Taulutietokone

Kumpiparempi

Pitäisi kai viimeinkin hommata tabletti. Kai ne vaihtoehdot ovat iPad tai joku Android tabletti. Olen seurannut näitä ja muita keskusteluja ja huomannut, että Applen tuotteita varoitetaan ostamasta, koska niillä ei mitään voi tehdä. Toisaalta monet kehuvat laitteita. Amerikkalaisia lehtiä olis tarkoitus lueskella ja myös käyttää laitetta television korvikkeena. Onko parempi Samsung vai iPad?

11

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ipadin käyttis eli IOS on varsin rajoitettu. Sitä ei voi kunnolla muokata mieleisekseen ja jos aikoo siirtää tiedostoja tietokoneelle niin se vaatii raskaan ja kömpelön Itunesin tai sitten siirtää pilvipalvelun kautta tiedostot sinne.

Esimerkiksi näidenvuoksi arvostan enemmän vapautta eli Androidia.

• j,.lj

Ainoa rajoite taitaa olla varpusen lompakko. Siksi halpisanteroita...

• Ostamassatodella

Vaihtoehdot meni vähiin. Kaverit on kyllä sitä iPadia kehuneet. No mikä, jos sitä iPadia ei järkevä ihminen osta? Windows vai Android?

• Kumpikin ok. Windowsissa tulee olla tarkkana että minkä ostaa. Missään nimessä ei kannata hankkia Windows 8 RT tablettia koska ne on Applem tapaan rajoitettuja.

• Älä sokeasti usko kaikkea mitä kirjoitetaan. On totta. että iPadin liittymää ei niin voi muokata. Toisille tosin käyttö on tärkeämpää kuin muokkaaminen. iPad on laadukas laite, haittana on lähinnä hinta ja, se, ettei muistia voi lisätä sisäisellä muistikorttipaikalla. iTunesia tarvitaan musiikin siirtoon, mutta tiedostot toki siirtyvät ilman.

Mieti asiaa kokonaisuutena. Mikä älypuhelin sinulla on? Jos Android, niin Android-tabletissa toimivat samat ohjelmat. Windows-tabletti on kuin pieni PC. Käyttöjärjestelmä kaappaa suuren osan muistista. Plussana on, että mukana tulee Office. Androidille tehdyt Officet ovat surkeita virityksiä.

• Kömpelö

"Ipadin käyttis eli IOS on varsin rajoitettu. Sitä ei voi kunnolla muokata mieleisekseen ja jos aikoo siirtää tiedostoja tietokoneelle niin se vaatii raskaan ja kömpelön Itunesin tai sitten siirtää pilvipalvelun kautta tiedostot"
      Ja kerro, miksi ilman iTunesia ei tietokoneelle iPadista tai iPhonesta voi siirtää tiedostoja. Olet varmaan usein käyttänyt iTunesia, koska koet sen kömpelöksi.

• Koska Ipad ei näy Androidin tapaan massamuistina ilman tätä ohjelmaa.

• 1stMacFinn
        vapunen kirjoitti:

Koska Ipad ei näy Androidin tapaan massamuistina ilman tätä ohjelmaa.

Ei minua kiinnosta muokata iPadin käyttistä vaan se mitä sillä voin tehdä...

Ne widgetit mitä vapunen niin ihannoi toimivat kyllä Ilmoituskeskuksessa.

Tiedostot siirtyvät pilvipalvelut eli iCloudin kautta vaivatta. En tablettia juurikaan kytke tietokoneeseen ainakaan kaapelilla, WiFin kautta hoituu huomaamatta.

Tekstit, taulukot, kuvat, musiikki, videot, kirjat jne. menee iCloudin kautta kätevästi, niihin pääsee käsiksi silloinkin kun tietokone ei ole lähellä. Tai voi käyttää vaikka Dropboxia jos se tuntuu sopivammalta.

Ja softavalikoima on paljon Androidia runsaampi ja laadukkaampi, siis tablettiversioina.

• Proo mulle
        1stMacFinn kirjoitti:

Ei minua kiinnosta muokata iPadin käyttistä vaan se mitä sillä voin tehdä...

Ne widgetit mitä vapunen niin ihannoi toimivat kyllä Ilmoituskeskuksessa.

Tiedostot siirtyvät pilvipalvelut eli iCloudin kautta vaivatta. En tablettia juurikaan kytke tietokoneeseen ainakaan kaapelilla, WiFin kautta hoituu huomaamatta.

Tekstit, taulukot, kuvat, musiikki, videot, kirjat jne. menee iCloudin kautta kätevästi, niihin pääsee käsiksi silloinkin kun tietokone ei ole lähellä. Tai voi käyttää vaikka Dropboxia jos se tuntuu sopivammalta.

Ja softavalikoima on paljon Androidia runsaampi ja laadukkaampi, siis tablettiversioina.

Aijon odottaa hetken, ja osta iPad proon, se on hiukan isompi ja varustettu mm. kaijuttimilla, voi paremmin katsoa elokuvia..

• Mitä uutta...,
        Proo mulle kirjoitti:

Aijon odottaa hetken, ja osta iPad proon, se on hiukan isompi ja varustettu mm. kaijuttimilla, voi paremmin katsoa elokuvia..

Mikä se proo on, oko se se seuraava ipad, vähän suurempi?
        Koska tulee markkinoille?

• venhe

Jolla

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      44
      2978
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2874
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      46
      2693
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2548
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2458
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2450
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2191
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2128
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2038
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2032
    Aihe