Kissan ripuli

Tuula

Meillä on 8 kk:n ikäinen pyhä birma. Olen antanut
sille pienestä pitäen pakastettua, raakaa lihaa ja kalaa. Samoin kermaviiliä ja raksuja joihin
se koskee vasta viime "hädässä". Nyt kissa on
kuitenkin ruvennut ripuloimaan ja ruokahalu on
huonontunut. Annoin matokuurin (vaikka kyseessä on sisäkissa) mutta tilanne ei ole muuttunut.
Kissa on päivisin yksin kotona, uteliaana tutkii
varmaankin joka paikan ja varsinkin joka pöydän.
Missähän voisi olla vika. Pitäisikö matokuuri
vielä uusia ja tarvitseeko kissan lihaa välttä-
mättä pakastaa ?

7

705

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ryysytar

Onko se kermaviili laktoositonta vai tavallista ?

Meillä toinen kissoista ei siedä mitään maitotuotteita.

Madottamisesta, kyllä sisäkissakin on madotettava säännöllisesti.

Jos kissasi laihtuu/kuivuu niin vie HETI lääkäriin.

• Vinkuli

Onko teillä viherkasveja joita mahdollisesti popsii päivän aikana?

• sanna

Kokeile auttaisiko apteekista saatava Canikur ja varmista että kissasi juo tarpeeksi. Älä anna kermaviiliä ennen kun ripuli loppuu. Ripuli on kissoilla yleistä ja voi johtua esim. ruokavalion muuttumisesta. Jos ripuli jatkuu pitkään, ota yhteyttä eläinlääkäriin.
      Jos haluat kissasi syövän enemmän raksuja kokeile Royal Caninin Exigent-raksuja (saa eläinkaupoista). Niitä syö kaikki nirsotkin kissat. Muista että raakaa kalaa ei saa antaa enempää kuin kerran viikossa eikä järvikalaa ollenkaan raakana

• susu63

Meillä on huomattu, että hylatuotteet ovat olleet paremia kuin tavalliset maitotuotteet. Eikä aikuinen kissa enää maitoa tarvitsekaan. Eihän se luonnostaankaan sitä saa. Ruokamerkin muuttaminen aiheuttaa joskus ripulia myös. Kalat aina pakastamme ennen tarjoilua. Kasvien syömiseen voi tarjota idätettyjä vehnänoraita. Oikeastaan sisäkissallakin pitää olla ruohoa purtavana, sillä vatsaan kerääntyvä karva pitää käsittääkseni poistaa kuiduilla.

• elchevive

Suolistotulehdus? Jos pitkittyy, eikä mainitut kotikonstit auta niin vie lääkäriin.

• Ellinoora

Jollei matokuuri auta, kannattaa kokeilla ruokavalion muutosta. Kaikki ruuat eivät sovi kaikille kissoille, joten erilaisia vaihtoehtoja kannattaa kokeilla. Marketeissa myytävistä ruuista kannattaa ensin luopua ja siirtyä syöttämään eläinkauppojen laadukkaampia muonia. Mikäli ripulointi vielä jatkuu sittenkin, on kissa vietävä lääkärille. Sitä ennenkin on pidettävä huoli, että se saa riittävästi raikasta vettä juodakseen, pieni eläin kuivuu nopeasti.

• hiirimuori

Mulla on kaks vee siamilainen ja kun saapui taloon ei meinannut vatsa asettua millään. joka ruokaan piti sekoittaa maitohappobakteerijauhetta. Lopulta saatiin jokseenkin asettumaan, mutta...Vieläkin jos yhtään saa väärää ruokaa, niin..huh, huh. Vain eläinkaupan SENSIVE(herkkävatsaisten)safkat sopivat. Kaikki ympäristön stressi jutskat saavat mahan edelleen sekas. Eikä missään nimessä tippaakaan maitotuotteita.Oli sitten hylaa tai ei...paranemisiin:))))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      309
      3055
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      69
      1270
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1243
    Aihe