Lyhyt kysymys.

Katselija.

Miten joku jaksaa vetää herneen nenään ja nostaa verenpainettaan vuositasolla niin pienestä ja yksinkertaisesta maksusta kuin joku tv-lupa?

Eikös maksu ole jotain n. 200e vuodessa tällä hetkellä tai vähän allekin, jaat sen kuukausien lukumäärällä niin maksat tv:n katselusta vajaat 20e kuussa. Maksuakaan ei tarvi suorittaa yhdellä kertaa vaan sen voi tehdä erissä.

Tottahan on että tv-tarjonta on nykyään todella onnetonta ja uusintaa uusinnan perään mutta maksaa maksun tai on maksamatta, mitä sitä suotta vatvoo ja miettii.

7

626

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enska

Pienituloiselle 200€ vuodessa ei ole pieni summa! Itse jos maksaisin ylimääräisen 20€/kk joutuisin tinkimään syömisestä.

Jos ylimääräistä jäisi maksaisin lupani, mutta en perkele ala kituuttamaan yhden perkeleeen lupamaksun takia!

Maksakoon ken pystyy, minä en pysty.

• Myös ihmetellyt

Oli nyt summa sitten suuri tai pieni, itsenikin mielestä nyt koko vuoden ajalle ajateltuna ihan kohtuullinen kylläkin, niin sen nyt kuitenkin maksajat ja ei-maksajat nyt taitavat olla aikahyvin puolensa ja kantansa valinneet. Tuntuu vähän että tv-luvassa ei niinkään ihmisiä kiukuta tuo summa vaan se että sillä ei saa oikein vastinetta enää.

Huvittavinta muuten että ne jotka siitä valittavat niin taitavat olla niitä jotka kyllä sen maksavat aina mutta sitten periaatteellisesti murisevat siitä että vastine sille on aika kehnonlainen. Tekstejä täälläkin kun lukee niin ne ovat aika ykskantaan lyhyitä "tv-lupa pitää maksaa" tai "en maksa ikinä". Ainoat jotka enemmän perustelevat niin ovat tosiaan sitten niitä jotka summan suorittavat mutta harmittelevat sen hukkaan menoa.

• Taimo

Kysymys on monilla periaatteellinen. Miksi maksaa jos on mahdollisuus katsoa muttei katso. Eivät poliisitkaan jakele minulle ylinopeussakkoja siksi, että pyörälläni on mahdollista ajaa ylinopeutta.

Ja jos yksi ei maksa, muut maksavat enemmän, mutta eikös olekin oikein että ne, jotka katsovat, myös maksavat, eivätkä kaikki ne, joilla on mahdollisuus. Näinollen itsellläni omatunto ei kolkuttele, kun yle ei lähetä mitään katsomisen arvoista.

• katselemisen..

"kun yle ei lähetä mitään katsomisen arvoista"

Mikä olisi katselemisen arvoista?

• Taimo
        katselemisen.. kirjoitti:

"kun yle ei lähetä mitään katsomisen arvoista"

Mikä olisi katselemisen arvoista?

suomenkieliset ohjelmat, jotka eivät ole uskonnollisia eivätkä uusintoja.

-uusinnat olen nähnyt
        -ruotsia en osaa
        -en kuulu kirkkoon

Mitä helv....ä tekee jollain tietokilpailuilla, joilla yle rahastaa yms?

Siinä taisi tulla jo yli 95 % ylen ohjelmista.

Miksi ylen ohjelmat on suunnattu suomenruotsalaisille uskovaisille joilla on huono muisti?

• kusetusta

"Ja jos yksi ei maksa, muut maksavat enemmän,"

Tuo sama lause on kuultu niin moneen kertaan ja kuitenkin se on täyttä skeidaa. Viime vuosina tv-lupailmoituksia on tehty enemmän kun aikoihin, ja yhä pienempi joukko katsoo ilmaiseksi. Mitens tv-lupa? Nousee seuraavat 6 vuotta aivan perkeleesti. Maksakaa vaan mun puolesta, mäkin maksan sitten kun on varaa ensin maksaa vuokra ja sähkö ja ostaa vielä vähän ruokaakin.

• 1. Ohjelmat.
      TV-maksua perustellaan julkisella palvelulla. Kuitenkin YLE lähettää likimain samaa soopaa kuin muutkin kanavat kaikkine visailuineen ja sarjoineen. Ja usein vielä uusintojen uusintoina.
      Radiouudistuksella pilattiin myös tämä puoli muodin mukaiseksi.

2. Oikeudenmukaisuus.
      Olkoon hinta mikä hyvänsä, on nykyinen maksu perusteiltaan varsin epäoikeudenmukainen. Esim. meillä pitää olla kaksi lupaa, koska toisella on työasunto eri paikkakunnalla. Kuitenkin koko suuri suku voi selvitä yhdellä luvalla, vaikka lootia olisi tusina ja pari lisäksi mökillä ja pyörien päällä.

3. Vaihtoehtoja on
      Ylipäätään tv-toiminnan ei tarvitsisi erota muusta tiedonvälityksestä veroluontoisella maksulla. Vai kaipaako joku YLE-iltapäivälehteä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4101
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      489
      2293
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      136
      1802
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      76
      1464
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      158
      1446
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1154
    7. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      714
    8. Mies miten tämä

Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27
      701
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      100
      690
    10. Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?

Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?
      Ikävä
      25
      681
    Aihe