Vain parisataa.

sulkakynäillen

Näyttää palstan suosio jo pitkään vaimenneen.
Olen seurannut uusien viestien määrää, lähes vuorokausittain numero on alkanut kakkosella.

Ja, etten ole räyhänhenki, enkä toivo sellaisen vastaustakaan, kysyn viattoman rehellisesti, ovatko muut yhteydenpitomenetelmät vieneet kirjoittajia mennessään.

137

271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..,,*¨´+

"ovatko muut yhteydenpitomenetelmät vieneet kirjoittajia mennessään. "

Eivät ole. Tänäänkin niin kaunis ilma että tekisi mieleni ulkoilemaan. Issias pitää ainostaan sisällä. On vaan katseltava ulos ikkunasta auringon paisteista pakkassäätä.

• Eivät ole.
      Fiksut ovat jääneet.
      Ne toiset poistuneet.
      Näin on hyvä.

H.

• ____---öä

Mihin yllät/pyrit tuolla luokittelemisellasi?

Kai pelkkkään vitsailuun.

• maailma avartaa.

"hunksz"

Eivät ole poistuneet, vaan keksineet muuta tekemistä. Suosittelisin välillä niille ns. "fiksuillekin" vaihteluksi.

M

• ent. siivoojaparka

On tosiaan fiksut jääneet. Minun Fixuni veti äsken sellaista tekstiä, että siinä olisi jäänyt hunkszillakin suu auki ja toiset olisivat uskoneet minun matkivan häntä.

Viestien vähyys johtunee siitä, että pari innokkainta kommentoijaa käy töissä nykyiseltään.

• selvä juttu

Piti varmasti olla:

"Omasta mielestään fiksut ovat juuttuneet palstalle niin pahasti, että tämä täyttää heidän päivänsä kokonaan"

• maailma avartaa. kirjoitti:

"hunksz"

Eivät ole poistuneet, vaan keksineet muuta tekemistä. Suosittelisin välillä niille ns. "fiksuillekin" vaihteluksi.

M

"maailma avartaa"

Kohdallani tämän palstan palstailu kestää n. 3-4 tuntia vuorokaudessa.
        Ja ainoastaan päivisin.

H.

• ____---öä kirjoitti:

Mihin yllät/pyrit tuolla luokittelemisellasi?

Kai pelkkkään vitsailuun.

"____---öä"

Kuten jo vuosia olen kirjoittanut.
        Tason nostamiseen.

H.

• s-kynä.
        hunksz kirjoitti:

"____---öä"

Kuten jo vuosia olen kirjoittanut.
        Tason nostamiseen.

H.

Olet sinä melkoinen veitikka, ihan naurattaaa. :))

• vaihtelua???
        maailma avartaa. kirjoitti:

"hunksz"

M

Mitä se Ämmälle kuuluu mihin toiset aikansa käyttävät.

• ei ämmätä
        vaihtelua??? kirjoitti:

Ei mitään, mutta on hänelläkin täällä yksi äänioikeus, kuin muillakin.

• +++++
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

On tosiaan fiksut jääneet. Minun Fixuni veti äsken sellaista tekstiä, että siinä olisi jäänyt hunkszillakin suu auki ja toiset olisivat uskoneet minun matkivan häntä.

Viestien vähyys johtunee siitä, että pari innokkainta kommentoijaa käy töissä nykyiseltään.

Mistä kuulit uutisen?

• vaihtelua???
        ei ämmätä kirjoitti:

Ei mitään, mutta on hänelläkin täällä yksi äänioikeus, kuin muillakin.

En suosittele vieraille mitä heidän pitäisi tehdä.

• ei ämmätä
        vaihtelua??? kirjoitti:

En suosittele vieraille mitä heidän pitäisi tehdä.

Täällähän eräät diagnosoivat muita ihan kiireestä kantapäähän, haluaa sitä tai ei.
        Eräillä on kauko-kaukoputki, jolla he pilkusta tietävät, kuka kirjoittaa.
        Täällä saa hankielämää ja dosetin avaamiskäskyjä.

• maailma avartaa.
        vaihtelua??? kirjoitti:

"vaihtelua????"

Mille ämmälle?

Yritin ensin kirjoittaa " Maailma avartaa", mutta kirjoitinkin sitten tuonne nimimerkin paikalle ja unohdin tuon "M" kirjaimen pyyhkimättä.

Kysymykseen vastaus: Mitäs hunkszi jaottelee ihmisiä fiksuihin ja muihin. Onhan sanomattakin selvää etteivät kaikki keskustelijat istu netin äärellä päivästä päivään. Vai pitäisikö tietokone olla mukana ulkoillessakin ja vaikka kerhossa?

• maailma avartaa.
        maailma avartaa. kirjoitti:

"vaihtelua????"

Mille ämmälle?

Yritin ensin kirjoittaa " Maailma avartaa", mutta kirjoitinkin sitten tuonne nimimerkin paikalle ja unohdin tuon "M" kirjaimen pyyhkimättä.

Kysymykseen vastaus: Mitäs hunkszi jaottelee ihmisiä fiksuihin ja muihin. Onhan sanomattakin selvää etteivät kaikki keskustelijat istu netin äärellä päivästä päivään. Vai pitäisikö tietokone olla mukana ulkoillessakin ja vaikka kerhossa?

"vaihtelua???"

...ja vielä: ämittele itseäsi.. :-)

• ent. siivoojaparka
        +++++ kirjoitti:

Mistä kuulit uutisen?

Minkä niistä? Kuulin taas paljon paikallisuutisia kylällä käväistessä, varmasti todenperäisiä. Yhtä juttua uskalsin vähän epäillä niin kertoja sanoi; kyllä se totta on, koska hän joka sitä minulle kertoi on vielä elossa. Halleluulia!!!

• +++++

Minkä niistä? Kuulin taas paljon paikallisuutisia kylällä käväistessä, varmasti todenperäisiä. Yhtä juttua uskalsin vähän epäillä niin kertoja sanoi; kyllä se totta on, koska hän joka sitä minulle kertoi on vielä elossa. Halleluulia!!!

Tuon järisyttävän töihinmenouutisen?

• ent. siivoojaparka
        +++++ kirjoitti:

Tuon järisyttävän töihinmenouutisen?

Ai jaa, sen. Ajattelin vain, kun täällä jotkut ovat itse kertoneen töissäkäynnistään.

• €ero

Viksu tai ei ? Välistä miettii mitä helskutti täällä aikaani kulutan en ole selvillä täytyy pohtia.

• seuraava kymmen

Ovat varmaan siirtyneet 70-palstalle! Kohta minäkin siirryn kun tuota ikää tulee. Suurinpiirtein vuoden kuluttua.

• s-kynä.

Mulla sinne on lähes 10 v., mutta silloin tällöin käyn, ja jopa joskus kirjoitan.
        Ei siellä ole portsaria.
        Täytyy tunnustaa, että siellä palstalla on paljon hyviä kirjoituksia, asiasta, tuntien asiaa, ei mitään pelkkiä (iva)huudahduksia.

• Joo, The Muu Elämä.

• nigolina

Olin aiemmin aktiivinen kirjoittelija ja rekkautunutkin. Sitten iski totaalinen kyllästyminen. Nyt kun pitkästä aikaa tänne katson, olen ihmeissäni kun löysin vain yhden vanhan kirjoittajan. Ehkäpä tämä vielä vetreytyy ja vanhakin innostuu uudestaan. Täytyisi vain keksiä hyviä aloituksia.

• ent. siivoojaparka

Jokunen on voinut vain vaihtaa nikkiä poissaollessasi.

• ------+

Samat tunnelmat. Tulee tavan mukaan. Minä ainakin ristin itseni vähän väliä, aina kun lopetus muuttuu paluuksi.

Joten uskon niin tekevän monen muunkin.

• nigolina

No täytyy laittaa mietintämyssy päähän ja seurata enemmän aikaansa. Joskus tälläkin palstalla on ollut ihan kivoja humoristisia ja asiastakin keskusteluja. Tokko se myssy meikäläisellä auttaa...
      Mutta ainahan kannattaa yrittää.

• ,,,,

Huumorinkukka kuoli, kun sitä ei saanut kastella. Se ivattiin ilkeästi, tehtiin hävettäväksi, niin se otti ja kuolla rupsahti.

• nigolina
        ,,,, kirjoitti:

Huumorinkukka kuoli, kun sitä ei saanut kastella. Se ivattiin ilkeästi, tehtiin hävettäväksi, niin se otti ja kuolla rupsahti.

Tuohon on helppo mennä sanomaan...älä välitä. Ei kaunista kukkaa pidä ivata ja tämä palsta on tarkoitettu kaikille. Kastelijoita on monenlaisia ja jos joillakin kukka kuihtuu, on se heidän oma asiansa.
        Minä leikkelin pari päivää sitten kultaköynoksen ja laitoin roskikseen. Mitähän se mulle ennustaa ?

• ,,,,
        nigolina kirjoitti:

Tuohon on helppo mennä sanomaan...älä välitä. Ei kaunista kukkaa pidä ivata ja tämä palsta on tarkoitettu kaikille. Kastelijoita on monenlaisia ja jos joillakin kukka kuihtuu, on se heidän oma asiansa.
        Minä leikkelin pari päivää sitten kultaköynoksen ja laitoin roskikseen. Mitähän se mulle ennustaa ?

Hyvää tulevaa, ja suurta lapsikatrasta.
        Pulleita porsaita ja täyttä vilja-aittaa.

• nigolina
        ,,,, kirjoitti:

Hyvää tulevaa, ja suurta lapsikatrasta.
        Pulleita porsaita ja täyttä vilja-aittaa.

Niin minäkin ajattelin, heh, tuskin olisin noin radikaalia leikkausta muuten tehnyt. Näen itseni huivipäisenä esiliinaa kantavana ehtoisena emäntänä. Ei muuta kuin kinkku suolaan ja leipätaikina nousemaan.

• voi tätä elämää

Aloituksista sen salaisuus jonninjoutava lörpötys kyllästyttää, ei ihme jos ei ole muita kuin niitä jotka ei pysty olemaan pois.

• aa beeee

Alapa hommiin siis,
        tee vaikka aloitusta viis.
        Ihan oikeasta asiasta,
        ei mistään läpätysrasiasta!

• Viaton sivullinen

Ei se elämä ole aina ratkiriemukasta kotona, ei täällä eikä muuallakaan.
      Eihän ihminen ainaisia juhlia kestä. Arki vaan jatkuu. Tänään vaihdatin kitkat
      autoon. Huomena terkkariin ja sitten sisarelle uutta telkkaria ostamaan.
      Perjantaina serkkulikalle kylään siskon kanssa, siinä sitä on arkista elämää.
      Taitaa olla kahvi tippunut kun tuoksu tulee keittiön suunnalta. Kakkua on kahvin kans, tois' iltan leivoin, taatelikakun.

• Olen lukenut paljonkin. Kirjoittanut joskus enimmäkseen puskasta.
      Ei täällä oikein ole mitään uutta enää, uudet tuulet ovat jättäneet entisiä taakseen.
      Fiksuutta täällä perättiin, jospa tästä sitten tulee fiksujen palsta kun kaikki tyhmemmät kaikkoaa.
      En varmasti ole tarpeeksi fiksu tänne, en edes yritä. :)
      Jos on jossain ketjussa koen olevan jotain itseäni koskevaa niin voin kokeilla kirjoittaakin.

• aloittaja.

Perätköön kukin omaa fiksuuttaan, aloittajana minulle kelpaa jokainen teeskentelemätönkin kirjoittaja.
        Täällä on suomi24:n säännöt kaikille, ei yksittäiset kirjoittelijat omiaan saa luotua.

Minusta fiksuinta on olla mollaamatta ketään.

• k/k
        aloittaja. kirjoitti:

Perätköön kukin omaa fiksuuttaan, aloittajana minulle kelpaa jokainen teeskentelemätönkin kirjoittaja.
        Täällä on suomi24:n säännöt kaikille, ei yksittäiset kirjoittelijat omiaan saa luotua.

Minusta fiksuinta on olla mollaamatta ketään.

Mähän olenkin sit oikein sopiva palstalle jos taviksetkin kelpaa ilman liiallist fiksuutta.
        Pikkasen olen joskus liiotellut vaimon julmuutta, saanhan mä kunnon viikkorahan,ei siinä mitään .
        Vaatii vaan kauheeta ittehillintää kun se fiksu kirjottaja tekee ittestään sellasen kökkötraktorin ,kyl pikkasen tekis mieli tölväistä.

• aloittaja.
        k/k kirjoitti:

Mähän olenkin sit oikein sopiva palstalle jos taviksetkin kelpaa ilman liiallist fiksuutta.
        Pikkasen olen joskus liiotellut vaimon julmuutta, saanhan mä kunnon viikkorahan,ei siinä mitään .
        Vaatii vaan kauheeta ittehillintää kun se fiksu kirjottaja tekee ittestään sellasen kökkötraktorin ,kyl pikkasen tekis mieli tölväistä.

Olen päälakeani myöten täynnä tuota palstapakkofiksuutta.
        Meistä moni on jo eläkkeellä, loput sinne menossa, joten luulisi maailmankuvan jo laajentuneen oman navan ulkopuolelle.
        Mistä kukaan muiden fiksuutta tietää, sitäkin kun on monta lajia.
        Aitoa ja keksittyä. Eikä silläkään mitään väliä.

• eppu2
        k/k kirjoitti:

k/k

No nyt kyllä kiinnostaa. Mikä se sellainen kökkötraktori on ?

• eppu2 kirjoitti:

k/k

No nyt kyllä kiinnostaa. Mikä se sellainen kökkötraktori on ?

Sanonta on ruben stillerin sikäli mikäli muistan niin toi kökkö on vanhan suvun nimi.
        Silloin oli niitä traktori marsseja ja yhren ison traktorin kyljessä nimi kökkö siis iso kökkötraktori.
        Stillerin ura oli silloin muistaakseni katkolla ja tunnekuohuissaan hän tuli tuon nimen pomolleen lausuneeksi.
        Olen varmaan väärässä yksityiskohtien kanssa mut pääpiirteittäin noin se meni, tietävät tarkentakoot.

• Pennuille Jaffaa
        aloittaja. kirjoitti:

Olen päälakeani myöten täynnä tuota palstapakkofiksuutta.
        Meistä moni on jo eläkkeellä, loput sinne menossa, joten luulisi maailmankuvan jo laajentuneen oman navan ulkopuolelle.
        Mistä kukaan muiden fiksuutta tietää, sitäkin kun on monta lajia.
        Aitoa ja keksittyä. Eikä silläkään mitään väliä.

Tarjotaan vaan tutuille viskiä niin kaikki menee hyvin! Eikös vain?

• att2

Alussa kun aloin kirjoittamaan siskolleni tällä tavalla hän ymmärsi hyvin vähän näin ajat vaihtuu, tosin netti puhelut ovat jotenkin poistuneet ja minulla ei ole kaipuuta entiseen muuten kuin musiikilla, koska suomenkieli on minun mielestä paras maailmassa.

Lapsilleni yritin opettaa sen ymmärtämistä "henkisesti" lopetin lähes heti ei ole pakkoa he kuitenkin puhuvat hyvää suomea kukaan ei voi sanoa etteivät olisi "suomesta".

Hyvää kaikille 7 plus juuri nyt kukat kukkii.

• .mollis

Työt ovat tosiaan häirinneet tätä palstasättäilyä, olen kyllä parhaani mukaan yrittänyt suoltaa välillä tekstiä.

• att2

Mitä tarkoitat suoltaa?

• att2 kirjoitti:

Mitä tarkoitat suoltaa?

Täältä sivusta.
        Suoltaminen tarkoittaa tekstin tuottamista ,sitä että koittaa ahkerasti kirjoittaa.

• .mollis
        koti-kiusattu kirjoitti:

Täältä sivusta.
        Suoltaminen tarkoittaa tekstin tuottamista ,sitä että koittaa ahkerasti kirjoittaa.

Juuri noin. Taitaa olla karjalaismurretta tuo suoltaminen.

• ap.
        .mollis kirjoitti:

Juuri noin. Taitaa olla karjalaismurretta tuo suoltaminen.

Ihan selvää perussuomea.

• -mollis
        ap. kirjoitti:

Ihan selvää perussuomea.

Ahaa :)

• henrjii
        att2 kirjoitti:

Mitä tarkoitat suoltaa?

suoltaminen on sitä, kun ottaa torjuntavoiton, niin joutuu koo koo:lla suoltamaan että ilma on täynnä suolia, ja peräsuolen pätkiä.

• ap.
        henrjii kirjoitti:

suoltaminen on sitä, kun ottaa torjuntavoiton, niin joutuu koo koo:lla suoltamaan että ilma on täynnä suolia, ja peräsuolen pätkiä.

Poimin suolta monta ämpärillistä lakkoja.

• kaakle
        henrjii kirjoitti:

Suoltaminen on kalojen suolaamista kertoo kookle

• ap.

• .mollis
        henrjii kirjoitti:

koo koo:lla? tarkoitat konekivääriä, sillä tuskin tuo meidän k/k niin kovia ptruutteja päästää, että suolistaa ;)

• henrjii
        ap. kirjoitti:

Poimin suolta monta ämpärillistä lakkoja.

Jätitkö raa’at nevalle

• Viaton sivullinen

Minun mielestä täällä on ihan tavallista kansaa, lähinnä erikoispiirre on että
      ovat kiinnostuneita tämänkaltaisesta kirjoittelusta. Kaikkihan eivät ole.
      Sitä en tiedä miten kauan tämä kiinnostaa minua, ehkä vuoden olen ollut.
      Kaikki harrastukset yleensä antaa jotain, jos ei, se loppuu.
      Tavallisen kansan joukossa on aina muutama värikkäämpikin persoona, sekä
      muut luonteenpiirteet edustettuina, se kuuluu kuvioon.

• €--

En ole minäkään kauan ollu mut se että aiheet ovat nonstoppimaisia toistavat itseään, uudistuminen auttaisi samoin kuin Suomen talouspolitiikka junnaa paikallaan, ollaanko me kaavoihin kankistuneita, tääl on niin hiljasta taidan kiljasta peiton alle.

• Kyllä Facebook ja muu some on vienyt osallistujia keskustelupalstoilta. Minä aloitin ulkomaalaisista chateista oman nettikarriäärini, siirryin keskustelupalstoille, foorumeihin, noin viisitoista vuotta sitten ja sitten tuli facebook muutama vuosi sitten, lujaa. Blog(g)aaminen on myös tullut kuvaan ja käytän hieman twitteriä.

Monet joilla on aika enemmän rajoitettua valitsevat vain yhden somen alueen ja silloin tapahtuu siirtymää.

• pysytään asiassa

Ei se nyt ihan noin ole.
        Palsta on yksinkertaisesti menettänyt mielenkiintonsa.
        Eikä mikään ihme.

• ---,,---
        pysytään asiassa kirjoitti:

Ei se nyt ihan noin ole.
        Palsta on yksinkertaisesti menettänyt mielenkiintonsa.
        Eikä mikään ihme.

Juupati, ei viitsi käydä paikassa, jossa komennellaan kuin päiväkodissa, kun vanhempia ei ole kuulolla.

---,,--- kirjoitti:

Juupati, ei viitsi käydä paikassa, jossa komennellaan kuin päiväkodissa, kun vanhempia ei ole kuulolla.

Työelämässä sain tarpeeksi miellyttämisestä.
        Nyt ei huvita olla kenekään arvioitavana oman fiksuuteni suhteen.
        En silti kirjoittele asiattomuuksia, käytöstavat on oltava.

• ap.
        **** kirjoitti:

Työelämässä sain tarpeeksi miellyttämisestä.
        Nyt ei huvita olla kenekään arvioitavana oman fiksuuteni suhteen.
        En silti kirjoittele asiattomuuksia, käytöstavat on oltava.

Samma här.
        Liian usein vaan ei tee enää mieli sanoa yhtään mitään.
        Mieluummin vaikenee.

• Minun mielestäni palsta on selkeästi mielenkiintoisempi nyt kuin esim. joku puoli vuotta sitten. Ketjut kuten tuo jonka Laura Kolben haastattelu on synnyttänyt menevät jo useampaa vuorokautta ja rönsyilevät antaen aina uusia näkökulmia asiaan.
      Jos jättää nuo muutamat "heitot" fiksuudesta omaan arvoonsa niin en ole huomannut mitään suurempaa komentelua. Kaikki asiallinen keskustelu on otettu hyvin vastaan, eikä ketään ole erikoisemmin mollattu.
      Jos tällainen keskustelu, missä puhutaan asiasta ja sovussa ei ole kiinnostavaa niin mitä sitten haette keskustelupalstoilta yleensäkin?

• "Paloma.se.co"

En minä pitäisi fiksuutta kovin pahana asiana.
        Silloinkaan, kun sen tuo esiin:)
        Piristävä ketju vaatii paljon asiaa ja asiallisuutta.
        Olet siinä ihan oikeassa.
        Keskustelu on kyllä joskus vaikeaa, kun jotkut pitävät asiallisena omaa mieli-
        pidettään ja toinen on taas ihan eri-mieltä ko. asiasta.
        Johtuneeko siitä, että fiksuus ei ole jakautunut tasa-puolisesti?
        Harmillisia, vaan tarpeellisia ovat nuo luokka-erot.
        Palsta ei ole mielestäni hiljentynyt, siitä on vain pahin räkätys vaiennut.
        Vain hetkeksi kuitenkin, pelkään...

yst.
        H.

• hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

yst.
        H.

"Vain hetkeksi kuitenkin, pelkään..." (Hunksz)
        Sama ajatus käväisi mielessäni.

• aloittaja.

@Paloma

Kiitos, että kelpasi.
        Minä senkin pienillä kätösilläni värkkäsin.

Minä en tiedä, mitä muut hakevat, minä haen asiallista keskustelua, jossa jokainen antaa arvoa muidenkin, kuin omille, mielipiteille.
        Nokkimatta.

• aloittaja. kirjoitti:

@Paloma

Kiitos, että kelpasi.

Minä en tiedä, mitä muut hakevat, minä haen asiallista keskustelua, jossa jokainen antaa arvoa muidenkin, kuin omille, mielipiteille.
        Nokkimatta.

"aloittaja"

Viattomasti, näin sivusta:

"Keskustelu on kyllä joskus vaikeaa, kun jotkut pitävät asiallisena omaa mieli-
        pidettään ja toinen on taas ihan eri-mieltä ko. asiasta."
        "Harmillisia, vaan tarpeellisia ovat nuo luokka-erot."

H.

• hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

yst.
        H.

"Johtuneeko siitä, että fiksuus ei ole jakautunut tasa-puolisesti?
        Harmillisia, vaan tarpeellisia ovat nuo luokka-erot."

Kai jokainen on niin fiksu kuin pystyy, ei ihminen ole sen huonompi vaikka ei ole samalla lailla fiksu kuin vaadittaisiin.
        Itse en halua nolata ketään, monesta hiljaisesta hissukasta löytyy oikea helmi kun hänet saa avautumaan.
        Aran ja hiljaisen ihmisen luottamusta on vaikea saada, heitä on varmaan nolattu kun ovat yrittäneet kertoa mielipidettään.

• hilma-maria kirjoitti:

"Johtuneeko siitä, että fiksuus ei ole jakautunut tasa-puolisesti?
        Harmillisia, vaan tarpeellisia ovat nuo luokka-erot."

Kai jokainen on niin fiksu kuin pystyy, ei ihminen ole sen huonompi vaikka ei ole samalla lailla fiksu kuin vaadittaisiin.
        Itse en halua nolata ketään, monesta hiljaisesta hissukasta löytyy oikea helmi kun hänet saa avautumaan.
        Aran ja hiljaisen ihmisen luottamusta on vaikea saada, heitä on varmaan nolattu kun ovat yrittäneet kertoa mielipidettään.

Minulle on myös jäänyt epäselväksi se, miksi helkkarissa täällä pitäisi olla niin tavattoman fiksu. Ja miksi sitä jatkuvasti korostetaan, jotta kuka se nyt oikein fiksusti osaapi kirjoittaa ja nimeltä/nimimerkeiltä mainiten heitä sitten kehuskellaan.

Tavallinen keskustelupalsta, johon saa jokainen meistä vähemmän fiksuistakin kirjoittaa, kun siitä paikasta panee, että on jotain sanottavaa. Omasta mielestään, ei siihen tarvitse kenenkään kantaa ottaa, että oliko fiksusti sanottu vai päin jotain..

Vähemmästäkin tekee mieli häipyä peränurkkaan häpeämään, jos jatkuvasti annetaan ymmärtää etteivät kirjoitukset ole palstan vaatimaa tasoa. Kun sitä tasoa ei ole missään määrätty, paitsi joku on omassa pikku päässään eli aivossaan sen määritellyt.

• aloittaja. kirjoitti:

@Paloma

Kiitos, että kelpasi.

Nokkimatta.

Olinko huomaavinani viiltävää sarkasmia vastauksessasi, "aloittaja"?
        Se oli tietenkin vain minun mielipiteeni, Jos kritiikkisi on anonyymisti minua kohtaan suunnattua, niin en katso sen olevan oikeutettua, koska en ole ikinä toiminut palstapoliisina tai yrittänyt hiljentää ketään joka on ollut eri mieltä kanssani. Päinvastoin; olen aina rohkaissut eriäviä mielipiteitä ja kuten Voltaire sanoi joskus (kevyesti mukaillen) "en ole samaa mieltä, mutta laitan vaikka pääni giljotiinille puolustaessani sinun oikeuttasi olla eri mieltä kanssani ", ranskalaiset ovat hieman mahtipontisia kun kysymys on filosofiasta, mutta se käyköön esimerkiksi minunkin asenteestani.

Värkkäile sinä vain ihmeessä niillä pienillä kätösilläsi lisää aloituksia, laita vaikka joku tunnistettava nimimerkki itsellesi (esim. pienet kätöset" ) ja keskustellaan, asiallisesti ja ilman nokkailua.
        Saat minun puolestani olla ihan rauhassa vaikka väärässä.
        Ainoa mihin reagoin on törkeät henkilöön kohdistuvat hyökkäykset, loukkavat ja ivalliset kommentit ja sen sellainen epäsosiaalinenpalstakäyttäytyminen.

Mitä tulee aloitusten vähyyteen: on totta että aloituksia on ollut vähän, mutta sen sijaan olenhuomaavinani että tietyt teemat ovat olleet sen verran kiinnostavia että niihin on tullut paljon pitkiäkin kommentteja ja ne ovat saaneet aikaan pohdiskelua ja hyvinkin asiallista mielipiteiden vaihtoa puolin ja toisin ja nämä pitkät asiaketjut ovat paljolta syrjäyttäneet jonninjoutavuudet ja heitän-tohon-vain-muutaman-sanan-katsotaan-mitä-siitä-kehittyy- aloitukset.

Toinen ilmiö jonka olen mielestäni havainnut on että aikaisemmin lyhyet asiaketjut heitettiin nopeasti unholaan (kuin kaluttu luu) vaikka asiassa olisi ollut kuinka paljon keskusteltavaa; aiheiden piti olla aina uusia ja mitään ei saanut "venyttää". Nyt "venytämme" kaikessa rauhassa mielenkiintoisia ketjuja niinkauan kuin sanottavaa löytyy. Tämä on keskustelufoorumi, ei chatti. Eikä myöskään pikaruokala jossa haukataan pala ja sitten taas eteenpäin. Tämä on luonnollisestikin minun oma käsitykseni miten keskustelufoorumi ideaalisesti toimii; eriävät mielipiteet ovat taaskin enemmän kuin tervetulleita.

• aloittaja.
        Paloma.se.co kirjoitti:

Olinko huomaavinani viiltävää sarkasmia vastauksessasi, "aloittaja"?
        Se oli tietenkin vain minun mielipiteeni, Jos kritiikkisi on anonyymisti minua kohtaan suunnattua, niin en katso sen olevan oikeutettua, koska en ole ikinä toiminut palstapoliisina tai yrittänyt hiljentää ketään joka on ollut eri mieltä kanssani. Päinvastoin; olen aina rohkaissut eriäviä mielipiteitä ja kuten Voltaire sanoi joskus (kevyesti mukaillen) "en ole samaa mieltä, mutta laitan vaikka pääni giljotiinille puolustaessani sinun oikeuttasi olla eri mieltä kanssani ", ranskalaiset ovat hieman mahtipontisia kun kysymys on filosofiasta, mutta se käyköön esimerkiksi minunkin asenteestani.

Värkkäile sinä vain ihmeessä niillä pienillä kätösilläsi lisää aloituksia, laita vaikka joku tunnistettava nimimerkki itsellesi (esim. pienet kätöset" ) ja keskustellaan, asiallisesti ja ilman nokkailua.
        Saat minun puolestani olla ihan rauhassa vaikka väärässä.
        Ainoa mihin reagoin on törkeät henkilöön kohdistuvat hyökkäykset, loukkavat ja ivalliset kommentit ja sen sellainen epäsosiaalinenpalstakäyttäytyminen.

Mitä tulee aloitusten vähyyteen: on totta että aloituksia on ollut vähän, mutta sen sijaan olenhuomaavinani että tietyt teemat ovat olleet sen verran kiinnostavia että niihin on tullut paljon pitkiäkin kommentteja ja ne ovat saaneet aikaan pohdiskelua ja hyvinkin asiallista mielipiteiden vaihtoa puolin ja toisin ja nämä pitkät asiaketjut ovat paljolta syrjäyttäneet jonninjoutavuudet ja heitän-tohon-vain-muutaman-sanan-katsotaan-mitä-siitä-kehittyy- aloitukset.

Toinen ilmiö jonka olen mielestäni havainnut on että aikaisemmin lyhyet asiaketjut heitettiin nopeasti unholaan (kuin kaluttu luu) vaikka asiassa olisi ollut kuinka paljon keskusteltavaa; aiheiden piti olla aina uusia ja mitään ei saanut "venyttää". Nyt "venytämme" kaikessa rauhassa mielenkiintoisia ketjuja niinkauan kuin sanottavaa löytyy. Tämä on keskustelufoorumi, ei chatti. Eikä myöskään pikaruokala jossa haukataan pala ja sitten taas eteenpäin. Tämä on luonnollisestikin minun oma käsitykseni miten keskustelufoorumi ideaalisesti toimii; eriävät mielipiteet ovat taaskin enemmän kuin tervetulleita.

Nyt on pakko sanoa, että tuon sarkasmisi kaivoit jostain muusta, kuin minun sanoistani.
        Ainoat sinuun kohdistuneet arvosteluni, olen aikojen kuluessa sanonut ihan ääneen, ja ne ovat olleet pelkästään positiivisia. Voisin toistaa niitä uudelleen, mutta kun kateuden peikko ei täällä ole aina kehuttavalle onneksi.

Mistä sarkasmin löysit, jää minulle kai ikiarvoitukseksi. Vaikka kuinka ainakin minä yritän miettiä sanomani, niin kirjoittaa käsitettävästi on vaikeaa, väärinkäsitettävästi paljon helpompaa.
        Olin lähes lapsellisen iloinen, että sain sinulta niin myönteisen arvostelman ketjustani.

Epäihmismäinen käyttäytyminen ei ole tapani täällä, eikä missään muuallakaan. Sillä lokaa itsensä. Minulla on ihan käyttökelpoinen omatunto.
        Värkkäilen, mitä värkkäilen, mutta vain omaksi ja ehkä muiden iloksi, nikillä tai ei.

• aloittaja. kirjoitti:

Nyt on pakko sanoa, että tuon sarkasmisi kaivoit jostain muusta, kuin minun sanoistani.
        Ainoat sinuun kohdistuneet arvosteluni, olen aikojen kuluessa sanonut ihan ääneen, ja ne ovat olleet pelkästään positiivisia. Voisin toistaa niitä uudelleen, mutta kun kateuden peikko ei täällä ole aina kehuttavalle onneksi.

Mistä sarkasmin löysit, jää minulle kai ikiarvoitukseksi. Vaikka kuinka ainakin minä yritän miettiä sanomani, niin kirjoittaa käsitettävästi on vaikeaa, väärinkäsitettävästi paljon helpompaa.
        Olin lähes lapsellisen iloinen, että sain sinulta niin myönteisen arvostelman ketjustani.

Epäihmismäinen käyttäytyminen ei ole tapani täällä, eikä missään muuallakaan. Sillä lokaa itsensä. Minulla on ihan käyttökelpoinen omatunto.
        Värkkäilen, mitä värkkäilen, mutta vain omaksi ja ehkä muiden iloksi, nikillä tai ei.

Näin helppoa on tulla väärinymmärretyksi täällä netissä. Pyydän anteeksi jos olen erehtynyt. Minä tulkitsin noi "ihan omilla pieniää kätösilläni" sarkasmiksi.
        Hienoa että olet asialinjalla.
        Peace! /P

• ap.
        Paloma.se.co kirjoitti:

Näin helppoa on tulla väärinymmärretyksi täällä netissä. Pyydän anteeksi jos olen erehtynyt. Minä tulkitsin noi "ihan omilla pieniää kätösilläni" sarkasmiksi.
        Hienoa että olet asialinjalla.
        Peace! /P

Sopii, hyvin. Minä kai olen usein jotenkin helposti väärinymmärrettävä. :))

• niin hiljaa

On hiljaista nyt ei kuulu huokaustakaan nyt jo nukkuu väki.

• €--

Vilkaisin 70 heillä männöö luijjoo, täällä männöö päin per..., perjantaita kohti rauhallisesti tässä iässä on hyvä rauhoittua.

• aloittaja.

Männöö, männöö, mänköön vaan. Siellä monta on oivallista sanasäilän käyttäjää.
        Ja kukin säilällänsä sivaltaa, kuin osaa ja haluaa.
        Ei kaikilla ole tarvetta vahingoittaa toisia, hyvä niin.

Puumiekka oli aikoinaan suuressa arvossa.

• Pitäisköhän poiketa katsomassa mitä ne siellä reuhtoo jos sais nekin rauhoittumaan...

• rättikauppiaat...

€--
        Älähän muuta virka, kun meillä 70 männöö lujoo? No, toinen toistaan arvostellaan ja poistoista on puolesta ja vastaan kirjoituksia.

Toista on teillä, kun kaksi naista keskustelee kilpaa, kuka on löytänyt kummemman, tai sopivamman vaatteen, joko kaupasta, tai kirppikseltä? Toinen on "maailmanmatkaaja" avopuolisonsa kanssa Hollannissa ja toinen on Ruotsissa asuva Lutusensa kanssa, ...no...joo..aika mukava mimmi, koska ei liikoja korosta, missä kaikessa hän on asunut , tai ollut?

Tietenkin siihen "soppaan" osallistuu myös herra H, jolle on pakko luoda jonkinlainen kommentti!

• nähty on
        rättikauppiaat... kirjoitti:

€--
        Älähän muuta virka, kun meillä 70 männöö lujoo? No, toinen toistaan arvostellaan ja poistoista on puolesta ja vastaan kirjoituksia.

Toista on teillä, kun kaksi naista keskustelee kilpaa, kuka on löytänyt kummemman, tai sopivamman vaatteen, joko kaupasta, tai kirppikseltä? Toinen on "maailmanmatkaaja" avopuolisonsa kanssa Hollannissa ja toinen on Ruotsissa asuva Lutusensa kanssa, ...no...joo..aika mukava mimmi, koska ei liikoja korosta, missä kaikessa hän on asunut , tai ollut?

Tietenkin siihen "soppaan" osallistuu myös herra H, jolle on pakko luoda jonkinlainen kommentti!

Palstan "eliitillä" on täällä omat oikeutensa ja nokkimisjärjestelmänsä.
        Siinä ei tavallisella tallaajalla ole nokan koputtamista.
        Tyhmiä maalaistollukoita kun tunnutaan olevan.

• en kuvia kumartele
        nähty on kirjoitti:

Kuulepa ystävä hyvä, älä usko kaikkea kirjoitettuun. Minäkin voisin kehua itseäni vaikka astronautiksi.
        Roolipeliä, jotka sitä haluavat pelata.
        Netti osaa, netti tietää.
        Jos ei itse riitä, valehtelee, on tietävinään.

Keisarin uudet vaatteet.

• €ero
        nähty on kirjoitti:

Toiset on enempi näkyvillä mutta en hyväksy eriarvoisuutta se tuntuisi pahalta periaatteessa ollaan samalla viivalla.

• taas nähty
        nähty on kirjoitti:

Sitä ei saisi sanoa ettei mestaria loukata.

• ent. siivoojaparka

Meni taas yli ymmärrykseni yksi asia. (En enää uskalla käyttää sanaa "ihmetellä"). Mikä se sai tuosta fiksuudesta joillakin niskakarvat pystyyn? Minä kai olin ylpeä, kun lukeuduin fiksujen joukkoon.

hunksz:
      "Fiksut ovat jääneet."

Miksi te ette halua vastaanottaa kehumisia?

• äijä.

-no,huomautan siivoojaparkaa et, takanahaukkumistahan tuo on; fiksut ovat jääneet...ei oikein fiksua sellainen, eihän?...asioilla on aina väh. 2 puolta, usein enemmänkin...
        -hra huusta huomaa et on se aikamoinen kollikissa; omaa häntäänsä nostelee, niin et muut saa varoa silmiään.... :)

• kun kehutaan

Etkö tajua että se on aina moite tyhmille.

• ent. siivoojaparka
        kun kehutaan kirjoitti:

Etkö tajua että se on aina moite tyhmille.

Vähänkö täällä moititaan muutenkin? Moititaan jopa siitä, jos joku kehuu. Ei mene perille.

• kun kehutaan

Vähänkö täällä moititaan muutenkin? Moititaan jopa siitä, jos joku kehuu. Ei mene perille.

Turhaa korostaa eriarvoisuutta, eikö ole parasta kun jokainen saa kirjoittaa kyvyillään, toisten moittimatta tai kehumatta.

• kun kehutaan kirjoitti:

Turhaa korostaa eriarvoisuutta, eikö ole parasta kun jokainen saa kirjoittaa kyvyillään, toisten moittimatta tai kehumatta.

En minäkään koe itsensä ylentämistä mitenkään tarpeellisena. Voihan sen ymmärtää jonkinlaisena huumorina, kaiketi. Mutta kyllä tunnustusta toiselle saa antaa kun se on paikallaan. Ei se ole kenenkään lautaselta pois eikä tarkoita että olemme eriarvoisia. Ainoastaan sitä että jonkun mielipide, kommentti, näkemys jostain asiasta "kolahti" paikalleen, omasta mielstä.

• vai mitä??
        Paloma.se.co kirjoitti:

En minäkään koe itsensä ylentämistä mitenkään tarpeellisena. Voihan sen ymmärtää jonkinlaisena huumorina, kaiketi. Mutta kyllä tunnustusta toiselle saa antaa kun se on paikallaan. Ei se ole kenenkään lautaselta pois eikä tarkoita että olemme eriarvoisia. Ainoastaan sitä että jonkun mielipide, kommentti, näkemys jostain asiasta "kolahti" paikalleen, omasta mielstä.

Tuo "tunnustus" on vain sen antajan oma mielipide, joku toinen voi olla aivan toista mieltä. Siksi olisi parempi kun vain keskusteltaisiin eikä jaettaisi viksuuspokaaleita.

• ent. siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

Minun logiikkani mukaan toisten kritisoiminen on passiivista itsekehua. Mitä siis tässä ketjussa on tehty sen logiikan mukaan muuta kuin kehuttu itseään suunnilleen yli koko pitkän ketjun?

• ent. siivoojaparka
        vai mitä?? kirjoitti:

Tuo "tunnustus" on vain sen antajan oma mielipide, joku toinen voi olla aivan toista mieltä. Siksi olisi parempi kun vain keskusteltaisiin eikä jaettaisi viksuuspokaaleita.

Niin just. Täällä toitotetaan, että jokaisen on saatava kirjoittaa omalla tavallaan. Tarkoittaako se tosiaan j o k a i s e n?

• onko näin?

Niin just. Täällä toitotetaan, että jokaisen on saatava kirjoittaa omalla tavallaan. Tarkoittaako se tosiaan j o k a i s e n?

Jos tarkoittaa niin silloinhan saa myös estotta kehua tai kummastella niitä.

• onko näin??

Minun logiikkani mukaan toisten kritisoiminen on passiivista itsekehua. Mitä siis tässä ketjussa on tehty sen logiikan mukaan muuta kuin kehuttu itseään suunnilleen yli koko pitkän ketjun?

Ainahan sitä itseään voi ja saa kehua ;)

• ent. siivoojaparka
        onko näin?? kirjoitti:

Ainahan sitä itseään voi ja saa kehua ;)

No totta ihmeessä. Mutta eikö sitä voisi tehdä ihan rehellisen avoimesti potkimatta toisia päähän ja ottaa niitä kehumisia toisiltakin valittamatta.

Iloista huomata, miten tänne tuli takaisin sellaisiakin, jotka olivat muuttaneet jo muualle kuultuaan täällä olevan fiksua porukkaa.
        Oli se hunkszilta tehokas lausahdus.

Ei, nyt en viitsi enää vetää hirttosilmukkaani tiukemmalle. En minä ihan itsetuhoinen ole.

• piilovihaa???

No totta ihmeessä. Mutta eikö sitä voisi tehdä ihan rehellisen avoimesti potkimatta toisia päähän ja ottaa niitä kehumisia toisiltakin valittamatta.

Iloista huomata, miten tänne tuli takaisin sellaisiakin, jotka olivat muuttaneet jo muualle kuultuaan täällä olevan fiksua porukkaa.
        Oli se hunkszilta tehokas lausahdus.

Ei, nyt en viitsi enää vetää hirttosilmukkaani tiukemmalle. En minä ihan itsetuhoinen ole.

Kenelle sä oot katkera kun viesteistä saa sen kuvan.

• vanha juttu
        piilovihaa??? kirjoitti:

Kelle hän on aina ollut

• pliiiis
        vanha juttu kirjoitti:

Kelle hän on aina ollut

Vaihtuisiko levy jo?

• ent. siivoojaparka
        piilovihaa??? kirjoitti:

Enhän minä edes tiedä kenelle vastaan. Enkä minä tunne täältä ketään, pelkkiä nikkejä vain. Miten minä sitten voisin jollekin olla katkera? Kirjaimilleko?

• osaan lukea

Enhän minä edes tiedä kenelle vastaan. Enkä minä tunne täältä ketään, pelkkiä nikkejä vain. Miten minä sitten voisin jollekin olla katkera? Kirjaimilleko?

Miksei kirjaimillekin voi olla katkera jos joku osaa laittaa ne hyvään järjestykseen ja selän takana mollaaminen ei ole sopivaa.

• ent. siivoojaparka
        osaan lukea kirjoitti:

Miksei kirjaimillekin voi olla katkera jos joku osaa laittaa ne hyvään järjestykseen ja selän takana mollaaminen ei ole sopivaa.

Voiko avoimella keskustelupalstalla mollata selän takana? Miten se tapahtuu? Minä ymmärrän selän takana puhumisen sellaiseksi, että kuiskutellaan salaa jotain, mitä asianomainen ei itse pääse kuulemaan.

Syyllistyn itsekin sellaiseen joka joulun alla, kun suunnittelen joululahjoja. Joskus minua on yritetty juksata siitä päivänvaloon.
        Tyttärilläni on niin samanlainen ääni ja puhetyyli puhelimessa, että en osaa erottaa kumpi on kumpi. Ennen kännykkäaikaa en koskaan tiennyt, kumman kanssa juttelen. Joskus he vaihtoivat vuoroa kesken puhelun, enkä huomannut mitään ennenkuin alkoi kuulumaan epäilyttävää tirskumista.

• osaan lukea

Voiko avoimella keskustelupalstalla mollata selän takana? Miten se tapahtuu? Minä ymmärrän selän takana puhumisen sellaiseksi, että kuiskutellaan salaa jotain, mitä asianomainen ei itse pääse kuulemaan.

Syyllistyn itsekin sellaiseen joka joulun alla, kun suunnittelen joululahjoja. Joskus minua on yritetty juksata siitä päivänvaloon.
        Tyttärilläni on niin samanlainen ääni ja puhetyyli puhelimessa, että en osaa erottaa kumpi on kumpi. Ennen kännykkäaikaa en koskaan tiennyt, kumman kanssa juttelen. Joskus he vaihtoivat vuoroa kesken puhelun, enkä huomannut mitään ennenkuin alkoi kuulumaan epäilyttävää tirskumista.

Jos sä haluat jotain nimimerkkiä tai hänen mielipidettään arvostella, sä voit tehdä sen kierosti. Vastaamalla muualle kuin kohteelle itselleen mutta kirjoittaa niin että tarkoitat jotain nikkiä.
        Jää hiukan epäselväksi, mutta kuitenkin sen myös tajuaa.

• ent. siivoojaparka
        osaan lukea kirjoitti:

Jos sä haluat jotain nimimerkkiä tai hänen mielipidettään arvostella, sä voit tehdä sen kierosti. Vastaamalla muualle kuin kohteelle itselleen mutta kirjoittaa niin että tarkoitat jotain nikkiä.
        Jää hiukan epäselväksi, mutta kuitenkin sen myös tajuaa.

Niin, mutta näkeehän toinen sen siitä, vaikka se ei ole suoraan hänelle kirjoitettu. Onko se silloin selän takana? Sanoisin sellaista paremminkin toisen pään yli puhumiseksi. Niinkuin aikuiset tekevät, kun puhuvat lapsistaan keskenään (joskus arkaluontoisiakin asioita) vaikka lapset ovat siinä vieressä kuulemassa.

• osaan lukea

Niin, mutta näkeehän toinen sen siitä, vaikka se ei ole suoraan hänelle kirjoitettu. Onko se silloin selän takana? Sanoisin sellaista paremminkin toisen pään yli puhumiseksi. Niinkuin aikuiset tekevät, kun puhuvat lapsistaan keskenään (joskus arkaluontoisiakin asioita) vaikka lapset ovat siinä vieressä kuulemassa.

Mun mielestä tuo on kieroa ja entä jos menee väärään kohteeseen. Ei olla lapsia eikä lastentarhassa.

• aloittaja.
        osaan lukea kirjoitti:

Mun mielestä tuo on kieroa ja entä jos menee väärään kohteeseen. Ei olla lapsia eikä lastentarhassa.

Suoraan sanoen, minä en tajua hajuakaan siitä, mistä te puhutte.

• sillai se on
        aloittaja. kirjoitti:

Suoraan sanoen, minä en tajua hajuakaan siitä, mistä te puhutte.

Siivooja puolustaa hunksua moittimalla tätä vähänkään arvostelleiden viestejä mutta sillai selän takana ei heille suoraan.

• aloittaja.
        sillai se on kirjoitti:

Siivooja puolustaa hunksua moittimalla tätä vähänkään arvostelleiden viestejä mutta sillai selän takana ei heille suoraan.

Vais silviisii on asioiden laita.
        Kautta aikojen, siis sen ajan kuin palstoja on ollut olemassa, varmasti on ollut myös suhteita, hyviä ja huonoja.
        Niiden syntyyn auttaa parhaiten muuttumaton nikki.

Minen saa vain itselleni, en sitten millään löydettyä suuhun sopivaa.
        Viimeisin keksimänikin saa melkein hampaat kalisemaan.

Mieluummin kuitenkin tykätään, ei tukistella, eikö niin. :)) Katsellaan minne pienet amorit nuoliaan nakkovat.

• sillai se on
        aloittaja. kirjoitti:

Vais silviisii on asioiden laita.
        Kautta aikojen, siis sen ajan kuin palstoja on ollut olemassa, varmasti on ollut myös suhteita, hyviä ja huonoja.
        Niiden syntyyn auttaa parhaiten muuttumaton nikki.

Minen saa vain itselleni, en sitten millään löydettyä suuhun sopivaa.
        Viimeisin keksimänikin saa melkein hampaat kalisemaan.

Mieluummin kuitenkin tykätään, ei tukistella, eikö niin. :)) Katsellaan minne pienet amorit nuoliaan nakkovat.

Juuuu tykätään vaan vaikkei meistä tykättäiskään. Ollaan puskis ja väistellää aamorin nuolii. ;)

• aloittaja.
        sillai se on kirjoitti:

Juuuu tykätään vaan vaikkei meistä tykättäiskään. Ollaan puskis ja väistellää aamorin nuolii. ;)

Kyllä oikea ampuja-Amor osaa ampua vaikka silmät kiinni, ja maaliinsa osuu.

hihhihhihhih.......(josperjantainkunniaksisaahiukkahihittää).

• sillai se on
        aloittaja. kirjoitti:

Mää pukeudun haarniskaan, nii ei mee nuoli läpitte jos kohden tuloo.

• aloittaja. kirjoitti:

Luuletko vai uskotko että aikuinen ihminen voisi rakastua täällä tän kirjottelun perusteella, kirjoittajaa näkemättä ja tapaamatta?

• sillai se on
        koti-kiusattu kirjoitti:

Luuletko vai uskotko että aikuinen ihminen voisi rakastua täällä tän kirjottelun perusteella, kirjoittajaa näkemättä ja tapaamatta?

En tiedä keneltä kysyt, mut mää vastaan et ei voi, paitsi omiin mielikuviinsa kyseisestä nikistä. Pitää tuntee ihminen myös oikeesti ennen ku voi sanoo hänest mitää. Tääl voi esittää vaik millast hurmurii ja oikeest olla täys peereikä.

• aloittaja.
        koti-kiusattu kirjoitti:

Minä en kuulu palstaluuleviin, mutta nyt luulen, että ei kai ihan rakastua, mutta ihastua voi vallan mainiosti. Ainakin sillai pikkuisen mielikuvaansa toisesta, sanoihin ja ajatuksiin.
        Kaikkiin tapaamiinsa ja puhuttelemiinsa ihmisiin tuntee muutenkin sympatiaa tai jopa antipatiaa, on samalla taajuudella tai sitten ei.
        Ikäisiäni tiedän moniakin, jotka aikoinaan menivät naimisiin kirjerakkautensa kanssa, kaukaa maailmalta.
        Toki ei ekanäkemisensä perusteella häitä juhlittu.

• sillai se on
        aloittaja. kirjoitti:

Minä en kuulu palstaluuleviin, mutta nyt luulen, että ei kai ihan rakastua, mutta ihastua voi vallan mainiosti. Ainakin sillai pikkuisen mielikuvaansa toisesta, sanoihin ja ajatuksiin.
        Kaikkiin tapaamiinsa ja puhuttelemiinsa ihmisiin tuntee muutenkin sympatiaa tai jopa antipatiaa, on samalla taajuudella tai sitten ei.
        Ikäisiäni tiedän moniakin, jotka aikoinaan menivät naimisiin kirjerakkautensa kanssa, kaukaa maailmalta.

Niin silloin kun on kyse rehellisestä nimimerkistä, joka ei esitä mitään roolia.
        Kotikoohon voisin ihastua.

• aloittaja. kirjoitti:

Taas tätä taistelua,on toi uus 8.1 systeemi päivitykses ja täl vanhalla koitan sepustaa, ei tullut äskeinenkään viesti esille.
        Sitä koitin sanoo et olisko kaverin tarve niin kova et virtuaali ystävätkin käy ihastuksista.
        Mut nyt ku sain kaks ihmistä linjoille niin sanokaa minne mun linnut on menneet.
        Orpo siemenpönttö ja talipallo kiekko heiluu tuulessa,ei sulan vilaustakaan ja aluks oli kymmeniä?

• sillai se on kirjoitti:

Niin silloin kun on kyse rehellisestä nimimerkistä, joka ei esitä mitään roolia.
        Kotikoohon voisin ihastua.

Sillai se on
        Olen mä joskus iha vähän vaimon julmuut väärin muistanu.

• ent. siivoojaparka
        aloittaja. kirjoitti:

Täällähän vaikutetaan huolestuneelta. Mitä on tapahtunut?

• lepo vaan

Täällähän vaikutetaan huolestuneelta. Mitä on tapahtunut?

Siivooja huilaa nyt välillä, ei mitään huolestuttavaa.

• aloittaja.
        koti-kiusattu kirjoitti:

Taas tätä taistelua,on toi uus 8.1 systeemi päivitykses ja täl vanhalla koitan sepustaa, ei tullut äskeinenkään viesti esille.
        Sitä koitin sanoo et olisko kaverin tarve niin kova et virtuaali ystävätkin käy ihastuksista.
        Mut nyt ku sain kaks ihmistä linjoille niin sanokaa minne mun linnut on menneet.
        Orpo siemenpönttö ja talipallo kiekko heiluu tuulessa,ei sulan vilaustakaan ja aluks oli kymmeniä?

Ei multa puolisoa puutu, ja onkin miesten valiojoukkoja, johon sinäkin kuulut.
        Kai se on loppujen lopuksi kaveruuden tuntua?
        Meillä on linnut taas kierrelleet ikkunanpieliä. Kai tekevät omia kätköjään, josko koskaan niitä löytävät.
        Meillähän niitä ei syötetä.

Pimeässä kirjoitan, telkkarin kelmeässä valossa, isäntä kuorsaa.

• sillai se on
        koti-kiusattu kirjoitti:

Koti-kiusattu, jos kovin seuraa kaipaa niin voi joku palstajeesuskin kelvata.
        Ja mä arvasin että sun vaimos on takuulla kiva ihminen.
        Linnut tuloo takasin, naapuris menivät käymään tai mettään tuulen suojaan.

• ent. siivoojaparka
        lepo vaan kirjoitti:

Siivooja huilaa nyt välillä, ei mitään huolestuttavaa.

No hyvä! Minä jo säikähdin, että onko internet kaatumassa.

• eppu2
        koti-kiusattu kirjoitti:

Ootahan, kun pakkanen puree, kumma jolleivat tule.
        Vaan onko varpushaukkoja näkynyt, ne niitä myös pelottelee.

• kawe

Kyllä sosiaalisuus ylläpitää keskustelua ja tasoa kohtuullisena, tai siis tasohan on näppäinten järjestyksen valinnoista kiinni.

Ajankäyttö tässä iässä jakautuu nukkumisten väliin, ruoka sisään ja ulos, laatuaika parisuhteessa, muut velvoitteet. Aika simppeliä eikö, monimutkaiseksi kaiken saamme me naiset, mutta se onkin laajempi aihe, mutta vaikutus näkyy toki täälläkin.

• Pirre*

Huoks, kuka kumma jaksaa aina vaan pitää lukua, ei näitä jaksa jaksa...

• ???

Mitä väliä silläkään? Kannattaako kaikkea kummastella?

• lat.huom.

Konehan niistä lukua pitää.

• eppu2

Sen täytistäkö täällä nyt vouhotetaan fiksuuksista, palstaeliitistä, itsekehuista sun muusta.
      Ollaan nyt vaan omia itsejämme, kaikki yhtä hyviä tai huonoja.
      Yks tykkää äiteestä ja toinen tyttärestä.
      Ei meistä kukaan voi kaikkien mieleen olla. Mitä sitten?
      Jos yhdella synkkaa jonkun kanssa niin sitten toisella toisen.
      Miksi pitäisi näistä pulttia ottaa.

• ap.

Fiksuudesta vouhotus on kaikkea muuta kuin fiksua.
        Joku fiksuutensa ihailija ei älyä, kuinka toinen voi olla vähintäänkin yhtä fiksu omalla tavallaan.
        Mikä hitsin fiksuustestipalsta tämä on, ei mikään.
        Jokainen saa, jos osaa ja uskaltaa, olla ihan oma itsensä.
        Fiksuudestaan kylliintyneet kieriskelevät omahyväisyydessään, huomaamatta, että muilla on selkänsä takana hymynkare suupielissään.

Pelottaa, kun tuntuu, että vanhetessaan ihmisistä tulee entistä riidanhaluisempia.

• ent. siivoojaparka
        ap. kirjoitti:

Fiksuudesta vouhotus on kaikkea muuta kuin fiksua.
        Joku fiksuutensa ihailija ei älyä, kuinka toinen voi olla vähintäänkin yhtä fiksu omalla tavallaan.
        Mikä hitsin fiksuustestipalsta tämä on, ei mikään.
        Jokainen saa, jos osaa ja uskaltaa, olla ihan oma itsensä.
        Fiksuudestaan kylliintyneet kieriskelevät omahyväisyydessään, huomaamatta, että muilla on selkänsä takana hymynkare suupielissään.

Pelottaa, kun tuntuu, että vanhetessaan ihmisistä tulee entistä riidanhaluisempia.

Hunksz luokitteli sinutkin fiksujen kategoriaan, koska olet täällä. Etkö huomannut? Yhtä fiksuksi itsensä ja kaikkien toisten kanssa.

• ap.

Hunksz luokitteli sinutkin fiksujen kategoriaan, koska olet täällä. Etkö huomannut? Yhtä fiksuksi itsensä ja kaikkien toisten kanssa.

Minä en oikein ymmärrä, mitä väliä sillä on.
        Jokaisella on lupa kirjoittaa, mitä kirjoittaa ja miten kirjoittaa.
        Ei kai tämä kelleen ole tapa nostaa itseään jalustalle?
        Pylväspyhimykseksi?

• kawe

fiksu - älykäs - rationalisti - päätyy johtohahmoksi yhteiskunnassa tai yritysmaailmassa - mutta voi kuolinvuoteella surra sitä ettei tunne perhettään.
      Kaikkea ei voi saada, koska jos panostat täysillä sitoutuen, se on toisaalta pois. Kaikki on suhteellista jota myös sattuma voi muuttaa.

• Viaton sivullinen

Niin, jos vertaillaan kahta ihmistä, toinen pänttää kirjatietoa päähänsä ja toinen
      elää tavallista arkea. Kummasta tulee arkipäivänrealisti.
      Sinä olet ja tunnut siltä, miten olet elänyt.

• ap.

Minulle ei aukea, miten tiedon pänttääminen veisi arkirealismia mihinkään.
        Jos on arkirealisti, on ja pysyy, osasi sitten lukea tai ei.
        Tai vaikka lukisi kaikki maailman kirjat.

• kawe

Kohdallani sattuma, jota kohtaloksi kutsutaan, muutti elämän suunnan - rationaalisuudesta on hyötyä, mutta emotionaalisuus sotkee.
      Meitä on yli miljoona kuitenkin Suomessa, en vain jaksaisi nyt yksin.

• juuttunut puutunut

2 = kakkosella alkaa nytkin uudet viestit. Kummallista.
      Vain juuttuneetko ovat jäljellä?

• Ihan tavis....

Joku sanoi että fiksut jäivät ja kuulemma hyvä niin. Joku toinen säesti.
        Pelkäsivät että typerykset taas jossain vaiheesa palaavat.
        Annan olla ainakin toistaiseksi.

• Rotat jättävät kuulemma ekaksi hukkuvan laivan. Kapteenin pitäis olla viimeinen joka laittaa jalkansa pelastusveneeseen. Jos jotkut mieltävät palstan olevan tuomittu haaksirikkoon...

• ap.

Ei ollut Francesco Schettino.

Eihän aloituksen aihe ollut haveri, vaan ovatko kirjoittajat löytäneet mieluisemman kirjoitusalustan. Eiköhän rotat aina pidä puolensa.

• ap. kirjoitti:

Ei ollut Francesco Schettino.

Eihän aloituksen aihe ollut haveri, vaan ovatko kirjoittajat löytäneet mieluisemman kirjoitusalustan. Eiköhän rotat aina pidä puolensa.

Ei todellakaan Schettino. Joutuiko hän muuten mitenkään vastuuseen laivan karille ajamisesta, en muista enää. Kyllä kai.
        Minä taisin taas ymmärtää väärin, pahus soikoon, sitä tapahtuu aivan liian usein nykyisin. Luulin että ketjun aiheena oli palstan autioituminen ja siihen mahdolliset syyt.
        Jep me rotat pärjätään aina. (Olen syntynyt rotan vuotena :) )

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      121
      8454
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      141
      5364
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3745
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      128
      3582
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2624
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1896
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      358
      1552
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1547
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      71
      1410
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1376
    Aihe