Saakohan 2010 aven turvavyön hälytintä mitenkään pois päältä, olen kokeillut täältä löytyvillä ohjeilla mutta ei onnistu, virta päälle > nappi pohjaan>10 sek odotus ja vyö kiinni, näyttöön ei vaan tule asetusta jolla hälyttimen saisi pois päältä.
Turvavyön hälytin pois päältä
22
3472
Vastaukset
- Turvallisuus
Miksi pitäis saada pois?
- Näin mulla
Ainakin huolto saa sen piipin ohjelmointilaitteella pois päältä.
Yritin myös huonolla menestyksellä ensin itse. (osa tempuista on kerrottu käsikirjassa, mutta ei muistaakseni tätä).
Ave 2ssa tuo onnistui vielä itseltä. - ....................
Vie pajalle, jos kerta hälyyttää, vaikka on vyö kiinni.
- Enska ilman hanskia
Ei taida onnistua kuin korjaamolla piuha kiinni.On suhteellisen ärsyttävä ominaisuus ...
- tee itse ja kadu
Jos 2000-luvun auton on ostanut, niin voi kaiken tee-se-itse korjailut unohtaa kokonaan ja viedä suoraan asian osaaville...
- JJJJ-J
Höbö höbö. Toyotat on tekniikaltaan yksinkertaisempia. Toyotalla monissa malleissa ei taida olla väyläsähköjä vieläkään.
- foordisti
Saa helposti = Laita vyö kiinni
- Huono neuvo
Jos turvavyö häiritsee, niin laita kiinni silleen, että se jää istuessasi selkäsi taakse. Olen nähnyt tällaista mm. poliisien siviiliautoissa, kun tietävät, että ei sakoteta... Oman turvallisuutesi vuoksi en kuitenkaan suosittele edellistä.
- hiski
Lyhyille 100-300 metrin siirtymillä ei huvita turvavyötä kiinni laittaa.
- Naksnaks
hiski kirjoitti:
Lyhyille 100-300 metrin siirtymillä ei huvita turvavyötä kiinni laittaa.
Sen takia minäkin pyysin sen piipin pois päältä, kun pitää ajella portille yms. ja pomppia ulos jne. niin ei se vinkuna ole kiva. On sitä pidetty vyöt muuten kiinni ennen näitä saabismejakin...
- hiski
Naksnaks kirjoitti:
Sen takia minäkin pyysin sen piipin pois päältä, kun pitää ajella portille yms. ja pomppia ulos jne. niin ei se vinkuna ole kiva. On sitä pidetty vyöt muuten kiinni ennen näitä saabismejakin...
Sama mullakin on mielessä, juuri noita lyhyitä siirtoja varten en vyötä laita.
Hetken hälytin pitää siedettävää meteliä mutta muutaman kymmensekunttisen kuluttua alkaa huutaa kuin petoeläin. - Hei Hox!
hiski kirjoitti:
Sama mullakin on mielessä, juuri noita lyhyitä siirtoja varten en vyötä laita.
Hetken hälytin pitää siedettävää meteliä mutta muutaman kymmensekunttisen kuluttua alkaa huutaa kuin petoeläin.Ette tainneet lukea kunnolla tuota "Huonoa neuvoa"...
- En laita
Hei Hox! kirjoitti:
Ette tainneet lukea kunnolla tuota "Huonoa neuvoa"...
Turhan vaivalloista sen veivaaminen takaa ja kohta eteen...
- Huonompi neuvo
En laita kirjoitti:
Turhan vaivalloista sen veivaaminen takaa ja kohta eteen...
Miksi veivata edestakas, kun antaa olla koko ajan takana...
- Tojopotta
Leikaa vyönliittimeen tuleva musta johto poikki.
- JaJuKa
Ohessa maahantuojan ohje referoituna.
1. Käännä sytytysvirta päälle ja tarkista, että matkamittarinäyttö (ODO)on päällä (toiminta ei onnistu, jos osamatkamittari näyttö on päällä).
2. Käännä sytytysvirta pois päältä.
3. Vedä kuljettajan turvavyö valmiiksi, mutta älä lukitse sitä.
4. Käännä sytytysvirta päälle.
5. Paina sytytysvirran kytkemisestä 6 sekunnin sisällä osamatkamittarin nollausnuppi alas ja pidä se alas painettuna.
6. Odota 10 sekuntia.
7. Kun 10 sekuntia on kulunut, kytke kuljettajan turvavyö.
8. Mittariston kilometrilukeman kohdalle ilmestyy teksti ON tai OFF (OFF = summeri pois päältä ja ON = summeri päällä)
9. Osamatkamittarin nollausnuppia painamalla saat valittua tilan ON/OFF välillä.
10. Kun valinta on tehty, palautuu näyttö 10 sekunnin päästä matkamittarinäyttöön.
Ohjeessa on myös maininta, että Corollassa tai Corolla Versossa myös apumiehen paikalla on istuttava. Voi olla, että saman pätee nyt myös uuteen Avensikseen. Ei muuta, kun vaimo mukaan myös autoon…- Euro_N_Cap
Siitä hetkestä lähtien auto on EuroNCap-pisteissä neljän tähden auto. Ilman turvavyömuistuttimia ei viittä tähteä saa yksikään auto.
- hiski
Samaa ohjetta olen kokeillut moneen kertaan mutta ei toimi.
Voi helvata nythän tästä hankalaa tulee, joutuuko tässä vielä vaimonkin hankkia että saa avesta hälyttimen pois päältä.
Nyt mä tiedän, kipasempa kaupasta perunasäkin tulee halvemmaksi kuin vaimo, ellei sitte naapurin vaimoa lainaisi, painokin varmaa riittää on se senverta pulleassa kunnossa. - Vyö kiinni kohta
Euro_N_Cap kirjoitti:
Siitä hetkestä lähtien auto on EuroNCap-pisteissä neljän tähden auto. Ilman turvavyömuistuttimia ei viittä tähteä saa yksikään auto.
Kokonaisturvallisuus ei muutu mihinkään, teoreettiset pisteet on teoriaa, kunhan sen vyön laittaa kiinni, kun oikeasti lähtee ajoon.
- corIIapappa
KOrjaan senverran että vaihde pitää olla pakilla koska nollausvirta kierää sen kautta ja lämmityslaite ykkösellä.
- ouppelinkorjaaja
sinne lukkon lirauttaa denaturoitua spriitä lusikallisen, r331 vastus-sulake häviää ja nje
- wefqcwwefrxqw
Ja lisäksi, jos irroittaa akun, asetus palautuu ON asentoon, eli taas räikkä soi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?815037- 794859
- 1324268
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103058- 522689
- 402596
- 532247
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102221Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211850