Miten päästä ylioppilaaksi

745632

Eli tällä hetkellä opiskelujeni suhteen minulla on vain yksi tavoite ja se on päästä ylioppilaaksi 2015 keväällä mieluiten. Kirjoitanko keväällä kolme ainetta vaiko kaksi eli ruotsin ja äidinkielen? Miten pääsen varmasti ylioppilaaksi? Ruotsissa ja äidinkielessä en ole hyvä ja minua ahdistaa ja masentaa. Lukion suorittaminen tuntuu tällä hetkellä niin vastenmieliseltä ja raskaalta puuhalta. Osaisiko joku neuvoa minua jne?

5

442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikuinenlukiolainen

      Sama täällä, neuvoja kaipaillaan... Minun piti valmistua keväällä 2014, mutta en päässyt englannin takia valmistumaan. Kaikki muut on läpi, mutta heikoin arvosanoin, joten kompensaatiopisteistä voi vaan haaveilla.. Ainoa haave minulla on tällä hetkellä päästä ylioppilaaksi, keinolla millä hyvänsä..

      Viestin aloittajalle:

      Ruotsiin minulla auttoi ainoastaan vanhojen ylioppilaskokeiden tekeminen - Suosittelen! Sillä keinolla pitäisi päästä varmasti läpi. Äidinkieli nyt ei kovin haastava ole, kunhan vastaa tehtävänantoon ja osaa kirjoittaa ymmärrettävää suomea. Tsemppiä!! Kyllä sä pääset ylioppilaaksi!

    • neuvoksesi

      Ylioppilaaksi keväällä 2015? Siis ensi keväänä?

      Ylioppilaaksi pääsemiseen on kirjoitettava vähintään neljä ainetta. Yhden on oltava äidinkieli. Lisäksi yhden on oltava pitkän kielen tai pitkän matematiikan koe. Kaksi muuta voit valita mielesi mukaan.

      • op6789

        Tiedossa on juu, mutta vinkkejä ja muita tässä lähinnä lähdin hakemaan. 2 ainetta on jo suoritetuna.


    • Abi2014

      Kirjoitappa kuule matematiikka niin ei tarvitse ruotsista huolehtia. Äidinkielestä jos et läpi pääse niin on ehkä parempi että et pääse ylioppilaaksi.

    • abi14

      Vähän taustatietoja tarvitsisi.
      1. Mitkä kaksi ainetta olet jo kirjoittanut?
      2. Mitä olet valinnut pakollisiksi? (Voitko vielä vaihtaa niitä? Ilmeisesti et, kerta olet jo kerran osallistunut kirjoituksiin.)
      3. Mitä aineita olet opiskellut niin paljon, että voit ne kirjoittaa?
      4. Minkä aineen äikän ja ruotsin lisäksi aikoisit ottaa?
      5. Mitkä ovat vahvimmat aineesi (numeroiden kera)?
      6. Mitkä ovat arvosanat (kursseista) aineissa jotka kirjoitat?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      327
      2742
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      89
      2045
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1600
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1012
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      973
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      873
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      734
    Aihe