AAMUPOSTIN JAKELUHÄIRIÖT

Paperiposti

Kyllä on ikävää kun on tilannut kalliin Aamupostin ja joutuu sen perään soittelemaan vähän väliä. Jakelulle on olemassa aikavälit, milloin se viimeistään pitää toimittaa tilaajalle, mutta eihän se niin toimi.
Aikaisemmin soitin jakelua hoitavalle taholle mutta ei tilanne sillä korjaantunut. Sitten aloin soittaa lehden toimitukseen ja sieltä hoitivat asiaa. Vähän aikaa lehti tuli ajoillaan, sitten se palautui taas tulee/ei/tulee joskus-linjalle.
Jakelufirma tuo huonoa mainosta lehdelle.
Luulisi ainakin lehden olevan tarkka, että tilaajat saavat lehtensä ajallaan, muuten tilaajat reagoivat peruuttamalla lehtensä.
Ja taas soittamaan sinne toimitukseen...kello on 7 ja lehti ei ole tullut....

36

4317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unimatti

      Onko tullut mieleen, että myöhästyminen saattaisi johtua painotalon ongelmista, joille jakajat eivät voi mitään.

      • Jos kerran

        painotalo noin huono kannattaa vaihtaa.Nimimerkillä Samasta ongelmasta kärsivä !


    • sigpo

      monelta tilaajalta on jäänyt jo vuosia saamatta sunnuntain aamuposti, joka kuitenkin jaetaan kaikille jo lauantaisin.outoa että maksavat asiakkaat ei saa lehtä ja muut saa.

    • 2900

      Minulta jäi viime lauantaina Helsingin Sanomat saamatta. Sen tilalle minulle oli jaettu Aamuposti, jota en ole tilannut.
      Yritin soittaa vanhaan Helsingin Sanomien / Aamupostin jakelupäivystykseen, ts. riihimäkeläiseen numeroon. Se taisi mennä Hämeen Sanomien numeroon ja jonotukseen. En jäänyt odottamaan. Tämän jälkeen yritin löytää numeron, johon voisin ilmoittaa jakeluhäiriöstä. Se löytyikin Ilves Jakelu Oy:n sivulta www.ilvesjakelu.fi - varhaisjakelun häiriöistä tulee soittaa sivuston mukaan seuraavasti:

      ma-su klo 6.30 - 10.00,
      puh. 03-6151 344.

      Siis yhteydenotto Hämeenlinnaan. Tähän soittamalla sain Hesarini samana päivänä.

    • Todella ihme touhua

      Sunnuntain Aamuposti jää melkein kerran kuussa tulematta vaikka olen myös tilaaja. Kertaakaan ei ole mitään syytä ilmoitettu ja lehti on jäänyt jakamatta vaikka olen tehnyt ilmoituksen.

      • maksetaan tyhjästä

        Juu, sama juttu.


      • asjkajsjk

        sunnuntain numero on ilmaisnumero. jos jää tulematta, sou, se on ILMAISNUMERO kaikille. myös tilaajille. siitä turha valittaa.


      • sunnuntaimainos
        asjkajsjk kirjoitti:

        sunnuntain numero on ilmaisnumero. jos jää tulematta, sou, se on ILMAISNUMERO kaikille. myös tilaajille. siitä turha valittaa.

        Juuri näin. Lehti ilmestyy tilattuna maanantaista lauantaihin. Sunnuntain numero on ilmaisnumero (ja täytyy myöntää, että sen kyllä sisällöstäkin huomaa).


      • aamupostia
        asjkajsjk kirjoitti:

        sunnuntain numero on ilmaisnumero. jos jää tulematta, sou, se on ILMAISNUMERO kaikille. myös tilaajille. siitä turha valittaa.

        kuitenkin myydään tilaajille joka päivä ilmestyvänä olkoon sunnuntainumero mikä tahansa.Sou ei ole olemassa ilmaista numeroa joku senkin maksaa.


      • mainoslehti
        aamupostia kirjoitti:

        kuitenkin myydään tilaajille joka päivä ilmestyvänä olkoon sunnuntainumero mikä tahansa.Sou ei ole olemassa ilmaista numeroa joku senkin maksaa.

        Sunnuntain numero on mainos, tulot siis mainoksista. Muutenhan lehtitilauksesi maksaisi varmaan ainakin 15 % enemmän.


      • no charge
        aamupostia kirjoitti:

        kuitenkin myydään tilaajille joka päivä ilmestyvänä olkoon sunnuntainumero mikä tahansa.Sou ei ole olemassa ilmaista numeroa joku senkin maksaa.

        sou, se sunnuntain numeron kannattavuus perustuu kauppiaiden mainoksiin. siksi se on olemassa. kauppiaat haluavat mainoksensa ja tarjouksensa joka talouteen että kauppa käy. näin ei olisi jos tarjoukset menisi vain tilaajille joka on hyvin pieni osa kaupunkilaisista, voidaan myydä joka päivä ilmestyvänä, miten vaan,mutta sunnuntain numero on edelleen ilmaisnumero jota ei ole pakko jakaa. jos maksamistasi numeroista jää joku tulematta, se on pakko toimittaa ja tilaajalla on oikeus saada lehtensä mutta kokeileppa tinkiä sunnuntai numeroa niin sitä ei tarvitse toimittaa kun se on edelleen ilmaisnumero


      • manios1
        mainoslehti kirjoitti:

        Sunnuntain numero on mainos, tulot siis mainoksista. Muutenhan lehtitilauksesi maksaisi varmaan ainakin 15 % enemmän.

        Oletan, että myös kauppiaat, siis mainostajat, haluaisivat, että heidän mainoslehtensä saavuttaa mahdollisimman monta lukijaa. Jos he tietäisivät, että jakelu ei läheskään aina onnistu, ehkä miettisivät muita keinoja - esim. radiomainontaa. Verkossahan mainokset jo ovat.


      • samaa tapahtuu täälläkin

        Koska sunnuntain Aamuposti on ilmainen, sitä jakavat Jakelujuniorit mainoksien kera, jos jakavat. Onko se sama heppu joka kuvaa rappukäytävissä ihmisten ovia ainakin ja jättää toistuvasti nämä jakamatta. Mitkään ilmoitukset Jakelujunioreille eivät auta, siellä on aivan kuollutta.


      • Anonyymi
        samaa tapahtuu täälläkin kirjoitti:

        Koska sunnuntain Aamuposti on ilmainen, sitä jakavat Jakelujuniorit mainoksien kera, jos jakavat. Onko se sama heppu joka kuvaa rappukäytävissä ihmisten ovia ainakin ja jättää toistuvasti nämä jakamatta. Mitkään ilmoitukset Jakelujunioreille eivät auta, siellä on aivan kuollutta.

        Taitavat olla senioreita….


      • Anonyymi
        sunnuntaimainos kirjoitti:

        Juuri näin. Lehti ilmestyy tilattuna maanantaista lauantaihin. Sunnuntain numero on ilmaisnumero (ja täytyy myöntää, että sen kyllä sisällöstäkin huomaa).

        Ei ne Jokelan seudun uutiset riihimäkeläisiä kiinnosta. Muutaman vuoden kuluttua ei painettuja sanomalehtiä enää ole, silloin pitää vaan seurata uutisia televisiosta ja netistä.


    • Harmistunut

      Ikävä kyllä vähän samaa sekoilua, on sitten kyseessä Aamuposti tai Hesari. Väsyin siihen, että soitin jakeluun jatkuvasti, joten nyt ei tule kumpaakaan lehteä.

    • lähtisitkö itte

      Niin, palkka on piiristä ja päivästä riippuen yleensä n. 25e yöltä ja hommaan menee kolmisen tuntia = paska palkka keskellä yötä, ei viikonloppulisiä. Voit sitten miettiä että miten paljoa itteäsi kiinnostaisi herätä kello 2:30 ja lähteä tonne kylmään sateeseen pyöräilemään? Tästä seuraa kaksi asiaa
      -> duuniin otetaan ihan mitä sattuu porukkaa, kun kukaan järkevä ei tohon hommaan rupee
      -> ei ihan hirveesti kiinnosta panostaa työn laatuun

      Itse tuota tein lukion loppumisen ja inttiin lähtemisen (tammikuu) välissä muutaman kuukauden, kun eipä kouluttamatomalle muutakaan ollut tarjolla. Ja kyllä vitutti

    • teetetetetetetete

      Itse olen sitä mieltä että älkää maksako kuollutta formaattia. Olen tutkinut levikkitilastoja ja päätynyt siihen että paperilehtiä ei myydä enään 14 vuoden päästä ollenkaan. Eli te jäljellä olevat asiakkaat maksatte yhä heikommasta laadusta, yhä enemmän. Mutta päätös on teidän.

    • Marras14

      Jos ongelmana on sunnuntainumeron jakelu, mitä hoitaa Jakelujuniorit, pääset ongelmasta eroon lukemalla verkossa Aamupostin sunnuntainumeron. Siellä se on ilmaiseksi luettavissa lehtiluukku.comin kautta. Suosittelen. Minulla on mainoskielto ja luen ilmaisjakelulehdet verkossa.
      Ihmettelen, että jakelua ei saada kuntoon. Lehti tullee menettämään asiakkaita huonon jakelun vuoksi.

      • menoa ja meininkiä

        Ainakin läntisessä kaupunginosassa Jakelujuniorilla ihan pöhköä porukkaa jakeluhommissa, ei mitään vastuuta tekemättä jättämisistään. Valittaavei kannata koska pyydettyä selvitystä ei koskaan tule.


      • 30.11.
        menoa ja meininkiä kirjoitti:

        Ainakin läntisessä kaupunginosassa Jakelujuniorilla ihan pöhköä porukkaa jakeluhommissa, ei mitään vastuuta tekemättä jättämisistään. Valittaavei kannata koska pyydettyä selvitystä ei koskaan tule.

        Ala lukea sunnuntai Aamuposti verkossa: http://www.lehtiluukku.com/lue/aamuposti-riihimaki-30.11.2014/64019.html (tämän sunnuntain lehden verkko-osoite).


    • huhklnjghgij

      Lapseni alkoi jakamaan lehtiä vastustuksestani huolimatta ja oli outoa toimintaa kun sunnuntain aamupostia tuli toistuvasti liian pieni määrä, joten kaikille ei lehteä riittänyt. Ilmoitettiin siitä jakopäivystykseen mutta sieltä ei lisälehtiä saanut, sanottiin että jättäkää jakamatta osaan talouksista jos ei riitä. Laitoimme sitten puuttuviin laatikoihin lapun jossa pahoittelimme että jakajalta oli lehdet loppu ja emme saaneet lisää, muutenhan lapseni olisi saanut syyt niskaansa kun ei lehtiä laatikossa näkynyt.
      Sitten ymmärtäisin palkkauksen jos lehtien kotona lajittelustakin saisi palkan mutta on aikamoista lasten hyväksikäyttöä tuo palkkaus.....

      • äiti1

        Olen aivan samaa mieltä tuosta lasten "hyväksikäytöstä". Rankkaa työtä ja aivan mitättömällä palkalla. Pelkästään jo lajitteluun menee tosi paljon aikaa, jakamisesta puhumattakaan. Minun tyttäreni teki tuota hommaa 5 vuotta sitten, kun ei muuta kesätyötä saanut.


      • eijaetaeilueta
        äiti1 kirjoitti:

        Olen aivan samaa mieltä tuosta lasten "hyväksikäytöstä". Rankkaa työtä ja aivan mitättömällä palkalla. Pelkästään jo lajitteluun menee tosi paljon aikaa, jakamisesta puhumattakaan. Minun tyttäreni teki tuota hommaa 5 vuotta sitten, kun ei muuta kesätyötä saanut.

        Kun jakelin ilmaisjakelua muutamia vuosia sitten, niin työnantajalla (jakeluyhtiöllä) oli tapana nipistää jakajan palkkiosta mitä ihmeellisimmillä syillä.


    • EIKANNATA

      Eipä tuo aviisi ole senarvoinen, uutiset kopioitu iltapäivälehdistä ja ainoa kuka sinne pääsee "kukkasena" loistamaan ja joista jaksetaan jauhaa on nämä kaksi kusipäätä eli Rasäsen ämmä ja Heinosen paska. Lopettakaa koko lehti. Huonoin "uutis"lehti mitä ikinä olen lukenut.

      • ylimitoitettua

        Joskus kans olen innostunut jonkun tarjousjakson tilaamaan, mutta aina on alkanut tympimään tuo urheilu-uutisten määrä. Miten ihmeessä pienessä paikallislehdessä voi olla niin monta sivua urheilua? Ei kiitos enää!


    • Leppäkerttune

      Paperisten sanomalehtien aika alkaa olla ohi. Lehdenjakelu, jota itsekin opiskeluaikoinani tein, alkaa olla kuoleva ammatti, jossa on surkea palkka, raskaat työolot ja erikoinen työaika sekä harvinaisen epäreilu esimies. Nostan hattua niille, jotka silti jaksavat taistella ja toimittaa lehden läpi tuulen, tuiskun ja jään. Vaikka se lehden tilaaja ei sitä ymmärrä, niin älkää antako sen lannistaa.

    • tilaajaehdokas

      -Verkkosivu ei käytettävissä- , eli keskusteluita- ja blogeja ei näköjään voi netin kautta lukeakkaan ? Olisi ollut hyvä kun olisi päässyt tutustumaan lehteen tätä kautta ekaks.

      • ehdokas2

        Sunnuntain Aamupostin voit lukea kokonaan netissä maksutta.
        Se on kyllä erilainen kuin muiden päivien aamuposti kun siinä on mainoksia hirveesti eikä ajantasalla olevia uutisia.
        Eli Maanantain Aamupostissa vasta julkaistaan pe-su tapahtuneita juttuja.


      • Menelehtiluukku.comiin

        Mene lehtiluukku.com -osoitteeseen ja valitse lehtivalikosta Aamuposti. Sunnuntain numerot voit lukea ilmaiseksi. Yksi numero maksaa 2 euroa, viisi numeroa 5 euroa jne.


      • pravda.parempi

        lopeta tilaus. vaihda lehteä,i han vapaasti voi tehdä sen ja sitten keksiä muuta valitettavaa


    • anonyyyyymi373737

      Onko normaalia että Aamuposti tulee sekä lauantaina että sununtaina vaikka en ole sitä tilannut? Tämä tapahtunut jo kahtena lauantaina (10.10.2015 ja 17.10.2015) Riihimäellä. Täytyy maanantaina ilmoittaa asiasta asiakaspalveluun ja katsoa mitä toteavat.

      • SenKunLuetNiitä

        siis saat lauantain lehdenkin maksutta? Sunnuntainumero pitäisi tulla jokaiseen talouteen maksutta, mutta usein sitä ei jaeta meidän taloon.

        Jos mulle tulis viikonlopun lehdet ilman että olen niitä tilannu, ni en minä ainakaan menis valittamaan asiasta. Eihän se minun moka ole, ja ainahan ilmainen lehti kelpaa. :)


    • Anonyymi

      Rixun pravda !

    • Anonyymi

      Mitä helvettiä sie lehdellä teet et ossaa ees lukea wc-paperi on keksitty.

      • Anonyymi

        Minulla on radio. En tarvitse sanomalehteä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe