalliiksi tulisi ostaa joka vekottimeen yhteys erikseen. Eikä maksa kuin pari kymppiä kuussa.

        Että helpompaa ja halvempaa se on ostaa ihan normaali nettilinja esim. ADSL tai kuitu ja jakaa sen sitten reitittimestä kaikille laitteille. Reititin maksaa niinikään myös vain kymppejä.

        Mutta kun ottaa sen tabun matkalle?


      • 12+8 kirjoitti:

        Mutta kun ottaa sen tabun matkalle?

        Joka hemmetin hotellissa ja lentoasemalla ja mäkkärissä on langaton verkko mitä käyttää ja tarvittaessa sen yhteyden voi jakaa vaikka siitä taskutietokoneesta mitä käyttää puhelimena. Useimmilla ihmisillä on puhelin.


      • ai...
        12+8 kirjoitti:

        Tässä syy.
        Omistan pöytäkoneen ja läppärin molemmissa omat tavalliset simit.
        Olen aikeissa tilata tabletin mutta siihen pitäisi sitten ottaa myös uusi linja jota en tahdo. Voisin toisen simin uhrata että voi asentaa tablettiin.
        Toisaalta esim. saunis saattaa väkisten tuputtaa sen micro-simin tabletin mukana varsinkin jos osamaksulla?
        Luulisi että voisin saada pelkän tabletin ilman mitään heidän tarjoamiaan yhteyksiä.
        @saunalahti
        Mahdoitteko saada selvää?
        En siis halua uutta linjaa laskuuni.

        "esim. saunis saattaa väkisten tuputtaa sen micro-simin"

        ne nyt tuputtaa kaikkea väkisin ja asiakaspalvelu on vain lauma papukaijoja, jotka eivät tee mitään hyväksesi.

        Nimim. sama mokkulaliittymä jo toista kertaa 2v kytkyllä sauniksella.


      • M-Kar kirjoitti:

        Joka hemmetin hotellissa ja lentoasemalla ja mäkkärissä on langaton verkko mitä käyttää ja tarvittaessa sen yhteyden voi jakaa vaikka siitä taskutietokoneesta mitä käyttää puhelimena. Useimmilla ihmisillä on puhelin.

        Julkisten verkkojen turvallisuus vaan on sitten mitä on. Kyllä mäkin niitä olen käyttänyt, koska tiedostan todennäköisyydet - tyhjässä hotellissa tuskin kiinnostaa respan tyttöä kaappailla esim. Kali Linuxilla mun FB juttuja, sen sijaan jossain isossa paikassa, jossa rahaakin saattaa olla liikkeellä (esim. lentokenttä) en lähtis liian arkaluontosia juttuja tekemään.

        Periaatteena se, että kaikki mitä julkiseen WLANiin on valmiina laittamaan ne tiedot myös oltava valmiina luovuttamaan kenelle tahansa. Todennäköisyyksiä kannattaa toki arvioida.


    • 12+8

      Äh, siis kyseessä mini-SIM tuosta näette kuinka tohelo olen.
      Kyseessä vaatimaton Huawei MediaPad 7 Youth 2 3G/4G matkakäyttöön.

    • Kylli Kuussa

      Joo, on kokemusta. Toimii tabletissa leikattuna mutta ei Lumiassa, toimii adapterilla kuten ennenkin. Eli ei kannata saksilla leikellä, jos leikkaa niin leikkaa sillä sapluunalla.

    • 12+8

      Tähän ei siis käy normaali sim, en mielelläni käytä hotellien ja lentoasemien langattomia.
      https://kauppa.saunalahti.fi/#!/laitteet/tabletit/Huawei-MediaPad-7-Youth-2-3G/4G
      Onhan tuo vähän mainostusta mutta antakaa olla edes vähän aikaa.

      • fifti

        Ja sitten kunet ole hotellissa tai lentoasemalla ole ilman nettiä.


      • fifti kirjoitti:

        Ja sitten kunet ole hotellissa tai lentoasemalla ole ilman nettiä.

        Onhan noita monien kaupunkien keskustoissa kaupungin omat verkot, metroverkoilla omat, jopa raideliikenteellä saattaa olla omat ilmaset WLANit. Plus toki kaikki kahvilat ja ravintolat ja toimistot.

        Isommissa kaupungeissa avoimia verkkoja löytyy käytännössä mistä tahansa ja hyvällä tuurilla ovat myös nopeampia kuin nuo mokkulat.


    • Kannattaa niitä käyttää niin ei tarvitse näitä kortteja.

    • joo tota

      vaihda se sim-kortti suosiolla. Uudesta kortista saat klipsastua ihan taittelemalla irti sen micro-sim-kortin ja reunat jää adapteriksi normaaliin paikkaan.

    • siksti

      Sauniksella ja Söneralla (ainakin) on myös jotain perheliittymiä.

    • 12+8

      Kiitos neuvoista kiitos myös sauniksen asiakaspalvelulle.
      Tulipahan tilattua kortin kanssa ja palautan jos en tyytyväinen.
      Pääasia jos nettiin pääsee leluhan tuo muuten on.

      • mille?????

        "kiitos myös sauniksen asiakaspalvelulle."

        ihan outo termi tuo asikaspalvelu kun kyseessä on saunalahti.


    • Tuohon laitteeseen menee nimenomaan se niin sanottu "normaali" SIM- kortti, eli mini-SIM, joka on ollut käytössä 90 luvun lopulta näihin päiviin.

      Täysin normaali SIM kortti on se luottokortin kokoinen, jota käytettiin 90 luvun puolessa välin ja sitä ennen.

      Micro SIM on taasen se, joka menee iLeluihin ja on tasan sen piirin kokoinen.


      • 12+8

        MITÄÄÄHHHH!!!!!
        Siis mokkulasim olisi sittenkin mennyt tuohon?
        En ole ikinä nähnytkään luottokortti-simejä.


      • 12+8 kirjoitti:

        MITÄÄÄHHHH!!!!!
        Siis mokkulasim olisi sittenkin mennyt tuohon?
        En ole ikinä nähnytkään luottokortti-simejä.

        Kyllä olis menny.
        90 luvun puolivälin / lopun tienoilla vasta tuli noi nykyset mini simit, sitä ennen valmistetuissa puhelimissa oli pääosin luottokortin kokoset simit. Esim. Nokian kuuluisassa 2110 mallissa. Ja edelleenkin taidetaan sellasessa toimittaa mini-sim kortteja. Ennen ne meni kehikkoineen puhelimen ja akun väliin.


      • 12+8
        timekillerx kirjoitti:

        Kyllä olis menny.
        90 luvun puolivälin / lopun tienoilla vasta tuli noi nykyset mini simit, sitä ennen valmistetuissa puhelimissa oli pääosin luottokortin kokoset simit. Esim. Nokian kuuluisassa 2110 mallissa. Ja edelleenkin taidetaan sellasessa toimittaa mini-sim kortteja. Ennen ne meni kehikkoineen puhelimen ja akun väliin.

        Vittu

        Kiitos kuitenkin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8895
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2643
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2380
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1237
    Aihe