Kannattaisko vaihtaa Ubuntu 14.04 Lubuntuun? Onko se yhtä turvallinen? Hoituuko päivitykset? Toimiiko Chromium-selain? Onko Flash-päivitys käytössä? Kokemuksia Lubuntusta.
Lubuntu
14
550
Vastaukset
- pirkkaolut
Onko se yhtä turvallinen?
Kyllä. Lubuntu on Ubuntu, mutta tietyt ohjelmat ja käyttöympäristö vaihdettu vähemmän vaativiksi(vaatii siis vähemmän muistia sekä tehoja). Ubuntussa "työpöytäympäristönä" suht raskas Unity kun taas Lubuntussa kevyt ja ripeä LXDE(toki näitä saa ihan netistä ladata ja asennella oman maun mukaan).
Onnistuuko päivitykset?
Samalla tavalla kuin Ubuntussa.
Toimiiko Chromium-selain?
Samalla tavalla kuin Ubuntussa.
Onko Flash-päivitys käytössä?
Flash toimii mutta muistaakseni pitää erikseen asentaa, niin kuin Ubuntussakin.
En henk.koht. näe mitään järkeä vaihtaa Ubuntusta Lubuntuun, jos kone tökkii niin asenna LXDE päälle ja poistele kovalevyltä tavaraa. Lubuntu on suunnattu vähätehoisille koneille.- kiinnostunut mies
Miten ton Unityn voi vaihtaa LXDE:hen? Sovellusvalikoimista löytyy mutta mikä niistä valitaan?
- Harras Nörtti
kiinnostunut mies kirjoitti:
Miten ton Unityn voi vaihtaa LXDE:hen? Sovellusvalikoimista löytyy mutta mikä niistä valitaan?
Mikäli oikein ymmärrän, nii Ubuntussa nuo kaikki on jo sisällä. Jos siis haluat pelkistää Lubuntuun, niin asennat erikseen sen entisen roskan päälle ja siinä se on. Itse kuitenkin suosisin Xubuntua, mikä minulla on erinomaisesti toimiva systeemi.
- 1+1
Mikä kone?
Prosessori ja kellotaajuus?
Muistin määrä ja muistinnopeus?
Näytönohjain?
Eli riittääkö koneen resurssit Ubuntulle? - Vaihto kannattaa
Ei kannata vaihtaa lubuntuun, vaan unohtaa kaikki toimimattomat harrastelijaviritykset. Vaihda suoraan toimivaan käyttöjärjestelmään.
- mee muualle
Ja taas yks M-Karin opetuslapsista! Ne "harrastelijaviritykset" vaan sattuu toimimaan hyvin, joten kannattaa vaihtaa!
- ---...---
mee muualle kirjoitti:
Ja taas yks M-Karin opetuslapsista! Ne "harrastelijaviritykset" vaan sattuu toimimaan hyvin, joten kannattaa vaihtaa!
@ Vaihto kannattaa
Taitaa olla Winukka-trololollli. - Sekin selvis
---...--- kirjoitti:
@ Vaihto kannattaa
Taitaa olla Winukka-trololollli.Jaa sinustakin Windows on ainoa toimiva käyttöjärjestelmä.
- ---...---
Sekin selvis kirjoitti:
Jaa sinustakin Windows on ainoa toimiva käyttöjärjestelmä.
Ei tässä lähietäisyydellä n. 10m sinne sun tänne näy yhtään toimivaa Windowsia, muutama kyllä jotka eivät ole toiminnassa.
- win on paska.
Sekin selvis kirjoitti:
Jaa sinustakin Windows on ainoa toimiva käyttöjärjestelmä.
windows ei todellakaan ole toimiva, se imee haittaohjelmia. lubuntu on kyllä aivan toimiva vanhempaan koneeseen.
- ???
Mikähän siinä oli, kun mulla ei uusin lubuntu (14. jotain) suostunut asentumaan. Vain kielen sai valita, mutta sitten jymähti.
- ---...---
Johtuu varmaan siitä että et edes numeroa tiedä.
- munmielipide
MInulla on ollut vuosia koneella linux -pohjainen käyttis. Distrot ovat vaihtuneet ja parhaiten toimiviksi (vähiten ongelmia) ovat osoittautuneet Mandriva/OpenMandriva, Fedora, Deepin (vaikka onkin ubuntu) ja debian. Ubuntu pohjaisista kaikista parhaiten omassa koneessani aiemmin toimi xubuntu. En vaan muuten siitä pitänyt. Työpöytä on paras/näyttävin Deepin jakelussa ja OpenMandrivassa ja molemmat toimivat hyvin.
Tänään pistin pitkästä aikaa virtuaaliin Windows kympin ja kauhistuin - kaikkeen olisi pitänyt olla microsoft tili. Sama se on android puhelimissakin sen suhteen tilanne. Siksipä käytän pöydällä linuksia ja puhelimessa en käytä androidia, windowsia enkä applen järjestelmää. - heh heh...
Ei mitään järkeä vaihtaa, jos koneen tehot ei ole ongema siihen vaihtoon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491476Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761325Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86983- 86916
- 12892
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186858Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20821- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi74732Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17730