En ymmärrä, miten Takuusäätiö voi määrittää noin hirveän tiukasti tuon maksuvaran. Heidän laskurinsa mukaan minä ja työtön puolisoni voisimme maksaa minun velkojani peräti 1450 e / kk, kun nyt uo ottaa 900-1000 per kk. Jo nyt on elämä melkoista kituuttamista, mutta toki vuokraan ja ruokaan meillä rahaa on. Mutta ei mihinkään ylimääräiseen kyllä. Kaikki hankinnat pitää miettiä tosi tarkkaan.. Ja nyt TS on sitä mieltä, että 450 e vielä tuohon päälle. Huh huh. Kuitenkin tuossakin menisi kolme vuotta vielä. Hiukan kauemmin menee uo:n kautta, mutta en kyllä pysty vetämään taloutta ihan NOIN tiukalle.
Onko täällä henkilöitä, jotka ovat maksaneet ulosottoon vähemmän kuin mitä TS:lle ja kuitenkin hakenut ja saanut TS:n takauksen???
Takuusäätiön tiukka maksuvara
10
326
Vastaukset
Eipä sitä muissakaan velkajärjestelyissä helpolla pääse. Uo taitaa olla se halvin vaihtoehto. Outoa jos puolisosi joutuu maksamaan sinun velkaasi. Sulla taitaa olla kohtuu hyvä palkka. Itse maksoin uo:oon 500-600e kk, nyt järjestelylainaa 700e kk.
Varmaan tämä on sen hinta että saa velat maksettua/pois uo:sta ja palaa nopeammin normikansalaiseksi.- Ei takuusäätiötä
Takuusäätiö on pelkkä vitsi. Ensinnäkin käsittelyajat ovat hiton pitkiä, suunnilleen puolen vuoden luokkaa. Eli kovin pienen velan takia ei edes kannata vaivaa nähdä. Ja ehdot tosiaan yybertiukat. Ulosotto huomattavasti parempi vaihtoehto.
- 20+13
Joskus kanssa katsoin Takuu-säätiön laskureita. Mulla menee ulosottoon samaa summaa kuin sullakin, ja TS:n laskuri antoi kanssa tota samaa 400-500e mitä pitäisi maksaa enemmän. Lisäsumma oli aika sama mikä puolison saama tulo on, eli hurja Kelan opintotuki... Makselen mieluummin vähän kauemmin ulosottoon, kuin rankaisen omista spedeilyistä toista senttejä laskemalla.
Eli et todella T-S:n takausta edes tarvitse. Kannattaa antaa se mahdollisuus sitä oikeasti tarvitsevalle.
- ????
Jos tai kun takuusäätiön maksuehdot ovat tiukemmat kuin ulosoton, miksi velalliset silti hakevat ts:n lainaa. Useiden kuukausien käsittelyajat kertovat, että ts:n lainoille on kysyntää. Mitä järkeä on maksaa vapaaehtoisesti satoja euroja per kuukausi enemmän ts:ään kuin mitä uo:hon menisi. Onko ihmisillä mahdollisesti niin suuret ennakkoluulot/antipatiat ulosottoa kohtaan.
- siksi
???? kirjoitti:
Jos tai kun takuusäätiön maksuehdot ovat tiukemmat kuin ulosoton, miksi velalliset silti hakevat ts:n lainaa. Useiden kuukausien käsittelyajat kertovat, että ts:n lainoille on kysyntää. Mitä järkeä on maksaa vapaaehtoisesti satoja euroja per kuukausi enemmän ts:ään kuin mitä uo:hon menisi. Onko ihmisillä mahdollisesti niin suuret ennakkoluulot/antipatiat ulosottoa kohtaan.
Ulosotossa maksat korkoja ja muita maksuja niin paljon, etteivät velkasi lyhene juuri, eli et pääse veloistasi eroon!
- Jaana Kallio
Olen lukenut useita tarinoita, joissa ihmiset kertovat, että TS:n kanssa on ollut helpompaa, koska on tarvinnut maksaa vähemmän kuin uo:n. Me olemme lapseton pariskunta ja ex_vippaaja; siellä nimenomaan korostetaan sitä, että molempien tulot ja menot pitää ilmoittaa, koska kysehän on kuitenkin yhteistaloudesta.
???: varmaan tässä on se, että TS:n korko on tosi kohtuullinen ja tosiaan jos joku maksaa TS:lle vähemmän kuin uo:n niin hyvähän se on.- fgjfdjg43
Jaa liekkö korko sen vähemmän, uo:ssa se on 7,5%, toki siellä saattaa mennä velkoja takaisin velkojalle ja sitä kauttaa lisää kuluja...mutta esim mulla on pankin järjestelylaina reilu 36000e ja siinä onkorko muistaakseni 6,5% jopa enemmän..eli eipä juuri vähemmän mitä viivästyskorko
Pääsääntöisesti maksetaan enemmän. Lainan max aika on 4 vuotta, siihen mennessä pitää laina hoitaa pois. Uo voi jatkua vuosia enemmän. Oman järjestelylainani korko on n. 2% ja laina-aika 4 vuotta, nyt jäljellä reilu 2 v. Uo:ssa loppujen lopuksi n. 8%. Käytännössä miehelläsi ei ole tuloja kun työtön on, sulla taas kohtuu palkka, ainakin mun mielestä. Eli miehesi tulot ei juurikaan vaikuta sun maksuvaraan jonka ne laskee sun tuloista. Itse valitsin T-S:n koska halusin eroon uo:sta johon lopulta olisi mennyt n. 35.000e. Sekä pienemmän koron takia. Luotot palautuu 2017. Mutta ehkä pääasia on se että pääsee veloista eroon ja maksaa yhtä lainaa, rahaa jää nyt jopa säästöön.
- UO ON PERSEESTÄ
Uo on p_erseestä ja Takuusäätiö iso pökäle ruskeaa tahnaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2292075Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101788Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse591324Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801185Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171028Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89974TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15960- 46945
- 70822
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42814