LCD-lätty, jossa on lähdöt ..

Malli Tai Merkki

.. ylimääräisille EI aktiivikaiuttimille, laitteen omasta vahvistimesta?

8

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaatinee rakentelua?

      Ei oikein hakemallakaan löydy lättyä, jossa olisi valmis kaiutinliitäntä. Sellaiselle ei vaan ole kysyntää, koska tarjolla on muita äänilähtöjä: On kuulokeliitäntä, scartti ja digitaaliääni joko koaksiaalisena tai optisena. Joissakin on äänilähtö vielä RCA-liittimin, joten niillä yleensä tulee toimeen. Itse käytän optista lähtöä vahvistimelle, jossa on kunnolliset kaiuttimet ja subbari. Kakkos-tv:ssä minulla on kuulokeliitäntään kytketty aktiiviset pc-kaiuttimet ja se on ihan toimiva ratkaisu. Äänitason säätö toimii tv:n kaukosäätimellä.

      http://www.youtube.com/watch?v=4tM4Jms4Hxo on yhden harrastajan esimerkki, kuinka helposti omat rakentelut voi toteuttaa. Kannattaa ottaa kuitenkin selvää meneekö takuut omien kytkentöjen takia?

    • Nyljetään

      Näin se on - kauppa&teollisuus haluaa myyydä televisioihin erillisiä vahvistimia kovaääniset niihin tai aktiivikaiuttimet, kuin että ne varustettaisiin ylimääräisillä kaiutinliitännöillä?

      • ei vaan kannata

        No äläs nyt. Minä en (eikä varmaan moni muukaan) halua maksaa kaiutinliitännöistä ylimääräistä.

        Toisekseen se TV:n vahvistin on samaa tasoa niiden kiinteiden kaiuttimien kanssa. Vahvistinteho on tavallisesti jotain 10W, johon ei kannata mitään hifi-kaiuttimia liittää. Vähän sama kuin yrittäisi langattomaan kaiuttimeen liittää ulkoisen kaiuttimen.

        Ja mitä aloittajalla on aktiivikaiuttimia vastaan?


      • Kyllä Kannattaa
        ei vaan kannata kirjoitti:

        No äläs nyt. Minä en (eikä varmaan moni muukaan) halua maksaa kaiutinliitännöistä ylimääräistä.

        Toisekseen se TV:n vahvistin on samaa tasoa niiden kiinteiden kaiuttimien kanssa. Vahvistinteho on tavallisesti jotain 10W, johon ei kannata mitään hifi-kaiuttimia liittää. Vähän sama kuin yrittäisi langattomaan kaiuttimeen liittää ulkoisen kaiuttimen.

        Ja mitä aloittajalla on aktiivikaiuttimia vastaan?

        Aktiivikaiuttimien hinta, kun pikku-eurolla saa liitynnän TV'n olemassaolevasta vahvistimesta kertaluokkaa paremmille passiivikaiuttimille.

        Kuka sitä telkkaa huudattaa - kyllä normaalikuunteluun riittää pienikin teho.


      • ei vaan kannata
        Kyllä Kannattaa kirjoitti:

        Aktiivikaiuttimien hinta, kun pikku-eurolla saa liitynnän TV'n olemassaolevasta vahvistimesta kertaluokkaa paremmille passiivikaiuttimille.

        Kuka sitä telkkaa huudattaa - kyllä normaalikuunteluun riittää pienikin teho.

        "Aktiivikaiuttimien hinta"

        Paljonko tv:n hinta olisi ja paljonko tv:n paksuus kasvaisi jos sen sisään olisi rakennettu vahvistin joka jaksaa ajaa jotain hifi-kaiuttimia? Eli ei vain ole kysyntää eikä kannata. Piste.


      • Orto Perspekta
        ei vaan kannata kirjoitti:

        "Aktiivikaiuttimien hinta"

        Paljonko tv:n hinta olisi ja paljonko tv:n paksuus kasvaisi jos sen sisään olisi rakennettu vahvistin joka jaksaa ajaa jotain hifi-kaiuttimia? Eli ei vain ole kysyntää eikä kannata. Piste.

        Ei-ei ja ei.

        Riittää vallan hyvin, kunhan siitä OLEMASSAOLEVASTA vahvistimesta on lähdöt ulkopuolisille kaiuttimille.

        Right?


      • Piano Pianissimo
        ei vaan kannata kirjoitti:

        "Aktiivikaiuttimien hinta"

        Paljonko tv:n hinta olisi ja paljonko tv:n paksuus kasvaisi jos sen sisään olisi rakennettu vahvistin joka jaksaa ajaa jotain hifi-kaiuttimia? Eli ei vain ole kysyntää eikä kannata. Piste.

        Ja sitten vielä lisänä siitä Hi-Fi'stelystä:


        Hi-Fi'ssä suositaan suuria tehoja, mutta ei sen takia, että kuunneellaan nupit kaakossa, vaan sen takia, että normaalilla voimakkuudella - pienellä teholla - särö on pienempi kuin pienitehoisella vahvistimella samoilla äänenvoimakkuuksilla.

        Hi-fi-kaiuttimet tottelevat pienempääkin ohjausta.


    • ainaki yks on

      Löytyy ainakin yksi telkkari jossa on vain kaiutinliittimet, ja mukana tulee 2kpl kaiuttimia joissa 2 elementtiä. Kotelot on 20cm korkeita, käyttäjä voi sitten paikat itse valita. En viitsi teeveen mallia tänne laittaa ettei mene mainostamiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5338
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      45
      1625
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      7
      1248
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe