Alkuraskaus, ja rv laskeminen

Kaikki_jännittää_

Hei kaikki,
Olen pitkään toivonut lasta ja kuukautiskierto tietenkin epäsäännöllinen.
Nytten viime vkl tein 3 raskaustestiä ja kaikkien mukaan olen raskaana. Tähän vielä lisäyksenä tein Clear Blue (viikkonäyttö) raskaustestejä kaksi. Toisen lauantaina päivällä joka näytti hedelmöittymisestä 1-2 vk ja toinen testi sunnuntaina aamusta saman 1-2vk. nojoo, onko näihin luottaminen? :(

Tituttaa iha hirveänä kun haluaisin tietää miten pitkällä raskaus on :( Olen käynyt neuvolassa juttelemassa asiasta ja kuulin että raskauden alkua on hankala selvittää kun en ole pitänyt yllä kuukautisiani missään... Onko yksityisestä apua? kai tässä maailmassa on lääketiede edistynyt sen verran että jotain kautta saan tietoon raskauden alkamisajankohdan? :(

Jos joku ihana osaa neuvoa niin olisin enemmän kuin kiitollinen.
Lisäksi haluan vielä kysyä että miten raskasta työtä tekevät, odottavat äidit jaksoivat töissä raskaana ollessa? Itse olen hoitaja ammatiltani ja työskentelen vanhustenhoitokodilla.. itse olen ollut hirveän väsynyt ja tuntuu että stressi ei koskaan hellitä :( Huolettaa ihan hirveänä :( mietin kuinka kauan jaksan.. en ole kertonut raskaudestani kenellekkään muulle kun neuvolan tädille ja miehelleni..

Olen todella onnellinen kuitenkin että pitkän yrittämisen jälkeen olen raskaana :) Haluan myöskin sanoa jos joku lapsesta haaveileva lukee kirjoitukseni niin minulla kesti melkein vuoden tulla raskaaksi. Sain kaksi vuotta sitten "tuomion" etten tulisi koskaan saamaan lapsia, koska minulle kerrottiin että minulla olisi PCOS (munasarjojen monirakkulaisuus, oireyhtymä) ja tästä tietenkin melkein masennuin. Onneksi kyseenalaistin silloisen lääkärin puheet, vaikka tietenkin tulin todella surulliseksi. Olin kaksi vuotta siinä uskossa etten saa lapsia.. Siis tarinan opetus, älkää luovuttako :)

2

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • outoa..

Hei! Jos et tiedä, milloin sulla viimeksi menkat olleet niin raskaudenkesto pitäisi selvittää ihan ultraamalla alakautta ja katsoa masuasukin mitat. Näin itselläni selvitettii missä vaiheessa raskaus on, kun menkat ei ollu vielä alkanu edellisen lapsen syntymän jälkeen. Ihme ettei neuvola laittanut lähetettä menemään..

• A-p-u-v-a

Hei, ja paljon kiitoksia vastauksestasi!:)
      Joo itsekkin hieman olen ihmetellyt miksei neuvolanväki ole pukannut mua eteenpäin jonnekkin :( Mutta jospa enskuussa selviäisi jotain enemmän :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      265
      5293
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      64
      4287
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      120
      4281
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3670
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3667
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      44
      3520
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      35
      2817
    8. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      20
      2616
    9. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2586
    10. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      69
      2435
    Aihe