Työelämä ja omilllaan asuminen.

nipsu213

Nuoret ja omillaan asuminen.

5

127

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse olen 19vuotias ja vähän vajaa vuosi sitten muuttanut omaan asuntoon.Olen vakituisessa työssä bruttopalkkani on n.2000€/kk ja vuokrani pienestä yksiöstä vvo:lta on 700€/kk miinus verot,eläkemaksut ym. Käteen jää laskujen jälkeen palkasta noin 400 euroa eikä välillä sitäkään.. Kela ei anna vuokratukea, koska bruttopalkkani on liian suuri. Ihmettelen vain miksi tässä maassa tehdään ihmisille varsinkin nuorille jotka asuvat yksin näin tukalat oltavat vaikka painaa töitä niska limassa saa enemmän rahaa kelan tai sossun luukulta sitten ihmetellään kun nuoret eivät ole kiinnostuneita työstä tai alkavat sekoilla kadulla. Omasta mielestä tämä systeemi on kertakaikkiaan nin perseestä kuin vain voi olla nyt itselläni on vakkarityö ja maksan verot ym. Pitäisikö jäädä työttömäksi ja saada valtiolta enemmän rahaa kuin se mitä palkasta jää käteen? Joku mättää? Kaikilla ei ole rikkaita vanhempia ketkä rahoittaa kaiken...

      • vuokraus on perseestä

        Moni ei maksa edes 700€ oman talon laina lyhennystä ja sinä asut vuokralla ja rahasi menee taivaan tuuliin. Pankkien pitäisi antaa helpommin lainaa. Niin sullakin jäis sillon ainaskin 100€ kk enemmän käteen ku laittasit oman kämpän.


    • vituttaavähemmästäki

      Joo samahomma. olen 20v nainen iisalmesta ja brutto on 2400e/kk. Käteen laskujen jälkeen jää vain 450e/kk pihistää ei enää voi ainakaan ruovassa koska nytkin kuukauden ruokalasku on jonkun 40e ja siinä ei paljoa ruuvat vaihdu -.- on tämä hienomaa itse sanon kuun vaihteessa itseni irti ja katselen sitten, mitä hommia löytyy vai pitääkö lähtee ''persettä myymään'' en ymmärrä tätä suomen systeemiä.. kyl herroille annetaan 10000e/kk ja menot maksetaan niiden puolesta kun haisevat ja keksivät lisää paskalakeja

      • ...

        On sulla sitten vissiin aika helvetisti laskuja, jos onnistut niihin hukuttamaan tolkuttoman määrän euroja kuukaudessa. Ruoassa ja sen hinnassa sinun rahankäytön ongelmasi eivät ole, vaan jossain muualla.


      • Yleinen vitutus
        ... kirjoitti:

        On sulla sitten vissiin aika helvetisti laskuja, jos onnistut niihin hukuttamaan tolkuttoman määrän euroja kuukaudessa. Ruoassa ja sen hinnassa sinun rahankäytön ongelmasi eivät ole, vaan jossain muualla.

        Pakkohan ne rahat on viinaan laittaa että pääsee edes vähäksi aikaa pois tästä verohelvetistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1957
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1743
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1604
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1346
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1236
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1213
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1202
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe