Ollaan harkitsemassa kissanpennun hankkimista, mutta ei vaan osata päättää kumpi olisi kivempi, tyttö vai poikakissa. Onkos luonteissa mitään eroa?
Tietääkös kukaan luovuttaako eläinsuojeluyhdistys kissanpentuja?
tyttö- vai poikakissa?
10
9218
Vastaukset
- Miiru
Heippa, eläinsuojeluyhdistyksestä ainakin Helsingissä saa kissanpennun maksamalla tulevat leikkauskulut ja muut elikä 400mk. Aikuinen kissa ei tietääkseni maksa mitään. Jos otat eläinsuojeluyhdistykseltä kissan, muista että sinulla on velvollisuus viedä se leikkautettavaksi n. puolen vuoden iässä (muist.).
Tyttö ja poikakissojen eroista sen verran että urokset ovat monesti rauhallisempia, ja sävyisämpiä, mutta poikkeuksia on ihan riittävästi =) Tytöt taas ovat taipuvaisempia olemaan enemmän omissa oloissaan, ja tulevat kun huvittaa, myös luonnetta on enemmän. Kissa kannattaa toki leikkauttaa, ettei tule mitään ylläreitä ja uroksen kanssa ihan siksikin että se ei lähtisi pitkille reissuille ulkoillessaan, siis tuo tietenkin vaan jos kissa tulee ulkoilemaan. Toivon mukaan auttoi, näistä asioista voi olla montaa mieltä, tuo oli minun mielipiteeni, ja olen työskennellyt eläinten parissa, kuten yhdistyksissä. Onnea kisun etsintään. - Tyttö
Olen joskus kuullut että kollit olivat sellaisia sylikissoja, Itselläni oli yks kolli, varsinainen kehrääjä ja nykyään on kolli sekä tyttökissa ja tämäkin kolli on ihmisläheisempi, mutta sehän riippuu ihan luonteista eli yhtä kivoja ne ovat. Leikkaus on kolleilla helpompi.. Mutta kissaa haeskellessani en oo koskaan ekana katsonut sukupuolta vaan antanut sydämmen valita..HIH!!
- Daisy
Leikattujen tyttö- ja poikakissojen väliset luonne-erot ovat enemmän yksilöstä kuin sukupuolesta johtuvia. Eli ihan sama on, kumman otat. Jos otat kaksi pentua, ota kuitenkin samaa sukupuolta niin ei tarvitse hätäillä kun kissat tulevat sukukypsiksi.
Eläinsuojeluyhdistyksiltä löytyy useimmiten aikuisten kissojen lisäksi myös pentuja. Yhdistykset velvoittavat pentujen ottajat leikkauttamaan kissat kunhan ne ovat tarpeeksi vanhoja (tosin vastuuntuntoinen kissanomistaja leikkauttaa lemmikkinsä joka tapauksessa). Ota yhteyttä lähimpään eläinsuojeluyhdistykseen ja kysy pentutilannetta. - Suzie Q.
Itselläni oli nuorempana ihana, seurallinen, viisas, harmaa tyttökissa. Osasi mm. koputtaa huoneeni ikkunaan, kun halusi sisälle. Se ei myöskään hyppinyt pöydillä, kun kerran kielsi.
Nyt kun otimme kissan, meille tuli musta poikakissa, joka on todella villi ja tottelematon. Se hyppii pöydillä, vaikka kielletään, kiipeili joulukuusessa yms. Seurallinen ja kehräävä tämäkin on silloin, kun ei ole villillä tuulella.
Luonne on tärkein, mutta omasta kokemuksesta suosittelen tyttökissaa.
Helsingin eläinsuojeluyhdistyksestä voi ostaa kissoja, mutta viimeisten tietojen mukaan pennut maksavat 500 mk ja isot kissat 300 mk. Eli euroissa pennut n. 83 euroa ja isot 50 euroa.
Hyvää jatkoa!- Peltsi
...taas on jo yli vuoden ollut tyttökissa, joka on kuin viidakosta tuotu. Se kaatoi joulukuusen kahdesti jouluna, raapii joka paikkaa, kiipeilee ja hyppii vaikka minne ja puree, kun haluaa pois sylistä.
Mutta silti se on mielestäni maailman ihanin kissa jota rakastan suuresti, enkä missään nimessä haluaisi siitä luopua.
Kannattaaa kiinnittää huomiota myös kokoon. Urokset ovat yleensä paljon isompia kuin naaraat. Meidän narttumme on oikea kääpiökissa. Se ei paina kuin kaksi kiloa ja on muutenkin hyvin pikkuinen, ketterä ja vikkelä. Suoraan sanottuna aivan upean ihana! - JiMMia
Peltsi kirjoitti:
...taas on jo yli vuoden ollut tyttökissa, joka on kuin viidakosta tuotu. Se kaatoi joulukuusen kahdesti jouluna, raapii joka paikkaa, kiipeilee ja hyppii vaikka minne ja puree, kun haluaa pois sylistä.
Mutta silti se on mielestäni maailman ihanin kissa jota rakastan suuresti, enkä missään nimessä haluaisi siitä luopua.
Kannattaaa kiinnittää huomiota myös kokoon. Urokset ovat yleensä paljon isompia kuin naaraat. Meidän narttumme on oikea kääpiökissa. Se ei paina kuin kaksi kiloa ja on muutenkin hyvin pikkuinen, ketterä ja vikkelä. Suoraan sanottuna aivan upean ihana!EHdottomasti tyttökissa. Mulla on 2 poikakissaa ja tyttökissa, ja oon kyllä huomannut, että poikakissat on TODELLA villejä, lähtee omille teilleen, eikä palaa moneen kuukauteen, virtsa haisee kauheelle, tappelee jatkuvasti muitten kissojen kanssa, on kauhean seksinkipeitä ja poikakissat ei yleensä ole sylikissoja. Oon koko tän 20-vuotisen elämäni aikana aina omistanu kissoja ja aino huomannut saman jutun poikakissojen kohdalla. Onhan ne tosi hellyttäviä, mutta tyttökissa on paljon seurallisempi, varsinkin mun pikku Neri-katti, joka on 5-vuotias ja painaa vaan vähän päälle 2 kiloa :) Se tulee mun kanssa lenkille kun meen koiraa ulkoiluttaan, ku uroskatit vaan makaa sisällä. Mun katit on nyt kaikki leikattuja, mutta ei se urosten luonne paljoo muutu. silti ne käy niillä retkillään.
- Daisy
JiMMia kirjoitti:
EHdottomasti tyttökissa. Mulla on 2 poikakissaa ja tyttökissa, ja oon kyllä huomannut, että poikakissat on TODELLA villejä, lähtee omille teilleen, eikä palaa moneen kuukauteen, virtsa haisee kauheelle, tappelee jatkuvasti muitten kissojen kanssa, on kauhean seksinkipeitä ja poikakissat ei yleensä ole sylikissoja. Oon koko tän 20-vuotisen elämäni aikana aina omistanu kissoja ja aino huomannut saman jutun poikakissojen kohdalla. Onhan ne tosi hellyttäviä, mutta tyttökissa on paljon seurallisempi, varsinkin mun pikku Neri-katti, joka on 5-vuotias ja painaa vaan vähän päälle 2 kiloa :) Se tulee mun kanssa lenkille kun meen koiraa ulkoiluttaan, ku uroskatit vaan makaa sisällä. Mun katit on nyt kaikki leikattuja, mutta ei se urosten luonne paljoo muutu. silti ne käy niillä retkillään.
..._leikatut_ poikakissat eivät ole yhtään sen villimpiä, karkailevaisempia tai seksinkipeämpiä kuin leikatut tyttökissatkaan. Jos sinun kissasi vielä kastroinnin jälkeenkin käyvät reissuillaan, se johtuu mitä luultavimmin siitä että et ole leikkauttanut niitä ajoissa ja retkeily on jäänyt niille tavaksi. Kaikki vapaasti ulkoilevat kissat pitäisi ehdottomasti leikkauttaa alle 1-vuotiaina. Minulla on kolme tyttökissaa, joista yksikään ei ole sylikissa eli ei ne kaikki naaraatkaan hirveän seurallisia ole.
- minna
Daisy kirjoitti:
..._leikatut_ poikakissat eivät ole yhtään sen villimpiä, karkailevaisempia tai seksinkipeämpiä kuin leikatut tyttökissatkaan. Jos sinun kissasi vielä kastroinnin jälkeenkin käyvät reissuillaan, se johtuu mitä luultavimmin siitä että et ole leikkauttanut niitä ajoissa ja retkeily on jäänyt niille tavaksi. Kaikki vapaasti ulkoilevat kissat pitäisi ehdottomasti leikkauttaa alle 1-vuotiaina. Minulla on kolme tyttökissaa, joista yksikään ei ole sylikissa eli ei ne kaikki naaraatkaan hirveän seurallisia ole.
Taitanee siis olla että ne erot riippuu kissasta, ei sukupuolesta. Edellinen kissa oli poika,aivan ihana rauhallinen ja kiltti. Tosin nuoruudessaan villi kauhukakara :) Leikata toki kissa pitää, sillä mekin vietämme aikaa maalla.
Edellinen kissamme harrasti pitkiä retkiä maalla kesäisin. Saattoi kulua useita päiviä eikä kissasta kuulunut mitään. Mutta kun huuteli aikansa niin aina kisu saapui kotiin :)
Ehkä me otamme nytkin poikakissan. Se on jotenkin tuttu ja turvallinen. Saa nähdä miten pärjäämme pennun kanssa, kun siitä on niin pitkä aika,kun viimeksi on ollut kissanpentu kotona.
Hyvää kevään odotusta teille!
Tulen sitten taas kysymään neuvoja kun pentu on talossa..
- kissatyttö
tyttö-ja poika kissan luonteilla on eroa.
mun kodissa on tyttö ja poika kissa ja oon huomannut että tyttö kissalla on paljo parempi
saalistus vietti.poika kissat kannattaa leikata tai ne saattaa helposti lähtä karku teille. - Tyttökissa
Mun mielestä tyttö on parempi.Kun tulee kiima-aika
ja on leikattu tyttökissa, se harvemmin lähtee kollia etsimään.Itselläni on kaksi tyttökissaa ja toinen on jo leikattu, eikä se oo lähteny mihinkään kiima-aikoina.Suosittelen tyttökissaa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv4093241Sanna on pakottaja, domina
Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k1002416Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle
Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,12339On ilmiselvää, että väärä maahanmuutto on Suomea pilannut jo paljon
Väärä maahanmuutto tarkoittaa siis tulijoita Lähi-Idän ja Afrikan islamilaisista maista, eli muslimeita. He ovat kiistat322237Skodan hankintaan painostaminen toi potkut
Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll242032Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1901544Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue
"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel121362Sukupuolen merkitys elämässäsi?
Jäin tuossa toista ketjua lukiessani miettimään seuraavaa ... Kuinka paljon koet sukupuolesi vaikuttavan/vaikuttaneen el2021160Kyllä minua hävettää nainen tämä tilanne
niin kuin se teki silloin aiemminkin. Monellakin tasolla ei minulta sopivaa. Herätät minussa vain niin vahvoja tunteita,441112- 931041