Jos "outo" numero soittaa (numero siis näkyy) ja koitat saada sen selville, jolloin vastauksena tulee että numero on salainen - niin miten se voi periaatteessa olla salainen kun kerran näkyy puhelimessa?? "Oikeasti" salaiset numerothan eivät näy?
Salainen numero?
10
1527
Vastaukset
No se johtuu siitä että jos soitat numerotiedusteluun ja kysyt kenen numero? nii sitä ei anneta julki.
Jokainen voi itse laittaa numeronsa näkymättömäksi, ymmärsitkö?
Terv Ismo- asiaa vielä
Eli juttuhan on niin että vaikka kännyliittymässä on salainen numero niin jokainen siis voi omasta kännykästään säätää haluaako näyttää numeron soitettaessa, joko valikosta tai sitten näppäilemällä puhelinnumeron eteen *31# jolloin numero näkyy vastaanottajalle siitäkin huolimatta että se on salainen. Yleensä sitten kiinteä numeronäytön esto on erikseen, se palvelu pitää tilata operaattorilta eli se ei tule automaattisesti salaisen numeron mukana.
Lankaliittymissä on niin että Finnetin puhelinliittymissä numeron voi saada näkyviin tuon koodin avulla vaikka olisi salainen, Elisalla taasen ei eli Elisan numero kun on salainen niin sitä ei sitten saakaan millään koodeilla näkyviin. - Smiley
asiaa vielä kirjoitti:
Eli juttuhan on niin että vaikka kännyliittymässä on salainen numero niin jokainen siis voi omasta kännykästään säätää haluaako näyttää numeron soitettaessa, joko valikosta tai sitten näppäilemällä puhelinnumeron eteen *31# jolloin numero näkyy vastaanottajalle siitäkin huolimatta että se on salainen. Yleensä sitten kiinteä numeronäytön esto on erikseen, se palvelu pitää tilata operaattorilta eli se ei tule automaattisesti salaisen numeron mukana.
Lankaliittymissä on niin että Finnetin puhelinliittymissä numeron voi saada näkyviin tuon koodin avulla vaikka olisi salainen, Elisalla taasen ei eli Elisan numero kun on salainen niin sitä ei sitten saakaan millään koodeilla näkyviin.Eli tällainen nro voi olla salainen tilattuna operaattorilta - mutta soittaja saa sen näkyviin säätämällään sen puhelimestaan? (Ymmärsinkö oikein?) Ja jos kyse lankaliittymästä - niin jotkut niistä pystyy myös tarjoamaan salaisen nron, joka näkyy koodin avulla? (Menikö jakeluun oikein? :)
Toisaalta ihmetyttää - miksi on salainen nro. jos sen kuitenkin pitää niin että se näkyy? Smiley kirjoitti:
Eli tällainen nro voi olla salainen tilattuna operaattorilta - mutta soittaja saa sen näkyviin säätämällään sen puhelimestaan? (Ymmärsinkö oikein?) Ja jos kyse lankaliittymästä - niin jotkut niistä pystyy myös tarjoamaan salaisen nron, joka näkyy koodin avulla? (Menikö jakeluun oikein? :)
Toisaalta ihmetyttää - miksi on salainen nro. jos sen kuitenkin pitää niin että se näkyy?En välttämättä halua että kaikki saavat numeroni tiedustelusta, toisaalta haluan että ne (tutut) joille soitan, näkevät kuka soittaa. Siksi salainen, joka kuitenkin näkyy.
- asiaa vielä
Smiley kirjoitti:
Eli tällainen nro voi olla salainen tilattuna operaattorilta - mutta soittaja saa sen näkyviin säätämällään sen puhelimestaan? (Ymmärsinkö oikein?) Ja jos kyse lankaliittymästä - niin jotkut niistä pystyy myös tarjoamaan salaisen nron, joka näkyy koodin avulla? (Menikö jakeluun oikein? :)
Toisaalta ihmetyttää - miksi on salainen nro. jos sen kuitenkin pitää niin että se näkyy?Aivan oikein ymmärsit asian ja kuten Shamrock tuossa totesikin, joskus voi olla tarpeen näyttää numero kun soittaa, esim. ystäville kun itse soitan niin haluan näyttää heille että se olen minä kun soitan niin tietävät sitten kuka soittaa, kun sitten taas normaalisti ei ole tarvetta näyttää numeroaan. Enkä myöskään halua että sen numeroni saa kuka tahansa numerotiedustelusta. Eli salainen numero mulla.
- donna
Smiley kirjoitti:
Eli tällainen nro voi olla salainen tilattuna operaattorilta - mutta soittaja saa sen näkyviin säätämällään sen puhelimestaan? (Ymmärsinkö oikein?) Ja jos kyse lankaliittymästä - niin jotkut niistä pystyy myös tarjoamaan salaisen nron, joka näkyy koodin avulla? (Menikö jakeluun oikein? :)
Toisaalta ihmetyttää - miksi on salainen nro. jos sen kuitenkin pitää niin että se näkyy?Yeps,mul on salainen nro kun en halua et ex-äijä saa selville numeroni..kavereilleni tietty haluun näyttää numeroni: ei oo tarvetta salailla sitä.
- ....
asiaa vielä kirjoitti:
Eli juttuhan on niin että vaikka kännyliittymässä on salainen numero niin jokainen siis voi omasta kännykästään säätää haluaako näyttää numeron soitettaessa, joko valikosta tai sitten näppäilemällä puhelinnumeron eteen *31# jolloin numero näkyy vastaanottajalle siitäkin huolimatta että se on salainen. Yleensä sitten kiinteä numeronäytön esto on erikseen, se palvelu pitää tilata operaattorilta eli se ei tule automaattisesti salaisen numeron mukana.
Lankaliittymissä on niin että Finnetin puhelinliittymissä numeron voi saada näkyviin tuon koodin avulla vaikka olisi salainen, Elisalla taasen ei eli Elisan numero kun on salainen niin sitä ei sitten saakaan millään koodeilla näkyviin.A-tilaajanäytön saa ainakin Noksun puhelimista päälle ihan itse, ei siinä mitään operaattoria tarvita.
Tosin vain täydellinen urpo tekee noin. Minä en koskaan vastaa puheluihin, joissa tuo näyttö on estetty, en edes firman puhelimiin. - asiaa vielä
.... kirjoitti:
A-tilaajanäytön saa ainakin Noksun puhelimista päälle ihan itse, ei siinä mitään operaattoria tarvita.
Tosin vain täydellinen urpo tekee noin. Minä en koskaan vastaa puheluihin, joissa tuo näyttö on estetty, en edes firman puhelimiin.Mähän kerroin jo (jos satuit viestini tarkkaan lukemaan) että kännykästä saa sen oman numeron näytön joko pois päältä tai päälle. Mutta kerroin myös sen että sen saa myös puhelukohtaisesti estettyä (#31#-koodilla) tai näytettyä (*31#-koodilla). Kolmas vaihtoehto on sitten se että tilaa sen kiinteän numeronäytön eston jolloin siihen ei sit enää voikaan vaikuttaa oman kännyn valikosta tai noilla koodeilla. Kerroin vain kaikki vaihtoehdot, that's it.
- töissä täällä
No se on pre paid numero. Siinähän ei kysytä nimeä kun kortin ostaa...
- töissä täällä
Siis se, tai salainen joka on laitettu näkymään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692050- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321373- 1431092
- 103942
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten354880Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664