VERENPURKAUMAA kohtuontelossa rv 7+3. Sikiö kunnossa. MITÄ NYT?

xena

Kävin tänään ultrassa rv 7 3 satunnaisten alkuraskauden verenvuotojen takia ja sikiö voi mainiosti, mitä siitä nyt voi päätellä.

Kohtuontelossa lääkäri kuitenkin näki vernepurkaumaa. Loogista kai, kun sitä vuotoa kuitenkin jostain on tullut. Sikiöstä ei kuitenkaan verenvuoto lähde.

LISÄÄKÖ TÄMÄ keskenmenon vaaraa ja kuinka paljon? Hitsi, kun en osaa olla rauhassa vieläkään, vaikka toki ihanaa oli nähdä että sydän löi ja koko vastasi viikoja. ONKO TEILLÄ KOKEMUKSIA vastaavasta?

Sain uuden ajan 2,5 vk päähän....omasta pyynnöstäni ja koska minulla on taustalla jo 2 keskenmenoa. Kyllä tämä nyt askarruttaa mieltä....liikaa.

7

3432

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla todettiin verenpurkauma rv9 ultrassa ja kaikki on mennyt hyvin vaikka välillä pientä vuotoa on ollut..raskausviikkoja on jo 26 3!!Minulle sanottiin että jos sikiö voi hyvin niin hematooma ei ole ainakaan sikiöstä..Pieni riski keskenmenoon on mutta yleensä raskaus jatkuu aika lailla normaalisti!!Ultrassa ja äitiyspolilla joutuu käymään useammin mutta se tuo helpotusta epätietoisuuteen,että onko kaikki kunnossa pienokaisella!!Minulla on kolme keskenmenoa takana ja jokainen pienikin huoli vauvan voinnista saa hermostumaan!!Eilen kävin ultrassa kun viimeksi istukassa oli jotain epäilyttävää vaikka tällä kertaa mitään ei sitten löytynyt!!Painoa oli tullut jo pienokaisella 960g!

• xena

neuvolastako sait sitten ylimääräsiä polikäyntejä vai miten? Kaikkea parasta sinulle! Minullakin on jo 2 keskenmenoa takana.

• xena kirjoitti:

neuvolastako sait sitten ylimääräsiä polikäyntejä vai miten? Kaikkea parasta sinulle! Minullakin on jo 2 keskenmenoa takana.

Nyt ei ole ollut muutamaan viikkoon vuotoa mutta lääkäri epäili että vähäistä vuotoa voi vielä tulla loppuraskauden aikana..Neuvolasta ne on laittanut polille jos on ollut tarvetta!!Toivon ettei mitään enää tulisi ja tämä neljäs raskaus onnistuisi..saisin oman vauvan syliin!!!Tsemppiä sinulle ja toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti!!!

• teille
        SIPPURA-84 kirjoitti:

Nyt ei ole ollut muutamaan viikkoon vuotoa mutta lääkäri epäili että vähäistä vuotoa voi vielä tulla loppuraskauden aikana..Neuvolasta ne on laittanut polille jos on ollut tarvetta!!Toivon ettei mitään enää tulisi ja tämä neljäs raskaus onnistuisi..saisin oman vauvan syliin!!!Tsemppiä sinulle ja toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti!!!

Pakko kysyä teiltä molemmilta,jos ehditte vastata.Näkyikö verenpurkauma heti ja selvästi ultrassa?Jos katsoit itse kuvaruutua,niin näitkö itse sen.
        Olin itse tänä aamuna TAAS ultrassa sairaalan päivystyksessä,kuudes kerta.Olen reilu 13 viiikolla raskaana ja olen koko tämän ajan kärsiny vuodoista.Muutamalla kerralla vuoto on nyt ollu tosi runsasta.

Sikiö voi hyvin,mutta oma pää meinaa haljota...

• neuvolan täti
        teille kirjoitti:

Pakko kysyä teiltä molemmilta,jos ehditte vastata.Näkyikö verenpurkauma heti ja selvästi ultrassa?Jos katsoit itse kuvaruutua,niin näitkö itse sen.
        Olin itse tänä aamuna TAAS ultrassa sairaalan päivystyksessä,kuudes kerta.Olen reilu 13 viiikolla raskaana ja olen koko tämän ajan kärsiny vuodoista.Muutamalla kerralla vuoto on nyt ollu tosi runsasta.

minä neuvolan täti tiedän että joskus raskaus voi vuotaa verta, vaikka ei ultrassa näy yhtään mitään, elävä sikiö ja istukka ok. Joskus vaan tulee verta. Joskus se tulee verestävästä kohdunsuusta, joskus on tullut esiin polyyppi ( limakalvon pullistumatyyppinen muutos).
        Älkää panikoituko, kysykää omalta neuvolatädiltä apua asiaan!

• xena
        teille kirjoitti:

ekalla kerralla ei näkynyt, tokalla näkyi, mutta ei lääkäri osannut siihen mitään sanoa. Minulla vuotoa on ollut nyt 3 viikkoa (rv5-8) tosin useimmiten melko niukkaa, eikä siis hajuakaan mistä johtuu ja päähän tässä on hajota.

Neuvolantädillekin kiitos vastauksesta, mut kun ei lääkärikään osaa sanoa juuta eikä jaata, niin...

• Katja
        xena kirjoitti:

ekalla kerralla ei näkynyt, tokalla näkyi, mutta ei lääkäri osannut siihen mitään sanoa. Minulla vuotoa on ollut nyt 3 viikkoa (rv5-8) tosin useimmiten melko niukkaa, eikä siis hajuakaan mistä johtuu ja päähän tässä on hajota.

Neuvolantädillekin kiitos vastauksesta, mut kun ei lääkärikään osaa sanoa juuta eikä jaata, niin...

Mulla alkas vko:lla 18 tiputtelemaan verta(alkuraskaudessa tuli kyllä myös tiputteluvuotoa, joka loppui myöhemmin ) lapsivesi meni vko:lla 22 joka käynnisti synnytyksen, poika oli 590 grammaa ja 31 cm pitkä. Lääkärit ei koskaan osanneet sanoa syytä vuotoon, mutta koska veri on aina elatusastia infektioille, meinasivat sen heikentäneen lapsivesikalvoja, joka johti niiden puhkeamiseen. Sairaalaystäväni oli samasta syystä sisällä, mutta hänen odotus päättyi normaaliin synnytykseen, eli toivoa aina on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      20
      3764
    2. Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?

Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit
      Ikävä
      24
      3139
    3. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      32
      2355
    4. Yksi "sometähti" vähemmän

Ei tunnu missään.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      2139
    5. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      19
      1976
    6. Tuliko ikävä

Vai miksi laitoit viestin? Soittamalla voisi saada kiinni. Mutta et sä uskalla
      Ikävä
      26
      1632
    7. Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?

Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui
      Ikävä
      41
      1611
    8. Saitko ne viestit

Silloin viime kuussa? Vai etkö lukemut niitä.
      Ikävä
      32
      1512
    9. Päivi Räsänen eroaa todennäköisesti kirkosta

Päivi Räsänen kertoo järkyttyneensä evankelis-luterilaisen kirkon homolinjauksesta. Räsänen sanoo todennäköisesti eroava
      Luterilaisuus
      502
      1463
    10. Miten lasketaan?

Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.
      Haapavesi
      9
      1414
    Aihe