Taulutietokone

Kumpiparempi

Pitäisi kai viimeinkin hommata tabletti. Kai ne vaihtoehdot ovat iPad tai joku Android tabletti. Olen seurannut näitä ja muita keskusteluja ja huomannut, että Applen tuotteita varoitetaan ostamasta, koska niillä ei mitään voi tehdä. Toisaalta monet kehuvat laitteita. Amerikkalaisia lehtiä olis tarkoitus lueskella ja myös käyttää laitetta television korvikkeena. Onko parempi Samsung vai iPad?

11

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ipadin käyttis eli IOS on varsin rajoitettu. Sitä ei voi kunnolla muokata mieleisekseen ja jos aikoo siirtää tiedostoja tietokoneelle niin se vaatii raskaan ja kömpelön Itunesin tai sitten siirtää pilvipalvelun kautta tiedostot sinne.

      Esimerkiksi näidenvuoksi arvostan enemmän vapautta eli Androidia.

      • j,.lj

        Ainoa rajoite taitaa olla varpusen lompakko. Siksi halpisanteroita...


    • Ostamassatodella

      Vaihtoehdot meni vähiin. Kaverit on kyllä sitä iPadia kehuneet. No mikä, jos sitä iPadia ei järkevä ihminen osta? Windows vai Android?

      • Kumpikin ok. Windowsissa tulee olla tarkkana että minkä ostaa. Missään nimessä ei kannata hankkia Windows 8 RT tablettia koska ne on Applem tapaan rajoitettuja.


      • Älä sokeasti usko kaikkea mitä kirjoitetaan. On totta. että iPadin liittymää ei niin voi muokata. Toisille tosin käyttö on tärkeämpää kuin muokkaaminen. iPad on laadukas laite, haittana on lähinnä hinta ja, se, ettei muistia voi lisätä sisäisellä muistikorttipaikalla. iTunesia tarvitaan musiikin siirtoon, mutta tiedostot toki siirtyvät ilman.

        Mieti asiaa kokonaisuutena. Mikä älypuhelin sinulla on? Jos Android, niin Android-tabletissa toimivat samat ohjelmat. Windows-tabletti on kuin pieni PC. Käyttöjärjestelmä kaappaa suuren osan muistista. Plussana on, että mukana tulee Office. Androidille tehdyt Officet ovat surkeita virityksiä.


    • Kömpelö

      "Ipadin käyttis eli IOS on varsin rajoitettu. Sitä ei voi kunnolla muokata mieleisekseen ja jos aikoo siirtää tiedostoja tietokoneelle niin se vaatii raskaan ja kömpelön Itunesin tai sitten siirtää pilvipalvelun kautta tiedostot"
      Ja kerro, miksi ilman iTunesia ei tietokoneelle iPadista tai iPhonesta voi siirtää tiedostoja. Olet varmaan usein käyttänyt iTunesia, koska koet sen kömpelöksi.

      • Koska Ipad ei näy Androidin tapaan massamuistina ilman tätä ohjelmaa.


      • 1stMacFinn
        vapunen kirjoitti:

        Koska Ipad ei näy Androidin tapaan massamuistina ilman tätä ohjelmaa.

        Ei minua kiinnosta muokata iPadin käyttistä vaan se mitä sillä voin tehdä...

        Ne widgetit mitä vapunen niin ihannoi toimivat kyllä Ilmoituskeskuksessa.

        Tiedostot siirtyvät pilvipalvelut eli iCloudin kautta vaivatta. En tablettia juurikaan kytke tietokoneeseen ainakaan kaapelilla, WiFin kautta hoituu huomaamatta.

        Tekstit, taulukot, kuvat, musiikki, videot, kirjat jne. menee iCloudin kautta kätevästi, niihin pääsee käsiksi silloinkin kun tietokone ei ole lähellä. Tai voi käyttää vaikka Dropboxia jos se tuntuu sopivammalta.

        Ja softavalikoima on paljon Androidia runsaampi ja laadukkaampi, siis tablettiversioina.


      • Proo mulle
        1stMacFinn kirjoitti:

        Ei minua kiinnosta muokata iPadin käyttistä vaan se mitä sillä voin tehdä...

        Ne widgetit mitä vapunen niin ihannoi toimivat kyllä Ilmoituskeskuksessa.

        Tiedostot siirtyvät pilvipalvelut eli iCloudin kautta vaivatta. En tablettia juurikaan kytke tietokoneeseen ainakaan kaapelilla, WiFin kautta hoituu huomaamatta.

        Tekstit, taulukot, kuvat, musiikki, videot, kirjat jne. menee iCloudin kautta kätevästi, niihin pääsee käsiksi silloinkin kun tietokone ei ole lähellä. Tai voi käyttää vaikka Dropboxia jos se tuntuu sopivammalta.

        Ja softavalikoima on paljon Androidia runsaampi ja laadukkaampi, siis tablettiversioina.

        Aijon odottaa hetken, ja osta iPad proon, se on hiukan isompi ja varustettu mm. kaijuttimilla, voi paremmin katsoa elokuvia..


      • Mitä uutta...,
        Proo mulle kirjoitti:

        Aijon odottaa hetken, ja osta iPad proon, se on hiukan isompi ja varustettu mm. kaijuttimilla, voi paremmin katsoa elokuvia..

        Mikä se proo on, oko se se seuraava ipad, vähän suurempi?
        Koska tulee markkinoille?


    • venhe

      Jolla

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1706
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1411
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      95
      751
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe