Mihin säästää?

enosaasäästää

Oon 14 vuotias tyttö ja aijon ensikesäksi hakea kesätöitä, yksi paikka on jo varma. Palkasta en vielä tiedä, mutta ei varmaan hirveesti. En saa nykyään enään viikkorahaa, vaan tienaan kokeiden avulla. 10 tuloksesta saan 15€ ja 9 tuloksesta 10€ Tän ekan jakson aikana oon saanut yhteensä 110€ ja vielä kolme edessä. Ongelmana on se, etten tiedä mihin säästää. Oon just sellanen ihminen että jos mulla ei oo mitään mihin säästää, tuhlaan rahaani kaikkeen mitä myöhemmin kadun. Onko teillä mitään ideoita mihin voisin säästää? Mulla meinaan on jo iPhone, iPad, iMac, iPod ja järjestelmäkamera niin en tarvisi enään mitään tuollaista elektroniikka laitetta.

Ideoita?

4

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ssdfss

      Ei kukaan muu voi sinulle sanoa mihin säästää. Jos mieleesi ei tule mitään, et tarvitse mitään. Säästä siis tulevaisuuden varalle, kyllä sinä vielä joskus keksit ihan itse säästökohteesi. Ennen sitä ei kannata tuhlata rahoja turhuuksiin.

    • 20v. turkulaane

      Säästä tulevaisuuttasi varten. Vuokrakämpät eivät kovinkaan halpoja ole ja opiskeluaikana ei oikein ilta-/yötyöt kiinnosta..

    • tfjdsgdagdagd

      Ala säästämään omaa asuntoa tai autoa varten, niin ei tarvitse tulevaisuudessa ottaa lainaa niin paljon.

    • 12vpojke

      Kannattaa pyytää vanhempia tekemään säästötilin johonkin pankkiin johon pistät rahasi tulevaisuutta varten. Sillon ei myöskään tuu törsättyy.

      PS: Tarkotan ny sellast tilii mist ei pysty nostaa mitään esim pankkikortilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe