Meillä on 8 kk:n ikäinen pyhä birma. Olen antanut
sille pienestä pitäen pakastettua, raakaa lihaa ja kalaa. Samoin kermaviiliä ja raksuja joihin
se koskee vasta viime "hädässä". Nyt kissa on
kuitenkin ruvennut ripuloimaan ja ruokahalu on
huonontunut. Annoin matokuurin (vaikka kyseessä on sisäkissa) mutta tilanne ei ole muuttunut.
Kissa on päivisin yksin kotona, uteliaana tutkii
varmaankin joka paikan ja varsinkin joka pöydän.
Missähän voisi olla vika. Pitäisikö matokuuri
vielä uusia ja tarvitseeko kissan lihaa välttä-
mättä pakastaa ?
Kissan ripuli
7
705
Vastaukset
- ryysytar
Onko se kermaviili laktoositonta vai tavallista ?
Meillä toinen kissoista ei siedä mitään maitotuotteita.
Madottamisesta, kyllä sisäkissakin on madotettava säännöllisesti.
Jos kissasi laihtuu/kuivuu niin vie HETI lääkäriin. - Vinkuli
Onko teillä viherkasveja joita mahdollisesti popsii päivän aikana?
- sanna
Kokeile auttaisiko apteekista saatava Canikur ja varmista että kissasi juo tarpeeksi. Älä anna kermaviiliä ennen kun ripuli loppuu. Ripuli on kissoilla yleistä ja voi johtua esim. ruokavalion muuttumisesta. Jos ripuli jatkuu pitkään, ota yhteyttä eläinlääkäriin.
Jos haluat kissasi syövän enemmän raksuja kokeile Royal Caninin Exigent-raksuja (saa eläinkaupoista). Niitä syö kaikki nirsotkin kissat. Muista että raakaa kalaa ei saa antaa enempää kuin kerran viikossa eikä järvikalaa ollenkaan raakana - susu63
Meillä on huomattu, että hylatuotteet ovat olleet paremia kuin tavalliset maitotuotteet. Eikä aikuinen kissa enää maitoa tarvitsekaan. Eihän se luonnostaankaan sitä saa. Ruokamerkin muuttaminen aiheuttaa joskus ripulia myös. Kalat aina pakastamme ennen tarjoilua. Kasvien syömiseen voi tarjota idätettyjä vehnänoraita. Oikeastaan sisäkissallakin pitää olla ruohoa purtavana, sillä vatsaan kerääntyvä karva pitää käsittääkseni poistaa kuiduilla.
- elchevive
Suolistotulehdus? Jos pitkittyy, eikä mainitut kotikonstit auta niin vie lääkäriin.
- Ellinoora
Jollei matokuuri auta, kannattaa kokeilla ruokavalion muutosta. Kaikki ruuat eivät sovi kaikille kissoille, joten erilaisia vaihtoehtoja kannattaa kokeilla. Marketeissa myytävistä ruuista kannattaa ensin luopua ja siirtyä syöttämään eläinkauppojen laadukkaampia muonia. Mikäli ripulointi vielä jatkuu sittenkin, on kissa vietävä lääkärille. Sitä ennenkin on pidettävä huoli, että se saa riittävästi raikasta vettä juodakseen, pieni eläin kuivuu nopeasti.
- hiirimuori
Mulla on kaks vee siamilainen ja kun saapui taloon ei meinannut vatsa asettua millään. joka ruokaan piti sekoittaa maitohappobakteerijauhetta. Lopulta saatiin jokseenkin asettumaan, mutta...Vieläkin jos yhtään saa väärää ruokaa, niin..huh, huh. Vain eläinkaupan SENSIVE(herkkävatsaisten)safkat sopivat. Kaikki ympäristön stressi jutskat saavat mahan edelleen sekas. Eikä missään nimessä tippaakaan maitotuotteita.Oli sitten hylaa tai ei...paranemisiin:))))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243