Energia247 - kokemuksia?

JaskaM

Onko kukaan tehnyt sähkösopimusta energia247 kans? Näyttää olevan Energiamarkkinaviraston vertailusivuilla aika kärjessä (meillä: omakotitalo, säkhölämmitys, toistaiseksi voimassaoleva sopimus haussa).
Ihan uusi nimi mulle. Onko ok? En halua maksaa etukäteen eikä mitään diibadaaba virityksiä kaipaa.
Anybody?

81

33837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tää kiinnostaa

      Samaa firmaa tässä ihmettelen ja googlettelen... kieltämättä tuo spot-soppari 0,40snt marginaalilla houkuttaa, mutta mutta, mitenkä tämä pulju oikeasti toimii?

      http://energia247.fi/

      • Anonyymi

        KUSETTAVAT!!! He väittävät lisäävänsä vain 0,6 senttiä. Kävin katsomassa Nord Poolin hintoja ja vertasin niitä heidän toteutuneisiin hintoihin, selvisi, että he lisäävät todellisuudessa reilusti yli sentin hintaan. Kannattaa siis ottaa pörssisähkö muualta... Epärehellinen firman! 😔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KUSETTAVAT!!! He väittävät lisäävänsä vain 0,6 senttiä. Kävin katsomassa Nord Poolin hintoja ja vertasin niitä heidän toteutuneisiin hintoihin, selvisi, että he lisäävät todellisuudessa reilusti yli sentin hintaan. Kannattaa siis ottaa pörssisähkö muualta... Epärehellinen firman! 😔

        lisäävät varmaan profiilisi vaikutuksen hintaan. Nord Pool hinta on keskiarvo jossa oletuksena tasainen kulutus joka tunti. kannattaa pyytää heiltä laskelma ennen huijauskortin heittoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KUSETTAVAT!!! He väittävät lisäävänsä vain 0,6 senttiä. Kävin katsomassa Nord Poolin hintoja ja vertasin niitä heidän toteutuneisiin hintoihin, selvisi, että he lisäävät todellisuudessa reilusti yli sentin hintaan. Kannattaa siis ottaa pörssisähkö muualta... Epärehellinen firman! 😔

        Selkeästi mainittu... Marginaali lisätään kk keskihintaan. Itellä ollut useita vuosia eri muodossa....milloin pörssi milloin pakettisähkö... Eipä ole ollut ongelmia ja toiminuthyvin, adiakaspalveluunkin saa tarvittaessa yhteyden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KUSETTAVAT!!! He väittävät lisäävänsä vain 0,6 senttiä. Kävin katsomassa Nord Poolin hintoja ja vertasin niitä heidän toteutuneisiin hintoihin, selvisi, että he lisäävät todellisuudessa reilusti yli sentin hintaan. Kannattaa siis ottaa pörssisähkö muualta... Epärehellinen firman! 😔

        Nordpoolissa hinnat on ilman ALVia.


    • Kokemuksia?

      Tämä energiayhtiö kiinnostaa myös, odottelen myös kokemuksia käyttäjiltä!?

    • 007Agentti

      kusetus pulju... samaa luokkaa market energian kanssa.

      • Kiinnostaa kiinnosta

        Tarkennatko hieman? Miten laskutus toimii (reaaliaikaisena ja jälkikäteen?), miten asiakaspalvelu toimii, onko H. G. jollain tavalla tekemisissä tämän firman kanssa?


    • sähkömies

      Kenelläkään kokemusta vielä tästä firmasta. Pörssisäkö kiinnostaa itseäkin. Sopimushan on toistaiseksi voimassa oleva joten ajattelisi että suurta riskiä ei ole. Kun lupaavat laskutuksenkin hoitaa jälkikäteen kulutuksen mukaan. Vai pitääkö ottaa markkinakymppi suur savon sähköstä.....

      • ei 247

        "Vai pitääkö ottaa markkinakymppi suur savon sähköstä....."

        -Minä otin ainakin, kun hinta tällä hetkellä noin 4.2 senttiä/Kwh ja perusmaksu 0€


      • JaskaM

        Tein sopimuksen maaliskuussa, pörssisähköä. Ei mitään valittamista oo ollu. Laskuttaa jälkikäteen, joten jos siihen viitataan tuolla aikasemmalla kommentilla Market Energiaan, niin en allekirjota.
        Asiakaspalveluun en oo ollu yhteydessä, joten siihen en ota kantaa.


      • sj123

        Sähköyhtiöt on saaneet hinnoitella energiansa varsin vapaasti, ehkäpä asiakkaiden olisi syytä kyseenalaistaa sähkön kallis hinta: http://bit.ly/2km93Or


      • Anonyymi

        Kuukauden toisaiseksi oleva ja sitten muuttu 24 kk sopimukseksi salaa.


    • tuntuu-toimivan

      Tein viime kuussa sähkösopimuksen kyseisen firman kanssa. Tähän mennessä kaikki pelittänyt ok.

      • Pikseli

        Tein sopimuksen Energia 247:n kanssa muutama kuukausi sitten - kiinteä hinta kuukausittain 29,89 kun kulutus on enintään 833,33 kWh/kk (10000 kWh/v). Ylimenevästä kulutuksesta veloitetaan 6,90 snt/kWh.
        No niin, heti parin kuukauden päästä tuli ilmoitus, että kuukausihinta onkin huhtikuun alusta alkaen 39,89 eur/kk.
        Minulla on kesäkuukausina hyvin vähän sähkön tarvetta - joskus lasku on ollut vain 12 - 13 euroa. Sitten tuo 247:ää edeltänyt yhtiö nosti hintaa niin, että päätin hakea vaihtoehtoja.
        Nyt 247 sähkön myyjän hinnan nosto (se 29 euroa taisi olla vain sisäänheittohinta) aiheuttaa ihan turhia kuluja, joten vaihdan yhtiötä. Tää on tosi turhauttavaa!


      • Dkdkww
        Pikseli kirjoitti:

        Tein sopimuksen Energia 247:n kanssa muutama kuukausi sitten - kiinteä hinta kuukausittain 29,89 kun kulutus on enintään 833,33 kWh/kk (10000 kWh/v). Ylimenevästä kulutuksesta veloitetaan 6,90 snt/kWh.
        No niin, heti parin kuukauden päästä tuli ilmoitus, että kuukausihinta onkin huhtikuun alusta alkaen 39,89 eur/kk.
        Minulla on kesäkuukausina hyvin vähän sähkön tarvetta - joskus lasku on ollut vain 12 - 13 euroa. Sitten tuo 247:ää edeltänyt yhtiö nosti hintaa niin, että päätin hakea vaihtoehtoja.
        Nyt 247 sähkön myyjän hinnan nosto (se 29 euroa taisi olla vain sisäänheittohinta) aiheuttaa ihan turhia kuluja, joten vaihdan yhtiötä. Tää on tosi turhauttavaa!

        Mulla sama tilanne, mihin yhtiöön vaihdoit?


      • Anonyymi

        Että vajaan kuukauden kokemuksella kaikki pelittänyt? Liekö ensimmäistäkään laskua vielä tullut? Olisi kiva tietää kuinka jatkosssa kävi. Taisi tulla korotuksia hintoihin.


    • saas-nähä

      Tein äsken tilauksen EkoWatti Spotti -pörssisähköstä. Tällä hetkellä hinta on 4.13 snt/kWh, jossa mukana marginaali 0,40 snt. Ainakin toistaiseksi se on kuukausimaksuton, mutta käsittääkseni sen jatkuvuutta ei luvata. Mutta koska sopimus ei ole määräaikainen, niin en näe merkittävää riskiä sopimuksen tekemiselle. Sen verran kuitenkin epäilen toiminnan jatkuvuutta, että pitää alkaa syödä pakastin varmuuden vuoksi tyhjäksi. :-D Noo... vitsivitsi..

      Nykyisessä sopimuksessani maksut on n. 4 e/kk ja 6 snt/kWh. Pelkästään perusmaksuissa on mahdollista säästää siis lähes 50 e/v ja se on nykyisellä kulutuksellani ollut selvästi yli puolet kWh-maksusta. En ole koskaan aiemmin tehnyt sopimusta muun kuin paikallisen yhtiön kanssa. Pikkuerojen takia ei viitti vaivautua kilpailuttamaan. Mitä kattelin muita vaihtoehtoja, niin kokonaissäästö olisi jäänyt pariinkymppiin vuodessa eikä muita kuukausimaksuttomia juuri löytynyt. Eräässä oli vaatimuksena 3000 kWh vuosikulutus.

      Tein mielestäni aika perusteellisen taustatutkimuksen tuosta firmasta ja sen vastuuhenkilöistä tilintarkastajaa myöten. Mitään epärehelliseen toimintaan viittaavaa juttua ei tullut vastaan. Pari lyhytikäiseksi jäänyttä pikkufirmaa löytyi, joten siksi suhtaudun varauksella. Osin myös syystä, että firman sivuston Ajankohtaista-osiota sekä Facebook-sivuja on päivitetty viimeksi tammikuussa 4 kk sitten.

      Paperilaskusta veloitetaan pari euroa, mutta se on ihan oikein! Tervetuloa nykyaikaan. Mun puolesta kaiken paperipostin saisi jo laskuttaa niiltä, jotka sellaista kaipaa.

      Täytyy todeta sekin, että vaikka hinta näyttää todella edulliselta, niin reiluhkon marginaalin ansiosta firmalla on mahdollisuus menestyä. Vaikkei aiheeseen liitykään, mutta tulee tässä mieleen vuosien takaa yksi tuore firma, jonka toimialaa edes en muista. Tarjosivat 60 euroa siitä, että menin kuuntelemaan heidän firmansa esittelyä tai jotain. Sen piti olla vähän kuin lomaosake-esittely. Siellä oli kuitenkin niin paha ruuhka, että lyötiin 60 euroa kouraan ja toivotettiin hyvää kotimatkaa. En kuullut heistä sen jälkeen mitään.

      Voin raportoida täällä sitten, kuinka homma etenee.

      • saas-nähä

        Seuraavana päivänä tuli asiallisesti sopimusvahvistus Energia 247:stä eli hyvältä näyttää. Kyllä siellä hereillä ollaan.

        Tänne palstalle palatessa huomasin, että Suomi24 näyttää mainostavan 220 Energia Oy -yhtiötä, josta on luettavissa erityisen huonoa palautetta. Outoa. Todella outoa, että täällä on kokonaiselle sähköyhtiölle varattu osasto Koti ja rakentaminen -> Keskustellaan sähköstä, vaikka on tämä Asunnot ja asuminen -> Sähkön kilpailutus -osasto myös. Nooh... en mä ennestäänkään ole tätä Suomi24:ää kovinkaan rehellisenä puljuna pitänyt. Ylläpito on käytännössä näkymätön ja viestejä poistetaan erikoisin perustein ja vastaavasti jätetään poistamatta vielä erikoisemmin perustein.

        Lisään vielä, että jos sähköyhtiötä vaihtaa muutaman kympin vuosisäästön takia, niin kyllä samalla kannattaisi tsekata, minkä verran turhaa kulutusta taloudessa on. Itse olen energiamittarillani todennut, että jatkuvasti valmiustilassa olevat mikroaaltouuni, sähköhammasharja ja kelloradio kuluttavat jokainen 2-3 W. Elisan kaapelimodeemi WiFillä kuluttaa n. 8 W ja digiboksi lähes 10 W. Valmiustilassaan televisio, AV-vahvistin, langattomien kuulokkeiden lähetin, Blu-ray-soitin, Logitech-kaukosäädin, parit USB-laturit ja NAS-palvelin kuluttaa n. 1 Watin. Kokonaisuudessaan näistä kertyy lähes 40 wattia. Vuodessa kertymä on euroissa parin kympin luokkaa eli samassa suuruusluokassa kuin sähkön kilpailutus omalla kulutuksellani.

        Jos käy joka viikko saunassa, niin siinä tapauksessa näiden valmiustilakulutusten merkitys jää vähäiseksi. Toisaalta usein saunovan kannattaa entistäkin suuremmalla todennäköisyydellä kilpailuttaa sähkönmyyjä. Jos nimittäin saunotaan 3 kertaa viikossa, niin kiuas kuluttaa n. 1500 kWh/v, mikä saattaa olla kerrostaloasunnossa tyypillinen vuosikulutus ilman saunomista. Eli 3x/vk saunominen kaksinkertaistaa sähkönkulutuksen. Jos paikalliseen sähköyhtiöön verrattuna kWh-hinta laskee esim. 25%, niin 3000 kWh/v-kulutuksella se on n. 40 e/v.

        Summat tuntuvat pieniltä, kun niitä vertaa jokapäiväiseen ja puolipakolliseen kulutukseen. Moni rikkaampikin henkilö kuitenkin miettii useampaan kertaan, maksaako 20-40 euroa vuodessa jotakin jäsenyysmaksua, josta hyötyminen on epäselvää. Samoin kk-maksuna 40 e/v vastaa 3,3 euroa. Kännykkälaskussa sekin on tuntuva ero.


      • saas-nähä

        Mukavasti siirsivät kesäkuun laskutussumman seuraavaan laskuun, kun oli niin vähän. Viitenumerolla sain silti tehtyä e-laskusopimuksen, joten ei tarvi enää vahdata sähköpostilaskuja. Olen tyytyväinen. Sähkön hinta on nyt 3.07 snt/kWh. Siihen nähden tosin siirtomaksut veroineen ovat jättimäiset, mutta niillehän ei mitään mahda.


    • yrityksissäoneroja
    • tietoaon

      Kannattaa ehkä välttää näitä tuoreita pieniä yrityksiä, jos ei halua jännitystä elämään. Yhtä halpaa ellei halvempaa sähköä löydät ns. suurilta hyvämaineisilta myyjiltä kun etsit netistä sopivan tarjouspalvelun.

      • sj123

        Kun käyttää hieman aikaa vertailuun, niin löytyy kohtuuhintaisia sähkönmyyjiä. Itselleni oli todellinen yllätys, kun kiinnostuin sähkön hinnoista, kuinka suuret hintaerot on eri toimittajien välillä. Tuolta löytyy ohjetta sähkön kilpailutukseen: http://bit.ly/halpasahko


    • Ristomattiiisakki

      Ajattelin tehdä sopimusta juuri nyt tuon Energia247 kanssa että kyselisin vielä että onko ollut huonoja kokemuksia näin pitemmällä aika välillä vai onko hommat toiminut ?

      • Helenikuiteski

        Kyllähän se hinta sitten nousi kun kampanja meni eikä enää eroa heleniin, se siitä


      • Anonyymi
        Helenikuiteski kirjoitti:

        Kyllähän se hinta sitten nousi kun kampanja meni eikä enää eroa heleniin, se siitä

        Tilasin toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen ja aluksi tuntui edulliselta, mutta sitten sopimus muuttui, ilmeisesti kampanjan johdosta, ja nyt yö ja päiväsähkö on samanhintaista 7c kWh. Mielestäni huijausta! Vaihdan toiseen firmaan.


    • Katku100

      Asiakaspalvelussa oikein hyvää palvelua. Kun hinta nousi olemassa olevassa "tuotteessa", sain vaihtaa sen halvempaan.

    • Sähkönkilpailuttaja

      Minä käytin sähkönkilpailutus palvelua osoitteessa http://helppohinta.fi/. Sähkön kilpailutus oli todella järkevää, koska säästän nyt lähes 100€ per vuosi verrattuna vanhaan sähkösopimukseeni :)

      • enmeehalpaan

        Oikea osoite olisi helppoheikki.fi.

        Meitä on kaksi asukasta, ja puulämmitys, neliöitä 140, jolloin helppoheikki tarjoaa kulutusta 7689 kWh/vuosi
        Todellinen kulutus on alle 5000 kWh/vuosi, joten antaa helppoheikin kusettaa muita..

        Tuolta AINOA REHELLINEN tieto todellisista hinnoista:
        http://www.sahkonhinta.fi/


      • säästäjäminäkin

        EI tässäkään sivussa mitään vikaa ole: www.sahkonkilpailutus.fi ainakin meille saatiin sitä kautta säästettyä.


      • ParempiPalvelu

      • Anonyymi

        Lol tämä sivusto ehdottaa pelkästään Nordic Green Energyä, eli sen joku oma viritys koko sivu.


    • saas-nähä

      Vaihdoin vuosi sitten pitkäaikaisen paikallisen sähköyhtiöni tähän Energia247:ään. Lue aiemmat stoorini samalla nimimerkillä, jos kiinnostaa.

      Tosi tyytyväinen olen, kun sähkölaskut on muutaman euron vaan. Sama meni aiemmin jo pelkkiin kk-maksuihin. Asiakaspalvelun kanssa minun ei ole tarvinnut asioida. Jos nyt jotain negatiivista sanoisi, niin laskua ei tule joka kuukausi enää jostain syystä. Alkuun joka kuukausi tuli lasku ja summan ollesssa vain pari euroa se siirrettiin seuraavaan. Nyt lasku on tullut vain muutaman kk välein. Ilmeisesti lähettävät laskun vasta yli 5 euron tai jotain. Ei tämä minua varsinaisesti haittaa, mutta antaa vähän epätäsmällisen kuvan yrityksen toiminnasta.

    • tyytyväinenkokeilija

      Vaihdoin Helmikuussa 247 energian Ekowatti Spotti sopimukseen. Mitään valittamista ei ainkaan vielä ole ollut.

      Minulla kun sähkönkulutus koko viimevuonna oli vain 480 kwh/vuosi oli tuo täysin kuukausimaksuton Ekowatti Spotti minulle paras vaihtoehto aiemmin kun kuukausimaksu oli kolmen euron pintaan oli kuukausimaksun osuus itse energianhintaa kalliimpi joten ei ollutm itään järkeä pitää kuukausimaksullista sopimusta.
      Pidän tuota nykyistä sopimustani nyt sitten niin kauan kun se pysyy kuukausimaksuttomana.

      Laskutus on pelannut tähän asti ihan hyvin eli on laskutettu toteutuneen käytön mukaan, tosin tähän mennessä en ole vielä maksanut yhtään laskua koska lasku on aina piennuden takia siirtynyt seuraavaan laskutuskauteen-

    • HaiseeHappamalta

      Samaa kategoriaa Finkraftin kanssa.. Yritin vähän Googletella millasta porukkaa tässä puljussa on. Eipä nettisivulta löydy nimen nimeä, eikä somesta. Joku Määttä ilmeisesti bulvaanina pyörii. Näin oletan ainakin kun ei ko. henkilöä netistä löydä erkikään.
      Pahoittelut jos meni metsään mutta jos ei oo salattavaa niin nimet ja naamat näkyviin saitille. Vai mikä on piilottelun syynä?

      • saas-nähä

        "Vai mikä on piilottelun syynä?"

        Taisit vastata ihan itse kysymykseesi. Olet nähtävästi valmis likaamaan heidän nimensä ilman todisteita... suoli24-tyyliin... Kuka hullu nyt sellaiseen Suomessa ihan vapaaehtoisesti suostuisi. Yhteystiedot on kyllä ihan mallikkaasti heidän www-sivulla näkyvissä ja perustiedot yrityksestä löytyy monestakin yritystietopalvelusta.


    • propro

      Näissä firmoissa asiat sujuvat suurin piirtein ok, paitsi jos joutuu ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Yhteyttä nimittäin ei saa. Mikäli mitään muutoksia ei tule, laskut varmaan löytää perille ja sähköä tulee.

    • MarketEnergia

      Eikö tää ole joku entinen Market Energia uudella nimellä, tai samojen tyyppejen firmoja? Nyt ei jaksa googletella, mutta Y-tunnuksella se selviäisi...

      • Vaihtovirta

      • dsafsafa

        No oliko tää sitten entinen 220 energia? Jotain Håkan Gustafssonin puljuja jokatapauksessa


    • Entinen_asiakas

      Werelistä: Vertailun mukaan halvin. Heti alkuun tuli neljän kuukauden laskut kuudessa viikossa. Firman nimi ja sopimusehdot muuttuivat kuukauden asiakkuuden jälkeen. Eivät jostain syystä osaa vielä 2000-luvullakaan tulostaa viivakoodia laskuihinsa, jotta maksaminen olisi mahdollisimman vaivalloista. Lasku päivänkin myöhässä, niin välittömästi viiden euron huomautusmaksu. Lasku lähtee perintätoimistoon heti eräpäivän jälkeen ja muistutukset tulevatkin Alektum groupista. Kaiken huippuna se, että ensin lähetellään hyvällä katteella karhukirjeitä ja heti perään tulee ilmoitus liikasuorituksesta. Liikasuorituksen saa takaisin kätevästi ehkä jo kolmen viikon kuluttua siitä, kun lähetät palautusanomuksen asiakaspalveluun.

      • Tyytyväinen_asiakas

        Oliko tällä mielestäsi jotain tekemistä Energia 247:n kanssa? Tietääkseni Werel on aivan muu firma.

        Olen ollut Energia 247:n asiakas 1,5 vuotta eikä ole valittamista. Enpä ole lukenut tai kuullut muidenkaan negatiivisista kokemuksista.


      • savedaa

    • jåkke-pappa

      Energia 247 huijaa, taustalla venäläis-saksalaiset sijoittaja rosvot. Mikäli nauttii masokismista niin suosittelen tätä firmaa.

    • sähkötkatkeaa
    • En tiedä protesteista mutta minä olen ainakin ollut tyytyväinen sen vuoden verran mitä olen asiakkaana ollut.

      Minulla on heidän kuukausimaksuton Ekowattispotti sopimuksensa ja se sopii parhaiten minulle koska kulutan äärimmäisen vähän sähköä noin 40-60 kwh/kuukausi.
      Ei siinä ole mitään järkeä maksaa esim 3,5 euron kuukausimaksua, jos kulutetun sähkön osuus maksaa 1,5-4 euroa kuussa.

      Mitään laskutusongelmia tai ylilaskutusta ei ole ollut ja sähkö veloitetaan toteutuneen käytön mukaan ei etukäteen.

      Suosittelen.

    • Pekka19751

      Kusettavat hinnoissa. Alan asiantuntijat tiesivät kertoa että yhtiön on kuluttajaviraston hampaissa ja sähkömarkkinoita seuraavan elimen jatkuvassa tarkkailussa. Ei näin! Kiertäkää kaukaata ja valitkaa toinen yhtiö tämän sijaan.

    • Köyhätkyykkyyn123

      Sen lisäksi, että yhtiö löytyy protestilistalta.

      http://www.protestilista.com/?yritys=Energia 247&kaupunki=#

      Niin yhtiö on myös riitautunut kuluttajansuojan ja energiaviranomaisen kanssa. Syy tähän on se, että yhtiö vastoin alan käytäntöjä ja energiatehokkuusdirektiivin vastaisesti yhtiö laskuttaa paperilaskusta ylimääräistä. Näin ei toimi mikään muu yhtiö.

      • googlettakaa

        Energiatehokkuusdirektiivillä ei ole mitään tekemistä paperilaskutuksen kanssa, mutta Sähkömarkkinalaki sanoo laskutuksesta seuraavaa: "Vähittäismyyjän on tarjottava kuluttajille erilaisia maksutapoja sähkölaskujen maksamiseen. Tarjotuissa vaihtoehdoissa ei saa olla perusteettomia eikä eri asiakasryhmiä syrjiviä ehtoja. Maksutapojen ehdoissa voidaan huomioida eri maksutapojen tarjoamisesta vähittäismyyjälle aiheutuvien kustannusten kohtuulliset erot. Jos vähittäismyyjä tarjoaa kuluttajille ennakkomaksujärjestelmää, on järjestelmän heijastettava riittävästi kuluttajan arvioitua todennäköistä vuotuista sähkönkulutusta."
        Tämä tarkoittaa sitä että jos yritykselle syntyy lisää kuluja paperilaskusta se voi "siirtää" kulut asiakkaalle tietysti kohtuuden rajoissa.


      • OlenSähkö

        Moi Energia247!

        Olen samaa mieltä kanssanne, että käytäntö ilmaisesta paperilaskusta on järjetön ja laissa on ristiriitaisuuksia. Asiasta tosin ei välttämättä kannata lähteä taistelemaan EMV:n kanssa MAO:ssa. Varautukaa lööppeihin "EMV haastoi sähköyhtiön oikeuteen". Julkisuus tulee olemaan negatiivista lopputuloksesta riippumatta.

        Toki jos tuohon prosessiin lähdette, niin toivotan menestystä, oikeuden toteutumista ja ennakkotapausta, jonka perusteella myös muut alan toimijat voivat jälleen implementoida maksullisen paperilaskun valikoimaan.

        Terveisin kilpailijanne edustaja,


    • hintajobbari

      Hinta keväällä hintavertailussa 3,45snt/kWh, hinnantarkastus 3-kuukauden välein ja nyt hinta 4,68 snt/kWh.
      Eiköhän tässä ole kyse siitä, että firma laittaa hintavertailusivustoille tarjoushinnan jolla sopimus tehdään asiakkaan kanssa ja sitten hilataan hintaa ylöspäin sopimusehtojen mukaan.

      Irtisanon sopimuksen ja teen jonkun toimijan kanssa uuden sopparin

      • hintajobbari

        Ja just tuli uudet hinnat, 5,46snt/kWh.
        7 kuukautta sopparin teon jälkeen hinta noussut reilut 58prosenttia.

        Bye bye Energia247


      • Kake82

        Okei, hyvä tietää. Sähkövertailu.fi:ssa hinta on 3.79 snt/kWh ja näkyy mulla yhtenä halvimmista. En taida kuitenkaan tuota uskaltaa ottaa.


    • lasokasfula

      Tämä yhtiö taitaa olla kovissa maksuvaikeuksissa. Nostivat juuri hintoja yli 60% ja lisäsivät sopimukseeni perusmaksun. Protestilistalta myös löytyy.

      KIERTÄKÄÄ TÄMÄ PULJU KAUKAA. Jonotin myös asiakaspalveluun 40 minuuttia ja kukaan ei vastannut. Sähköposteja olen lähettänyt 3 kappaletta mutta ei vastausta. Menen kyllä kuluttaja asiamiehen pakeille tästä!

      Oli kyllä iso virhe luottaa näihin huijareihin.

    • Huijauskohde

      .Onneksi luin ja peruutin koko tilauksen. Eli yrittivät kusettaa.T arjosivat hintaan 3,79 snt/kWh. Kun tuli tilausvahvistus hinta olikin 4,49 snt/kWh

    • rapsarape

      Sama juttu. Täys kusetus pulju!

      • SikamaistaKusetusta

        Minulla aivan samoin kävi, tein sopimuksen 22.11.17 3.79 snt /kwh ja tänään 21.12 tuli sähköpostiin tilausvahvistus jossa hinta olikin 4.49 snt/kwh - siis kusettivat oikein kunnolla.
        Peruin tilaukseni sähköpostilla.


    • EkoMatti

      Pörssisähkö aika arvokasta tällähetkellä onko tässä mistään järkee?

      ekowatti spotti plus11

      2.57 snt/kWh
      Perusmaksu: 0,00 e / kk

      Tarjoushinta maaliskuussa 2018 2,57 snt/kWh. 1.4. 2018 alkaen hinta päivitetään kuukausittain sähköpörssin täyden kalenterikuukauden toteutuneen keskihinnan perusteella marginaali 0,40 snt/kWh.

      • esrdtklökjhg

        Noh.... periaatteessa nuo sopparin hinnat kuulostaa kelvollisilta, mutta eri juttu on sitten se, että onko ne enää parin kuukauden päästä samoja. Näillä firmoilla on tapana muuttaa hinnottelua, se uusi hinta kerrotaan laskussa "Tulevien laskujen arvioidut summat ja eräpäivät", tms. Kun lukee tarkkaan laskunsa, se on samalla myös hinnankorotusilmoitus ja myös itse sopparin nimi saattaa muuttua... kuukauden päästä mennäänkin sitten uusilla hinnoilla ja myös sillon laskussa saattaa olla "arvioidut eräpäivät" jne...


      • Sähkäri

        Halpaan hintaan luotin minäkin 2.57 snt/kWh.eka lasku 6.05snt/kWh.vaihdoin takaisin Vaasan sähköön (paska reissu van tulipahan tehtyä) en suosittele


    • kerranhöynäytetty

      Tämä firma laittaa sähkövertailuun erittäin edullisen hinnan, mutta sillä hinnalla et sähköä saa. Tarjouskuukausi on nimittäin mennyt jo ohi!! Eka lasku hintaan 6.05snt. Vaihdan välittömästi. En todellakaan suosittele tämän puljun " tarjouksia".

    • Peltron

      Pohdin tässä vaihtavani sähkönmyyjää ja olen kohta pari tuntia tutustunut firmojen nettisivuihin ja eri keskustelupalstoihin. Olen huomannut tietynlaista yhteneväistä idiotismia suuressa osassa valittajia. Tämä koskee etenkin sähkön hintavertailusivujen käyttäjiä. Liittymistarjouksilla on määräajat ja sähkön hinta on tietenkin eri tarjouksen jälkeen. Turhilta murjotuksilla pääsee kunhan osaa mennä sähköyhtiöiden sivuille tarkistamaan hintoja erilaisten sähkösopimusten välillä. Ymmärrän että tälläinen omatoimisuus on monelle äärimmäisen vaikeaa mutta yrittäisivät edes..

      • juho9000

        Olet oikeassa siinä että täällä palstalla on paljon epätietoisia hölmöjä ja suoranaisia trolleja.

        Syy miksi tällä palstalla ilmoitetaan epäpätevistä tarjoajista on se, että sähkömarkkinoille on pesiytynyt epärehellisiä toimijoita. Toisinaan myös määräaikaset hinnat muuttuvat, jos esim yhtiö myy asiakkaansa toiselle toimittajalle. Tämä ei ole sääntöjen mukaista, mutta kukaan ei näytä näihin tapauksiin puuttuvan.

        Lisäksi monia ihmisiä hämää se, että toistaiseksi voimassa olevia sopimuksia markkinoidaan halvalla hinnalla erittäin kyseenalaisesti. Viime aikoina huijaustrendi on ollut se, että luvataan huomattavasti halvempaa hintaa, joka sitten muuttuu ennen sopimuksen alkamista suuremmaksi, yleensä spot-pohjaiselle hinnalle.

        Usein näiden huijareiden sopimusehdot on kirjoitettu vaikeaselkoisesti ja tietäen kuluttajien heikon tiedon ja taidon kilpailuttaa sähkönsä (lähde: https://tinyurl.com/y9rkacne), näihin langetaan aivan liian usein.

        Tilanne on kestämätön, sillä kuluttajille jää vain huono maku sähköyhtiöistä ja väärä mielikuva hintatasosta. Vastuulliset yritykset ovat melkein pakotettuja lähtemään huijareiden kelkkaan, koska rehellinen kilpailu ei kuluttajien tietämättömyydestä johtuen ole järin tehokasta rehellisiä keinoja käyttäen.

        Tarvitaan enemmän kanteluja kuluttajasuojalle ja aktiivisuutta kuluttajan puolelta.


      • Tekemies

        uliuliuli. Aika sosialistinen näkökulma.


    • blahblahblahblah

      itse tein sopimuksen alkuvuodesta yrityksen kanssa, oli edullisempi kuin Fortumin vesisähkösoppari josta vaihdoin.

      Tuote
      EKOWATTI 12 KK
      Sopimustyyppi: Määräaikainen yksi vuosi
      Sopimus astuu voimaan
      30.03.2018
      Määräaikainen sopimus päättyy
      30.03.2019
      Tämän jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana EKOWATTI
      sähkö sopimuksena (14 vrk irtisanomisaika, 4,99 snt/kWh, 2,95 eur/kk)

      Perusmaksu: 0,00 eur/kk
      Hinta:
      4,25
      snt/kWh

      • juho9000

        Sopimusta sen enempää kommentoimatta voin sanoa että Fortum on kamala vertailukohde, koska heillä on Suomen kalleimpia hintoja.


    • echoes

      Minulla ollut jonkun aikaa (1 v?) Energia 247, alussa hinta jotain 3 ja 4 sentin välillä. Viimeisin lasku 4,96 senttiä, ja seuraava tulee olemaan 6,94snt/kWh. Hieman kusetettu olo, meni vaihtoon.

      Lisäksi vielä jotain maksuongelmia, ei ole mennyt suoraveloituksella ja nyt perivät ok perinnän kautta, vaikkei mitään havaintoa alkuperäisestä laskusta. Näitä epämääräisiä firmoja käyty nyt pariin otteeseen läpi, mulle riitti.

      En siis suosittele :)

      • surkeapulju

        Samoin kävi minulle, tarjoushinnalla n.4 senttiä en saanut yhtään sähköä tarjoushinnalla, sopimus muuttui heti ja muuttunut sen jälkeenkin.
        Nyt hinta vajaan vuoden päästä n.6,5 senttiä. Em firman (Energia247 tarjoushintoihin ei voi luottaa.

        Minäkään en suosittele ko puljua.


    • saas-nähä

      Vaihdoin paikallisen yhtiön Energia 247:ään kesällä 2015. Ks. halutessasi aiemmat kirjoitukseni samalla nimimerkillä. Reilun 3 vuoden aikana minun ei tarvinnut kertaakaan asioida asiakaspalvelun kanssa. Laskutus ja parit tiedotteet tulivat asiallisesti. Ei ongelmia. En oikein ymmärrä juttuja huijauksesta/kusetuksesta yms. Ei Energia 247 ole mikään huijarifirma. Jos et osaa lukea tarjousta ja tekemääsi sopimusta, niin syyllinen mielipahaan löytyy peilistä. Tuote oli pörssihintaan sidottu EkoWatti Spotti.

      Pari kk sitten tuli tiedote, että nostavat marraskuusta marginaalia ja samalla lisäävät sopimukseen perusmaksun. Siis koko tuon reilun 3 vuotta ei tarvinnut kuukausimaksua maksella ja sähkön hinta alkoi pahemmin nousta vasta tänä vuonna. Etsin heti uuden kuukausimaksuttoman sähkönmyyjän. Päädyin tekemaan vuoden määräaikaisen sopimuksen Helenille. Eikä tuohon Energia 247:n hylkäämiseen juuri dramatiikkaa liittynyt sikäli, että osasin odottaa perusmaksun lisäystä jossain vaiheessa. Hyvät jatkot vaan heille!

    • Kusetettu

      Tein ja peruin sopimus ja laskutus eivät täsmää perusmaksu 360/v sopimuksessa ei mitään mainintaa hinta nousi 2 centtiä/kwh heti eka laskussa huijarifirma en suosittele

    • Anonyymi

      Tein sopimuksen kesällä 2019 Energia247 kanssa koska hinta oli koko markkinan edullisinta. nyt 3kk myöhemmin tuli ilmoitus, että kyseinen tuote lopetetaan ja minun ei tarvitse tehdä mitään, jos hyväksyn uudet hinnat.

      Hinnan korotus 63% pärjää jo Carunankin hintojen nostolle. Pikaisen vertailun jälkeen uusi hinta olisi lähes markkinoiden kalleinta.

      Eipä siis tarvitse kauheasti pohtia vaihdanko sähköyhtiötä. En jaksa jauhaa Asiakaspalvelun kanssa vaan netissä suoraan uusi sopimus toisen yhtiön kanssa.

      • Anonyymi

        Tuo on kyseisen sähköyhtiön strategia. Houkutellaan asiakas sisään halvalla hinnalla ja parin kuukauden päästä peritään tuplahinta...

        Terveisin entinen asiakas.


    • Anonyymi

      Näin jymäyttää halpakauppias eli opettavainen tarina sähköalan kalliiksi käyvistä helppoheikeistä. Julkaistu tämän vuoden (2020) tammikuussa.

      https://www.msn.com/fi-fi/talous/uutiset/näin-jymäyttää-halpakauppias-sähkön-hinta-tuplaantuu-kuukaudessa-–-yksi-yhtiö-aiheutti-piikin-alan-valituksissa/ar-BBZtOF1?li=BBr5KbI

    • Anonyymi

      eli ei ekovattia vaan heleniä vaikka sitten ilomantsiin...

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Lumoenergian asiakaspalvelu on ainakin paskin mihin ikinä törmännyt, ylimielisiä ja osaamattomia


    • Anonyymi

      Pysykää kaukana tästä yrityksestä, kusetusta ja pahasti pettynyt

    • Anonyymi

      Itse käytin vuosia 247:aa. Ei ollut ongelmia, sopimuksissa pysyttiin ja hinta oli hyvä.

      Lopetin putiikin käytön, kun eivät osanneet ilmoittaa Helenille yhteystietojani oikein muuttoni yhteydessä. Tästä seurasi, että siirtoyhtiö yritti kytkeä uuteen osoitteeseeni sähköt, mutta se ei onnistunut, sillä jokin laite (ilmanvaihto tai joku, no idea) vei virtaa ja sähköt katkaistiin, kuten pitääkin. Tästä ei kuitenkaan minulle tullut ilmoitusta - se tulee tekstarina kun yhteystieto on oikein toimitettu. Tämä 247:n moka aiheutti muuttoni aikoihin vittumaisen paljon ylimääräistä säätämistä ja syyn selvittäminen tähän 247:n yksin aiheuttamaan sekoiluun otti aikaa. Jouduin jonotteluista vielä maksamaan ja 247:n asiakaspalvelija oli aivan erityisen merkittävän ynseä.

      Myöhemmin heiltä tuli pahoittelukirje. Tunnustivat mokansa. Ihan kiva, "suuret pahoittelut" ja useaan kertaan. Pahoittelut eivät kuitenkaan ole rahaa eivätkä aikaa (tässäkin olisi kukaties muutamalla pennosella voinut jatkaa asiakassuhdetta), joten vaihdoin toimittajaa enkä palaa.

    • Anonyymi

      Kusetusta, kanattaa liittyä?.. ehdottomasti

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1874
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe