CHARLES DE GAULLE, Pariisi

Kirsi

Tiedossa on tiukka vaihtoaika Pariisissa. Osaisiko joku kertoa kuinka kauan kipittää terminaalista 2D terminaaliin 2F? Shuttle bussi kun kietää tietysti juuri toiseen suuntaan ja kestää siten ajallisesti turhan kauan.

15

3501

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CDG T2D

      Reipasta kävelyä 10-15 min turvatarkastus.

    • Ap.

      Olin juuri laittamassa 15-20 min.Turvatsekkaus ja sen jonot on se mikä aikaa eniten vie. Riippuu tietenkin mihin vuorokaudenaikaan matkustat.
      Kerran otimme lennon 1h 45 min vaihdolla ja kiire tuli kun eka lento oli 20 min myöhässä. Itse ehdimme koneeseen ja aikaakin jäi mutta laukut eivät!

    • Kirsi

      Kiitos vinkeistä. Tosiaan vielä tuo pahuksen turvatarkastus....

    • leijona123

      Olin kerran vaidossa Pariisissa matkalla Bogotaan. Taulu näytti että lento lähdössä ja lähtöaika jo mennyt. (Kone Hesasta paljon myöhässä). Päätin yrittää koneelle ja juoksin kuin hullu, hiki päässä. Kun saavuin konelle henkökunta toivotti tervetulleeksi ja sanoi " you would have had 34 more seconds before we would have closed the door". Kannattaa yrittää vaikka tilanne näyttäisi toivottomalta.

    • CDG, ei kiitos

      Kyllä CDG on kamalin kenttä, missä olen vaihtanut konetta pari kertaa. Viimeinen vaihto oli minulle haastava, kun Malesian koneesta piti vaihtaa Finskin koneeseen, piti käyttää junaa, onneksi olin tavannut suomalaisen maailmanmatkaajan Kuala Lumpurin kentällä.

    • ruttoa

      CDG todella on järkyttävin kenttä toimivuudessaan ja henkilökunnan auttamisvalttiudessa, missä olen koskaan saanut vierailla. Laukut eivät tule perässä kuin erikoistapauksessa. Vältän sitä paikkaa kyllä kuin ruttoa, oli aikaa sitten tunti tai kolme.

      • 12+10

        Minulle ei kyllä CDG aiheuttanut mitään ongelmaa. Vasta olin Pariisissa, en tosin vaihtanut mitään koneita siellä. Ei niin viihtyisä kuin Helsinki-Vantaa, mutta ihan hyvä kenttä se CDG oli.


      • ruttoa
        12+10 kirjoitti:

        Minulle ei kyllä CDG aiheuttanut mitään ongelmaa. Vasta olin Pariisissa, en tosin vaihtanut mitään koneita siellä. Ei niin viihtyisä kuin Helsinki-Vantaa, mutta ihan hyvä kenttä se CDG oli.

        Vedä sinä kuule 12 10 v!ttu päähäs


      • Nou roplem
        12+10 kirjoitti:

        Minulle ei kyllä CDG aiheuttanut mitään ongelmaa. Vasta olin Pariisissa, en tosin vaihtanut mitään koneita siellä. Ei niin viihtyisä kuin Helsinki-Vantaa, mutta ihan hyvä kenttä se CDG oli.

        Ei aiheuttanut mitään ongelmia kun et vaihtanut konetta. Mitä ongelmia olisikaan voinut syntyä? Voisihan sinne eksyä lopullisesti.


    • Ap.

      Minä taidan olla sitten "ruton" mainitsema eristyistapaus kun olen CDG:ssa vaihtanut konetta 8 kertaa ja kerran vain laukut jäi kentälle, silloinkin erittäin lyhen vaihtoajan takia.

      Ihan toimiva kenttä, iso tosin mutta mielestäni opasteet ovat kuitenkin selkeät ja hyvät. Ja muutamalla ranskankielisellä sanalla saa parempaa palvelua henkilökunnalta. Suuri matkustajamäärä aiheuttaa jonoja missä vain, jopa täällä Suomessa...

    • 20+4

      Kokemus eilen illalta: vaihto lennolta, joka tuli CDG:n 2E-halliin Schengenein ulkopuolelta, halliin 2D Finskin lennolle. Ensin muutama sata metriä kävelyä. Sitten täysi turvatarkastus ennen kuin pääsi liityntäbussiin. Ajelua pari km ympäri kenttää 2D-hallille. Siellä ensin passikontrolli, jono noin 100 m, kuudesta tarkastuskopista vain kaksi toiminnassa, ei erillistä EU-kansalaisjonoa tai automaattikoppeja. Sitten pujottelua 2D-hallin sokkeloissa. Taas uusi täysi turvatarkastus (siis kaikkiaan kolme koko lentoyhdistelmällä) ennen kuin pääsi 2D-hallin osastoon josta Finski lähtee. Se on surkea läävä hallin perukoilla, tarkoitettu Easyjetin kaltaisille halpiksille. Yksi pieni ruuhkainen itsepalvelubaari, loungesta ei tietoakaan.

    • CDG T2

      Se mitä mä olen vaihtanut CDG:llä ja yleensä juuri 2D ja 2E välillä, niin olen aina sen välin kävellyt. Sillon selviää yhdellä turva- ja passintarkastuksella. Eikä siihen kävelyyn mene puolta tuntia kauempaa aikaa.

      • 516

        Siinä 2Essä on monta lähtöaulaa ja kauimpiin on tosi pitkä matka.


    • CDG T2

      Tiedän kyllä että T2E-osioita on kolme, K, L, M osat. K-osaan kävelee nopeasti. Siitä otetaan sitten juna L ja M osioon. L osasta pääsee myös kävellen nopeasti T2F.

    • nyrkkiä pureskellen

      Minun kokemuksesta on yli vuosi, mutta en mene enää koskaan sille kentälle välilaskun vuoksi. Sen verran kamala kokemus.
      Lensin Zürichistä siis Pariisin tälle kentälle ja sieltä eteenpäin Helsinkiin. Eivät osaa muuta kuin ranskaa, vaikka mitä muuta yritin.

      Ei selviä neuvoja, ei suoria vastauksia! Miten kävi? Ajelin terminaalin bussilla kunniakierroksen ja ehdin tukka suorana juosten koneeseen viimeisellä hetkellä. Se bussiajelu johtui kenttävirkailijasta ja bussikuskista, jotka molemmat lippuani katsottuaan neuvoivat lähtemään kyytiin.
      Takaisin tullessa sama filmi. Kanssani oli italialainen opiskelija, joka osasi myös kaikkia muita kieliä, paitsi ranskaa. Siellä sitten juostiin ja ihmeteltiin, ei hemmetti, tästä minua varoitettiin jo lähteistä. Ei ole minua varten tämä kenttä, vaikka Pariisista muuten kovasti pidänkin.

      Typical French........

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1485
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      156
      1159
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1050
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      917
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      860
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      65
      773
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      757
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      702
    Aihe