Autoa ei saa pestä koneistus pesussa

olen aina opettanut jotta talvella kerran viikossa pesu vähintääkin ja kesällä hiukan harvemmin ja lokasuojan kaaret järvivedellä ja voi pestä koko auton jos on hyvää järvivettä se on pehmeämpää ja puhdistaa huokoset pojan poika sai eilen papan huijattua teboilin koneistus pesuun ensimmäistä kertaa ja nyt annan ohjeistukseksi varoituksen ovat jo niin vaikeitakin mutta isompi huoli on ne rullat. minä ostin sellaisen 14 euron pesun jossa oli muovikortti ja se penteleen kone ei huolinut koko korttia vaikka työnsin ja käänsin pojan poika oli mukana auttamassa ja kävi sen asettelemassa eiköhän jonkun fransmanni hunsvotin koneita tuollaiset isoilla toleransseilla sitten se penteleen liikennevalo nuoli piti peruuttaa ja ykkösellä mennä monesti ennenkuin huoli kyllä minä sanon jotta pirun vehkeitä se painoi sitä vettä sellaisella voimalla jotta meni varmasti jokaisen ruuvin ja listan alle ja se penteleen rulla runnoi maalipintaa minä sanoin pojan pojalle jotta nyt tämä oli viimeinen kerta ja sinne ei vie kukaan meidän pesueesta enää Toyotaansa se on jämpti. minulla on talli jossa voin liinalla kuivata ruuvin aluset ja muut mutta millä kummalla kerrostalossa asuva sen tekee pesu pitää olla käsin pesu huokosella vedellä ja kuivaus rätillä älkää ihmiset vieko niihin pirun koneisiin Toytojanne

38

1633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luottomyyjän veli

      Auttaako jos sieltä penteleen koneesta tulisi järvivettä? Se on kyllä huomattu jos pesujonossa on tojo niin voi jo varautua siihen, että kestää. Pahimmillaan ovat saaneet toipottansa niin pesulinjalle, että koko hihna on pysähtynyt.

    • gorillapappa

      Kiitos pappa taas viisaista neuvoista jotka tulevatkin todella tarpeeseen kun rönttä kelit ovat alkaneet ja auton pesuun on satsattava entistä enemmän ja niin kuin pappa arvasi niin kaikki koneistus pesun pesu koneet on ranskalaisten huns vottien tekeleitä ja niissä onkin valtavat mitta toleranssit jota minäkin olen ihmetellyt vuosi kaudet että miten täällä Toyotan luvatussa maassa huolto asema yrittäjät edes kehtaavat mokomia käyttää kun varmasti olisi tarjolla tinkimättömällä japanilaisella ammatti taidolla tehtyjä auton pesu koneita jotka toimisivat yhtä luotettavasti kuin maailman halutuin auto merkki Toyota. Monasti olen minäkin jutellut näiden huoltamo yrittäjien kanssa ja pyytänyt, että eikö meitä semi ori toyotisteja varten voisi hankki järvi vettä vaikka sellaisen muutaman tuhannen litran kontillisen jotta nekin joilla ei ole kesämökkiä tai muuta järven ranta tilaa voisivat pesetyttää autona järvi vedellä kun se on Toyotan herkälle maali pinnalle parasta mutta koskaan ei ole yksikään yrittäjä luvannut sellaista palvelua järjestää mutta senhän arvaa kun nämä yrittäjät ajavat euro rotteloilla ja yksikin jopa maailman huonoimmalla auto merkillä Renaultilla niin eiväthän he voi ymmärtää että Toyotan kaltainen reemium merkki vaatii myös reemium tason huolen pitoa ja siinä järvi vedellä peseminen on hyvin tärkeää vaikka oikeasti pitäisi kyllä asia hoitaa käsin pesulla ja niinkuin pappa viisaasti totesi myös ruukin kannat pitäisi kuivata ja sehän ei olekaan helppoa kun niitä ruuveja joutuu kuivatessa aukaisemaan ja minullakin meni toissa viikon loppu kokonaan autoa kuivatessa ja ruuveja aukoessa ja kiristellessä kun olin sen järvi vedellä omassa mökki rannassa pessyt.

      • ihania juttuja

        Ranskalainen Tammermatic on kaikista vaarallisin ranskalainen pesukone, vai on niitä muita merkkejä olemassakaan?
        Onkohan vaarilla oma järvivesiallas vai asukko järvenrannalla ja ottaa vetensä sieltä?
        Miksi vaari pesee autoaan noin usein kun itse kertoo ettei aja koskaan rapakeleillä, eikö lämmin talli ja peitto pidä arvokalua tarpeeksi puhtaan?
        On toi poika melkein hauska.


      • Tojo-Tero
        ihania juttuja kirjoitti:

        Ranskalainen Tammermatic on kaikista vaarallisin ranskalainen pesukone, vai on niitä muita merkkejä olemassakaan?
        Onkohan vaarilla oma järvivesiallas vai asukko järvenrannalla ja ottaa vetensä sieltä?
        Miksi vaari pesee autoaan noin usein kun itse kertoo ettei aja koskaan rapakeleillä, eikö lämmin talli ja peitto pidä arvokalua tarpeeksi puhtaan?
        On toi poika melkein hauska.

        Tammermatic ranskalainen? Kyllä se tehdas viimeksi Tampereen Tesomalla oli, kun sielläpäin poikkesin.

        http://www.tammermatic.com/fin


    • rolla mamma

      Minä voin todistaa, että pappa pesee aut... eiku tojotansa järvivedellä kesät talvet. Kyllä minä sitä pesuvettä kesäisin voisin kantaa, mutta talvella on aika vaikeaa ja raskasta tehdä avanto jäälle ja kantaa vettä papan tojon kylpyvedeksi. Enkä saa edes ajaa silä rotisk... eiku tojolla, kun se pappa on niin tarkka siitä. Joskus minä vielä sanon sille, että kanna itte vetesi ja tuuleta itte peräluukkusi ja en minä tuollaisella vinosilmien tekemällä rotiskolla edes kehtais ajaa!

    • Tositarina

      Minäkin pöljä vein Avensikseni pesukadulle pesuun - ja sitten pamahti, kuin ois ammuttu tykillä. Siitä s-tanan härvelistä lensi n.100 mm pitkä pultti autoni sivupeilin etupuolelle.
      Pesijä pisti sen pultin salaa taskuunsa, mutta kun kysyin että onko lattialta löytynyt mitään mikä pamahti, hän näytti pultia.
      Pesufirma maksoi sitten auton korjauksen.
      En ole sittemmin uskaltanut moiseen härveliin autoani viedä.
      Jos pultti olisi tullut sivuikkunaan niin siitähän se olisi tullut auton sisään. Suoraan kallooni.

      • Corolla Pappi

        Oli kyllä ihan varmasti viritetty se ranskalaisten väsäämä pesukone ampumaan pultteja nimenomaan Toyotaa kohden. Hyvin viisasta pystyellä jatkossa poissa niistä. Kateellisia ovat patonginpurijat Toyotan hyvästä menstyksestä ja laadusta, niin ovat sitten tällsisia saboitointikonsteja tahallaan rakentaneet tuhotakseen Toyotan maineen.


    • Corolla Pappi

      Pappa puhuu silkkaa asiaa, mutta Papalla kävi nyt pikku moka.

      Toyotaa ei saa pestä kuin hellästi pyyhkien järvivedellä ja silkkisellä nenäliinalla, tavallinen kraanavesi on sille liian raakaa tavaraa. Tojotan herkkä maalipinta ei myöskään kestä harjaa taikka pesusientä. Vettä saa kaataa Toyotan päälle vain varovasti pienellä kauhalla, mielluumin muovisella ruokalusikalla., ei edes isoa ämpärillistä kerrallaan. Vesiletkulla ei saa IKINÄ kastella, ja painepesuri on ehdottomasti kielletty. Niillä paitsi pilaa maalipinnan, niin myös mm. tiivisteet rikkoutuvat liian kovasta paineesta.Toyotaa vahatessa ei saa painaa liian kovaa, koska ohut pelti menee muuten aivan luokille. Oikeastaan kannattaa ajaa auto oitis suojaan, jos alkaa edes tihuttaa vettä. Näitä ongelmia ei ole muiden kuin toyotan kanssa, euroräksättimiä voi kyllä huoletta pestä millaisella pesurilla vain, ne eivät siitä pilaannu.

    • LähdevesiYkköslaatua

      Minä olen aina pessyt kaikki Toyotani aidolla lähdevedellä. Mökilläni, noin kilometrin päässä pihasta, sijaitsee luomulähde. Olen tasannut pihaan viettävän lähdepolun kärrykelpoiseksi, kerralla tulee 100 litraan maailman parasta autonpesuvettä. Tämän lähdeveden täydellinen puhtaus takaa huippulaatuisen pesutuloksen ja maalipinnan säilyvyyden. Tässä vedessä ei ole pelloilta valuneita lannoitejäämiä, kuten järvivedessä, siinä sen salaisuus.

    • toyota palvelu

      Paukkupullopaikkaukset ei kestä pesua.

      Laatuvaihdokkeihin on kätketty muutakin jännää ja tuulipuvut ostaa kunhan pyyhkäistään pölyt ja laitetaan hajustetta. Meillä on huollossa pullakahvi ja röökitoppa veto joka päivä hölmöimmästä asiakkaasta jota kusetetaan myyntipuolella tai huollossa. Huolto on pienessä johdossa :)

    • Tojo linkussa

      Kyllä se on parempi, että tojomiehet keskittyvät vaan järvivedellä pesuun eikä tule pesulinjastollekkin aiheuttamaan ruuhkaa ja jonotusta. Kerran olin pesujonossa ja kolme autoa ennen minua joten ajattelin tässä menevän noin puolisen tuntia, pahaksi onnekseni edessäni oli Toyota Corolla joka sai koko homman sekaisin. Corolla kuski sai jollain käsittämättömällä tavalla ajettua romunsa niin sinne halliin, että vaati linjaston pysäyttämistä ja huoltamon henkilöstön tekemään jotain sille koneelle. Siinä vaiheessa, kun linjaston ovi avattiin ja pari miestä meni tekemään jotain niin menin itsekkin katsomaan mitä siellä tapahtuu.. Se pesuhärveli piippaili ja jokin valo vilkutti, sekä se saakelin Corolla oli siellä aivan linkussa, on ne tojomiehet missä tahansa niin ne saa tilanteen missä toisten ihmisten pitää jonottaa tai odottaa.

      • petteri kuntoitukses

        On se kumma että sinulla näissä unissa se auto on aina toyota. Minun unissa se on aika usein VAGin konsernin auto ja useasti se on myös bmw. Toyotaa en ole näissä harhoissani nähnyt. No huomenna taas tavataan toyota vihanhallinta terapiassa. On kiva taas tavata viime viikon jälkeen ja puida näitä tänne kirjoiteltuja puppu juttuja.


      • Feikki............
        petteri kuntoitukses kirjoitti:

        On se kumma että sinulla näissä unissa se auto on aina toyota. Minun unissa se on aika usein VAGin konsernin auto ja useasti se on myös bmw. Toyotaa en ole näissä harhoissani nähnyt. No huomenna taas tavataan toyota vihanhallinta terapiassa. On kiva taas tavata viime viikon jälkeen ja puida näitä tänne kirjoiteltuja puppu juttuja.

        Corollapappa on hyvä näyttelijä joka nauraa partaansa kun tosikkopeterit
        repivät pelihousujansa papan "ohjeistuksille" . Pappa ei välttämättä omista
        edes mitään autoa,käy vaan täällä härnäämässä näitä totisia torvensoittajia
        jotka ovat rahansa tuhlanneet loppuunajettuun uittobemuun.


      • Corolla pappi
        Feikki............ kirjoitti:

        Corollapappa on hyvä näyttelijä joka nauraa partaansa kun tosikkopeterit
        repivät pelihousujansa papan "ohjeistuksille" . Pappa ei välttämättä omista
        edes mitään autoa,käy vaan täällä härnäämässä näitä totisia torvensoittajia
        jotka ovat rahansa tuhlanneet loppuunajettuun uittobemuun.

        Älä sinä yhtään lonksuta leukojasi siinä jolppi. Corolla Pappa on oikea Toyotamies henkeen ja vereen, saanut Tojyotamiehen geenit jo syntymässään, ja hän on päässyt luottomyyjänsä avulla syvälle sisään Toyotan salaiseen maailmaan. Jotakin, mihin sinä pikku-tero et ikinä tule pystymään, olet pelkkä jonninjotuava lonksuleuka Corolla pappaan verrattuna. Toyotamies pojasta tulee, ei leukojensa lonksuttajasta.


      • Toyota-ylipappi
        Corolla pappi kirjoitti:

        Älä sinä yhtään lonksuta leukojasi siinä jolppi. Corolla Pappa on oikea Toyotamies henkeen ja vereen, saanut Tojyotamiehen geenit jo syntymässään, ja hän on päässyt luottomyyjänsä avulla syvälle sisään Toyotan salaiseen maailmaan. Jotakin, mihin sinä pikku-tero et ikinä tule pystymään, olet pelkkä jonninjotuava lonksuleuka Corolla pappaan verrattuna. Toyotamies pojasta tulee, ei leukojensa lonksuttajasta.

        Kyllä näin on, corollapappa on meidän kaikkien oikeiden toyotistien sankari ja messias. Minäkin typerys pesin ennnen Toyotani ihan tavalliselle vedellä ennenkuin sain kuulla papalta tuosta pyhästä järvivedestä, joka tekee Toyotaan uuden auton kiillon.
        Ilman papan viisaita neuvoja moni aloitteleva toyotisti olisi täysin hukassa ja lasipalatsissa istuvan liituraitajolpin armoilla.


    • minä pesen

      happivedellä

    • seli seli

      Home korva aja toyos suoraan sinne järveen, tulloo pikapesu samalla!

    • maanmiekkonen

      Minä kammoan myös harjapesuja. Meillä oli vanhempi corolla dx joka rikkoi pesukoneen ja maksumieheksi meinasin joutua, onneksi oli kaasko.
      Otti ja irtosi koko oikea etukurasuoja jonka pyörivä harja heitti jotakin säätökaappia päin ja kone seisattu kun seinään.
      Moittivat ruosteiseksi autoani mutta ihan hyvn sillä kaupungireisut teki. Lokarin ruostesuojauksessa jäänyt varmaan joku kiinnityspultti auki vaikka huoltoasmaukko vätti pulttien olevan kaiiki ruostuneet kiinni.

    • ruostetsuojaaja

      Doidoi paras se on asiakas paras on touöta

    • yariseno

      Sadevesi on tosiaankin parempaa auton pinnalle kuin kallis hanavesi.
      Kun marttan on kaupassa, niin siinä odotellessa on kätevä esipestä auto. Lumiharjan kastaa vesilätäkköön ja pyyhkii sillä enimmät kurat pois kyljistä, niin ei jää niin paljoa pestävää, kun tulee takaisin kauppareissulta.

    • ympäristön turmeliat

      joo se järvivesi on corollapapan tyhmän pään oivallus kun on ilmasta ja helppo rannasta ottaa ja lotrottaa!
      ei haittaa vaikka vesi on kalojen käymälä ja runsaasti käytetty muidenkin olioden jätteillä? eli kyllä on pehmeetä ahvenen pskavettä!
      pskalla kun sivelee corollan peltejä niin kyllä kiiltää? kyllä on ihmisillä ihmeellisiä mietteitä, kun on kyse pikkurahoista?
      omille kakaroille olen opettanut untia välttelemään noissa käymälöissä! onneksi on muita vaihtoehtoja!
      autolle pska-vesi on oiva tuho kun liete menee peltien väliin ja siellä turpoaa! kattokaa noita maalaispappojen autoja kyllä ovat haaleita väriltän ja ovet kun aukaisee, pskanhaju lehahtaa! itse eivät näe eivät huomaa kun on niin kotoinen haju! tunnetusti nämä papat ovat järviemme sottaajia jo tieteellisesti tutkittunakin! ja nämä papat VAIN VAHVISTAVAT KÄSITYSTÄ? ympäristön sottaajia kaikki tyynni?

      • Corona MarkII

        Kyä muuten Tammermaticin sällit pistää koneisiin alunperin järvivettä,siältä Tammerkoskesta nappaavat meinaan oikein Nässyn vettä ja soon sit erinomaista paitti jos ísompi hauki sattuu kuarmaan niin sit kyl losahtaa Korollasta sivulasi päreiksi.Paitti jos osuu valssiin.
        Sois hyvä puristella sit matot het kuivaksi.
        Sanoo asiantuntija nääs.


      • ranta-asukki
        Corona MarkII kirjoitti:

        Kyä muuten Tammermaticin sällit pistää koneisiin alunperin järvivettä,siältä Tammerkoskesta nappaavat meinaan oikein Nässyn vettä ja soon sit erinomaista paitti jos ísompi hauki sattuu kuarmaan niin sit kyl losahtaa Korollasta sivulasi päreiksi.Paitti jos osuu valssiin.
        Sois hyvä puristella sit matot het kuivaksi.
        Sanoo asiantuntija nääs.

        No mutta minun henkilökohtainen luottomyyjäni sanoi, että hän ei myy Toyotaa enää sellaiselle, jolla ei ole omaa rantaa ja siten järvivettä käytössään. Oli kuulemma tullut maahantuojalta tämmöinen suositus, kun oli niin monen Toyotan herkkä maalipinta oli vaurioitunut normaalilla vesijohtovedellä pestessä ja niin oli maanhantuoja joutunut kalliit takuukorjaukset maksamaan.


    • papan pojanpoika

      Kele... kun tulikin ukko houkuteltua tuonne automaattipesuun, no itepä sanoi, ettei ole koskaan ollut. Eihän siitä tietysti tullut mitään, ensin se häsläsi sen kortin kanssa, vaikka ihan kädestä pitäen neuvoin, että laita se noin. Sitten meni ajaminen sinne pesuun ihan päin hanuria, eihän se osannut yhtäaikaa katsoa niitä valoja ja jarruttaa. No sama homma se on kyllä risteyksissäkin, joten eipä ihme...
      Jälkeenpäin sitten äijä jaksoi jauhaa maalipinnan kulumisesta ja muusta ja oli lähdössä tekemään valitusta. Sanoin, että mulla on nyt pirun kiire, pitää hoitaa yksi jutta ennen duunia ja puoliväkisin lähdettiin pois. No ukko jäi sitten talliinsa niitä ruuvinkantoja ja listojen alusia kuivaamaan, mummon mukaan siinä menikin koko ilta ja seuraava aamupäivä. Kuulemma vain hienoin flanellipyyhe kelpaa, ei passaa millän paperilla kuivailla.

    • Tojoota

      Mä saan halvalla Tojotani pestyksi !! kaikki koirat ja naapuruston juopot kusee sen päälle .

    • pesupeli

      Minä oon koettanna ehtii semmosta konneistus pessuu, vuan en oo löötännä. Misseehän niitä semmossii oekeen on? Oon jootunna tyytymmään ihan vuan konepessuun, jos en oo kehanna ite pestä.

      • Savon pappa

        Se voep olla syytä käyvä luottomyyjän tykönä, meinaan että se on kyllä semmonen epeli, joka ossoo sinuva tässäkii valistaa ja niihä se pappakii tekköö ainaski par kertoo viikossa.


    • lilutilu

      Tilu lilu hommaa elämä

    • Jepuli85

      Auton pesu pihalla on laissa kielletty joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää pesettää se pikapesussa tai pestä itse pesuhallissa.

    • sääntö nro 1

      Pese Tojosi useammin kuin vaihdat omat kalsarisi, ei tule niitä räksätyksiä.

    • MannelavettiFeija

      Teeppäs faari palvelus ja aja se riisikuppi sinne järven.

    • pesunkestävä auto

      Toivottavasto joku viherpiiperö lukee tämän kertun ja tekee ympäristörikoksesta ilmoituksen auton pesu ilman siihen kuuluvaa veden/öljyn erittely kaivoa on ympäristörikos olit sitten yritys tai yksityishenkilö.. ja vieläpä järvenrannoilla autonpesu.. millä ihmeen keskiajalla te elätte.. huokoista vettä jne jne.. huh huh.. sen verran autojen maahantuonnista tiedän että kaikki uudet autot konepestääb harjoilla ennen liikkeeseentuloa.. urpot!!

      • no huhhuh

        Älä intoile, minä pesen autoni painepesurilla kotipihalla haja-asutusalueella, ei ole pohjavesialuetta, järveä ei lähistöllä, eikä autostani vuoda öljyä. Missä teen väärin? Ja auto on Renault.


      • rikkeli

        Pesen omalla pihalla ihan mitä haluan!!!!! Hyppää erittelykaivoosi


    • coroIIapappa

      Sen luottomyyjäni kertoi autonhuoltoon liittyen että pesun jälkeen kannattaa tehä kevyt föhnitys naisväen föhni-puhaltajalla puolilämmöllä niin eipä jää pesun jälkeen kalkkikivilaikkuja kun jossakin päin on pesuvetessä mm mankaania hirviästi niin kuin luottomyyjäni asuinkunnassa eurassa.
      Öljyn vaihton hteytessä voi öljyn jälkeen laittaa ruokalusikallisen pan-suolaa se neuraloittee ne hiovat sakkakertymät veiviakseiden alapäässä.

      • föönäri

        Ja tuo föhni-puhallin on mainio juttu, kun pitää aina järvivedellä pesun jälkeenkin ne ruuvinkannat kuivata. Käsin tehtynä on melkoinen urakka, mutta noinhan se hoituu.


      • Työläs_huollettava
        föönäri kirjoitti:

        Ja tuo föhni-puhallin on mainio juttu, kun pitää aina järvivedellä pesun jälkeenkin ne ruuvinkannat kuivata. Käsin tehtynä on melkoinen urakka, mutta noinhan se hoituu.

        Toyota on todella paöjon huoltoa tarvitseva laite.


    • pahinta kuitenkin

      on Tojolla ajaminen, se on kaiken pahan ja monien vikojen alku.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      435
      3161
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      110
      2582
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      385
      2513
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      159
      2066
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1897
    6. 173
      1315
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1297
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1186
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1131
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      990
    Aihe