Noniin, kutsu tuli pääsykokeisiin, ne on mun elämäni ekat sellaset, joten pientä stressiä...hei kertokaa millasta siellä on ja mihin pitää varautua?
TURUN AMK/HOITOALAN PÄÄSYKOKEET
7
1337
Vastaukset
- ....
samoin mulla.olisi kiva kuulla mahd tarkasti kokeen sisällöstä.
kutsussa luki että valintakoe sisältää psykologiset soveltuvuustestit.sisältyykö niihin ryhmätilannetta ja opettajan/psykologin haastattelua?vai voiko koe olla vain papereiden täyttämistä..?kun toimintaterapeutin valitakokeissa kerrotaan kuitenkin että koe sisältää haastattelun,ryhmätilanteen ja psykologiset soveltuvuustestit.miksi hoitoalalla ei ole sanottu niistä?- Hanna
Mulle tuli kans Turkuun kutsu ja ne kokeet on mun elämäni neljännet=) Niissä on yleensä kirjallisella puolella ne matemaattiset laskutehtävät, valmiiden piirrosten jatkamiset, musteläiskätestit, sivistyssanojen tietämiset, itsestään kertomiset, valmiiden lauseiden täydentämiset omien ajatusten perusteella.. haastatteluja voi olla kolmekin: Opettaja, psykologi ja opinto-ohjaaja ja sitten on se ryhmätilanne, jossa annetaan jokin aihe mistä keskustellaan ryhmässä tai jokin toiminnallinen tehtävä, jossa katsotaan yhteistyötaitoja, tuppisuuksi ei kannata jäädä sen tiedän=)
- petra
Hanna kirjoitti:
Mulle tuli kans Turkuun kutsu ja ne kokeet on mun elämäni neljännet=) Niissä on yleensä kirjallisella puolella ne matemaattiset laskutehtävät, valmiiden piirrosten jatkamiset, musteläiskätestit, sivistyssanojen tietämiset, itsestään kertomiset, valmiiden lauseiden täydentämiset omien ajatusten perusteella.. haastatteluja voi olla kolmekin: Opettaja, psykologi ja opinto-ohjaaja ja sitten on se ryhmätilanne, jossa annetaan jokin aihe mistä keskustellaan ryhmässä tai jokin toiminnallinen tehtävä, jossa katsotaan yhteistyötaitoja, tuppisuuksi ei kannata jäädä sen tiedän=)
Ne matemaattiset laskutehtävät on? Kannattaako ottaa laskin mukaan?
- Hanna
petra kirjoitti:
Ne matemaattiset laskutehtävät on? Kannattaako ottaa laskin mukaan?
tavallisia helppoja plus- ja miinus ja jako- ja kertolaskuja sitten niitä lukujonoja vai mitä ne oli esim. jatka samaan malliin 1, 3, 5, 7.... jne. Uskoisin ettei laskinta saa ottaa edes mukaan.
- ^tanya
Opiskelen itse sairaanhoitajaksi Turun ammattikorkeassa ja luulen, että syksyn kokeet ovat lähes samanlaiset kuin silloin kun itse olin. Sisälsi: Suomen, ruotsin ja englannin luetunymmärtämiset, matematiikka(plus,minuus,jako,kerto) psykologisiatestejä n. 3 kpl ja psykologin haastattelu, pieni essee itsestä ja sitte tehtävä, jossa piti keksiä tavaroille uusia käyttötarkoituksia. Kokeet olivat aika helpot ainakin lukiopohjan omaavalle. Aikarajat vain tekivät välillä tiukkaa. Kannattaa ottaa rauhallisesti ja rennosti, niin hyvin menee. Kauheasti ei voi ainakaan valmistautua etukäteen!
- Lissu
Turussa itsekkin opiskelen ja koko koulu on niin byrokraattinen ja pe*****stä ettei mitään rajaa
- bus2
Lissu kirjoitti:
Turussa itsekkin opiskelen ja koko koulu on niin byrokraattinen ja pe*****stä ettei mitään rajaa
Ai että sä veit sanat suustani. Olen täysin samaa mieltä!!! Sama koulu... Luettais edes asiaa, mutta ku tutkimusmetodologia ym shitti on TÄRKEEMPÄÄ! Milläs me niitä potilaita hoidetaan? Korrelaatiokertoimilla? Kivaa, että näistä asioista päättää siellä ihmiset, jotka eivät ole välttämättä tehneet päivääkään hoitotyötä. Koulutuksen pitäisi olla työelämälähtöistä, ei toisinpäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2464502Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1232949Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412712Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?781689Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1051532- 511251
- 891185
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2031054- 461017
- 591003