Tässä ajankohtaista tietoa omaishoidon laista 30.10.2014 Kannattaa lukea kohta 1 jossa on kohta sanotaan : Työsopimuslakia ei sovelleta >>>>>>>>>
( teksti on lilalla kirjoitettu )
http://www.tem.fi/files/26154/Tyosopimuslaki_01072014.pdf
Kiitos vaan kun en saanut neuvoa, mistään .. löytyi itse etsimällä.
T : X
OMAISHOIDON LAKI 2014 , Sivu 6
7
200
Vastaukset
- T : X
niin ja tämä on päivätty Heinäkuu 2014 ( Työ- ja Elinkeinoministeriö.
- 'ä'ä'
Niinpä, omaishoidontuki on vieläkin harkinnanvarainen, eikä katsota työksi.
Näin se kai tulee aina olemaan.- Omaani hoitelen
"Näin se (kai) tulee aina olemaan.....vaikka toisaalla valitsemiemme päättäjien taholta on lausuttu, että Me omaishoitajat teemme arvokasta työtä(mme) ja säästämme näin suuruusluokkaa 2 - 3 mrd euroa / vuosi yhteiskuntamme varoja?
- ei uutta
ööö, no omaishoitoon eri lait!
- Petettyruusu**
Itse hoidan läheistäni jolla on vaikea sairaus.Sosiaalijohtaja valehteli minulle vuosia etten olisi oikeutettu omaishoidon tukeen.Koska emme asu samassa taloudessa.Otin asiasta selvää ja sain kuulla että hän valehteli.Sitten otin taas puheeksi omaishoidon tuen niin hän valehteli kuinka kunnassa on määrärahat loppu.juuri minun kohdallani..Tämä sattui elo-syyskuussa.....
Niinhän ne valehtelee ja salailee.
Ei omaishoitjien asema ole paljonkaan muuttunut, pelkät korulauseet ja kiitos eivät riitä.
itse melkein oksennan kun joku päättäjä puhuu arvokkaasta työstä jotä teemme, kissa kiitoksella elää. - ote laista
Työsopimuslakia ei sovelleta:
1. julkisoikeudelliseen palvelussuhteeseen eikä julkisoikeudellisen
palvelusvelvollisuuden täyttämiseksi tehtävään työhön
2. tavanomaiseen harrastustoimintaan, jota tehdään vapaaehtoisuuden
pohjalta mm. urheiluseuroissa, varhaisnuoriso- ja nuorisoyhdistyksissä,
seurakunnissa ja potilasyhdistyksissä
3. työntekosuhteissa, joista säädetään erikseen lailla. Lakia ei sovelleta
mm. merimiehiin, perhehoitajalaissa tarkoitettuun perhehoitajaan
eikä omaishoidon tuesta annetussa laissa tarkoitettuun omaishoitajaan.
Julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetussa laissa ja työttömyysturvalaissa
säädetään ei-työsuhteisesta harjoittelusta. Myöskään
työtoimintaan liittyvä työskentely ei tapahdu työsuhteessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1105054Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744321599- 1931152
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111133Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk181064Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861020Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47941- 64931
- 64886
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64836