Tallinnan taksit boikottiin

julkisillakin pääsee

Tallinnan keskusta-alueen maksimitaksa on 35 kroonia. Taksit pyytävät ihan mitä vaan, oli mittari päällä tai ei. Jos haluaa päästä edes kohtuuhinnalla, on aina tapeltava ja uhkailtava taksitarkastajilla ja poliiseilla. Jos ottaa taksin hotellin edestä, hinta laskee kummasti, kun ottaa rekkarin ylös ja uhkaa reklamoida hotellin johdolle.

Olen niin lopen kyllästynyt huijausyrityksiin, että en enää käytä taksia Tallinnassa. Onneksi siellä pääsee bussillakin mukavasti.

13

2899

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalle r

      Minulla myös ne on boikotissa. Mieluummin vaikka kävelen 3 km, kuin rupean taas tappelemaan hinnasta. Kummasti hinta on tippunut takaisin normaaliksi, kun mun nainen on avannut suunsa matkan lopuksi, hän kun on eestiläinen.

    • poroporo

      En minäkään ota Tallinasta taksia ja jos otan niin katson ettei ovessa lue LINNA-TAKSO tai TULIKA tai TALLINNA TAKSOPARK tai HANSATAKSO.
      ottavat täysin sikahintaa onneksi älysin viimeksi kysyä Kaubamajan nurkalta TULIKA taksolta kui palju maksaa sadamaan tulika sanoi 80 Kroonia

      Ei laskenut hintaa joten en ottanut vaan kävelin rantaan. Turha luulo saada Tulika tai Linna takso 35 kroonia kyyti keskustan alueella vaikka kuinka väitetään ettei saa maksaa enempää kuin 35 EEK keskustan alueella.

      Silver takso on rehellinen ne päivystää Nordic Center/Citymarket edessä sieltä olen taksini Tallinnassa ottanut tai soittanut niiden keskukseen 15222

    • matkalainen1

      Vähenee varmaan tuo pyytäminen, jos suomalaisia infottaisiin about oikeista hinnoista ja jos me kaikki etukäteen kysyttäisiin mitä maksaa ja sanottaisiin suoraan että ei tule kauppoja noilla hinnoilla.

      Vaan jotkut ottavat taksin alleen kysymättä sen enempää. Määrän päässä sitten maksavat mitä pyydetään. Parasta mitä kuulin, oli Virun liepeiltä satamaan sellasta 170kroonia. HUH HUH.

      Mulla on yhden Tulikan kuskin kännynumero ja olenkin pyytänyt siltä soittamaan kyydin jos jostakin olen taksilla halunnut lähteä. Tämä ko. kuski otti satama-kristinekeskus välistä 50kroonia mittarilla, kun taas kerran aiemmin toinen Tulikakuski sai mittariinsa luvun 125kroonia.

      Mutta joo, kysytään hinta etukäteen ja ei mennä kyytiin jos hinnat on pompsahtaneet..

      • vastedes ilmoitan

        Eckeröllä on ilmoitustaululla varoitukset taksien ylihinnoista ja neuvotaan, mitä pitää tehdä, jos taksi maksaa liikaa. Piti vaatia kuitti ja lähettää se johonkin taksitarkastukseen, tai ainakin soittaa sinne. Muistaako kukaan, mihin numeroon pitää soittaa? Tiedot oli myös jossain ilmaisjakelulehdessä, mutta ei sekään ole mulla tallessa.


      • taksitarkastus !
        vastedes ilmoitan kirjoitti:

        Eckeröllä on ilmoitustaululla varoitukset taksien ylihinnoista ja neuvotaan, mitä pitää tehdä, jos taksi maksaa liikaa. Piti vaatia kuitti ja lähettää se johonkin taksitarkastukseen, tai ainakin soittaa sinne. Muistaako kukaan, mihin numeroon pitää soittaa? Tiedot oli myös jossain ilmaisjakelulehdessä, mutta ei sekään ole mulla tallessa.

        Mikäli epäilet joutuneesi taksipetoksen uhriksi,lähetä valitus seuraaviin osoitteisiin.
        Kirjoita lisäksi muistiin auton rekisterinumero,tapahtuman ajankohta ja taksifirman nimi. ja osoitteet: [email protected] tai [email protected] . Kyllä taksot kuriin saa
        Tallinnassakin jos jokainen petetty ilmoittaa siitä. Tulihan kuria Viipuriinkin , kun boikotti
        alkoi tuntua ja tuntuu vieläkin. Ja eihän Viro ole
        onneksi enää Venäjää. Senkun ilmoittelemaan petoksista!


    • Tane
    • koska on pakko

      Käyn usein Virossa ja joudun käyttämään taksia sataman ja bussiaseman välisellä matkalla. Oikea hinta on noin 75 EEK, mutta siitä peritään mitä sattuu. Olen itse nähnyt, kun taksimies pyörittää mittaria saaden siihen haluamansa luvun. Heillä ei ole ollenkaan sellaista kontrollia, mitä Suomessa on takseille. SUOMESSA VOI LUOTTAA TAKSIMIEHIIN, SE ON YKSI SUOMEN RIKKAUKSISTA!!!!

      • ........

        ilmoita tallinnan taksivirastolle tai mikä sen nimi nyt on


    • Sosiobiologi

      Vaikka olen aika paljon reissannut, olen vain kerran ajanut
      taksilla Tallinnassa. Helikopteriterminaalista Raekojalle ja
      sama takaisin työkeikan jälkeen. Meno 35 kroonia, paluu
      sata rahaa. Huomasin kun kuski hipaisi taksamittaria, mutten
      tajunnut asiaa loppuun asti ennen kuin hän (SE) sanoi
      hinnan. Härskiys oli ällistyttävää!

      Kaiken takana on elintasokuilu. Suomen taksit ovat
      mahdollisesti maailman parhaat, mutta se johtuu siitä,
      että elintason lisäksi meillä on niin monia miehiä, joiden
      elämän huippu on saada ajaa autoa työkseen.

      Elintasokuilun ylitys on niin lähellä, kun hömppeli
      suomalainen menee lautalle ostostensa keskellä.

      Eihän siinä auta kuin joukkovoima ja yhteydenotot
      viranomaisiiin. Niiden piti jopa Pariisissa tajuta tuo
      huijauksen tuottama negatiivinen g-voima. Siellä
      hallinto koitti muutama vuosi sitten tosissaan
      vaikuttaa taksien rehellisyyteen.

      Katson luottavaisin mielin vuoteen 2011, jolloin
      taksiasia on Eestissä luokkaa paremmassa kunnossa.
      Vie aina sukupolven (20v), että ekonominen muutos sulaa kansan kaaliin.

      Jaa että miksi Pariisin suharit sitten edelleen huijaavat?
      No, he eivät ole protestantteja. 1920-luvulla saivat venäläiset
      emigrantit etuoikeuden Pariisin taksiliikenteeseen. Joten
      Igorit ja Jegorit kuskaavat meitä sekä Tallinnassa että Pariisissa,
      ja rahastavat aina kolmella kouralla.

    • tarvitse maksaa,

      jos ei saatulostettua kuittia !
      Jos kuljettaja ei anna pyydettäessä asiakkaalle printterillä tulostettua kuittia,ei taksimatkasta tarvitse maksaa mitään! TÄMÄ SÄÄNTÖ KOSKEE KAIKKIA TALLINNAN TAKSEJA.
      Viroksi tulostettu kuitti pyydetään sanomalla; "palun,printige kviitung " Missään tapauksessa ei pidä hyväksyä käsinkirjoitettua kuittia !
      TAKSILLA TALLINNASSA !
      Tarkista aina ennen taksiin astumista ikkunasta lähtömaksu ja kilometrihinta.
      Normaali lähtömaksu on 12-15 kruunua,kilometrimaksu 6 - 12 ja minimimaksu maximissaan 50 kruunua,riippuen taksiyhtiöstä.

      Tarkista autossa,että mittarissa on oikea lähtömaksu.

      Josepäilet,että matkasi maksoi liian paljon,pyydä kuljettajalta tulostettu kuitti.

      Kuitissa pitää olla seuraavat asiat;
      Taksiyhtiön ja kuljettajan nimi.
      Yhtiönrekisterinumero,auton rekisterinumero, ajon
      päivämäärä,kellonajat ajon alusta ja päättymisestä,hinnat (lähtömaksu,kilometrihinta),
      ajetun matkan pituus,lisämaksut ja kokonaissumma.

      Jos et saa tulostettua kuittia, kuljettaja on todennäköisesti yrittänyt pettää sinua ja voit poistua taksista maksamatta.

      Riita tilanteissa soita poliisi paikalle.
      POLIISIN NUMERO 112.

      Taksista voit lähettää valituksen osoitteeseen. [email protected]

      Tässä aitoa ja oikeaa tietoa Tallinnan takseista.

      • 5 v. Tallinnassa asunut

    • Jussi

      Joo mä kans päätin etten noita takseja käytä kun aina ne kusettaa ja paljon!!!Moniin hotelleihin on ihan lyhyt matka kävellä muutenkin Tallinna alkanu oleen kallis paikka ja totuus on ettei Virolaiset pidä Suomalaisista!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10446
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      2983
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2117
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1616
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1587
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. 82
      1378
    Aihe