Kuinka te muut kivitalojen rakentajat olette asentaneet tikkaanne seinään? Harkon lujuus on sen verran heikko, ettei sen varaan uskalla luottaa muuten kuin läpi poraamalla. Kuinkas Siporex? Oletettavasti kyseisen materiaalin suhteen tikkaitten kiinnitys täytyy tehdä samoin?
Ihan vaan mielenkiinnosta tässä vaiheessa kyselen kun itselläni on vielä projekti alkuvaiheessa.
Tikkaat seinään...
12
5767
Vastaukset
- öööö
Saa ne kiinni esim harkkoon niillä harkkoa varten suunnitelluilla muovipropuilla ja ylhäältä ne tulee kiinni myös räystäslaudotukseen pytysuuntaisia voimia varten.
- raksaaja
Minulle tuli katolle menevät tikkaat talon päätyyn kiinni. Olin kauhuissani nähdessäni kuinka ne käytännössä asennettiin roikkumaan otsalaudasta!!!
Aaargh! Kalliit tikkaat ja ne asennetaan päin p:tä.
Pitänee asentaa tukivaijerit kunhan tärkeämmiltä hommilta kerkiää.
- pena
Normaali jämerä toimituksessa tulee kiinnike pahvilaatikko jossa on mm injektiohartsia.
Eli siporexsiin väljä noin 12mm reikä ja siihen 8mm kierretanko sen jälkeen kun hartsia on pantu reikään riittävästi. On pysynyt tikkaat. ihjektiohartsia saa lisää esim K-raudassa. injektiohartsilla pannaan katoon myös muut mahdoliset raskaat esineet esim 35kg kattokruunut.- kalle
no.. laita köysitikkaat katolle ja naru alas...
jotta nuohooja pääsee ylös
kelluva kivi - kyllä pysyy
tuntuu todella vaikealta ratkaisulta,injektointia,erikoisproppuja,haponkestävää jne. "siporex kivitalo",mitä tekemistä sillä on kiven kanssa!!!! Minulla on 40cm paksut ulkoseinät,kuorimuuraus,villaväli ja betoniblokeista sisäseinät..siinä teille kivitaloa..jämerä,pyh,kittiä kanssa..
- Pepe
kalle kirjoitti:
no.. laita köysitikkaat katolle ja naru alas...
jotta nuohooja pääsee ylös
kelluva kiviPönttökalle ei ne tikkaat ole pelkästään nuohoojaa varten. Mieti sitä.
- kivitalo
kyllä pysyy kirjoitti:
tuntuu todella vaikealta ratkaisulta,injektointia,erikoisproppuja,haponkestävää jne. "siporex kivitalo",mitä tekemistä sillä on kiven kanssa!!!! Minulla on 40cm paksut ulkoseinät,kuorimuuraus,villaväli ja betoniblokeista sisäseinät..siinä teille kivitaloa..jämerä,pyh,kittiä kanssa..
Käy Turuus, siel ol pari kivitaloo.
- KiviRakentaja
kyllä pysyy kirjoitti:
ratkaisu on myös tollanen hapertuva ja ruma betoni verrattuna minun Kivikastelliin; ulkona pontatut luonnonkivet, sisällä koolattuna 400 mm villaa... Ja pysyy tikarappuset seinässä kiinni!
- betoni
KiviRakentaja kirjoitti:
ratkaisu on myös tollanen hapertuva ja ruma betoni verrattuna minun Kivikastelliin; ulkona pontatut luonnonkivet, sisällä koolattuna 400 mm villaa... Ja pysyy tikarappuset seinässä kiinni!
Miten se betoni hapertuu?
- raksaaja
Kivitalossani on seinät betonia. (Lammiharkot)
Aivan varmasti pysyy tikkaat ja kaikki muutkin ihan tavallisilla propuilla tai teräsnauloilla.- RTL
Hatsilla pistin rapattuun tiiliseinään ja hyvin on pysynyt, reikätiileen täytyy pistää "sihtiroppu" jotta hartsi ei valu reikiin. Alakertaan/ Sokkeliin harkkoon sama juttu hartsilla. Vetoluujuutta mainosti 8 mm kierretangolle huoneenlämmössä 45 minuutin kovettumisen jälkeen 3000 kg/cm2, on mulla ainakin katokset, tikkaat ja terassin niskat pysynyt paikoillaan.
- leka1980
Ohjeistus on että pitäisi muuruksen yhteydessä laittaa kiinnikkeet tikkaille.. en löytänytt nopeasti selaillen miten kuuluu toimia jos vanhaan rakennukseen niitä suunnitelee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124070MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822091Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991395Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838