Salainen numero?

Smiley

Jos "outo" numero soittaa (numero siis näkyy) ja koitat saada sen selville, jolloin vastauksena tulee että numero on salainen - niin miten se voi periaatteessa olla salainen kun kerran näkyy puhelimessa?? "Oikeasti" salaiset numerothan eivät näy?

10

1527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No se johtuu siitä että jos soitat numerotiedusteluun ja kysyt kenen numero? nii sitä ei anneta julki.
      Jokainen voi itse laittaa numeronsa näkymättömäksi, ymmärsitkö?
      Terv Ismo

      • asiaa vielä

        Eli juttuhan on niin että vaikka kännyliittymässä on salainen numero niin jokainen siis voi omasta kännykästään säätää haluaako näyttää numeron soitettaessa, joko valikosta tai sitten näppäilemällä puhelinnumeron eteen *31# jolloin numero näkyy vastaanottajalle siitäkin huolimatta että se on salainen. Yleensä sitten kiinteä numeronäytön esto on erikseen, se palvelu pitää tilata operaattorilta eli se ei tule automaattisesti salaisen numeron mukana.

        Lankaliittymissä on niin että Finnetin puhelinliittymissä numeron voi saada näkyviin tuon koodin avulla vaikka olisi salainen, Elisalla taasen ei eli Elisan numero kun on salainen niin sitä ei sitten saakaan millään koodeilla näkyviin.


      • Smiley
        asiaa vielä kirjoitti:

        Eli juttuhan on niin että vaikka kännyliittymässä on salainen numero niin jokainen siis voi omasta kännykästään säätää haluaako näyttää numeron soitettaessa, joko valikosta tai sitten näppäilemällä puhelinnumeron eteen *31# jolloin numero näkyy vastaanottajalle siitäkin huolimatta että se on salainen. Yleensä sitten kiinteä numeronäytön esto on erikseen, se palvelu pitää tilata operaattorilta eli se ei tule automaattisesti salaisen numeron mukana.

        Lankaliittymissä on niin että Finnetin puhelinliittymissä numeron voi saada näkyviin tuon koodin avulla vaikka olisi salainen, Elisalla taasen ei eli Elisan numero kun on salainen niin sitä ei sitten saakaan millään koodeilla näkyviin.

        Eli tällainen nro voi olla salainen tilattuna operaattorilta - mutta soittaja saa sen näkyviin säätämällään sen puhelimestaan? (Ymmärsinkö oikein?) Ja jos kyse lankaliittymästä - niin jotkut niistä pystyy myös tarjoamaan salaisen nron, joka näkyy koodin avulla? (Menikö jakeluun oikein? :)

        Toisaalta ihmetyttää - miksi on salainen nro. jos sen kuitenkin pitää niin että se näkyy?


      • Smiley kirjoitti:

        Eli tällainen nro voi olla salainen tilattuna operaattorilta - mutta soittaja saa sen näkyviin säätämällään sen puhelimestaan? (Ymmärsinkö oikein?) Ja jos kyse lankaliittymästä - niin jotkut niistä pystyy myös tarjoamaan salaisen nron, joka näkyy koodin avulla? (Menikö jakeluun oikein? :)

        Toisaalta ihmetyttää - miksi on salainen nro. jos sen kuitenkin pitää niin että se näkyy?

        En välttämättä halua että kaikki saavat numeroni tiedustelusta, toisaalta haluan että ne (tutut) joille soitan, näkevät kuka soittaa. Siksi salainen, joka kuitenkin näkyy.


      • asiaa vielä
        Smiley kirjoitti:

        Eli tällainen nro voi olla salainen tilattuna operaattorilta - mutta soittaja saa sen näkyviin säätämällään sen puhelimestaan? (Ymmärsinkö oikein?) Ja jos kyse lankaliittymästä - niin jotkut niistä pystyy myös tarjoamaan salaisen nron, joka näkyy koodin avulla? (Menikö jakeluun oikein? :)

        Toisaalta ihmetyttää - miksi on salainen nro. jos sen kuitenkin pitää niin että se näkyy?

        Aivan oikein ymmärsit asian ja kuten Shamrock tuossa totesikin, joskus voi olla tarpeen näyttää numero kun soittaa, esim. ystäville kun itse soitan niin haluan näyttää heille että se olen minä kun soitan niin tietävät sitten kuka soittaa, kun sitten taas normaalisti ei ole tarvetta näyttää numeroaan. Enkä myöskään halua että sen numeroni saa kuka tahansa numerotiedustelusta. Eli salainen numero mulla.


      • donna
        Smiley kirjoitti:

        Eli tällainen nro voi olla salainen tilattuna operaattorilta - mutta soittaja saa sen näkyviin säätämällään sen puhelimestaan? (Ymmärsinkö oikein?) Ja jos kyse lankaliittymästä - niin jotkut niistä pystyy myös tarjoamaan salaisen nron, joka näkyy koodin avulla? (Menikö jakeluun oikein? :)

        Toisaalta ihmetyttää - miksi on salainen nro. jos sen kuitenkin pitää niin että se näkyy?

        Yeps,mul on salainen nro kun en halua et ex-äijä saa selville numeroni..kavereilleni tietty haluun näyttää numeroni: ei oo tarvetta salailla sitä.


      • ....
        asiaa vielä kirjoitti:

        Eli juttuhan on niin että vaikka kännyliittymässä on salainen numero niin jokainen siis voi omasta kännykästään säätää haluaako näyttää numeron soitettaessa, joko valikosta tai sitten näppäilemällä puhelinnumeron eteen *31# jolloin numero näkyy vastaanottajalle siitäkin huolimatta että se on salainen. Yleensä sitten kiinteä numeronäytön esto on erikseen, se palvelu pitää tilata operaattorilta eli se ei tule automaattisesti salaisen numeron mukana.

        Lankaliittymissä on niin että Finnetin puhelinliittymissä numeron voi saada näkyviin tuon koodin avulla vaikka olisi salainen, Elisalla taasen ei eli Elisan numero kun on salainen niin sitä ei sitten saakaan millään koodeilla näkyviin.

        A-tilaajanäytön saa ainakin Noksun puhelimista päälle ihan itse, ei siinä mitään operaattoria tarvita.

        Tosin vain täydellinen urpo tekee noin. Minä en koskaan vastaa puheluihin, joissa tuo näyttö on estetty, en edes firman puhelimiin.


      • asiaa vielä
        .... kirjoitti:

        A-tilaajanäytön saa ainakin Noksun puhelimista päälle ihan itse, ei siinä mitään operaattoria tarvita.

        Tosin vain täydellinen urpo tekee noin. Minä en koskaan vastaa puheluihin, joissa tuo näyttö on estetty, en edes firman puhelimiin.

        Mähän kerroin jo (jos satuit viestini tarkkaan lukemaan) että kännykästä saa sen oman numeron näytön joko pois päältä tai päälle. Mutta kerroin myös sen että sen saa myös puhelukohtaisesti estettyä (#31#-koodilla) tai näytettyä (*31#-koodilla). Kolmas vaihtoehto on sitten se että tilaa sen kiinteän numeronäytön eston jolloin siihen ei sit enää voikaan vaikuttaa oman kännyn valikosta tai noilla koodeilla. Kerroin vain kaikki vaihtoehdot, that's it.


    • töissä täällä

      No se on pre paid numero. Siinähän ei kysytä nimeä kun kortin ostaa...

      • töissä täällä

        Siis se, tai salainen joka on laitettu näkymään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe