Jos "outo" numero soittaa (numero siis näkyy) ja koitat saada sen selville, jolloin vastauksena tulee että numero on salainen - niin miten se voi periaatteessa olla salainen kun kerran näkyy puhelimessa?? "Oikeasti" salaiset numerothan eivät näy?
Salainen numero?
10
1399
Vastaukset
No se johtuu siitä että jos soitat numerotiedusteluun ja kysyt kenen numero? nii sitä ei anneta julki.
Jokainen voi itse laittaa numeronsa näkymättömäksi, ymmärsitkö?
Terv Ismo- asiaa vielä
Eli juttuhan on niin että vaikka kännyliittymässä on salainen numero niin jokainen siis voi omasta kännykästään säätää haluaako näyttää numeron soitettaessa, joko valikosta tai sitten näppäilemällä puhelinnumeron eteen *31# jolloin numero näkyy vastaanottajalle siitäkin huolimatta että se on salainen. Yleensä sitten kiinteä numeronäytön esto on erikseen, se palvelu pitää tilata operaattorilta eli se ei tule automaattisesti salaisen numeron mukana.
Lankaliittymissä on niin että Finnetin puhelinliittymissä numeron voi saada näkyviin tuon koodin avulla vaikka olisi salainen, Elisalla taasen ei eli Elisan numero kun on salainen niin sitä ei sitten saakaan millään koodeilla näkyviin. - Smiley
asiaa vielä kirjoitti:
Eli juttuhan on niin että vaikka kännyliittymässä on salainen numero niin jokainen siis voi omasta kännykästään säätää haluaako näyttää numeron soitettaessa, joko valikosta tai sitten näppäilemällä puhelinnumeron eteen *31# jolloin numero näkyy vastaanottajalle siitäkin huolimatta että se on salainen. Yleensä sitten kiinteä numeronäytön esto on erikseen, se palvelu pitää tilata operaattorilta eli se ei tule automaattisesti salaisen numeron mukana.
Lankaliittymissä on niin että Finnetin puhelinliittymissä numeron voi saada näkyviin tuon koodin avulla vaikka olisi salainen, Elisalla taasen ei eli Elisan numero kun on salainen niin sitä ei sitten saakaan millään koodeilla näkyviin.Eli tällainen nro voi olla salainen tilattuna operaattorilta - mutta soittaja saa sen näkyviin säätämällään sen puhelimestaan? (Ymmärsinkö oikein?) Ja jos kyse lankaliittymästä - niin jotkut niistä pystyy myös tarjoamaan salaisen nron, joka näkyy koodin avulla? (Menikö jakeluun oikein? :)
Toisaalta ihmetyttää - miksi on salainen nro. jos sen kuitenkin pitää niin että se näkyy? Smiley kirjoitti:
Eli tällainen nro voi olla salainen tilattuna operaattorilta - mutta soittaja saa sen näkyviin säätämällään sen puhelimestaan? (Ymmärsinkö oikein?) Ja jos kyse lankaliittymästä - niin jotkut niistä pystyy myös tarjoamaan salaisen nron, joka näkyy koodin avulla? (Menikö jakeluun oikein? :)
Toisaalta ihmetyttää - miksi on salainen nro. jos sen kuitenkin pitää niin että se näkyy?En välttämättä halua että kaikki saavat numeroni tiedustelusta, toisaalta haluan että ne (tutut) joille soitan, näkevät kuka soittaa. Siksi salainen, joka kuitenkin näkyy.
- asiaa vielä
Smiley kirjoitti:
Eli tällainen nro voi olla salainen tilattuna operaattorilta - mutta soittaja saa sen näkyviin säätämällään sen puhelimestaan? (Ymmärsinkö oikein?) Ja jos kyse lankaliittymästä - niin jotkut niistä pystyy myös tarjoamaan salaisen nron, joka näkyy koodin avulla? (Menikö jakeluun oikein? :)
Toisaalta ihmetyttää - miksi on salainen nro. jos sen kuitenkin pitää niin että se näkyy?Aivan oikein ymmärsit asian ja kuten Shamrock tuossa totesikin, joskus voi olla tarpeen näyttää numero kun soittaa, esim. ystäville kun itse soitan niin haluan näyttää heille että se olen minä kun soitan niin tietävät sitten kuka soittaa, kun sitten taas normaalisti ei ole tarvetta näyttää numeroaan. Enkä myöskään halua että sen numeroni saa kuka tahansa numerotiedustelusta. Eli salainen numero mulla.
- donna
Smiley kirjoitti:
Toisaalta ihmetyttää - miksi on salainen nro. jos sen kuitenkin pitää niin että se näkyy?Yeps,mul on salainen nro kun en halua et ex-äijä saa selville numeroni..kavereilleni tietty haluun näyttää numeroni: ei oo tarvetta salailla sitä.
- ....
asiaa vielä kirjoitti:
Lankaliittymissä on niin että Finnetin puhelinliittymissä numeron voi saada näkyviin tuon koodin avulla vaikka olisi salainen, Elisalla taasen ei eli Elisan numero kun on salainen niin sitä ei sitten saakaan millään koodeilla näkyviin.A-tilaajanäytön saa ainakin Noksun puhelimista päälle ihan itse, ei siinä mitään operaattoria tarvita.
Tosin vain täydellinen urpo tekee noin. Minä en koskaan vastaa puheluihin, joissa tuo näyttö on estetty, en edes firman puhelimiin. - asiaa vielä
.... kirjoitti:
A-tilaajanäytön saa ainakin Noksun puhelimista päälle ihan itse, ei siinä mitään operaattoria tarvita.
Tosin vain täydellinen urpo tekee noin. Minä en koskaan vastaa puheluihin, joissa tuo näyttö on estetty, en edes firman puhelimiin.Mähän kerroin jo (jos satuit viestini tarkkaan lukemaan) että kännykästä saa sen oman numeron näytön joko pois päältä tai päälle. Mutta kerroin myös sen että sen saa myös puhelukohtaisesti estettyä (#31#-koodilla) tai näytettyä (*31#-koodilla). Kolmas vaihtoehto on sitten se että tilaa sen kiinteän numeronäytön eston jolloin siihen ei sit enää voikaan vaikuttaa oman kännyn valikosta tai noilla koodeilla. Kerroin vain kaikki vaihtoehdot, that's it.
- töissä täällä
No se on pre paid numero. Siinähän ei kysytä nimeä kun kortin ostaa...
- töissä täällä
Siis se, tai salainen joka on laitettu näkymään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 448741
- 775210
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14750Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon383784Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543182Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme273085- 403020
- 412226
- 331738
- 2091727