Logistiikka Tirkkonen

Maidonajoako?

Etsii kuskia, millainen talo? Auton asemapaikka on ilmoituksen mukaan Jyväskylä ja sen perusteella kaveri väitti että olisi mahdollisesti Arlan maitoajoa runkolinjalla. Maidonajohan on arvostettua hommaa ja Arla iso meijeri maksamassa, niin palkat varmaankin ovat kunnossa ja tulevat ajallaan? Millainen kalusto tuolla on? Kokemusta vaaditaan yli 5 vuotta, joten siitä päätellen kalusto lienee uudenkarheaa ja hyväkuntoista kuten maidonajossa yleensäkin, mutta onko esim. näitä uusia hissikärryjä, joissa lastataan kahteen kerrokseen? Itsellä ei niistä kokemusta lainkaan ja kokemusta täysperästäkin vain pari vuotta, joten arveluttaa vähän laittaa hakemusta...

161

8343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puukenkä

      Kattos kysymällä oppii. Älä esitä tietäväsi kaikkea. Ne autonrikkojat/kärrynkaatajat on niitä superkuskeja jotka osaa mitä vaan eikä kysele vaan vetää riskillä.

    • Rellu rules

      Ihan uutta uutista pukkaat. Jyväskylässä kyllä kuljetus Jylhä on hoitanut
      hommat todella kauan ainakin 30 vuotta. Palkat takaa tietysti kuljetusliike ei
      elintarvikkeiden valmistaja. Eikä mitään hissejä ole autoissa ihan tavallisella
      2-akselisella jakoautolla 18 tn jakelu-autot.Relluja Volvoja MB:tä.
      Laita vaan hakemus. Ei varmasti ole mikään rahahomma ,mutta jos vakaata
      työpaikkaa haet niin siinä onnistut sillä ihmiset kuitenkin syövät joka päivä.

      Niillä paikkakunnilla missä Arla Oy:llä on omia kuljettajia/autoja
      niin palkat on liiton taksojen mukaan ja bonukset päälle)
      Kuljetusyrittäjät tietysti maksavat mihin rahkeet riittävät ja se on
      ihan ymmärrettävä asia.Tappiolla kun ei pitkälle pötkitä.

      • Turvakenkä

        Mitä oikein horiset? Eikö tuossa ilmoituksessa haettu yhdistelmäajoneuvon kuljettajaa, eikä mitään jakeluautonkuljettajaa 18-tonnin kaappiin..? Lukemansa kannattaa myös ymmärtää. Jylhästä ei myöskään puhuttu sanallakaan koko ilmoituksessa, joten mistähän mahdoit sen päähäsi saada?


      • Etanan elämää.....
        Turvakenkä kirjoitti:

        Mitä oikein horiset? Eikö tuossa ilmoituksessa haettu yhdistelmäajoneuvon kuljettajaa, eikä mitään jakeluautonkuljettajaa 18-tonnin kaappiin..? Lukemansa kannattaa myös ymmärtää. Jylhästä ei myöskään puhuttu sanallakaan koko ilmoituksessa, joten mistähän mahdoit sen päähäsi saada?

        Jos kyse on tuosta jakeluhommasta Jyväskylässä niin 18-tonninen
        riittää ihan täydellisesti. Jos Jylhä on pärjännyt niin kyllä seuraajakin pärjää.
        Näissä hommissa muutokset tapahtuu etanan vauhtia.


    • Rellu rules

      Herra turvakenkä jos nyt luit tämän viestiketjun aloittajan tekstin huolella niin ehkä oivalsit,että kyseinen henkilö jonkin huhupuheen mukaan oletti kaikenlaista
      Arlasta ja runkolinjoista ja jopa hissikärryistä. Nyt pitää asiat kuitenkin palauttaa
      maanpinnalle. Arlalla ei ole mitään runkolinjoja keskisuomessa saati sitten
      hissikärryjä. Kyseinen legendaarinen Jylhä on hoitanut hommat.
      Eli kyllä kyseisen työpaikka ilmoituksen ajot ovat ihan muuta ajohommaa
      kun kerran ADR ajolupaakin vaaditaan.Sinun pitäisi opetella lukemaan
      kommentit huolella. En kommentoinut työpaikkailmoitusta vaan tämän viestiketjun
      aloittajan arvailuja asiasta.

      • Jörkka Donnerwisser

        Aivan naulan kantaan. Turvakenkä puhuu ilmoituksesta ja rellu rules kommentoi
        ensimmäisen kirjoittajan arvailuja. Hyvä huomio.huolella lukeminen
        kannattaa aina.


    • Kiveksis ali

      Mitä opimme:vanha sanonta toinen puhuu aidasta toinen seipäistä.
      Ei ole paljon maailma muuttunut 100 vuodessa.

    • pellepeee

      up.

    • Turvakenkä

      Tuo Tirkkonen taitaa ajaa myös Lidlin ajoja, Jyväskylä asemapaikkana sopisi siihen, se on iso talo sekin joten ajot sielläkään tuskin ihan heti loppuvat. Hissikärryjä niillä tuskin on, niitä ei vielä kovinkaan paljoa ole, itselläni tulee mieleen lähinnä Kuljetus Järvimäki ja sitten jakoautona Kuljetus Weeman, Itella hankki juuri kymmenen kärryä kokeiluun. Varmasti muitakin on, en vaan itse ole törmännyt kun eivät ne tosiaan vielä yleisiä ole. Lastaushan niissä on hieman mutkikkaampaa, mutta hommat varmasti opetetaan.

      Huomioni kiinnittyi Rellu Rulesin lauseeseen koskien palkkausta: "Kuljetusyrittäjät tietysti maksavat mihin rahkeet riittävät ja se on ihan ymmärrettävä asia. Tappiolla kun ei pitkälle pötkitä." Minusta se ei ole ymmärrettävä asia. Tappiota ei pidä paikata kuljettajien palkoista tinkimällä. Tämä on sitä vanhan liiton ajattelutapaa, jonka takia tilaajavastuulakia kiristettiin. Vanhan liiton miehet tekevät kaikki säästöt taksoja polkemalla ja se tuntuu olevan heille ihan sama, vaikka kuljetusyrittäjä ei pystyisikään lain vaatimia palkkoja maksamaan.

      Onneksi on tullut uusi sukupolvi, joka kykenee tekemään huomattavasti isommat säästöt pelkästään optimoimalla reittejä ja hiomalla aikatauluja ilman että taksoihin täytyy koskea. Kyllä kuljetusyrittäjien taksat täytyy olla sellaisella tasolla, että palkat kyetään maksamaan niin kuin ne kuuluukin.

      • Rellu rules

        Turvakenkä puhuu asiaa. Palkka kuuluu kuljettajalle. Mutta kylmä tosiasia
        on se ettei nykymaailmassa juuri yksikään kuljetusliike pysty maksamaan
        "hyvänmiehen lisää" tai bonuksia liiton taksojen päälle. Sen verran
        ahtaalla ollaan suomenmaassa nykyään.


    • escobari

      ei hoida jylhä enää arlaa, tirkkoselle meni viime kuun vaihteessa.

    • Muuramen kolli

      Siihen loppui sitten Jylhän todella pitkä yhteistyö meijerin kanssa.
      On huvittavaa kun seuraa näitä keskusteluja. Kysytään millainen firma
      on kyseessä ja vastaukset on sitten sellaisia ettei niistä kukaan ota selvää.
      Miksi kysyjä ei soita reilusti firmaan ja kysy mistä hommasta on kysymys.
      Vain soittamalla tai muuten yhteyttä ottamalla on edes mahdollisuus
      saada kyseinen työpaikka. Eli reilusti luuriin kiinni ja vakuuttava esiintyminen
      niin siitä se lähtee sen jälkeen voi itse päättää onko mielenkiintoinen
      työ vai ei.

    • vaajakoskelainen

      Niin kuulema on Tirkkonen on syrjäyttämyt Jyhlän pois Arlasta. Ei siinä paljon hyvää ja pitkää yhteistyötä Arla arvosta.Taisi olla kaikkiaan vajaa kolmekymmentä vuotta yhteistyötä? En tiedä onko totta että tämä Tirkkosen isä on Kuopiossa Arlan varastopäälikkö?

      • Velimies patsas

        Naulan kantaan veli Vaajakoskelainen. Hyvä veli verkosto toimii muuallakin
        kuin pääkaupunkiseudulla.Tirkkonen on kovin tuttu nimi Kuopion suunnalla.
        Eikös tiistaina joku rouva eronnut kaikista viroista kun oli järkännyt töitä
        tyttärelleen ja muillekin sukulaisille valtion laitoksiin.


      • Muuramen kolli
        Velimies patsas kirjoitti:

        Naulan kantaan veli Vaajakoskelainen. Hyvä veli verkosto toimii muuallakin
        kuin pääkaupunkiseudulla.Tirkkonen on kovin tuttu nimi Kuopion suunnalla.
        Eikös tiistaina joku rouva eronnut kaikista viroista kun oli järkännyt töitä
        tyttärelleen ja muillekin sukulaisille valtion laitoksiin.

        Valtion hommat ja virat on ihan toinen juttu. Jos minulla olisi poika tai tyttö
        jolla olisi kuljetusliike niin kyllä kannustaisin kaikin puolin firmaa menestymään.
        Nykyisin kun kuljetuksia kilpailutetaan niin voittaja on se joka ajaa edullisimmin
        ja joka pystyy tarjoamaan uusimman kaluston (päästöt jne). Henkilösuhteilla
        ei ole merkitystä. Ennen vanhaan hyvään aikaan oli toisin silloin henkilösuhteilla
        saattoi olla isokin merkitys.


    • Ent. kulj.yrit.

      Kilpailu on rehellistä, jos tarjouksia kuljetusyrityksiltä pyydetään. Se joka sen saa, on emoyhtiön asia. Turha näitä on täällä netissä jauhaa firmojen nimillä.
      Keski-Suomesta ei näytä seudulle kuskeja löytyvän,joten pitää meidän pohjois-savolaisten näyttää miten hommat hoidetaan ja mölö kulkee :) Pohjois-savon miehet korjaa tilanteen.

      • Pohjois-savo rock!

        Pohjois-savon miehet tinkii hommat alle kannattavuusrajan mutta kuskin selkänahasta repimällä ja katetta ottamalla saadaan pyörät pyörimään.....hetkeksi.


      • Moto yrittäjä

        Jyväskylä on ihme seutua ei löydy kuskeja eikä löydy kuskeja metsähommiin
        kaatokoneisiin. Palkat varmasti kohdillaan mutta ei niin ei...................


      • Toinen motomies
        Moto yrittäjä kirjoitti:

        Jyväskylä on ihme seutua ei löydy kuskeja eikä löydy kuskeja metsähommiin
        kaatokoneisiin. Palkat varmasti kohdillaan mutta ei niin ei...................

        Moto yrittäjä. Olet väärällä keskustelufoorumilla,mutta asiasi on niin
        tosi kuin vaan olla voi. Missä ne kuskit oikein luuraa??????


      • Joulukranssi

        Ei se aina ole rehellistä. Esimerkiksi rakennusalalla nämä hommat toimii joskus niin, että tilaajalla töissä oleva korkeampi johtaja lähettää suosimalleen putkifirmalle muiden firmojen tekemät tarjoushinnat ja kertoo hinnan, jolla tarjouskilpailu varmasti voitetaan. Sitten putkifirma tekee tarjouksen ja kas, voittaa kilpailun. Tämän jälkeen tilaajalla töissä olevan korkeamman johtajan mökille ilmestyy yllättäen ilmaiset putkityöt ja paljon muuta mukavaa. Tätä tapahtuu rakennusalalla paljon.


    • Plancko rules today

      Me jyväskylän mummot jäämme kaipaamaan Jylhän autoja jossa oli
      lehmän kuva ja teksti:Tässä menee viisan lehmän maitoa /Kyllä
      suomalainen lehmä on viisas. Tilalle taitaa tulla sitä maalarinvalkoista
      8 metriäx 2 metriä lasikuituseinää. Surullista sanon minä

    • Sipoon susi

      Tirkkosen täysperä ihan sellainen tuliterä mersu kävisi Arlalla Sipoossa.
      Särmä nuori nainen hoiti hommat todella mallikkaasti, maailma muuttuu
      Savo rulettaa. Jylhä on niin suuri firma,että ajojen menetys ei hetkauta puoleen eikä
      toiseen.Hommat pelittää.Hauskaa kuulla oikein kelpo savolaista murretta. YES!

      • tirpunen

        Tällainen palaute on mukava kuulla :) Yritetään jatkaa siis samaa mallia ;)

        - Hanna


    • 563p. työttömänä

      Menikö se nyt sitten niin,että haussa ollut paikka meni rehevää savoa puhuvalle
      nuorelle naiselle. Kun Kuopiosta on kysymys niin ratkaisiko homman savon murre???? Haettiin kuitenkin jyväskylään eli olisi olettanut ,että tältä seudulta
      olisi valittu kuski. Harmittaa kaikkien Jyväskylän työttömien kuskien puolesta.

      • tytynen

        Kyllä mie ihan jyväskyläläinen olen vaikka viännän ja kiännän minkä kerkiän ;)
        - Hanna


      • Vesa K.
        tytynen kirjoitti:

        Kyllä mie ihan jyväskyläläinen olen vaikka viännän ja kiännän minkä kerkiän ;)
        - Hanna

        Tuu pois sieltä Hanna, saat varmaan kunnon töitäkin!


      • Korpilahti rules
        tytynen kirjoitti:

        Kyllä mie ihan jyväskyläläinen olen vaikka viännän ja kiännän minkä kerkiän ;)
        - Hanna

        En tunne Hannaa ,mutta tosi hyvä vastaus. Olkaa ylpeitä murteista. Hanna on hyvä
        esimerkki.


      • Ent. K.

        Jos olet yli nelikymppinen, niin turhaan sä täällä itket työttömyyttäsi.Sä olet jo liian vanha.

        Mulla oli kans liian optimistinen suhtautuminen: Ajattelin nimittäin, että juuri nyt olen parhaassa työiässä. Ikä himpan päälle 40v,työkokemusta raskaista n.20v. (erilaisia ajotehtävistä).
        Oletin, jotta työstä ei tule pulaa.Ajetaan talvella pölliä, kesällä rahtia.

        Paskan marjat. Viimeisen puolen vuoden aikana olen ajanut 10 keikkaa, viimeiseen reiluun kahteen kk, en mitään. Joten se siitä kokemuksesta ja kunnialla hoidetuista ajoista.

        Olen kuullut, että yli nelikymppistä pidetään jo liian vanhana. Kai siinä sekin osaltaan vaikuttaa, että meikäläisen ikäinen, en minä ainakaan kehtaa ajella enää pelkällä läpituntipalkalla.
        Kyllä töitä varmaankin saisi tehdä, jos tekee puoli ilmaiseksi, eikä perusta kaluston kunnosta( eli sama millaisella paskalla ajelee).


      • 51 v mittarissa
        Ent. K. kirjoitti:

        Jos olet yli nelikymppinen, niin turhaan sä täällä itket työttömyyttäsi.Sä olet jo liian vanha.

        Mulla oli kans liian optimistinen suhtautuminen: Ajattelin nimittäin, että juuri nyt olen parhaassa työiässä. Ikä himpan päälle 40v,työkokemusta raskaista n.20v. (erilaisia ajotehtävistä).
        Oletin, jotta työstä ei tule pulaa.Ajetaan talvella pölliä, kesällä rahtia.

        Paskan marjat. Viimeisen puolen vuoden aikana olen ajanut 10 keikkaa, viimeiseen reiluun kahteen kk, en mitään. Joten se siitä kokemuksesta ja kunnialla hoidetuista ajoista.

        Olen kuullut, että yli nelikymppistä pidetään jo liian vanhana. Kai siinä sekin osaltaan vaikuttaa, että meikäläisen ikäinen, en minä ainakaan kehtaa ajella enää pelkällä läpituntipalkalla.
        Kyllä töitä varmaankin saisi tehdä, jos tekee puoli ilmaiseksi, eikä perusta kaluston kunnosta( eli sama millaisella paskalla ajelee).

        Ei ne vuodet oikeastaan paljon vaikuta. Koeajallahan työntekijä käy lakisääteisessä
        terveystarkastuksessa (työterveyshuolto) niin kun sieltä todetaan kelpaavaksi
        hommiin niin ei yrittäjää hirvitä palkata. Enemmän vaakakupissa painaa mitä on
        ennen tehnyt ja onko työura ollut katkeamaton.(ei ole ollut kortti hyllyllä jne)
        Myöskin positiivisena vaikuttimena on jos on ennestään tunnettu paikkakunnalla ja
        yrittäjällä on ennestään jonkinlainen mutu-tuntuma kaveriin. 50-vuotiaskin on nykyään
        ihan kysyttyä kuskiainesta. Sellaisella kaverilla on harvemmin enää esim.lastenhoito-ongelmia. Pystyy keskittymään työntekoon.


    • kuopion putkari

      Niin siis ne uutuutta hohtavat autothan ovat vehon vuokra-autoja niinkuin niissä isolla lukeekin! ja kärryt ovat todella resuisia varmaan viime vuosituhannelta, ja jakoautot mitä Jyväskylässä on niin oon samaa luokkaa kärryjen kanssa. Mitä olen muiden autoilijoiden kanssa puhunut niin ei ole kovin ruususesti mennyt arlan jakelut ainakaan jyväskylässä, kuskeja lähteny kymmenkunta ja eikös se yks puupääjohtaja mikä jyväskylässä oli ni lähteny myöskin ajohommiin vieraalle?(arvailuja korjatkaa ken tietää) juu ja tuo arlan kilpailutushan oli ihan huippu, kun isä tirkkonen on joku arlan logistiikkapäällikkö, eikä vissiin ollut eka vilunki tarjouskilpailu. Eihän siinä muuten mitään mutta ei tällänen paljon edistä kuljetusalanmainetta ja muutenkin pitäis olla tuollasten isojen talojen esimerkkinä tälläsenä harmaa talous musta tulevaisuus aikana! Onneksi ite älys lähtee nuista hommista muutama vuosi sitten lvi-hommiin, eise täälläkään aina niin ruusuista ole nuitten urakoiden kans, mut siihen taitaa olla toinen palsta :D

      • 20+4=24

        Itse olen nähnyt vain sellaisen punaisen Mersun vetämässä varmaan saman ikäistä kärryä. Jalkalavakontissa kai olleet jotkut Kiitiksen tai muun firman mainokset, jotka todella tökerösti maalattu yli. Kai se on niin, että kun niitä autoja ei ikinä pestä, niin ne hohtavat uutuuttaan vielä vanhoinakin..? Näitä juttuja kun lukee, niin alkaa tuntumaan, että Arla taitaa maitotuotteiden lisäksi tarjota kuljetusliikkeille saattohoitoa.


      • i love Veho

        Kuopion putkarille .Ne vehon vuokra-autot on tosi kalliita eli kuljetusliikkeellä pitää kyllä mennä todella lujaa jos niillä ajelee pidempään.


      • Havukkaojan ajat....

        kuopion putkari. Kovat on mielipiteet sinulla. Kun Neste oy eli nykyinen Neste oil
        antoi kaikille autoilijoille kenkää ja antoi vain muutamalle autoilijalle ajoja ja jätti raadollisesti nämä ajoja ilman jääneet kilpailemaan torpparin paikasta kyseisiin firmoihin alihankintana nälkäpalkalla. Älähditkö silloin.Et! Valitit vain bensan hintaa huoltoasemalla.Kun paperitehtaat kilpailuttaa ajoja,niin et korvaasi lotkauta.
        Vaikka kuljetusliikkeet ajaa tappiolla jatkuvasti. Mutta meijeriala .... voi kun se korpeaa. Kaikella elintarviketeollisuudella menee todella huonosti kuule ihan
        tappiota tuottaa kymmeniä miljoonia vuodessa. Ja Herra Putin vielä pahentaa asiaa.
        Jos on tarjouskilpailu. Joku täyttää kriteerit kaluston ja ympäristönormien osalta.
        Jos homma pelittää niin hyvä. Eihän se ole asiakkaan vika jos kuljetusliike ei osaa laskea kannattavuutta.


      • Joulukranssi
        Havukkaojan ajat.... kirjoitti:

        kuopion putkari. Kovat on mielipiteet sinulla. Kun Neste oy eli nykyinen Neste oil
        antoi kaikille autoilijoille kenkää ja antoi vain muutamalle autoilijalle ajoja ja jätti raadollisesti nämä ajoja ilman jääneet kilpailemaan torpparin paikasta kyseisiin firmoihin alihankintana nälkäpalkalla. Älähditkö silloin.Et! Valitit vain bensan hintaa huoltoasemalla.Kun paperitehtaat kilpailuttaa ajoja,niin et korvaasi lotkauta.
        Vaikka kuljetusliikkeet ajaa tappiolla jatkuvasti. Mutta meijeriala .... voi kun se korpeaa. Kaikella elintarviketeollisuudella menee todella huonosti kuule ihan
        tappiota tuottaa kymmeniä miljoonia vuodessa. Ja Herra Putin vielä pahentaa asiaa.
        Jos on tarjouskilpailu. Joku täyttää kriteerit kaluston ja ympäristönormien osalta.
        Jos homma pelittää niin hyvä. Eihän se ole asiakkaan vika jos kuljetusliike ei osaa laskea kannattavuutta.

        Kun se nykyään on asiakkaan vika, jos kuljetusliike ei osaa laskea kannattavuutta. Tilaajavastuulaki nääs. Ja kyllä on älähdetty muillekin kieroilijoille, ei meijeriala ole mikään poikkeus.


      • Meijerialalla
        Joulukranssi kirjoitti:

        Kun se nykyään on asiakkaan vika, jos kuljetusliike ei osaa laskea kannattavuutta. Tilaajavastuulaki nääs. Ja kyllä on älähdetty muillekin kieroilijoille, ei meijeriala ole mikään poikkeus.

        Hyvä toveri Joulukranssi. Meijeriala jos joku osaa ulkoa tilaajavastuulain. Molemmat
        suuret firmat Valio sekä Arla ovat aikoinaan langenneet ns."halpaan ja hyvään" ja ovat kantapäänkautta oppineet ettei halpaa ja hyvää saa samassa paketissa.
        Siksi molemmissa meijereissä tehdään nykyisin asiallisia sopimuksia joissa ymmärretään ,että myös kuljetusyrittäjällä on on oikeus elää ja saada leivän päälle muutakin kuin ylähuulen. Kaikki sopimukset käydään ihan varmasti lakimiesten voimin lävitse ettei mitään jää kenellekään hampaankoloon.Minä olisin kyllä huolestunut valtionyhtiöistä esim. posti=Itella . Olemme juuri eilen saaneet silmät pyöreinä katsoa uutisia miten Itella kohtelee yrittäjiä.


      • Route 66
        20+4=24 kirjoitti:

        Itse olen nähnyt vain sellaisen punaisen Mersun vetämässä varmaan saman ikäistä kärryä. Jalkalavakontissa kai olleet jotkut Kiitiksen tai muun firman mainokset, jotka todella tökerösti maalattu yli. Kai se on niin, että kun niitä autoja ei ikinä pestä, niin ne hohtavat uutuuttaan vielä vanhoinakin..? Näitä juttuja kun lukee, niin alkaa tuntumaan, että Arla taitaa maitotuotteiden lisäksi tarjota kuljetusliikkeille saattohoitoa.

        20 4=24 hyvä huomio. Tuo "hirvitys" tuli vastaan tuolla valtatiellä. Mitä olet mieltä täyttääkö kyseinen pommi ne kriteerit mitä laadukkaalta elintarvikekuljetukselta vaaditaan? Minulla on kyllä syvä epäilys asian suhteen...... Ja sitten kun ei vielä edes pestä autoa................


    • Sipoon susi

      Pakko myöntää vaikka Mersu oli tuliterä niin sitä ei todellakaan oltu pesty
      koko syksynä.Se asia on tietysti firman oma valinta. Toiset haluaa positiivista
      kuvaa siisteillä autoilla toiset on sitä mieltä,että auton pesu on täysin tarpeetonta.
      Itse ajan kyllä puhtaalla jopa hytti on vahattu pesun helpottamiseksi.Meitä yrittäjiä on
      niin moneen lähtöön.

      • Joulukranssi

        Jotkut tilaajat vaativat, että auto pitää pestä määrätyin väliajoin ja sisäpesutkin on suoritettava säännöllisesti ja kuitit pesuista on toimitettava heille. Autot ovat näkyvin osa tilaajayrityksen toiminnasta ja siksi ne kannattaa pitää siisteinä ettei kovalla rahalla rakennettu imago kärsisi. Ja sitten jos vielä on karjapuskuria, lisävaloa ja muuta ulkonäköä kohentavaa bling blingiä, niin auton huomioarvo nousee ja tilaaja on tyytyväinen kun kovalla rahalla teipatut hienot mainokset myös huomataan.


      • Puhdas auto on yes
        Joulukranssi kirjoitti:

        Jotkut tilaajat vaativat, että auto pitää pestä määrätyin väliajoin ja sisäpesutkin on suoritettava säännöllisesti ja kuitit pesuista on toimitettava heille. Autot ovat näkyvin osa tilaajayrityksen toiminnasta ja siksi ne kannattaa pitää siisteinä ettei kovalla rahalla rakennettu imago kärsisi. Ja sitten jos vielä on karjapuskuria, lisävaloa ja muuta ulkonäköä kohentavaa bling blingiä, niin auton huomioarvo nousee ja tilaaja on tyytyväinen kun kovalla rahalla teipatut hienot mainokset myös huomataan.

        Elintarvikekuljetuksissa sisäpesu on lakisääteinen asia. Ja kirjanpito pitää olla.
        Ulkopinta on sitten makuasia. Itse en ajaisi likaisella autolla päivääkään.
        Jos kaduntallaaja ei huomaa niin likainen auto viestittää muille alalle oleville
        sellaista hälläväliä meininkiä.Ei ole eduksi kuljettajalle eikä yrittäjälle.


      • Junifer
        Puhdas auto on yes kirjoitti:

        Elintarvikekuljetuksissa sisäpesu on lakisääteinen asia. Ja kirjanpito pitää olla.
        Ulkopinta on sitten makuasia. Itse en ajaisi likaisella autolla päivääkään.
        Jos kaduntallaaja ei huomaa niin likainen auto viestittää muille alalle oleville
        sellaista hälläväliä meininkiä.Ei ole eduksi kuljettajalle eikä yrittäjälle.

        Ei kai kukaan aja pesuun suorittamaan pelkkää sisäpesua ja jättää auton ulkopinnat pesemättä, en kyllä usko... Puhtaalla kalulla on kuitenkin ilo työskennellä.


      • Putsis clean
        Junifer kirjoitti:

        Ei kai kukaan aja pesuun suorittamaan pelkkää sisäpesua ja jättää auton ulkopinnat pesemättä, en kyllä usko... Puhtaalla kalulla on kuitenkin ilo työskennellä.

        On näitä laiskijaisia nähty. Kun ajojärjestelijä antaa huomautuksen likaisesta tavaratilasta niin se pestään pitkin hampain kiroillen. Ja ei sitten mitään muuta. Meitä on niin moneen lähtöön . Puhtaalla pestyllä autolla on kiva ajella. Kaikki ei vaan ymmärrä sitä.


    • Puupää

      Kuopion putkarille:
      Joo en lähtenyt vieraalle ajamaan... Ja jos kuskit/muut työmiehet ei pysty/jaksa niin silloinhan sitä vaihtelua on. Nythän siellä on huippu porukka. Kun tää PUUPÄÄ"johtaja" otti ja lähti.

      Talohan oli loistava kaikki maksetaan tessin mukaan ja ajallaan. Toisin kuin MONESSA muussa kuljetusyhtiössä. on mm. läpitunnit yms.


      Menestystä Logistiikka Tirkkoselle ja Jyväskylän miehille

      Suosittelen työpaikaksi KUNNON kuskeille ;)

      Ex puupää"johtaja" nykyisin pelkkä puupää

    • Savon Mies

      Ammattimiehille aina töitä löytyy. Tätä kautta tuskin hyviä kuskeja kannattaa etsiä, mutta sitä varten voi aina laittaa hakemusta ja niiden mukaan katsellaan ja tuumitaan työmiehet OMILLE paikoilleen.

      • Puu-Rahti

        Millä Savon mies perustelee tuon iänikuisen fraasin, että ammattimiehille löytyy aina töitä, jos asuu sellaisella seudulla jossa ei kuljetusliikkeitä hirveästi ole? Ne mitkä on, ne on pieniä enimmäkseen yhden-kahden auton yrityksiä.

        Jos niissä isännät ajaa enimmäkseen itse tai työllistävät 1-2 kuskia itsensä lisäksi ja vaihtuvuutta kuskien suhteen ei juuri ole, niin miten sinä työllistyt, vaikka olisit kuinka ammattimies?

        Tympii välillä, se on helppo huudella esim. jostain kuopion kokoisenkin paikan tuntumasta, jossa varmasti on valinnanvaraa kuljetusalan töidenkin suhteen, toisin kuin täällä jossain Pohjois-Pohjanmaan ei mitään missään korven keskellä!


    • Phaska puhetta

      Täällä on tosi tyhmää porukkaa... ei voi muuta sanoa. Jos joku meijeri vaihtaa kuljetusyrittäjää 30 vuoden jälkeen niin se kertoo,että on eletty 30 v. prinsessaunta.
      Ei ole osattu laskea mikä on nykyinen taksa. On se hyvä,että joku on huomannut
      asian todellisen laidan. Tirkkonen on särmä kuljetusliike. Sellainen harmaa varpunen
      ei ole karjarautoja ,pölykapseleita ,mutta liksa on kohdillaan ja ajallaan. Kysykää
      kuskeilta ,älkää uskoko huhupuheisiin.

      • Embolla pyyhkin

        Phaska puhetta. Puhut täyttä totta. Pitää vain muistaa,että tämä prinsessa uni
        elettiin pääsääntöisesti Arlan edeltäjän Ingman Oy Ab aikana. Nyt kun uusi omistaja
        on alkanut kilpailuttaa alueita niin jotkut ottavat asiasta ns. herneet nenään. Muut firmat ovat harrastaneet tiukkaa kilpailutusta jo 10-15 viimeistä vuotta. Nämä Phaska puhetta nimimerkin "harmaa varpuset" tekee sitä tulosta myös pääkaupunkiseudulla.
        Esimerkkinä mainittakoon Kilon osuusauto ja Esa Kuokka. Autot ihan perustyökaluja
        ja taksat kohdillaan. Firmojen talous myös kohdillaan.Kuskien palkat myös kohdillaan
        Onpa kummallinen yhtälö???????


      • Mälli-Jake
        Embolla pyyhkin kirjoitti:

        Phaska puhetta. Puhut täyttä totta. Pitää vain muistaa,että tämä prinsessa uni
        elettiin pääsääntöisesti Arlan edeltäjän Ingman Oy Ab aikana. Nyt kun uusi omistaja
        on alkanut kilpailuttaa alueita niin jotkut ottavat asiasta ns. herneet nenään. Muut firmat ovat harrastaneet tiukkaa kilpailutusta jo 10-15 viimeistä vuotta. Nämä Phaska puhetta nimimerkin "harmaa varpuset" tekee sitä tulosta myös pääkaupunkiseudulla.
        Esimerkkinä mainittakoon Kilon osuusauto ja Esa Kuokka. Autot ihan perustyökaluja
        ja taksat kohdillaan. Firmojen talous myös kohdillaan.Kuskien palkat myös kohdillaan
        Onpa kummallinen yhtälö???????

        Kilon Osuusautosta en tiedä, mutta Kuokan Esan nappaisin pois tuolta sinun "harmaa talous"-listalta. Se ei nimittäin kilpaile hinnalla, vaan laadulla. Esa Kuokka valitaan silloin, kun halutaan toimitusvarmuus aikataulujen suhteen, tavaroiden toimitus perille ehjänä on tärkeää, kylmäketjun aukottomuus on ehdoton ja palvelun halutaan olevan ykkösluokkaista. Autot ovat tosiaankin perusmalleja, mutta uusia, kunnossa pidettyjä ja pestyjä. Toisin sanoen, halutaan huoleton vaihtoehto. Se ei ehkä ole halvin, mutta se on kylmästi paras.


      • diutau
        Mälli-Jake kirjoitti:

        Kilon Osuusautosta en tiedä, mutta Kuokan Esan nappaisin pois tuolta sinun "harmaa talous"-listalta. Se ei nimittäin kilpaile hinnalla, vaan laadulla. Esa Kuokka valitaan silloin, kun halutaan toimitusvarmuus aikataulujen suhteen, tavaroiden toimitus perille ehjänä on tärkeää, kylmäketjun aukottomuus on ehdoton ja palvelun halutaan olevan ykkösluokkaista. Autot ovat tosiaankin perusmalleja, mutta uusia, kunnossa pidettyjä ja pestyjä. Toisin sanoen, halutaan huoleton vaihtoehto. Se ei ehkä ole halvin, mutta se on kylmästi paras.

        "harmaavarpusella" ei taidettu tarkoittaa "harmaata taloutta"...ainakin mie ymmärsin termin ihan erillä tavalla...


      • Embolla pyyhkin
        Mälli-Jake kirjoitti:

        Kilon Osuusautosta en tiedä, mutta Kuokan Esan nappaisin pois tuolta sinun "harmaa talous"-listalta. Se ei nimittäin kilpaile hinnalla, vaan laadulla. Esa Kuokka valitaan silloin, kun halutaan toimitusvarmuus aikataulujen suhteen, tavaroiden toimitus perille ehjänä on tärkeää, kylmäketjun aukottomuus on ehdoton ja palvelun halutaan olevan ykkösluokkaista. Autot ovat tosiaankin perusmalleja, mutta uusia, kunnossa pidettyjä ja pestyjä. Toisin sanoen, halutaan huoleton vaihtoehto. Se ei ehkä ole halvin, mutta se on kylmästi paras.

        Hyvä Mälli-jake. Ikävä jos tulkitsit väärin ajatuksiani. Esa Kuokka Oy on nimenomaan laadukas kuljetusliike joka ei kilpaile hinnalla. Mutta siitä tosiasiasta ,että kalusto on niitä ns harmaa varpusia (leasing-pelejä ) ei pääse mihinkään. Ihan perusauto. Sellainen mikä on sopimuksen jälkeen helppo myydä. Sanomani oli se ettei tarvita kalliita motiviimaalauksia,hilavitkuttimia ja karjarautoja jotta yritys menestyy.Menestyksen mittari ei ole ulkonäkö. Kuokan autot ovat aina myös pestyjä ja siistejä. Että näin!


    • Böndeboogie

      Katso YouTubesta böndeboogie niin ymmärrät miksi Valiolle ja Arlalle on tosi tärkeää kertoa,että he pelaavat rehellistä peliä kuljetushommissa.Kas ilman maidontuottajia ei ole myöskään kyseisiä firmoja.

      • Muaalla on mukavaa

        Kyllä molemmille firmoille maidontuottajat ovat kullanarvoisia. Niin moni maatila
        lopettaa joka vuosi,että on syytäkin olla huolissaan. EU:ssa kun ei suomalaista
        maajussia ei paljonkaan arvosteta.Böndeboogie video oli tervetullut viesti,että
        maalla asuu myös nuoria viljelijöitä eikä vain vanhuksia. Kiitos siitä KANTRI-lehdelle joka kyseisen pläjäyksen teki.


      • Säälipisteitä ei ole

        böndeboogie on alunalkaen Elastisen biisi.Ihan hyvä versio tämä böndeboogie on kieltämättä. Onko sattumaa,että Elastinen on tämän Suomessa olevan pienemmän meijerin mallekiini.Tämä suuri ja mahtava otti sitten Selänteen ja sen mummon joka kysyi: Oletkos joskus pelannut jääkiekkoa.Joten Böndeboogie vain soimaan. Molemmat meijerit varmasti ihan asiallisia kuljetusasioissa. Maito pitää kerätä maatiloilta ajallaan.Se pitää myös toimittaa tarkalla aikataululla ajallaan asiakkaalle.
        Kaikki muukin pitää olla kohdillaan mm.lämpötilat,tavaratilan pesut sun muut.
        Kuljetukset on niin olennainen osa toimintaa ettei tarvitse kummankaan mitään näyttää ollakseen rehellisiä.Näin se vaan menee jos vähänkin alaa tuntee.
        .


    • No s

      Kuopiossa ajaa työkkärin rahoilla olevat kuskit itellaa taksoja polkee koko ajan ja häslää sen ku ehtii työsuojelutarkistusta ei kestäs

      • Sinivalkoinen miäs

        No juu.... Valio ja Arla ovat kyllä aika kesyjä firmoja jos kilpailutuksesta on kysymys.
        Nyt kun pikkujoulut lähestyy ja ihan se oikeakin JOULU niin katsokaa Youtubesta
        video pläjäys : STIG: piparia piparia ja sen jälkeen menette sinne mamman viereen nukkumaan. Hyvää yötä. On se kumminkin kiva olla suomalainen vai mitä???


      • Joulu kultainen
        Sinivalkoinen miäs kirjoitti:

        No juu.... Valio ja Arla ovat kyllä aika kesyjä firmoja jos kilpailutuksesta on kysymys.
        Nyt kun pikkujoulut lähestyy ja ihan se oikeakin JOULU niin katsokaa Youtubesta
        video pläjäys : STIG: piparia piparia ja sen jälkeen menette sinne mamman viereen nukkumaan. Hyvää yötä. On se kumminkin kiva olla suomalainen vai mitä???

        Thanks! Stig on paras! Jäi hyvä mieli. Jouluinen mieli.


    • Fakta on faktaa

      Paskaa puheelle tulleehan ne liksat siihen asti kun tullee, mutta AINA kannattaa tarkastaa tilinauha JOS sellaisen saat. Ja pidä tallessa ettei käy niinkuin MONELLE että jää välistä palkka laskemalla ja SAAMATTA. Sellainen firma se Tirkkonen on.

      Hauskat pikkujoulut 5.12.2014 Laajavuoreen :)

      • En ole liitonmies

        Eikös se tilinauha ole ihan lakisääteinen juttu??? Vain juntti tekee töitä eikä saa selkeää tietoa siitä mitä tienaa ja ihan paperilla tai pankin kautta sähköisessä muodossa. Pitää nyt sentään saada suu auki jos tietää olevansa oikeassa.
        Ja jos ei osaa itse "rähjätä" asiasta niin liittyy AKT:n ja antaa toimitsijan jutella.
        On siinä yrittäjä aika nöyrää poikaa kun vähän jutellaan.


      • onneks savolainen

        pitäskö siun miettii vähän poika mitä jutustelet! ammatin osaaja kaikesta päätellen? on tämä ihmeellistä. aina vaan työn antajaa mollataan. kuka teille rassukoille palkan maksaa! ? on se saatana kumma homma et näitä narisioita riittää. tulis vaan se puuttini perkele! loppus tää saatanan narina näillä velli perseillä!


      • jgyöuvg
        onneks savolainen kirjoitti:

        pitäskö siun miettii vähän poika mitä jutustelet! ammatin osaaja kaikesta päätellen? on tämä ihmeellistä. aina vaan työn antajaa mollataan. kuka teille rassukoille palkan maksaa! ? on se saatana kumma homma et näitä narisioita riittää. tulis vaan se puuttini perkele! loppus tää saatanan narina näillä velli perseillä!

        Savolainen munapää idiootti


      • onneks savolainen
        jgyöuvg kirjoitti:

        Savolainen munapää idiootti

        Ei taida olla kanttia tulla sanomaan suoraan, tere tulemast.


    • tili tuli ja meni

      onneks savolainen..... todella onneksi vaan mitä Putin liittyy koko aiheeseen?????
      Kyllähän nyt totta perkules pitää jotain olla myös paperilla jos töissä ollaan tai
      siellä verkkopankin sähköisellä tilinauhalla. Kyllä pitää melkoinen vetelys olla jos ei asioistaan pidä huolta. Tilitoimistot näitä kuljetusliikkeen palkkaasioita yleensä hoitelee eli jämäkkä puhelu ja tiedustelu miksi asia ei toimi niin kuin laki vaatii. Yleensä kyllä tilitoimisto hoitaa asiat mallikkaasti. Mutta se todellinen syyllinen onkin työnantaja ketale tällaisissa epäselvissä tapauksissa.

      • onneks savolainen

        Onneksi noita paskanjauhajia löytyy edelleen Jyväskylästä. Jos asioista EI TIEDÄ mitään, kannattaa pitää kuono ummessa. Tilinauhat varmasti löytyy jos ns. "AMATI-miehet" osaisi ne etsiä sieltä mistä pitäisi. On se kumma että jotkut ihmiset yrittää puuttua toisten asioihin, vaikka ne ei niille kuuluisikaan. Kuskit jotka hoitaa hommat, ovat ne firman sydän ja kiitos varmasti tj:ltä tulee ja näkyy. Vaikka autot ei olisikaan niitä uusia ja hienoja, niin silti kuskit parhaansa tekevät ja yrittävät tehdä kaiken niinkuin pitääkin ja pitävät firman kasassa, ikävä kyllä ei koske kaikkia tekijöitä.. Ilman AMMATTILAISIA ei renkaat pyöri eikä asiakkaat eivät ole tyytyväisiä. Olkaa ylpeitä työstämme ja tehkää niinkuin meidät on opetettu töitä joskus tekemään.


    • Laukaan late

      onneks savolainen . Olet ihan oikeassa. Maito kulkee niin kuin ennenkin .Kukaan
      ei valita. Kaikki ovat tyytyväisiä. kyllä sitä voi hommat kerran 30 vuodessa kilpailuttaa
      sentään. Johan siinä on sukupolvi vaihtunut. Hauskoja kinkun paistohetkiä vaan kaikille.

    • Siwan täti

      Mitenkähän saatais maidot ajoissa....Jylhän luotettavaa toimitusta ikävä. T: Siwan täti

      • hahaa

        Jylhä ne edelleen siwan maidot toimittaa.


      • Älywapaalla
        hahaa kirjoitti:

        Jylhä ne edelleen siwan maidot toimittaa.

        Näin on Tuko logistic on Siwan maidon toimittaja.Sekin sellainen älywapaa kilpailutuksen tulos. Eli Jylhä jyllää Siwoissa edelleen.


    • Maitoako?

      Onko totta että jo 14 kuljettajaa on lähtenyt lokakuun jälkeen kysestä yrityksestä?

      Onko Jylhä tehnyt jotain väärin että menetti Arlan ajot?

      • Päivänvalo

        Kuulin samaa, ei taida olla kaikki kohdallaan tuossa puljussa. Jylhän toiminnassa ei ole ollut mitään vikaa, hyvä veli verkostolla nuo ajot on koplattu.


      • Näin se vaan nyt on

        Ei nykyisin tarvitse tehdä mitään väärin.Päinvastoin vaikka kaikki olisi tehty todella hyvin ja tilaaja olisi saanut paljon positiivista palautetta kuljetusliikkeen toimista niin siitä huolimatta tarjouskilpailuttamisen jälkeen tulee kengän kuva takapuoleen. Joskus tämä hintaero voi olla vain muutama sata euroa /kk halvempaan kuljetusliikkeeseen sellaiseen täysin tuntemattomaan.Nykymaailmassa ei anneta enää arvoa hyvin tehdylle työlle. Hinta ratkaisee. Tämä koskee kaikkia tilaajia ei vain Arlaa. Arla itseasiassa on sen verran pieni toimija Suomessa,että kyllä pahimmat kyykyttäjät löytyy tuolta valtion puolelta Posti,transpoint,ja ne muut huolintafirmat.Myös isot leipomot Fazer ja Vaasan osaavat kyykyttää pieniä kuljetusliikkeitä. Sen jälkeen myös pienet firmat ovat omaksuneet kyykyttämisen jalon taidon..Mitä isot edellä sitä pienet perässä.


      • Muuramen kolli
        Näin se vaan nyt on kirjoitti:

        Ei nykyisin tarvitse tehdä mitään väärin.Päinvastoin vaikka kaikki olisi tehty todella hyvin ja tilaaja olisi saanut paljon positiivista palautetta kuljetusliikkeen toimista niin siitä huolimatta tarjouskilpailuttamisen jälkeen tulee kengän kuva takapuoleen. Joskus tämä hintaero voi olla vain muutama sata euroa /kk halvempaan kuljetusliikkeeseen sellaiseen täysin tuntemattomaan.Nykymaailmassa ei anneta enää arvoa hyvin tehdylle työlle. Hinta ratkaisee. Tämä koskee kaikkia tilaajia ei vain Arlaa. Arla itseasiassa on sen verran pieni toimija Suomessa,että kyllä pahimmat kyykyttäjät löytyy tuolta valtion puolelta Posti,transpoint,ja ne muut huolintafirmat.Myös isot leipomot Fazer ja Vaasan osaavat kyykyttää pieniä kuljetusliikkeitä. Sen jälkeen myös pienet firmat ovat omaksuneet kyykyttämisen jalon taidon..Mitä isot edellä sitä pienet perässä.

        Nyt kyllä on keski-suomen pojilla viisarit viksallaan. Joku Arla on neulanen heinäsuovassa. 1 jakeluauto ja yksi puolikas ajossa (3 kuskia)olettaisin. Kyllä se nyt kertoo ihan muuta kuljetusliikkeestä jos 14 kuskia on lähtenyt. Siis lähtenyt eivät ole siis saaneet potkuja. Pitäisi kai yrittäjän vähän katsoa ihan peiliin.


    • Halvatun pappa pian

      Nykymaailma sellaista ...vähän ihmeellistä menoa suoraan sanoen. Itse ole ollut kuljetusliikkeessä töissä 39 vuotta. aina olen ollut nöyrä ajatellut yhteistä hyvää ja joustanut kaikissa asioissa. Minulla oli "korostan oli " tiettyjä etuuksia niin kuin vanhoille työntekijöille yleensä suodaan.Nyt kun uusi sukupolvi astui remmiin niin
      sanottiin,että minä noudatan ihan samoja ehtoja kuin nuorin kuljettaja.Muuten tulee finiitto/the end. 2 vuotta eläkkeelle. Pitäisikö minun nyt vanhoilla päivillä alkaa leikkiä jotain anarkistia jotta voisin sitten eläkepappana naureskella oikein kunnolla koko kuljetusliikkeelle jossa vietin koko aikuisiän. Hävetkää p....keleen kersat.

    • kantapää ja sillee

      Tässähän se totuus tuli julki ihan aidosti.Nykyisin ei ajatella taakse katsoen mitä joku on tehnyt vaan joka päivä lähdetään ns.puhtaalta pöydältä ajatellen,että työntekijä on "uusi työntekijä" joka aamu. Menneisyydellä ja uhrautuvaisuudella ei ole mitään merkitystä nykyisessä työelämässä.Vain kyseisen päivän työpanos on ratkaiseva.

    • huhuja

      Liikkuu semmoinen huhu, että kyseinen firma on menossa käräjille työaikarikkomuksista sekä verovilpistä. On kyllä niin mahtava hinta häirikkö tämä firma, että on kumma jos näkee syksyn 2015. Mutta huhuja vaan, todenperää ei tiedä kuin itse osakkeenomistaja. Ja työaikarikkomus asiat varmaankin pääluottamusmies.

      • Rellurules

        Mitähän tämä huhuileva huuhkaja ajaa takaa. Ensin kerrotaan asiat ja sitten kerrotaan ettei asiat todennäköisesti ole niin kuin on ensiksi tuli sanottua. Se on sitä perättömien huhujen levittämistä.Mielestäni jos kirjoittaa jotain muista ihmisistä/firmoista niin tieto pitää perustua
        tosiasioihin.Miehen pitää seisoa sanojensa takana. Työaikarikkomukset tutkii viranomaiset ja he päättävät jatkotoimista.Pääluottamusmies voi antaa viranomaisille vinkin. Näinä huonoina aikoina on kyllä aika epätodennäköistä,että p-luottamusmies pissisi omaan pesään.


    • vaimontekele

      Läheltä olen seurannut Tirkkosen tilannetta, työajat ovat ihan hirvittäviä 15 - 22 h/pv ilman taukoja tosin nyt tauot vähennetään palkasta vaikka niitä ei voi pitää, ajetaan autoilla joissa ABS:t ei toimi, kylmälaiteet on rikki...... en todellakaan suosittele

      • JooseppiKätkäläinen

        Vaimontekele kertoi naisnäkökulman asioihin.Näinhän ne naiset ajattelevat. Ovat menneet kimppaan kuljettajan kanssa kuvitellen ,että hän 8-16 mies.Tai amerikaksi nine to five man.
        Mutta eihän se näin mene.Kuljettaja on ensisijaisesti naimisissa työnsä kanssa.Vaimo tai tyttöystävä on sitten kakkostilalla(valitettavasti)Olen itse monet kerrat kinastellut kotona tästä asiasta.Naisväki vaan ei ymmärrä ettei sieltä autonratista lähdetä kotiin jos kuorma on päällä.Jos kyseisessä työpaikassa on luottamusmies ja henkilökunta kuuluu AKT:hen niin ihmettelen jos asiat ovat näin huonosti. Jos kuljettajat eivät kuuluu liittoon niin voi voi... olisikohan aika liittyä ja valita luottamusmies ihan noin oman hyvinvoinnin kannalta.


      • live-to-ride

        Kyllä minä tuon vaimontekeleen kommentin voin allekirjoittaa. 20h luokkaa pisimmät päivät ja erittäin harvoin alle 15h päiviä. Hyvinhän siinä tienas mutta jaksaminen meni rahan edelle...ja se kaluston kunto...jos joutuu pelkäämään jarruun koskemista kun kärrylle menee heti täydet paineet niin ei kiitos.


      • nainen4-kymppinen
        JooseppiKätkäläinen kirjoitti:

        Vaimontekele kertoi naisnäkökulman asioihin.Näinhän ne naiset ajattelevat. Ovat menneet kimppaan kuljettajan kanssa kuvitellen ,että hän 8-16 mies.Tai amerikaksi nine to five man.
        Mutta eihän se näin mene.Kuljettaja on ensisijaisesti naimisissa työnsä kanssa.Vaimo tai tyttöystävä on sitten kakkostilalla(valitettavasti)Olen itse monet kerrat kinastellut kotona tästä asiasta.Naisväki vaan ei ymmärrä ettei sieltä autonratista lähdetä kotiin jos kuorma on päällä.Jos kyseisessä työpaikassa on luottamusmies ja henkilökunta kuuluu AKT:hen niin ihmettelen jos asiat ovat näin huonosti. Jos kuljettajat eivät kuuluu liittoon niin voi voi... olisikohan aika liittyä ja valita luottamusmies ihan noin oman hyvinvoinnin kannalta.

        Miten saatte parisuhteen kestämään, kun mies on rekkamies??


    • Hui-hai

      työvuoro 22 h. Täyttä mustamaalausta koko kirjoitus. Pohjoisessa pojat keksi oivan konstin miten ajaa yötä päivää.Vaimot suoritte pikku e-kortin.Sen jälkeen anoivat digikortin.Sitten perheenpää otti kortin ja ajeli 2-vuoroa.Nerokasta koko perhe mukana tienpäällä. Mutta kiinni jäivät.Ei ne viranomaiset sentään ole niin tyhmiä.

    • Mittamiäs

      Mistään en mitään tiedä mutta pisti silmään. tuo tuliterä johtotähti MB puuttui iso osa kylmäkoneesta ja korikin oli saanut osansa.tälli oli tämähtänyt kohdilleen. Samalla viikolla kyseisen firman puolikas oli huoltoaseman pihassa rakkaassa hämeessä ja taas oli puoliperän perävaunusta alumiinilista kääntynyt katolle ylösalaisin. En haluaisi olla se henkilöautokuski joka saa tuon listan noin 6m. lasista sisään.korkeuden arvionti ei taida olla se paras laji tällä kuljetusliikkeeellä.

    • johtotähti

      Voin sanoa joka ainoalla kuljetusyrittäjällä sattuu näitä osumisia koska kiinteistöt ei merkitse korkeuksia . Niitä ei voi välttää. Siinä sitten tapellaan vakuutusyhtiöitä vastaan. Periaatteessa
      kaikki kiinteistöt joihin ei mahdu 4.20 m korkeilla ajoneuvoilla pitäisi selkeästi merkitä asia.
      Eihän se kuski parka pysty millään metrimitalla käydä asiaa toteamassa. järki käteen.

      • live-to-ride

        ...ja toiset ajaa jakoja 4,4 korkeilla ilman niitä osumia...jännä yhtälö. Jos ei ole varma että mahtuuko joko sillan ali tai laiturin katokseen niin ei pitäs olla ammattikuskille vierasta käydä tarkistamassa että sopiiko vai ei.


    • Johtotähti

      Tähän sitä on päädytty. Nyt jo 4.4 m kuskit pätee näillä sivuilla.Kun metsäteollisuus vaati uusia mittoja autoihin niin ensin autoilijat vastusti todella rankasti.Nyt sitten kaikki kynnelle kykenevät esittelevät pankkivekselillä tai leasingilla hommattuja menopelejä Ajolinjan sivuilla.Näin se mieli muuttuu ammattiautoilijan aivoissa. Eli kuljetusväki lähti tähän teollisuuden kuljetushintojen poljeentaan oikein rinta rottingilla isolla menopelillä ja todella edullisesti. Kysynpä vaan keneltä se ammattikuski kysyy korkeutta kun vastaus on yleisimmin. V...stako minä tiedän kun minä tulen aina etuovesta.Itse en ole vielä löytänyt sellaista metrinmittaa joka ei menisi solmuun kun yksin yrität mitata siellä huonosti valaistussa kellariloukossa.Kyllä ne 4.4 menopelit ajelee ihan eri reiteillä kun normi jakeluautot. Ja Suomi on todellinenkehitysmaa mitä tulee korkeuksien merkitsemiseen kun kyseessä on kiinteistö yksityinen tai julkinen. Kyllä ne sillat on merkitty.Sitä ei kukaan epäile.
      .

    • Tunnelimyyrä

      live-to ride nimimerkki.Ymmärrän kyllä ajattelutapasi,mutta koska logistiikka-ala on niin kehittynyttä nykyään niin jo reittien suunnittelu takaavat sen ettei 4.4m auton kuljettajalle osu työssään kohteita joissa voisi tapahtua vahinko 4.2 ja sitä matalemmat ovat taasvaarassa koska harva kuljetusliike tutkinut näitä niin tarkasti.Tunneleissa ja luolissa voi olla yksittäisiä putkia ja ilmastointihormeja joihin huolellinenkin kuski voi osua.

      • Johtotähti

        Kyllähän se homman nimi on niin,että näitä 4.4 ja erikoispitkiä autoja ajelee firmojen luottomiehet.Ne on niitä firmojen luottokuskeja tosi miehiä. Muihin hommiin otetaan vuokrafirmoista kaikki jotka kynnelle kykenevät. Edes ajokorttia ei kysellä ja sitten pamahtaa.Kun kysytään niin vastaus on kukaan ei kertonut minulle ja nostetaan kädet ylös.


    • jyväskyläinen

      Joko kaatunut? Kuulema Kuopiosta loppunut toiminta??

      • mnjk

        taitaa olla ainakin aika lähellä loppua.... Kuopiossa todellakin laitettiin jo lappu luukulle.


    • Tirkkonenrules

      No miksi sitten täällä eteläisessä Suomessa uuden karheet menopelit painaa yötäpäivää ja kuskit ovat yhtä hymyä.Taitaa olla se perisynti Kuopiolaisilla eli kateus.Hyvin sillä Tirkkosella menee níin santotusti aikuisten oikeasti.

    • laes

      Talossa on ainakii kolminkertaset lasit ja katto on ihan hyvässä kunnossa.

      • Merssumiäs

        laes on juitsari kyseisessä firmassa ja ajelee 50 tonnin tuli terällä mersulla ja ihan oma on . Palkkarahoilla ostettu. Eli hyvin pyyhkii.


    • Velimiäs

      Tässä oli jo kaksi vahvaa mielipidettä jotta jokainen voi todeta,että Tirkkonen on laatutyöpaikka. Työtä piisaa ja palkat tulee ajallaan.Laes on sen verran tunnettu ja luotettava heppu,että hänen sanaansa voi aina luottaa.

    • Tietoolivaltaa

      Torstaina konkurssi oikeudenkäynti.... ja varmasti määräävät konkurssiin. Ja mitä niihin palkkoihin.... ei taida tulla ajoissa eikä oikein ;)

      • toivotobias

        Poijaat eivät paljon tuollaisista oikeudenkäynneistä välitä. Aina voi valittaa tuomiosta ja siirtää päätöstä jopa vuosilla. Tänä iltanikin kyseisen firman rekat
        painavat Helsingin suunnasta kohti Keskistä Suomea pakoputki punaisena. Niin kauan kun pakosarja on punahehkussa on aina toivoa ,että huominen se onnen tuo. Kuka niiden palkkojen perään on...pääasia,että saa ajaa.Sehän se kuskin homma on.Mikä sen onnellisempaa kun ABC:n pihassa auto louskuttaa ja taskusta kaivaa vaimon aamulla antaman kympin setelin ja sillä kahvin ja kinkkusämpylän tilaa. Siinä sitten rekkaansa ihailee iltahämyssä kun parkkilamput loistaa.


      • miehenmittainen

        Miksi tieto oli valtaa.Minulle koulussa opetettiin ,että tieto on valtaa.Jos noin tarkasti asiat tiedät miksi puhut oli-muodossa. Kyseessä taitaa olla täysi trolli sellainen mustamaalaaja


      • tietoolivaltaa
        miehenmittainen kirjoitti:

        Miksi tieto oli valtaa.Minulle koulussa opetettiin ,että tieto on valtaa.Jos noin tarkasti asiat tiedät miksi puhut oli-muodossa. Kyseessä taitaa olla täysi trolli sellainen mustamaalaaja

        Koska tietoonvaltaa oli varattu..... Eiköhän ne asiat tästä rupea selviämään ;)


    • Huuhaaukko2

      Taitaa aika heikossa hapessa olla touhu Tirkkosella. Tosin jos ajot otettiin hinnalla, niin aika äkkiä rahat loppuivat.

    • Muuramenkolli

      Yksi on varma.Jos nyt ajot loppuu Tirkkoselta niin ne kuljetusliikkeet jotka tässä vähän aikaa sitten hävisivät tarjouskilpailut Tirkkosen eduksi ovat sen verran vakaavaraisia ja pärjäävät niin hyvin etteivät todellakaan tee mitään tarjousta vapautuvista ajoista. Siinähän sitten ihmettelevät savolaista kansanperinnettä. Mistä saada tilalle uusi kuljetusliike. On ne pitkävihaista sakkia...............ainakin Jyväskylän suunnassa.

    • proproo

      Pari kommenttia ketjun väittämiin. Olin 54 v. kun pääsin töihin. Uudenkarheat autot, TES palkka, vakavarainen firma. Ja se toinen: Tilaajavastuu laki on pelkkä vitsi.

      • Poronkylmäsavupaisti

        Tilaajavastuulaki onkin vitsi,mutta hymy hyytyy kun liiton lakimiehet ja työsuojelun ihmiset alkavat tonkimaan asioita.Kuljetusliikkeen toimia ja asiakkaan toimia.Mitä on sovittu ja valvooko asiakas,että kuljetusliike hoitaa velvoitteensa niin kuin on sovittu. Tilaajavastuulaki on siinä mielessä epäonnistunut,että se vaatii kuljettajalta isoja ponnisteluita jotta esim. palkka-asioita tai työaika-asioita edes aletaan tutkimaan.AKT:n jäsenyys kyllä auttaa jos haluaa ammattiapua. Sellainen omatoiminen "Hannu Karpo" tyyppinen epäkohtien esille tuominen on kyllä se huonoin vaihtoehto.Viranomaisilla ei vaan ole resursseja asioiden hoitamiseen kuntoon.


    • proproo

      Ei näitä asioita todellisuudessa kukaan valvo. Autoilija ei voi toimeksiantajaa painostaa tilaajavastuulailla. Kyllä sopimukselle voi sitten ensimmäisellä ajankohdalla kun mahdollista tilaajan puolesta, sanoa hyvästit. Kuljettaja ei uskalla tehdä mitään, koska pelkää työpaikkansa puolesta.

    • nääonnäitä

      Mitä oon kuullut niin Tirkkosella menee keski-suomessa oikeen mukavasti. Monta runkoahan siellä käy päivää kohden tyhjentämässä tavaraa ja jakoautot liikenteessä 24/7. Pari nuorta osaavaa jamppaa kuulemma pyörittää siellä hommia ja suurin osa kuskeista vaikuttaa tyytyväisiltä. Eli kai sieltä hommia kannattaa kysellä jos ei muuta ole.

      • lomallaLOMS

        13.8 klo 12.05 tuli Tirkkosen 2-akselinen jakeluauto vastaan Jämsän ja Korpilahden välillä Himoksen kohdalla. Eli en ymmärrä näitä mustamaalaajia jotka pyrkivät luomaan väärää kuvaa asioista.Tietoolivaltaa nimimerkki on yksi näistä mustamaalaajista.Mikä on motiivi????


    • toivotobias

      Tässä on ollut tänä vuonna nimimerkkejä;Jyväskyläinen huhuja,majk,tietoolivaltaa ja Huuhaaakko2. Kaikilla on ollut selvä viesti:Peli on pelattu arvon Tirkkonen. Silti pelit pelaa ja pakoputkesta mustaa savua tupruttaa.Onko tullut potkut vai??? Tietoolivaltaa kun niin oli ajan tasalla mikä oli oikeuden päätös. Jos jotain puhuu niin pitää olla sanojensa takana.Eli mikä oli oikeuden päätös? Aika moni odottaa vastaustasi.

      • Onneksionkäteistämukana

        Nuoria ja osaavia????? Eikös se itse toimitusjohtaja ja se ajojärjestelijä tullut Kuopiosta tänne Keski-Suomeen? Hoitamaan itse asioita "kuntoon" kyllähän sen yhden jako auton pitääkin kulkea 24/7 jos meinaa ne vähät tavarat edes perille kuljettaa. VEHON MIEHET tulivat viime viikolla oikein konvoissa vastaan "Tirkkosen" (lue vehon) autoilla. Eikös ne ja polttoaine(lainasin jollekin puolikaskuskille rahaa että sai tankata sen verran että pääsi jyväskylän"terminaalille" laskut kannattaisi hoitaa jos meinaa kuljetus touhuja jatkaa?


    • Luottotiedot

      30.7. Eläkeyhtiö Varma hakenut konkurssiin.
      31.7. Velallinen hakenut itse yrityssaneerausta, päätöstä ei vielä tullut.
      3.8. Trust Kapital julkinen prostesti 5400 euroa.
      18.8. Trust Kapital julkinen prostesti 24000 euroa.

      Se on kuulkaa jääny kuskien eläkemaksuja maksamatta.

      Saaneerauksella voitetaan vain aikaa, mutta velat taitavat olla kohta niin kohtuulliset, että kohta toiminta voi lopahtaa. Koska nimi on jo mennyt julkisilla protesteilla, niin lainaa ei irtoa mistään. Tokkopa se enää pelastaisikaan mitään.

      • Tietoolivaltaa

        Toivotobias siinä sulle faktaa.... eikä tuossa ole kuin osa... Kysy mitä haluat tietää niin kaivetaan vastaus ;)


      • Toivotobias
        Tietoolivaltaa kirjoitti:

        Toivotobias siinä sulle faktaa.... eikä tuossa ole kuin osa... Kysy mitä haluat tietää niin kaivetaan vastaus ;)

        No milloin se viimeinen niitti napsahtaa?? Autot tahkoo yötä päivää tuolla tien päällä kuin mitään vaikeuksia ei olisi olemassakaan. Kyllä tällainen eläkeukkeli on ihmeissään kun katselee uuden karheaa kalustoa ja sitten lukee iltayöstä kun unta ei saa näitä juttuja netistä ja vähän vaikea on uskoa todeksi.Minua vanhaa äijää kaivelee edelleen se oikeuden päätös torstailta 6.8 josta tietoolivaltaa kertoi tiistaina 4.8 . Mikä se päätös oli oikeusistunnossa?? Minulla ei ole mitään yhteyksiä tähän kyseiseen firmaan. Asia kiinnostaa ,koska ehdin ajella 45 vuotta kunnes jäin viime vuonna eläkkeelle.Itse kyllä ihmettelin Jyväskyläläisenä kun se Jylhä menetti kaikki meijerialan kylmäkuljetukset jokin vuosi sitten tälle Kuopiolalaiselle yritykselle. Olihan se Jylhä mallikkaasti hoitanut kyseiset hommat 30-40 vuotta.


      • Luottotiedot

        Lopullinen niitti tulee, kun ratkeaa, pääseekö yritys saneeraukseen vai jatkuuko konkurssi käsittely. On kyllä väärin jos saneeraukseen hyväksytään. Ensin poljetaan hintoja, sitten jätetään velvoitteet hoitamatta ja päästään saneeraukseen josta osa veloista leikataan. Väärin muita yrityksiä kohtaan. Kyllä se päätös vielä tulee, mutta kestää aikansa. Niin kauan toiminta jatkuu kunnes päätös tulee. Siksi se näyttää ulospäin, että homma pyörii. Nyt vain odotellaan.


      • Toivotobias
        Luottotiedot kirjoitti:

        Lopullinen niitti tulee, kun ratkeaa, pääseekö yritys saneeraukseen vai jatkuuko konkurssi käsittely. On kyllä väärin jos saneeraukseen hyväksytään. Ensin poljetaan hintoja, sitten jätetään velvoitteet hoitamatta ja päästään saneeraukseen josta osa veloista leikataan. Väärin muita yrityksiä kohtaan. Kyllä se päätös vielä tulee, mutta kestää aikansa. Niin kauan toiminta jatkuu kunnes päätös tulee. Siksi se näyttää ulospäin, että homma pyörii. Nyt vain odotellaan.

        Hienoa kun valaisit asiaa. Tosiassa minäkään en ole koskaan hyväksynyt filunkipeliä.Näitä sivustoja kun tavaa niin ei koskaan tiedä mikä on totta mikä tarua.Joten toivottavasti tietoolivaltaa nimimerkki ei pahoittanut mieltään mitä tuossa aiemmin kirjoittelin.Pitkän urani aikana näin monenmoista,esimerkiksi konkurssin partaalla olevaa firmaa pidettiin pystyssä viimeiseen asti siten,että asiakas antoi luottokortin jolla kuljetusliike tankkasi polttoainetta. Summa sitten vähennettiín korvauksesta minkä asiakas maksoi kuljetusliikkeelle.Nykymaailman aikaan taitasi olla vähän laitonta tekohengitystä. Ennen kaikki oli mahdollista.


      • Tietoolivaltaa
        Toivotobias kirjoitti:

        No milloin se viimeinen niitti napsahtaa?? Autot tahkoo yötä päivää tuolla tien päällä kuin mitään vaikeuksia ei olisi olemassakaan. Kyllä tällainen eläkeukkeli on ihmeissään kun katselee uuden karheaa kalustoa ja sitten lukee iltayöstä kun unta ei saa näitä juttuja netistä ja vähän vaikea on uskoa todeksi.Minua vanhaa äijää kaivelee edelleen se oikeuden päätös torstailta 6.8 josta tietoolivaltaa kertoi tiistaina 4.8 . Mikä se päätös oli oikeusistunnossa?? Minulla ei ole mitään yhteyksiä tähän kyseiseen firmaan. Asia kiinnostaa ,koska ehdin ajella 45 vuotta kunnes jäin viime vuonna eläkkeelle.Itse kyllä ihmettelin Jyväskyläläisenä kun se Jylhä menetti kaikki meijerialan kylmäkuljetukset jokin vuosi sitten tälle Kuopiolalaiselle yritykselle. Olihan se Jylhä mallikkaasti hoitanut kyseiset hommat 30-40 vuotta.

        Nyt ne "pätevät"nuoret pojat puhuvat tuolla nesteen baarissa että maanantaina ratkeaa, mutta veikkailivat että työttömyys koittaa. Onhan se merkki jotain jos ei edes omissa ole luottamusta että velkasaneeraus hakemus menee läpi.


      • Poronkylmäsavupaisti
        Tietoolivaltaa kirjoitti:

        Nyt ne "pätevät"nuoret pojat puhuvat tuolla nesteen baarissa että maanantaina ratkeaa, mutta veikkailivat että työttömyys koittaa. Onhan se merkki jotain jos ei edes omissa ole luottamusta että velkasaneeraus hakemus menee läpi.

        Taitaa olla se kuskien vaihtuvuus ollut melkoista viimeaikoina kun olen tuolla pääkaupunkiseudun terminaaleissa seurannut.Kun tulee uudet yrittäjät niin eiköhän niitä uusia työpaikkoja taas aukene. Tsemppiä" nuorille pojille".On varmasti ikävää tehdä duunia kun tulevaisuus on epävarmaa.Tällaista tämä kuljetusala on nykyään.


      • Tietoolivaltaa
        Luottotiedot kirjoitti:

        Lopullinen niitti tulee, kun ratkeaa, pääseekö yritys saneeraukseen vai jatkuuko konkurssi käsittely. On kyllä väärin jos saneeraukseen hyväksytään. Ensin poljetaan hintoja, sitten jätetään velvoitteet hoitamatta ja päästään saneeraukseen josta osa veloista leikataan. Väärin muita yrityksiä kohtaan. Kyllä se päätös vielä tulee, mutta kestää aikansa. Niin kauan toiminta jatkuu kunnes päätös tulee. Siksi se näyttää ulospäin, että homma pyörii. Nyt vain odotellaan.

        Nyt taitaa toiminta pyöriä toiminimen avulla :(.


    • FilosofiPylkkö

      No sehän on vaarallista hommaa.Kun on toiminimi niin kaikki omaisuus menee jos keikahtaa firma nurin.Kuka on niin hullu ,että lähtee vetämään firmaa toiminimellä.
      Tuon homman jälkeen Suomen tulevat pakolaisetkin ovat rikkaampia.

      • Vennamonpeta

        Ja tän yrityksen tapauksessa varmaankin ennemminkin KUN keikahtaa eikä JOS. Yritys ajeli semmoiselle Volvolla vaikka kuinka pitkään (monta kk) rikkinäisellä takavalolla. (Siitä oli jäljellä käytännössä reunat ja jokin pala poltimoa)


    • Mopollataivaaseen

      Vennamonpeta on vanha smp:n puolueen aktiivi. Siinä sitten 2 tahtibensaa annostelee invamopoonsa.Olisi kyllä mopoautokin saatavilla ihan tukien kera,mutta kun Veikko Vennamo loi tuollaisen 3 pyöräisen sotaveteraanimallin niin enhän minä kehtaa vanhasta luopua.Joku perkele pojan loppi sanoi,että se kyseinen malli on sellainen vaarin tappaja.En nyt tiedä aika kiikkerä kapistus se on ollut. 3 kertaa olen kaatunut ja terveyskeskuksen kautta kotiin päässyt.Mutta sen verran järjissä olen,että kyllä se on kuskin ihan ikioma vika jos ajelee monta kuukautta ilman takavaloja. Kyllä se on silkkaa paskanjauhantaa jos vanha mies saa kakistaa mitä mieltä on. Se on sitä meininkiä joka ei kuulu ollenkaan kuljettajan toimintaan jos puhutaan ammattitaidosta. Tuollainen takavalojen korjaaminen ei tunnu firman taloudessa mitään.Velttoja kuskeja sanon minä. Eipä kannata tiellä moikkailla kyseisiä miehiä.

    • numberoneforever

      Tirkkosella menee edelleen ihan hyvin. Vaikka kateelliset muuta väittävät! Onko menestymisellä jokin ihme taikasana jos kyseessä on kuopiolaiset ja se kuuluisa vääräleukaisuus???

      • Velatanteeksi

        Kyllä kai tässä kaikilla kuljetusyrityksillä menisi hyvin, jos velkoja leikattaisiin 60 %. Mikäli eläkemaksuja jäi maksamatta, niin kuin varmaan jäikin (Varman konkurssihakemus) niitäkin on leikattu -60 %. Loppu menee veronmaksajien maksettavaksi. Nyt sitä pystyy taas polkemaan hintoja ja nostamaan hyvää liksaa, kun sai veloista osan anteeksi.


    • Ettänäinnyttänään

      Niin tosi on, työnantaja voi olla ihan asiallinen jopa todella reilu. Hyvä ystäväni ajeli tuolla valtateillä yhdistelmällä jossa takana perävaunussa ei palanut yhden yhtä valoa ,8 kuukautta. Yksikään poliisi ei puuttunut asiaan. Katsastukseen laitettiin kaikki kuntoon.Hän kun on boheemi rokkari niin ei viitsinyt mainita asiasta työnantajalle ollenkaan.Aina pitää muistaa se tosiasia:jos kukaan ei kerro ongelmasta niin ei työnantajakaan voi reagoida asiaan mitenkään.Tuntien työnantajan niin valot olisi korjattu heti.

    • putiputs

      Joskus voisivat myös niitä puhtaan valkeita menopelejä pestä. Tavallisen tallaajan on vaikea uskoa,että siellä pinttyneen lian alla on tosiaan valkoinen väri ei ruskean harmaa. Mutta kai se on jostain säästettävä.

    • NääsmieZ

      Oletteko ajaneet Volvolla? oletteko asioineet Jyväskylän Volvo Truck Centressä? Kyllä siellä rekkamiestä hellitään :)

    • Scaniaforever

      Jyväskylän Volvo truck center. Kuppi täkeentynyttä kahvia.Mutta Scanian myyntimiehet ne bileet järjestää. Tarjolla tosihyvät safkat ja oluet ja palan painikkeeksi Renault-konjakkia niin paljon kun mies kestää eli rajattomasti niin isänne kuin renkipojalle.

    • Celder

      Miten menee nykyään?

    • vaajakoskelainen

      Niin nyt taitaa olla Tirkkonen kaatunut? Jos näin niin eipä auttanut sukusuhteet Kuopion Arlaan? Onko kellään luotettvaa tietoa?

    • kuskinkaveri

      on Tirkkosen ajot ajettu, viimeiset ajot oli viikonloppuna.....

    • Nytseloppui

      Kyllä se on nyt loppu. Eilen (2.2.) jätetty konkurssihakemus käräjäoikeuteen. Tähän voi lopettaa tämän viestiketjunkin. Oikein hyvää jatkoa kaikille lukijoille ja asiaa seuranneille. Ei kauan pystynyt hengittämään tuolla velkasaneerauksella. Tämä ketju on aloitettu silloin, kun Tirkkonen sai suhteita pitkin Jyväskylän ajot, ja tämä ketju päättyi Tirkkosen konkurssiin. Näin siinä käy kun hintoja poljetaan.

    • Nytseloppui

      Heh Heh.

    • junki3

      kenelle jyväskylän ajot nyt meni..?

    • Tässänäemme

      No Jylhä jyllää jälleen perinteisesti ja sitten tuo Taipale. Näinhän se menee.Kaikkea saa kokeilla paitsi kansantanhuja ja sitä toista.Lopussa kiitos seisoo!!!! Oikein tulee lapsuus mieleen kun Jopolla polki kioskille Eskimo-puikkoa hakemaan ja Jylhän auto pyyhki ohitse.Ja silloin elettiin 1970-lukua.Oli ne aikoja.

    • Kyllähäntämänties
    • Muuramenkolli

      Vahingon ilo on se paras ilo ! Mutta kuinka moni jäi työttömäksi? kalusto on kalustoa,mutta ne työntekijät heitä ei huutokaupata koska meillä Suomessa ei ole enää(onneksi) huutolaisia eli köyhiä reppanoita joita isännät markkinoilla huusivat itselleen orjiksi. Itse en ilakoisi tässä tapauksessa kuitenkaan vaikka kaikki sen tiesivät alunalkaen ,että näinhän siinä käy.

    • j-pt

      Hehheehheeeh ahneella on paskanen loppu vai miten se sanonta meni hehheeh

    • paskasti

      paskasti hoiettu paskasti hoiettu!! tuota tuli markon suusta. että marko paskasti hoitiit kaikki asiat häpiä saatana.

    • OhikassanKIITOS

      Paskasti hoidettu on paskasti hoidettu. Olipa tuossa taannoin liikenneneuvos jota haastattelemaan tuli nuori toimittajan kloppi. Piti puhua millä eväillä menestyy ja vaurastuu. Liikenneneuvos istutti toimittajan klopin S-mersuunsa ja lähti näyttämään.
      Katsos tuo punainen tiilitalo sitten tuo valkoinen puutalo tuolla rinteellä ja tuo Honka-hirsitalo tuon järven rannalla.........ja vielä muutamia mökkejä siihen päälle. Toimittaja oli ihan äimänkäkenä ,että mitähän tämä nyt niin neuvos latasi siihen,että ne on kaikki rakennettu häneltä varastetuilla rahoilla. Paljon oli bussikuskit käärineet tuohta
      ohi kassakoneen omiin taskuihin vuosien varrella hänen mielestään. Kyllä harmitti liikenneneuvosta.
      Ja tämä tarina on tosi ,koska se tuli ulos TV-1 :llä parhaaseen katseluaikaan.
      Marko ei taitanut olla yhtä fiksu kun Liikenneneuvos titteliä ei ole tullut....?.

    • Samimöö

      Älkää menkö Veijo lapio"Esa kuokan hommiin. Paska työ, huono palkka. 1v ja sit riitti.

    • NorrgårdinmiäesBorgå

      Esa Kuokka on hyvä työpaikka jos työnteon perustana on lakien ja työehtojen noudattaminen. Kalusto on asiallista leasing perusautoa muutaman vuoden vanhaa.
      Töitä tehdään niin kuin AKT:n kanssa on sovittu. Käytännössä 40 tunnin työviikkoa jos tulee ylitöitä ne pidetään vapaana. Ylitöitä ei tehdä. Ei ole tarkoitus ,että suurien ylityö määrien tekeminen on ns .normaalia extraa palkan päälle. Ei näin ole muillakaan aloilla tapana toimia. Kuokan hommissa kun on niin kaikki lakisääteiset maksut kuten eläkemaksut tulee hoidettua varmasti.Ei tarvitse kuskin huolta kantaa.Jokainen kuski saa Suomen maassa itse päättää millaisessa työpaikassa aikaansa viettää.Se nyt vaan on tosi asia,että ne ajat jolloin ajettiin yötä päivää ja nukuttiin jos ehti on totaalisesti ohitse.Siitä pitää huolen mainio digipiirturi.En ole Esa Kuokan kuski ,mutta vuosikymmeniä olen sivusta seurannut jo Tehojakelun aikana.Isot kuljetusliikkeet
      ovat hyvä valinta tuoreelle kuskille ja sellaiselle joka haluaa varman työpaikan.

    • Palleframsted

      Ha haaa... Norrgård ja Porvoo = Esa Kuokka legendaarinen päällikkö tuossa rekkafirmassa joka ajoi mm Norjasta kalaa ja pakasteita.Valkoisia Mersuja ja
      kyljessä Vaalean sinisiä jääpuikkoja maalattuna.Kultaisella 1970-80 luvulla.

    • Kissankultaavain

      Voi vain ihmetellä miksi Logistiikka Tirkkosen keskustelufoorumiin sotketaan Esa Kuokka Oy. Nämä kaksi ovat kuljetusalan kaksi ääripäätä. Toinen on se mätämuna ja muistosanat on lausuttu ja haudattu. Toinen on vakaavarainen yritys yhä edelleen.
      Ehkä Sami Möö muutti Amerikkaan vuolemaan kultaa tai sijoitti Panamaan ??kun kuokan duunit eivät kiinnostaneet.

    • vaajakoskelainen

      Lukekaapa Savon Sanomat. Nyt taitaa olla tämä ketju tullut tiensä päähän. Tosi iso ja törkeä huijaus. 780 tuhatta ekee, huijaus laskuja. Ja pari vuotta kakkua. Huh mikä huijari. Vieläköhän Tirkkonen on juitsarina Airaksisella Kuopiossa?

      • Autiomaa

        On vielä.


    • vaajakoskelainen

      Kuinkahan Airaksinen uskaltaa Tirkkosta pitää juisarina. On varmaan mukava soitella asikkaalle Arlalle tai Valiolle tai jollekin huijaamalle yhtiölle. Että : Tirkkonen Airasiselta päivää. Johon asiakas saattaa vaikka kysyä : Millois sinä lähdet lusimaa? Että on tosi hyvä nokka ja mainosmies Airaksisella?

    • RehellinenMeininki

      Tässä näemme lopputuloksen. Vapaa kilpailu ja liikennelupien myöntämistä ei säädellä. Vanhaan hyvään aikaan yrittäjäksi halukas sai odottaa liikennelupia jopa 10 vuotta,kunnes joku vanha jermu luopui ajohommista 75 vuotiaana. Silloin oli vastuuntuntoisia autoilijoita,kun kokoajan oli pelko persiissä,jos en hoida hommia kunnolla niin liikenneluvat lähtee ja homma loppuu. Nyt vapaan kilpailun aikaan olemattomalla ammattitaidolla ja todella huonolla talousasioiden hallinnalla käydään yrittäjäkurssit ja ollaan niin polleeta kuljetusyrittäjää. Yrityksen kasvu on
      tosi nopeaa. Muutamassa vuodessa kymmeniä kuorma-autoja.Kirjanpitäjän ohjeilla pyyhitään perse ja näytetään myös naapureille,että pirun hyvin menee (velkarahalla). Oletetaan ,että kusettamalla tehdään tulosta loputtomiin. Näitä runsaasti julkisuutta saaneita tapauksia on viime vuosina ollut kymmeniä. Kaikki tällä keskustelufoorumilla muistavat legendaarisen KKA-kuljetuksen Kellokoskelta. Lopputulos tyly tiilenpäitä lukemaan lähti yrittäjä. Vuotovesi Hyvinkäältä. Uskomaton määrä onnettomuuksia tapahtui lyhyessä ajassa.Hänkin lähti lusimaan. Ja nyt tämä Tirkkonen Kuopio joka vedätti pankkia . Omia tekemisiä saa tämäkin herra miettiä sellissä ihan rauhassa ihan varmasti tulevaisuudessa. Jostain käsittämättömästä syystä kuljetusalalle on pesiytynyt nykyään sama ilmiö kuin rakennus-ja siivousalalle . Epärehellinen yrittäminen. Pankeilla on lakimiehet ja vakuutusyhtiöillä etsivät joiden tehtävänä on paljastaa mahdolliset vakuutuspetokset. Täytyy olla harvinaisen tyhmä ihminen joka uskaltaa näitä kahta sektoria vastaan tehdä huijauksen.Se nyt vaan ei onnistu tosielämässä.

    • LavernoTummola

      Onnistuneet huijaukset onnistuu vain Kattourakointi-,Lämmitysjärjestelmä-,ja LVI-alan yrityksiltä. Ei niiltä paikallisilta luotettavilta vaan näiltä joiden kotipaikka on jossain syvällä savossa ja silti toimivat valtakunnallisesti. markkinointi on agressiivista ja pääsääntöisesti soitetaan vanhuksille lankapuhelinliittymiin, Tämä kaikki on helppoa koska väestörekisterikeskus antaa maksua vastaan mielellään tarkat tiedot. Puhelinta pommitetaan ja sliipatut nuoret miehet puvut päällä painostavat laittamaan nimet paperiin koska asialla on tosi kiire ja tarjouksemme on voimassa vain tämän päivän. Sitten juuri amiksesta valmistuneet finninaamat asentavat kaikki vähän sinnepäin ja joka päivä vielä paikalle saapuu vielä eri kaveri,koska firmoissa on työntekijöiden vaihtuvuus todella suurta. Loppulasku on jopa 50 % suurempi kuin paikallisella yrittäjällä. Lisäksi tehdään turhia remontteja,koska kuntokartoituksen tekee sama firma kuin itse remontin. Voi jessus sentään. Kaiken tämän siunaa meidän viranomaistaho ihan tyynesti. Tällaista kusetusta ei sentään voi toteuttaa kuljetusalla jossa ennemmin tai myöhemmin seinä nousee vastaan epärehellisellä yrittäjällä.Kuljetusala kun on aina ollut enemmän tai vähemmän viranomaisten syynissä.He kun olettavat ,että nämä autoilijat ovat kaikki tosi epärehellistä porukkaa.

    • JukkisDee

      Olihan tuo onnistunut huijaus. Oletan toki, että kaveri on saanut suurimman osan potista piiloon, kuten todennäköisesti on saanutkin, sillä Savon sanomien mukaan samassa yhteydessä tuomittiin porukkaa myös rahanpesurikoksista. Pari vuotta kakkua, siitä istuu puolet ja sitten voikin elellä herroiksi .

      • hyvähuijaus

        2,5v ehdotonta ja korvaamaan pankille 750 000e. mitenkähän tuo herroiks elelee, ei ainkaan omasta pussista.


    • JylhäOnKovaSana

      Ja ihan oikein meni. Olisi voinut olla hieman kovempi tuomio niin olisi saanut miettiä kepposiaan pidempään. Ensikertalainen kun istuu tuomiosta vain puolet. Onkohan sukuvika... toivottovasti ei Tirkkosen faija kun oli päällikkönä vuosikymmenet eli lähes koko työuran ison meijerin aluevarastossa Kuopiossa. Paljonko lähti tavaraa ohi kirjanpidon "hyville asiakkaille" omaan lukuun. Toivon ja uskonkin,että tässä tapauksessa sanonta omena puusta ei kauaksi putoa ei pidä paikkaansa ja rehellisellä pelillä edellinen sukupolvi toimi työssään. Kuljetusliike Jylhäkin sai hommansa takaisin tämän kaiken paskan jälkeen. Hyvä niin. Joskus sentään rehellisyys ja oikeus voittaa Suomessakin.

    • Jambo

      Taas sattuu ja tapahtuu:

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005722081.html

      Onkohan nykyisellä liikennöitsijälläkään kaikki kunnossa? Jos kahden aikaan yöllä ei kykene väistämään Kuusikonmäkeen kolmikaistaiselle osuudelle pysähtynyttä henkilöautoa, niin kyllä silloin on varmaankin vedetty melkoisessa unessa menemään. Tiedä sitten. Kuvissa näkyy auto mainoksineen.

      • kaiklaisia

        Mikä vajakki pysäköi yöllä autonsa kaistalle, ja kukaan kyydissä olevista ei pääse ulos varoittamaan muuta liikennettä....


    • Sibbovargarna

      Kyllä taas pitää ihmetellä kirjoittajien moraalia ja omaatuntoa kun ihan tietoisesti mustamaalataan kirjoittamalla täyttä potaskaa Jylhän kuljetusliikkeestä joka jakelee Arlan tuotteita Jyväskylän alueella. Helsingissä kehä 3 ei kuulu Jylhän jakelualueisiin. Joitain puoliperiä Jylhältäkin ajaa pääkaupunkiseudulla,mutta ihan muissa ajotehtävissä kuin tämä erikoismatala
      Lempäälän autokuljetuksen Mini- Scania joka on pysähtynyt kolaripaikalle,kuten jokaisen suomalaisen kuuluu pysähtyä ja osallistua pelastustehtäviin ja antaa silminnäkijä lausunto viranomaisille pyydettäessä. Tiedän asian laidan koska olen kyseisen mopo-Scanian nähnyt joka arkipäivänä aina siitä asti kun se Arlan meijerin pihaan ilmestyi uutena. Ja sillä autolla ei todellakaan ole ajettu yhtäkään kolaria. Ja eihän siellä Jyväskylän alueella tarvita edes tällaisia tunneliautoja. Kaikki purkupaikat on mukavia purkaa kaikenkokoisilla autoilla. kyllä täytyy tällä Jambolla olla paljon hampaankolossa Jylhää kohtaan kun viitsi tällaista kirjoittaa. Jylhän kuljetusliike on kuitenkin laadukas vanha kuljetusliike jolla on hyvä maine niin työpaikkana kuin tavarantoimittajana.

    • KalteriTangoSoi

      Kun katsoi kuvaa jossa tämä "mopo" Scania oli niin mielestäni auto ei liity onnettomuuteen ollenkaan. Mielestäni auto ei ole edes pysähtynyt vaan ohittamassa kolaripaikkaa. Noin jos maalaisjärjellä ajattelee niin peräänajajan auto on yleensä peräänajetun auton takana. Kyllä Scaniakin sen verran olisi vaurioitunut ettei siinä enää kolaritilanteessa sitä siirrettäisi. Mutta täytyy kyllä todeta ,että paljon on nähnyt vaivaa tämä Jambo kun tämänkin kuvan kaivannut ja laittanut tänne ihan vaan mustamaalatakseen jotain tiettyä kuljetusyritystä. Olisiko tämä Jambo
      Tirkkosen joka taitaa jkohta nauttia valtionlaitoksen hoivissa olostaan hyvä ystävä joka haluaa trollata
      laadukasta kuljetusyritystä jolla on hyvä maine Jyväskylässä.

    • KäkKriäinen

      No sitä minäkin. Täysi mulkku taitaa olla tämä nimimerkki Jambo. Mikään ei voi ottaa päähän enempää kuin joku tässä tapauksessa nimimerkki Jambo päättää kirjoituksen sanoilla TIEDÄ SITTEN?. Sehän kertoo suoraan lukijalle ,että puhun täyttä sontaa,mutta on mukava haukkua.KYSYN Miksi nähdä vaivaa ,kun kyseessä on ihan asiallinen hyvä kuljetusyritys ja monen kuljettajan työpaikka.
      Jambo jos ole herrasmies ja vastaat puheistasi niin kerro meille miksi kirjoitit kyseisen herjaavan kirjoituksen vailla mitään totuuspohjaa yrityksestä jolla on hyvä maine ja pitkät perinteet.
      Jos et mitenkään kommentoi niin me muut lukijat osaamme tehdä omat johtopäätökset.

    • JyväskylänKanttori

      Kyllä jos keskusteluketju on aloitettu Kuopio-Jyväskylä alueen kuljetusasioista niin pitäisi myös pysyä tämän alueen asioissa . Jylhällä tai muillakaan Keskisuomen alueen kuljetusliikkeellä ei ole osuutta ei arpaa kyseiseen onnettomuuteen. On totta,että joku on nukkunut ratissa tai räplännyt älypuhelinta ja näin aiheuttanut törkeällä liikenneturvallisuuden vaarantamisella kyseisen onnettomuuden. Koska onnettomuus tapahtui pääkaupunkiseudulla niin fiksu ihminen olisi aloittanut ihan uuden viestiketjun aiheesta eikä ympännyt todella vanhaan viestiketjuun mukamas hyvän jatko-osan . Muutenkin koko tapaus Tirkkonen on jo historiaa ja poissa päiväjärjestyksestä.Joten on säälittävää ,että joku tekohengittää väkisten aihetta jota ei enää ole olemassa. Muutenkin on hyvä muistaa ettemme leimaa kuljetusliikettä onnettomuustapauksissa jossa on puhtaasti kyse kuljettajan omasta toiminnasta. Oikeudessa kuljettaja yksin vastaa tekemisistään silloin kun ei ole rikottu työaikalakeja ja ajoneuvo on ollut virheettömässä kunnossa ja katsastettu.

    • Jambo

      Lukekaas nyt kommentit uudelleen. Sanallakaan en maininnut Jylhää ja jokainen teistä myös tietää, ettei Jylhä aja mitään Sipoosta. Kuvan mini-Scania on Sipoossa jakelua hoitavan liikennöitsijän auto (niitä on sielläkin useita) ja todellakin oli osallisena onnettomuudessa ja siirrettiin pois raivauskaluston tieltä, että uhrit päästiin leikkaamaan autosta irti.
      En kiistä, etteivätkö keskelle ajokaistaa autonsa pysäyttäneet olisi vajakkeja, mutta kyseenalaistan silti, miten ylämäessä noin leveässä kohdassa voi kesäyönä ajaa pysähdyksissä olevan auton perään? Ei tullut itselläni ihan heti mieleen muuta kuin kuljettajan sosiaalilainsäädännön rikkominen, eli ajettu unessa tai sitten joku facebookin päivittäminen ajon aikana. Mutta kuten sanoin, en tiedä, selvinnee onnettomuustutkinnan valmistuttua sitten joskus. Kerron sitten. Pääasia kuitenkin, ettei kukaan kuollut onnettomuudessa.

    • JyväskylänKanttori

      Hyvä Jambo tämä viestiketju käsittelee Logistiikka Tirkkosta. Kirjoitit seuraavasti sanasta sanaan: Onkohan nykyisellä liikennöitsijälläkään kaikki kunnossa ? Jokainen lukija ymmärtää silloin ,että epäilet konkurssiin menneen Tirkkosen työnjatkajan kyvykkyyttä hoitaa tehtävänsä mallikkaasti. Luot näin ollen kuvan lukijalle ,että joku näistä keskisuomalaista kuljetusyrityksistä liittyisi tapahtumaan vaikka kyseessä on todellisuudessa todella iso Tamperelainen kuljetusyritys.Ja kuten jo aiemmin sanoin , ei syyllistetä kuljetusyrittäjää, koska kuski on autonsa kippari ja vastaa ihan henkilökohtaisesti tekemisistään. Autoilija on tällaisissa tilanteissa ikävässä välikädessä ja todennäköisesti maksaa kalliisti seisontapäivistä kun auto ei tuota rahaa voi jopa menettää ajotehtävänsä eli asiakas äänestää jaloillansa jos kuljetuspalvelu ei toimi.Tilalle löytyy aina joku toinen yrittäjä tarvittaessa.Innokkaita yrittäjiä kyllä löytyy.
      Edelleenkään en ymmärrä ,miksi liitit tämän ikävän tapahtuman Logistiikka Tirkkosen viestiketjuun. Olisi ollut sinulta reilu teko aloittaa ihan uusi viestiketju puhtaalta pöydältä.
      Silloin olisi tullut kaikille lukijoille heti asiat selväksi ,varsinkin kun tunnut tietävän kyseisestä tapahtumasta paljon. Lopuksi Tirkkonen suoritti jakeluajoa täällä Keski-Suomessa ja Jylhä ja muut laadukkaat autoilijat jatkavat sitä työtä minkä tämä edeltäjä sössi. Ei tässä kukaan ole väittänytkään ,että Jylhä ajaisi pääkaupunkiseudulla kylmätuotteita. Muuta keikkaa kyllä paljonkin .

    • TotuusRivienVälistä

      Niinpä........ Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Miksi laittaa tällainen juttu oikein lehtiliitteen kanssa viestiketjuun joka on aikuisten oikeasti jo päättynyt ajat sitten. Tällä Jambolla kun tuntuu olevan hirveän tärkeä tuoda esiin tämä kuljetusliike joka oli peräänajajana. Itse onnettomuus on sivuroolissa Hän ei kuitenkaan uskalla kertoa kuljetusliikkeen nimeä vaan vihjailee vain asiasta. Siksi varmaankaan hän ei halunnut avata myöskään uutta keskusteluketjua asiasta. Totuus on kuitenkin se,että onnettomuuden aiheuttaa aina kuljettaja ei kuljetusliike.
      Myöskään auton mainokset eivät liity mitenkään onnettomuuteen. Jos haluaa maksimaalista julkisuutta asialleen niin silloin pitää aloittaa uusi keskustelu. Ei kukaan pääkaupunkiseudun kuljettaja huomaa tällaista uutista vanhasta viestiketjusta joka koskee Kuopiolaista konkurssiin mennyttä kuljetusliikettä.

    • TotuusRivienVälistä

      Niin ja minäkin olen paljasjalkainenKuopiolainen ja luin kirjoituksesi Jambo ,koska viestiketju koski Tirkkosta joka oli täällä Kuopiossa aikoinaan "maanteiden kunkku" sen pienen hetken. Eli uutisoidaan asiat niissä keskutelufoorumeissa missä ne ovat tapahtuneet.

    • RajakylänRambo

      Tämä Jambo alkaa pahasti kuulostamaan Turun oman pojan nimimerkki Bussissa serkkupojalta. Sitä tasoa on jutut. Hän lupaa kertoa lopullisen totuuden onnettomuustutkinnan päätyttyä eli mikä oli lopputulos. Kyllä täytyy olla hyvin läheinen suhde tähän tapaukseen kun tuhlaa aikaansa
      tällaiseen tapaukseen joita ikävä kyllä sattuu lähes jokaviikko varsinkin pääkaupunkiseudun ulkopuolella.Vakavia liikenneonnettomuuksia joissa toisena osapuolena on raskas ajoneuvo.
      Ovatko tällaiset onnettomuustutkinnan pöytäkirjat edes julkisia asiakirjoja jotka jokainen kadun tallaaja saa halutessaan käsiinsä?

    • LempääläRules

      Mopo Scania on jo pitkälti työn alla ja valmistunee ajokuntoon ensiviikolla. Nämä ns. loukkaantuneet hörhöt jotka henkilöautossa istuivat ovat kumonneet jo monta salkkua keppanaa kun juhannus on ja näinhän se pitää tietysti ollakin suurimmalla osalla porukkaa vaikka itse en niin välitä näistä epäterveellisistä juomista. Myöskin peräänajaja voi hyvin hanska nousi iloisesti tervehdykseen torstai iltapäivänä kuorma-auton ratissa , eli kaikki hyvin täällä Suomen maassa. Hyvä tuuri kun säikähdyksellä selvittin. moni asia näyttää pahemmalta kuin se tosiasiassa sitten onkaan.Olen samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa . Ei laiteta näitä meidän aitojen etelän miesten juttuja Kuopiolaisten junttien viestiketjuun.Kuopiolaiset kun niin pilkun viilajia ,että.......

    • PoikaPuijonTornista

      Lempäälä Rules hienosti kirjoitettu Juhannuksen kunniaksi sarkasmia parhaimmillaan. Jos nyt joku ei tiedä mitä sarkasmi tarkoittaa niin se on hyvän tahtoista huumoria pilkkaamatta ketään.. Ihan tuli Veikko Huovisen kirjoituksen mieleen. Veikko Huovinen on taas tuttu meille kaikille elokuvasta Lampaansyöjät joka tuli aatto iltana televisiosta. Harvalla on tuo mainio kyky loihtia lauserakenteilla hauskaa huumoria. Eikä me kuopiolaiset olla juntteja vaan lepposia piäellysmiehiä joka iikka.Laiskanpulskeita immeisiä täynnä vahvoja mielpitteitä.

    • RalfGoDuuni

      Hyvä kommentti edellä. Tänne on hauska kirjoitella onnettomuuksista ja haukkua tyhmää kuljettajaa joka ei nähnyt pysäköityä auto yöllä pimeässä keskellä 3 kaistaista tietä .Helppo moittia kun ei itse ole joutunut tilanteeseen. Olen itse joutunut tilanteeseen jossa aiemmat raskaat ajoneuvot olivat kiilloittaneet tienpinnan sileälle jäälle. Kun tulin tähän paikkaan ja jarrutin kuten jokaisen kuuluu tehdä niin jalankulkijat olivat suojatiellä edessäni ja törmäsin yhteen jalankulkijaan koska tie oli äärimmäisen liukas. Jokainen tämänkin viestiketjun lukija voi nyt nimittää minut idiootiksi. Ymmärrän kyllä. Oikeuteen mentiin ja sain sakot nykymittakaavassa pienet. Uhrikin parani täysin.Mutta ,mutta tämä törmäystilanne palasi mieleeni ainakin 10 vuotta.
      Ajellessani kesäisenä päivä maaseudulla,yht äkkiä näkökenttääni ja muistiini palautui tuo painajainen monenmonta kertaa. Nyt kun tapauksesta on kulunut todella kauan niin olen saanut olla rauhan asiassa.Onneksi
      sillä olen kuitenkin lainkuuliainen kansalainen. Jokaisen kirjoittajan tulisi aina muistaa,että ammattikuljettajan työssään kohtaama onnettomuus ei ole mikään läpihuutojuttu ja voisi olla kohtuullista jos sellaisia ei näillä keskustelufoorumeilla käsiteltäisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3055
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      105
      2405
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      366
      2185
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      156
      1972
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1817
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1247
    7. 165
      1246
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1166
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe