Olisi kiinnostavaa lukea mihin te palstalaiset uskotte, joten pistetäänpä eri uskomuksemme listana esille.
Minun uskomuksiani:
-uskon jonkinlaiseen kuolemanjälkeiseen elämään (ei kuitenkaan taivasta tai helvettiä, vain Jokin johon menemme.)
-uskon että on olemassa henkiä.
-uskon toteemieläimiin.
-uskon että sekä ihmisillä että eläimillä on sielut (vaihtoehtoisesti jonkinlainen "energia" tai henki).
-en usko mihinkään tiettyyn jumalaan, vaan minun mukaani luonto on jumala itsessään.
En ole lokeroinut itseäni mihinkään tiettyyn uskontoon, sillä en yksinkertaisesti tiedä onko minun uskomuksiini sopivaa olemassa. Jos joku tietää, kertoisitko? :)
Ja nyt teidän vuoronne.
Kuvaillaan uskomuksiamme!
1
330
Vastaukset
- Nti Kuutamo
Uskon sielunvaellukseen, koska minulla on paljon muistoja edellisistä elämistäni. se, etteivät kaikki kuitenkaan muista elämiään, johtuu kuitenkin mielestäni ihmisestä itsestään, siitä kuinka herkkä on. Sielunvaelluksen vuoksi uskon eläinten sieluihin, koska itse olen kokenut olleeni eläin.
Luulen myös, että jokaisella ihmisellä on "joku toinen", toteemieläin tai suojelushenki, ehkäpä jopa demoni olkapäällä. Uskon myös erinnäisiin henkiin, demoneihin, maahisiin ym, ja että toiset ihmiset ovat herkempiä aistimaan ne.
Toisaalta uskon kohtaloon, mutta en niin, että jokainen elämämme hetki on ennalta määrätty, vain ennemminkin että jotkut tärkeät asiat ovat, kuten saako lapsia, milloin kuolee ym.
Läheisiä uskontoja minulle ovat intiaanien uskomukset, luonnon voimat, ja ihmisten piilevät kyvyt. Lisäksi suomen oma mytologia (ahti, tapio, hiisi ym.) ovat kovin mieleeni, koska luulen että kaikessa olevassa on jonkinlainen henki.
En tiedä tajusiko kukaan muu, mutta itselleni asiat ovat varsin kirkkaat, ja sehän oikeastaan on koko jutun tarkoituskin, eikö? Ei kukaan muu voi ymmärtää mieltämme kuin me itse... Tai jotain sinne päin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399