Hyvä hostelli Tukholmassa?

Hei!

Tietääkö joku jonkun mukavan ja edullisen hostellin Tukholmassa? Ollaan menossa marraskuun lopulla pariksi päiväksi, ja vinkit olisivat tarpeen! :-)
Kiitos etukäteen!
5954
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Tässä sinulle lista Tukholman alueen retkeilymajoista:

STF/HI Vandrarhem af Chapman & Skeppsholmen

STF/HI Vandrarhem Backpackers Inn

STF/HI Vandrarhem Bogesund/Vaxholm

STF/HI Vandrarhem Hågelby

STF/HI Vandrarhem Jakobsberg/Barkarby

STF/HI Vandrarhem Långholmen

STF/HI Vandrarhem Tyresö

STF/HI Vandrarhem Zinkensdamm
En saanut niitä suoraan aukeavaksi, mutta STF:n sivuilta ne löytyvät.

Itse olen yöpynyt ainoastaan Zinkensdammissa, joka minusta oli oikein tasokas. Satamassa uiskenteleva af Chapmanin laiva on yleensä täyteen varattu, niin että sinne ei mahdu. mutta kysyä tietysti kannattaa.
Långholmenin retkeilymaja on entisessä Långholmenin vankilassa. Jos minä olisin yöpaikkaa etsimässä, sinne minä haluaisin majoittua.

Jos vielä kerkiät ennen matkalle lähtöä, niin kirjastosta varmaan löytyy Svenska Turinstföreningenin STF Vandrarhem och Fjäll 2003 kirja. Siinä on tiedot ja kuvat kaikista Ruotsin matkailumajoista.
Hinnat ovat tietenkin kruunuja. Me emme ole vielä euroon vaihtaneet.
Ruotsin retkeilymajat ovat hyvätasoisia. Halvemmalla pääsee, jos ottaa omat lakanat mukaan.

Äänestä
  • Kiitos hyvistä vinkeistä! Erityisesti tuo Långholmen herätti mielenkiinnon. Mukavaa syksyä!

Äänestä

• Ainoa kerta, kun en itse ole mahtunut Skeppsholmenille, oli silloin, kun rantakasarmi oli remontissa joitakin vuosia sitten. Siinähän on kaksi retkeilymajaa saman respan alaisuudessa, purjelaiva af Chapman on "oma yksikkönsä" ja rantakasarmi toinen. Molemmissa on yllinkyllin tilaa, mutta ne ovat -ymmärrettävistä syistä- myös hyvin suosittuja...
    STF Backpackers Inn ei ole ympärivuotinen.

Lisäksi Mälarstrandissa on Röda Båten ja Söderillä Columbus -ja varmasti on muitakin saman hinta-laatutason paikkoja. Nämä eivät kuulu STF:n eivätkä Hostelling Internationalen piiriin eivätkä siten löydy STF:n listoilta.

Tästä linkistä löytyvät kaikki Stockholmin tällä hetkellä aukiolevat majoituspalvelut:
    http://www.alltomstockholm.se/section/hotels_visitors/

Äänestä

• mikkooskari kirjoitti:

Ainoa kerta, kun en itse ole mahtunut Skeppsholmenille, oli silloin, kun rantakasarmi oli remontissa joitakin vuosia sitten. Siinähän on kaksi retkeilymajaa saman respan alaisuudessa, purjelaiva af Chapman on "oma yksikkönsä" ja rantakasarmi toinen. Molemmissa on yllinkyllin tilaa, mutta ne ovat -ymmärrettävistä syistä- myös hyvin suosittuja...

Lisäksi Mälarstrandissa on Röda Båten ja Söderillä Columbus -ja varmasti on muitakin saman hinta-laatutason paikkoja. Nämä eivät kuulu STF:n eivätkä Hostelling Internationalen piiriin eivätkä siten löydy STF:n listoilta.

Tästä linkistä löytyvät kaikki Stockholmin tällä hetkellä aukiolevat majoituspalvelut:

Olin kesällä kaverin kanssa Tukholmassa ja me oltiin aluks varattu hostel-huone. Mutta sitten mentiin matkailutoimistoon ja sielä saatiin varattua samalla hinnalla hotellihuone ja vieläpä aamiaisella. Kannattaa käydä sielä kyselemässä, niillä kun on aina jotain tarjouksia sielä.

Äänestä

• mikkooskari kirjoitti:

Ainoa kerta, kun en itse ole mahtunut Skeppsholmenille, oli silloin, kun rantakasarmi oli remontissa joitakin vuosia sitten. Siinähän on kaksi retkeilymajaa saman respan alaisuudessa, purjelaiva af Chapman on "oma yksikkönsä" ja rantakasarmi toinen. Molemmissa on yllinkyllin tilaa, mutta ne ovat -ymmärrettävistä syistä- myös hyvin suosittuja...

Niin ja hotellista vielä, sen nimi on hotel brunnen.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Minttu kirjoitti:

Hei!

Tietääkö joku jonkun mukavan ja edullisen hostellin Tukholmassa? Ollaan menossa marraskuun lopulla pariksi päiväksi, ja vinkit olisivat tarpeen! :-)
Kiitos etukäteen!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu