Koru toisessa korvassa? Kummassa?

oana

No älkääpä vielä naurako... :)

Muistatte ehkä, että joskus 80-luvulla liikkui legenda, että koru toisessa korvassa merkitsisi, että henkilö on ei-hetero? No, nyt pitäisi saada yksimielisyys siitä, että kummassa korvassa se koru lepakolla/ homolla olisi.

Mun muistini mukaan se oli oikea = ei-hetero ja vasen = hetero. Kaverit väittävät just toisinpäin, eli mitään oikeaa vastausta ei varmaankaan ole, eikä googletuskaan tuonut asiaan selkoa. Kertokaa silti miten itse asian muistatte tai olette kuulleet. ;)

31

13247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JiiCee

      Aina sanottu että se olisi homo/lesbo jos korvis oikeessa korvassa mutta en sit oikeen tiedä tänä päivänä kun on niin monet rajat hämärtyneet ja sekoittuneet.

    • tribsu

      kaksi lävistystä löytyy oikeasta korvasta. ensimmäistä laittaessa en tehnyt mitään tietoista valintaa, mutta ehkä se tulee ihan luonnostaan...? toisen tietenki laitoin jo tietoisesti samalle puolelle. että mä ainaki vahvistan omalta osaltani tätä teoriaa... siitä vaan tiirailemaan korvia :)

    • hmm

      3 reikää kumpaisessakin korvassa, mutta
      ei enää korjuja ;)
      /hmm

    • Battery016

      siitä varmaan nykyään enää ainakaan voi päätellä mitään. itselläni on molemmissa korvissa korviksia.

      • bbb

        Oikeassa korvassa = homo


        samoin kello oikeassa ranteessa = homo


      • Battery016
        bbb kirjoitti:

        Oikeassa korvassa = homo


        samoin kello oikeassa ranteessa = homo

        no enpä kuitenkaan uskaltaisi korviksen tai kellon perusteella tehdä mitään johtopäätöksiä. ainakaan yhdelläkään tuntemallani lesbolla ei ole korvista pelkästään oikeassa korvassa, ja kellokin vasemmassa.


      • vvv
        bbb kirjoitti:

        Oikeassa korvassa = homo


        samoin kello oikeassa ranteessa = homo

        Vasemmassa korvassa = homo

        kello oikeassa ranteessa = vasenkätinen


      • ncl.x7
        vvv kirjoitti:

        Vasemmassa korvassa = homo

        kello oikeassa ranteessa = vasenkätinen

        paras vastaus..!!!

        :P


      • Catsy_666
        Battery016 kirjoitti:

        no enpä kuitenkaan uskaltaisi korviksen tai kellon perusteella tehdä mitään johtopäätöksiä. ainakaan yhdelläkään tuntemallani lesbolla ei ole korvista pelkästään oikeassa korvassa, ja kellokin vasemmassa.

        Maailman typerin gallup:

        Kummin päin pidätte rannekelloa, kellotaulu ranteen alla vai päällä?


      • nessu
        Catsy_666 kirjoitti:

        Maailman typerin gallup:

        Kummin päin pidätte rannekelloa, kellotaulu ranteen alla vai päällä?

        .. ylöspäin. Muuten se naarmuuntuu. Kello oikeassa tassussa. Olen puolivasuri.


      • Anonyymi
        bbb kirjoitti:

        Oikeassa korvassa = homo


        samoin kello oikeassa ranteessa = homo

        Onko yksinkertaisuutensa ihan pakko ilmoittaa julkisesti?


    • Catsy_666

      Mutta alunperin epäheteroista sanottiin että roju on vain oikeassa.

    • Neea

      Kyllä tota samaa liikkui vielä 90-luvullakin, lähinnä miesten/poikien keskuudes. Silloin monella oli korvis vasemmassa, jos joku erehtyi pistämään molempiin tai oikeaan, niin heti oli homo muiden silmis.

      Itse en kyllä muista kuulleeni tota sovellettuna myös lesboihinkin, itsellä nuoruudessa oli korvis joko molemmissa tai jommassa kummassa korvas riippuen aina senhetkisestä korutilanteesta ja millä päälläsatuin olemaan. Eikä kukaan kertaakaan sentakia lesboksi maininnut.


      Nyt on kummassakin viiskorvista ja lisäksi molemmissa kaks ylhäällä rustos.

      • JiiCee

        Niin siis itelläkin on yksi korvis ja
        sen on oikees ylhäällä...


    • Dori

      .. on kyllä vaan vasemmassa korvassa korvis=) Mun tyttökaverilla on myös vasemmassa korvassa,ehkä just sen takia mäkin laitoin sen vasempaan=)

    • Minäkäs

      Minäkin olen kuullut tuosta oikean korvan jutusta ja joskus noudattanut itsekin sitä linjaa puolileikilläni ;) Mutta eihän se mikään varma tae tietenkään ole...

    • Zor-ro

      Muistan aikanaan ikuisuus sitten että sanottiin että homomiehillä oli yksi kultainen korvarengas oikeassa korvassa.

      Muita vastaavia "merkkejä" en silloin kuullut. Lesboista en tiennyt mitään! ;-)

      • La-Cerise

        eli lapsena muistan kuulleni jotain samantapaista.
        Varmuudella tiedän ainakin sen, että 70-luvun puolivälissä monilla pojilla oli korviksia joko oikeassa tai vasemmassa tai sitten molemmissa korvissa ja heistä suurin osa oli 100% heteroita.
        Kaikkea muutakin hauskaa löytyi, nenärengaskin oli jollakulla jo silloin.


    • Sane

      Muistelin et 90-luvun alussa, mun nuoruudessa, jos kundilla oli oikeessa korvassa korvis, oli se automaattisesti homo :)

      Nykypäivänä aika monella (myös itseni mukaan lukien) lesbolla on korvis ylhäällä, rustossa. En tiedä onko sillä tarkoituksellista merkitystä, enkä ole siitä puhunut kenenkään kanssa, mutta olen huomannut tällasen asian. Kummassa korvassa sitten, en tiedä onko merkitystä. Itelläni on vasemmassa.

      • Neea

        Empä ole kuullut, et rustokorviksella olis mitään erityistä merkitystä. Tosin aikoja sitten leimattiin vaikka miskä hunsvotis jos oli muutakuin perinteiset korvikset, nykyään jos ottaa vaikka mihkälävistyksen niin heti onkin trendipelle/muodinorja joka seuraa muotia silmätkiin ;)

        Monella kaverillani on rustokorvis joko molemmissa tai toisessa (vasemmassa), vain muutama on lesboja, joten ei koruista mitään voi päätellä.


        En tiedä onko tämä harha kuvitelmaa, et oikeakätisillä on tatuointi/lävistys useimmiten vasemmalla puolella.


      • Anonyymi

        Voinsentään minäkin joskus leikin korvikseni kanssa enkä tiennyt tälläisestä satakielestä yhtään mitään. On kummallista merkkaamista


    • aate

      Mulla on molemmis korvis korviksii ja molemmis ranteis kellot, enkä oo hetero. Et ne on epä-hetskun IHAN VARMAT tunnusmerkit! Ny vaa iskee!

    • kaura

      Mikä on sormusten laita? onko peukalossa pisseyden merkki?Ja kumpaan käteen se tulisi laittaa? Entä tarkoittaako keskisormessa jotain erityistä(tiedän naisen jolla ainoa sormus keskisormessa, mahtaako viestittää sillä jotain)

      • tribsu

        ei oo sormuksia peukaloissa... ainoa sormus mulla on keskisormessa! hmmm...?! :) en kyllä tietoisesti tarkota sillä mitään. tai en ole ainakaan tietoinen sen mahdollisista merkityksistä. tän mun sormuksen tarkotus on tuoda mulle vaan onnea...


      • oana

        Tuon sormuslegendan olen itsekin kuullut ja suhtaudun samalla tavalla kun tähän korvisjuttuun. Eli en säntää heti sitä sormusta/ korvista itselle tunkemaan, kun en ole tähän mennessä kokenut tarpeelliseksi... Enkä tee mitään ratkaisevia johtopäätöksiä muista ihmisistä sen perusteella, onko sitä sormusta peukalossa tai korvista oikeassa/vasemmassa korvassa.

        Mutta toki tuo sormus peukalossa jonkin verran voi merkitä, jos henkilö muutenkin viestittelee olevansa ehkä bisse...

        Joskus ihan harmittaa, ettei mitään selkeitä merkkejä ole. Sehän oliskin ihan liian helppoa. :P


    • Anonyymi

      Vasen on hetero, oikea on homo.Runttasin nahkapaskalla reiän korvaani..tuli sektio kerralla, ja verta niin perkeleesti...ja vasemmalla se on vieläkin.

    • Anonyymi

      Kukin pitää siinä korvassa missä haluaa ei se mitään sukupuolisuutta tarkoita oikeasti

    • Anonyymi

      Nenä keskellä päätä= hetero
      Taipuu vasemmalle= vino seksiaalisesti

      • Anonyymi

        Mikä on seksiaali?


    • Anonyymi

      Korvakoru miehellä = akka, eikös ne kaikki ole nykyään😂

    • Anonyymi

      Kalle lehti tiedotti joskus 70-luvun puolessa välissä, että vasen korva olisi homon merkki, silloin olikin etelä-europan pojilla (homoja) vasemmassa usein korvis ja keihäsmatkailijat toivat sen Suomeen tietämättä mitä se tarkoitti ja siitä lähti tämä korvis oikeassa on homo, koska halusivat peitellä omaa tyhmyyttään.
      Oli silloin myös nenäliinoista selvitys, missä takataskussa tarkoittaa mitäkin ja minkä värinen on. No korvishomma alkujaa purjelaiva kautena oli osoitus miehen olevan luotettava ja osaava merimies ja kapteeni/puosu ne jakoi ja varmaankin monilla oli kaksi.
      Kirkkokin omi tätä itselleen, kertomalla merimiesten "maksavan hautajaiset" muka korvakoruillaan, toisin merimiehen hauta oli usein meri, eikä mikään hautausmaa.
      Meriraukat eli hukkuneet merimiehet, jotka aalto toi rantaa hautasi aina kyläyhteisö, joten siinä kirkon yritys omia jokin vanha perinne meni saveen. Harvoin olivat merimiehet uskovaisia, tietysti on niitä "ihmepelastumia" ja pelastuneet ovat lahjoittaneet kirkoille rahaa/omaisuuttaan/laivojen pienoismalleja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4823
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      33
      1490
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1141
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1106
    Aihe