Saunassa harkkoseinät, joihin olen laittanut sauna-satua (sen jälkeen rimat ja panelit). Mutta entäs ikkunasyvennys? Niin ahtaat, että satua ei sinne mahdu, mutta kannattaako teipata alu-teipillä ihan karmiin asti? Vai onko parempi jättää eristämättä, jotta tuulettuu paremmin?
Googlaamalla olen löytänyt kuvia molemmista tavoista, mutta ei selitystä kumpi olisi parempi.
Oikeastaan sama kysymys lauteiden kannakkeista. Upotettuna sauna-satuun ja reunat teipattuna. Onko parempi teipata kokonaan, vai jättää keskiosa puupintaisena? Siis ne kannakeosat, jotka jäävät sitten panelien taakse.
Pieniä yksityiskohtia, mutta en oikein löydä kunnollisia ohjeita mistään. Tarkoittaako, että ei ole väliä miten teen? :-)
Saunan ikkunan eristäminen
Sauna jouluksi
2
271
Vastaukset
- Duunari78
Alumiiniteippi karmiin saakka niin ei pääse kosteus harkkoon.
Ei lauteiden kannakkeita kannata laittaa ollenkaan vaan muutama lisäkoolaus ja ne kiinnittää esim. 8x100 mm lyöntitulpilla harkkoon ja sitten, kun asentaa lauteet niin kiinnität ne ruuveilla normi koolauspuihin ja lisäkoolinkeihin. - panelisti
Ikkunaan en ota kantaa, mutta laittaisin paneelin alle 50-100 mm villaa. Muutoin massiivinen seinä imee lämmön liian nopeasti varsinkin, jos paneelin alla on tuuletusrako, jossa ilma pääsee lähelle harkkoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk913849Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921999Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871803- 1441682
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1021503- 1631503
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651478Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671442Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001354- 861297