Missä vika?

Joni125

Ostin käytettynä Optoman hd71 tykin. Testatessa kaikki oli kunnossa. Nyt kotosalla kokeilin saada tykistä kuvaa kankaalle. Kuvan värit ovat vääristyneet. Esim osan sinisen sävyistä tykki toistaa vihreänä ja kuva on rosoinen, kun tietokoneelta toistaa. Tykin oma menuvalikko on kuitenkin ihan normaaleilla väreillä eikä siinä esiinny vikaa. Hdmi piuha toimii ainakin television kanssa ja televisioon laitettaessa kuva on normaali. Voiko vika olla tykin hdmi-vastaanotossa vai onko lamppu jotenkin rikki?

2

1236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canonisti_minäkin

Noilla oireilla lamppu on vielä ihan ok. Vika on signaalitiessä tai signaalissa. Katsoppa ensin koneen ja tykin resot sekä sen jälkeen vaihda kaapelit. Huonompi homma, jos joku tykin tai koneen liitin on rikki.

• moon19663112

Mullakin oli sama ongelma Optoma tykin kanssa. Piti muuttaa digiboxin resoluutio 720 niin homma rupesi toimimaan. Sama homma oli blue rayn kanssa. Ohjeittein mukaan tykin kyllä olisi pitänyt toimia korkeammilla resuluutioilla mutta kuva oli vääristynyt niillä. No ei haittaa katselua yhtään kuitenkaan vaikka on tuo 720 lähtö sillä kuva on täysin vastaava kuin tuossa samsungin 55" 6000 sarjan telkkarissa mikä on tuossa vieressä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      256
      1842
    2. Olen niin kesken

Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys
      Ikävä
      15
      1378
    3. Tietääkö joku ylläpidosta?

Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi
      Sinkut
      210
      1259
    4. Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)

Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä
      Ikävä
      185
      1115
    5. Minkä ikäinen

Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      65
      923
    6. Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva

joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v
      Ikävä
      60
      923
    7. TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."

Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      894
    8. Tunnisteita kaipaajille

Onko jokin juttu mistä sun kaivattu tietää et viesti ois hälle? ☎️📝
      Ikävä
      51
      836
    9. Mä tuun aina rakastamaan sua J

Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai
      Ikävä
      61
      803
    10. Martina ei mennyt naimisiin

IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      800
    Aihe