Tiedossa on tiukka vaihtoaika Pariisissa. Osaisiko joku kertoa kuinka kauan kipittää terminaalista 2D terminaaliin 2F? Shuttle bussi kun kietää tietysti juuri toiseen suuntaan ja kestää siten ajallisesti turhan kauan.
CHARLES DE GAULLE, Pariisi
15
5145
Vastaukset
- CDG T2D
Reipasta kävelyä 10-15 min turvatarkastus.
- Ap.
Olin juuri laittamassa 15-20 min.Turvatsekkaus ja sen jonot on se mikä aikaa eniten vie. Riippuu tietenkin mihin vuorokaudenaikaan matkustat.
Kerran otimme lennon 1h 45 min vaihdolla ja kiire tuli kun eka lento oli 20 min myöhässä. Itse ehdimme koneeseen ja aikaakin jäi mutta laukut eivät! - Kirsi
Kiitos vinkeistä. Tosiaan vielä tuo pahuksen turvatarkastus....
- leijona123
Olin kerran vaidossa Pariisissa matkalla Bogotaan. Taulu näytti että lento lähdössä ja lähtöaika jo mennyt. (Kone Hesasta paljon myöhässä). Päätin yrittää koneelle ja juoksin kuin hullu, hiki päässä. Kun saavuin konelle henkökunta toivotti tervetulleeksi ja sanoi " you would have had 34 more seconds before we would have closed the door". Kannattaa yrittää vaikka tilanne näyttäisi toivottomalta.
- CDG, ei kiitos
Kyllä CDG on kamalin kenttä, missä olen vaihtanut konetta pari kertaa. Viimeinen vaihto oli minulle haastava, kun Malesian koneesta piti vaihtaa Finskin koneeseen, piti käyttää junaa, onneksi olin tavannut suomalaisen maailmanmatkaajan Kuala Lumpurin kentällä.
- ruttoa
CDG todella on järkyttävin kenttä toimivuudessaan ja henkilökunnan auttamisvalttiudessa, missä olen koskaan saanut vierailla. Laukut eivät tule perässä kuin erikoistapauksessa. Vältän sitä paikkaa kyllä kuin ruttoa, oli aikaa sitten tunti tai kolme.
- 12+10
Minulle ei kyllä CDG aiheuttanut mitään ongelmaa. Vasta olin Pariisissa, en tosin vaihtanut mitään koneita siellä. Ei niin viihtyisä kuin Helsinki-Vantaa, mutta ihan hyvä kenttä se CDG oli.
- ruttoa
12+10 kirjoitti:
Minulle ei kyllä CDG aiheuttanut mitään ongelmaa. Vasta olin Pariisissa, en tosin vaihtanut mitään koneita siellä. Ei niin viihtyisä kuin Helsinki-Vantaa, mutta ihan hyvä kenttä se CDG oli.
Vedä sinä kuule 12 10 v!ttu päähäs
- Nou roplem
12+10 kirjoitti:
Minulle ei kyllä CDG aiheuttanut mitään ongelmaa. Vasta olin Pariisissa, en tosin vaihtanut mitään koneita siellä. Ei niin viihtyisä kuin Helsinki-Vantaa, mutta ihan hyvä kenttä se CDG oli.
Ei aiheuttanut mitään ongelmia kun et vaihtanut konetta. Mitä ongelmia olisikaan voinut syntyä? Voisihan sinne eksyä lopullisesti.
- Ap.
Minä taidan olla sitten "ruton" mainitsema eristyistapaus kun olen CDG:ssa vaihtanut konetta 8 kertaa ja kerran vain laukut jäi kentälle, silloinkin erittäin lyhen vaihtoajan takia.
Ihan toimiva kenttä, iso tosin mutta mielestäni opasteet ovat kuitenkin selkeät ja hyvät. Ja muutamalla ranskankielisellä sanalla saa parempaa palvelua henkilökunnalta. Suuri matkustajamäärä aiheuttaa jonoja missä vain, jopa täällä Suomessa... - 20+4
Kokemus eilen illalta: vaihto lennolta, joka tuli CDG:n 2E-halliin Schengenein ulkopuolelta, halliin 2D Finskin lennolle. Ensin muutama sata metriä kävelyä. Sitten täysi turvatarkastus ennen kuin pääsi liityntäbussiin. Ajelua pari km ympäri kenttää 2D-hallille. Siellä ensin passikontrolli, jono noin 100 m, kuudesta tarkastuskopista vain kaksi toiminnassa, ei erillistä EU-kansalaisjonoa tai automaattikoppeja. Sitten pujottelua 2D-hallin sokkeloissa. Taas uusi täysi turvatarkastus (siis kaikkiaan kolme koko lentoyhdistelmällä) ennen kuin pääsi 2D-hallin osastoon josta Finski lähtee. Se on surkea läävä hallin perukoilla, tarkoitettu Easyjetin kaltaisille halpiksille. Yksi pieni ruuhkainen itsepalvelubaari, loungesta ei tietoakaan.
- CDG T2
Se mitä mä olen vaihtanut CDG:llä ja yleensä juuri 2D ja 2E välillä, niin olen aina sen välin kävellyt. Sillon selviää yhdellä turva- ja passintarkastuksella. Eikä siihen kävelyyn mene puolta tuntia kauempaa aikaa.
- 516
Siinä 2Essä on monta lähtöaulaa ja kauimpiin on tosi pitkä matka.
- CDG T2
Tiedän kyllä että T2E-osioita on kolme, K, L, M osat. K-osaan kävelee nopeasti. Siitä otetaan sitten juna L ja M osioon. L osasta pääsee myös kävellen nopeasti T2F.
- nyrkkiä pureskellen
Minun kokemuksesta on yli vuosi, mutta en mene enää koskaan sille kentälle välilaskun vuoksi. Sen verran kamala kokemus.
Lensin Zürichistä siis Pariisin tälle kentälle ja sieltä eteenpäin Helsinkiin. Eivät osaa muuta kuin ranskaa, vaikka mitä muuta yritin.
Ei selviä neuvoja, ei suoria vastauksia! Miten kävi? Ajelin terminaalin bussilla kunniakierroksen ja ehdin tukka suorana juosten koneeseen viimeisellä hetkellä. Se bussiajelu johtui kenttävirkailijasta ja bussikuskista, jotka molemmat lippuani katsottuaan neuvoivat lähtemään kyytiin.
Takaisin tullessa sama filmi. Kanssani oli italialainen opiskelija, joka osasi myös kaikkia muita kieliä, paitsi ranskaa. Siellä sitten juostiin ja ihmeteltiin, ei hemmetti, tästä minua varoitettiin jo lähteistä. Ei ole minua varten tämä kenttä, vaikka Pariisista muuten kovasti pidänkin.
Typical French........
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2604596Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1323003Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit432776Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?751749Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061604Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281493- 551334
- 931245
- 471119
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2081116