Halvalla lomalle HELP!!?

minävaan

Haluttaisiin lähteä kesällä 2015 poikaystävän kanssa kesälomareissuun jonnekkin päin Eurooppaa (Välimerelle?!). Rantaloma olisi mukava, mutta hintabudjetti on suhteellisen pieni. Mietin myös, että missä maassa ei olisi läkähdyttävän kuuma? Kellään kokemuksia halvasta ja kivasta lomakohteesta, mielellään meren ääreltä??

7

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla on omakohtaista hyvää kokemusta Albaniasta. Ystävälliset ihmiset, edulliset hinnat ja lentoliput saa ostaa edullisesti ostettua mikäli ostaa esim nyt. Turkish airlines about 260 euroa vaihdolla Istanbulissa.

      Durresin läheisyydessä saa vuokrattua asunnon n. 30 euroa /vrk ja asunto on 40 metriä Adrian mereltä. Ruoka ravintolassa 3-6 euroa per ateria.

      Olen itsekin ostamassa sieltä lomakämpän.

    • Jep,
      Albania on ollut itselläkin mielessä, ja toivottavasti pääsee joskus käymään. Ranta ja halpuus varmaan onnistuu siellä. Mutta joitakin asioita joita itse selvitän/tiedän ennenkuin lähden:
      - heinä- elokuussa on kuuma, pohjoisempana Kroatiassakin voi olla 30-40 astetta
      - miten liikun, tieliikenne ei tietääkseni ole erityisen järjestynyttä
      - hygieniataso
      - kansalaisten kielitaito
      - yms
      Tämä ei suinkaan tarkoita sitä, että pitää välttää kohdetta. Noistahan löytyy sitten mistä kertoa, eikös sekin ole matkailun tarkoitus? Asenne kuntoon, kyllä sielläkin ihmiset elää, monet kymmeniä vuosia!

      Mustanmeren rannat taitaa olla halpoja, mutta turistirysiä - haittaako se? Romania, Bulgaria (Varna), Ukraina (Odessa, tuo helmi Mustan meren...).

      No se Turkki, vaikka itselle riitti yksi ostospäivämatka "terve-terve-mita kuuluu" huutojen saattelemana.

    • Heinä- elokuun on kovinta turistisesonkia. Hygieniataso on hyvä, ainakin ruokapuolella on tosi kova kilpailu ja mitä on sukulaisiltani kuullut (kaikki olivat erittäin mieltyneitä kohteeseen) ja ostivat kämpät sieltä Golem:in läheisyydestä. (Itse kävin vaan pari kertaa) niin jos mielii olla merellä vaan ja kämpässä on ilmastointi niin ei kuumuudesta ole haittaa. Vuonna 2015 on tarkoitus käväistä jopa 3 kertaa, kun on oma kämppä siellä jo.

      Tosin jos haluaa liikkua niin mieluiten lähtisin sinne syys-marraskuussa. Tänä vuonnakin marraskuun alussa oli vielä yli 20 asteen lämpötiloja ja pystyi uimaan hyvin (vrt. Suomen kesä).

      Meillä on siellä hyvin kavereita joiden kanssa käydään katsomassa naapurikaupunkeja "taksilla" n. 30-50 euro 50 km matkasta. Toki saa oman autonkin vuokrattua ja viime vuosina on rakennettu reilusti hyviä teitä, joten aika moneen paikkaan pääsee jo autollakin.

      Perusenglantia paikallisnuoriso puhuu aika hyvin. Ovat erittäin ystävällisiä ja yrittävät auttaa ja löytävät aina jonkun englatia puhuvan mikäli eivät itse osaa.

      Nappasin itselle ja perheelle liput 260 eurolla pääsiäisen tienoille lufthansalla. Munchenin kautta mennään ja lentomatkan kesto vaihtoineen 5t30min.
      Nyt saa vielä Turkish airlinesilla kesälle about samaan hintaan, mutta näitä kannattaakin metsästää, koska hinnat muutuvat äkkiä.

      Mielestäni kannattaa vuorkata kämppä mieluiten kuin asua hotellissa. Booking.com:in hinnat ovat paljon korkeampia kuin reaalihinnat siellä. Ottamalla yhteyttä hotelliin suoraan varmasti saa paljon edullisemmat hinnat.

      • Liikkuminen Durresin ja Golemin välillä muuten onnistuu hyvin bussilla ja Tiranaankin pääsee hyvin bussilla.

        Durres -golem väli bussilla 0,3 euroa
        Durres - Tirana väli bussilla 1,5 euroa

        Bussit ovat jo aika moderneja, niitä on uusittu juuri viime kesänä.

        Tiranan kentältä taksimatka Golemiin n. 35 km maksoi 30 euroa


    • Tästä saa osviittaa lämpötiloista ja kandee katsoa nyt, koska accuweather poistaa vanhat aika nopeasti ja laittaa sinne keskilämpötilat:

      http://www.accuweather.com/fi/al/durres/3523/month/3523?monyr=11/01/2014

      Viime kesä oli harvinaisen viileä ja heinäkuussakaan ei ollut paljoa yli 30. Tosin samoin Kroatiassa jossa oli paljon tulvia. Yleensä on lämpimämpää ja vähemmän sateita.

    • Tässä on muuten meidän oma sivusto maasta joka on tosin vielä kesken: http://albaani.fi/

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8116
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2492
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1143
    Aihe