Takuusäätiön tiukka maksuvara

Jaana Kallio

En ymmärrä, miten Takuusäätiö voi määrittää noin hirveän tiukasti tuon maksuvaran. Heidän laskurinsa mukaan minä ja työtön puolisoni voisimme maksaa minun velkojani peräti 1450 e / kk, kun nyt uo ottaa 900-1000 per kk. Jo nyt on elämä melkoista kituuttamista, mutta toki vuokraan ja ruokaan meillä rahaa on. Mutta ei mihinkään ylimääräiseen kyllä. Kaikki hankinnat pitää miettiä tosi tarkkaan.. Ja nyt TS on sitä mieltä, että 450 e vielä tuohon päälle. Huh huh. Kuitenkin tuossakin menisi kolme vuotta vielä. Hiukan kauemmin menee uo:n kautta, mutta en kyllä pysty vetämään taloutta ihan NOIN tiukalle.

Onko täällä henkilöitä, jotka ovat maksaneet ulosottoon vähemmän kuin mitä TS:lle ja kuitenkin hakenut ja saanut TS:n takauksen???

10

345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä sitä muissakaan velkajärjestelyissä helpolla pääse. Uo taitaa olla se halvin vaihtoehto. Outoa jos puolisosi joutuu maksamaan sinun velkaasi. Sulla taitaa olla kohtuu hyvä palkka. Itse maksoin uo:oon 500-600e kk, nyt järjestelylainaa 700e kk.

Varmaan tämä on sen hinta että saa velat maksettua/pois uo:sta ja palaa nopeammin normikansalaiseksi.

• Ei takuusäätiötä

Takuusäätiö on pelkkä vitsi. Ensinnäkin käsittelyajat ovat hiton pitkiä, suunnilleen puolen vuoden luokkaa. Eli kovin pienen velan takia ei edes kannata vaivaa nähdä. Ja ehdot tosiaan yybertiukat. Ulosotto huomattavasti parempi vaihtoehto.

• 20+13

Joskus kanssa katsoin Takuu-säätiön laskureita. Mulla menee ulosottoon samaa summaa kuin sullakin, ja TS:n laskuri antoi kanssa tota samaa 400-500e mitä pitäisi maksaa enemmän. Lisäsumma oli aika sama mikä puolison saama tulo on, eli hurja Kelan opintotuki... Makselen mieluummin vähän kauemmin ulosottoon, kuin rankaisen omista spedeilyistä toista senttejä laskemalla.

• Eli et todella T-S:n takausta edes tarvitse. Kannattaa antaa se mahdollisuus sitä oikeasti tarvitsevalle.

• ????

Jos tai kun takuusäätiön maksuehdot ovat tiukemmat kuin ulosoton, miksi velalliset silti hakevat ts:n lainaa. Useiden kuukausien käsittelyajat kertovat, että ts:n lainoille on kysyntää. Mitä järkeä on maksaa vapaaehtoisesti satoja euroja per kuukausi enemmän ts:ään kuin mitä uo:hon menisi. Onko ihmisillä mahdollisesti niin suuret ennakkoluulot/antipatiat ulosottoa kohtaan.

• siksi
        ???? kirjoitti:

Jos tai kun takuusäätiön maksuehdot ovat tiukemmat kuin ulosoton, miksi velalliset silti hakevat ts:n lainaa. Useiden kuukausien käsittelyajat kertovat, että ts:n lainoille on kysyntää. Mitä järkeä on maksaa vapaaehtoisesti satoja euroja per kuukausi enemmän ts:ään kuin mitä uo:hon menisi. Onko ihmisillä mahdollisesti niin suuret ennakkoluulot/antipatiat ulosottoa kohtaan.

Ulosotossa maksat korkoja ja muita maksuja niin paljon, etteivät velkasi lyhene juuri, eli et pääse veloistasi eroon!

• Jaana Kallio

Olen lukenut useita tarinoita, joissa ihmiset kertovat, että TS:n kanssa on ollut helpompaa, koska on tarvinnut maksaa vähemmän kuin uo:n. Me olemme lapseton pariskunta ja ex_vippaaja; siellä nimenomaan korostetaan sitä, että molempien tulot ja menot pitää ilmoittaa, koska kysehän on kuitenkin yhteistaloudesta.

???: varmaan tässä on se, että TS:n korko on tosi kohtuullinen ja tosiaan jos joku maksaa TS:lle vähemmän kuin uo:n niin hyvähän se on.

• fgjfdjg43

Jaa liekkö korko sen vähemmän, uo:ssa se on 7,5%, toki siellä saattaa mennä velkoja takaisin velkojalle ja sitä kauttaa lisää kuluja...mutta esim mulla on pankin järjestelylaina reilu 36000e ja siinä onkorko muistaakseni 6,5% jopa enemmän..eli eipä juuri vähemmän mitä viivästyskorko

• Pääsääntöisesti maksetaan enemmän. Lainan max aika on 4 vuotta, siihen mennessä pitää laina hoitaa pois. Uo voi jatkua vuosia enemmän. Oman järjestelylainani korko on n. 2% ja laina-aika 4 vuotta, nyt jäljellä reilu 2 v. Uo:ssa loppujen lopuksi n. 8%. Käytännössä miehelläsi ei ole tuloja kun työtön on, sulla taas kohtuu palkka, ainakin mun mielestä. Eli miehesi tulot ei juurikaan vaikuta sun maksuvaraan jonka ne laskee sun tuloista. Itse valitsin T-S:n koska halusin eroon uo:sta johon lopulta olisi mennyt n. 35.000e. Sekä pienemmän koron takia. Luotot palautuu 2017. Mutta ehkä pääasia on se että pääsee veloista eroon ja maksaa yhtä lainaa, rahaa jää nyt jopa säästöön.

• UO ON PERSEESTÄ

Uo on p_erseestä ja Takuusäätiö iso pökäle ruskeaa tahnaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      20
      2664
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1291
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      947
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      138
      925
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      881
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      61
      842
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      806
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      795
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      165
      776
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      134
      725
    Aihe