agressiiviset mustat rihkamakauppiaat

suomenpoika

yrittivät väkisin ranteeseen tarttumalla pujottaa rihkamakorua Sacre Coeurin portailla. Räppäsin kynsille sitä ja siitäkös alkoi suunsoitto.
Muuten ihana kaupunki mutta nuo afrikkalaiset rihkamakauppiaat ärsyttävät.
Onko vastaavaa kokemusta
?

12

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suomenpoika

      jaa täällähän on jouduttu samoihin tilanteisiin alempana.

    • Flgmrldpgm

      En ole törmännyt kyseiseen ilmiöön, vaikka asun Pariisissa. Olen kyllä kuullut juuri noista Sacre Coeurin seudun kauppiaista, joten olisko alueellista. Eiffel- tornilla ja Seinen varrella Louvren seuduilla on romaneja, jotka kerää nimiä adresseihin, mutta eivät he ainakaan mun mielestä ole mitenkääm uhkaavasti käyttäytyneet.

      • Myös Pariisissa asuv

        Etpä paljon kotoasi ulos nokkaa pistä, jos et ole rihkamakauppiaisiin törmännyt, ja kuitenkin Pariisissa asut. Toki lähinnä ne pyörivät noissa turistikohteissa. Tuolla Sacre Coeurin portailla niitä rannekehyypiöitä on päivystänyt jo toistakymmentä vuotta. Olen itsekin käynyt sanaharkkaa heidän kanssaan.


      • Lflrldlflf
        Myös Pariisissa asuv kirjoitti:

        Etpä paljon kotoasi ulos nokkaa pistä, jos et ole rihkamakauppiaisiin törmännyt, ja kuitenkin Pariisissa asut. Toki lähinnä ne pyörivät noissa turistikohteissa. Tuolla Sacre Coeurin portailla niitä rannekehyypiöitä on päivystänyt jo toistakymmentä vuotta. Olen itsekin käynyt sanaharkkaa heidän kanssaan.

        Kävin tänää ekan kerran trocaderolla ja näin ollen myös näin ensimmäistä kertaa näitä edellä mainittuja myyjiä. Eivät kylläkään olleet mitenkään erityisen aggressivisia. Yleensä liikun romanien reviirillä. Heitä näen siis ihan jatkuvasti. Selvästi noilla kavereilla on joku aluejako.


      • Myös Pariisissa asuv
        Lflrldlflf kirjoitti:

        Kävin tänää ekan kerran trocaderolla ja näin ollen myös näin ensimmäistä kertaa näitä edellä mainittuja myyjiä. Eivät kylläkään olleet mitenkään erityisen aggressivisia. Yleensä liikun romanien reviirillä. Heitä näen siis ihan jatkuvasti. Selvästi noilla kavereilla on joku aluejako.

        On joo aluejako. Näistä tuli mielenkiintoinen reportaasi muutama vuosi sitten televisiosta, siis näistä Pariisin laittomista rihkamakauppiaista ja heidän reviirijaostaan. Ikävä kyllä en muista enää ohjelman nimeä, googlella voisi silti jotain löytää.


    • pariisiin matkustava

      Hei te Pariisissa asuvat...saisiko teiltä ohjeet kuinka päästä Orlyn lentokentältä helposti hotellille Quartier Latin kaupunginosaan? Olenko ymmärtänyt oikein, että ensin mentävä metroasemalle,ettei metro lähde kentältä? Entä mille metroasemalle kannattaa mennä Antonyyn vai Denfert Rochereauhun???? Mitkä bussit ja metrot millekin välille valittava ja mikä lippu 3 päiväksi,joka näihin kulkuvälineisiin käy ja myös Versaillesiin asti???

      • Död,d,d,

        Sinuna ottaisin lentokenttä junan Antonyn asemalle ja sieltä juna Saint-Michelin asemalle. Siitä on kävelymatka kohteeseen. Jos päätät mennä tällä vaihtoehdolla, kannattaa ottaa Paris visite-kortti, koska se sisältää tuon lentokenttä junan. Tarvitset 4 vyöhykkeen kortin reissullesi, jos aiot mennä Versaillesiin.


    • Pariisiin matkustava

      Kiitos paljon vastauksesta. Eli tarkoitatko Orlyval-yhteysjunaa? Kumpi portti pitää valita, K Orly Sud vai lähtevien portti A Orly Ouesti ? Se siis vie Antonyn asemalle, mutta mikä juna, RER-juna?, pitää valita sitten sieltä, joka vie taas eteenpäin Saint -Michelin asemalle? Mistä Paris Visite kortin voi ostaa ja pitääkö se leimata jonkinlaisessa koneessa ennen junaan nousua? Pikaista vastausta odotan, huomenna lähdössä, tää on jotenkin sekavaa vielä...

      • Lxmfld

        En muista, että kumpi laituri on lähinnä, mutta kyllä sä varmaan näet sen paika päällä. Voit vaikka kysyä sitä lipunmyyjältä. Hän ei puhu kovin sujuvasti englantia, mutta jos mainitset tuon junan nimen, hän kyllä viuhtoo oikeaan suuntaan tai näyttää lentokentän kartasta. Ja lentokentällä on kyllä noita opaskylttejäkin. Antonyssa menet laiturille, jonka junat menee Mitryn tai CDG: n lentokentän suuntaan. Ne pysähtyy normaalisti kaikki Saint-Michelissä. Laiturilla on valotaulu, jossa on valaistu pallero niiden asemien kohdalla, jolla seuraava juna pysähtyy. Voit katsoa siitä vielä varmuuden vuoksi, jos haluat. Paris visiten voit ostaa lipunmyynti tiskiltä, joka on siinä Norwegianin laukkuhihnan vieressä.


    • ConCari

      Sacre Coeurin portailla on lähinnä Pariisissa loisivia somaleja, jotka välillä pyllistelevät pensaikossa Meccaan päin. Heitä pitää varoa, koska yrittävät kuristaa turistin sormen kietomalla langan tiukasti sormen ympärille. Siinä onkin sitten pakko luopua rahoistaan.

      Eikö niitä paholaisen äpäriä voida ajaa pois Ranskasta? Pariisissa on monta kaupunginosaa, joihin valkoisen turistin ei kannata mennä riskeeraamaan. Yksi sellainen muslimien valtaama on laaja alue Pohjoisasemalta itään (Stalingrad yms.) Ne vetää helposti puukon esille, jos tietämätön turisti esimerkiksi vain kuvaa katunäkymää.

    • pariisinkävijä

      Itse olen käynyt Pariisissa työ- ja lomamatkoilla kymmeniä kertoja 30 vuoden aikana. Pari kertaa vuodessa. Ihana, kaunis kaupunki ja lempikaupunkini Euroopassa!

      Turistina olen törmännyt noihin Sacre Coeurin rappusten alapäässä oleviin langansitojiin, jotka väkisin yrittävät tehdä ohikulkevan turistin sormeen tai ranteeseen "onnen langan". Siinä ei kannata empiä sekuntiakaan ja olla suomalaisen kiltti, vaan sanoa reippaasti ja päättäväisesti "no thanks!" eikä antaa pikkusormeakaan sidottavaksi. Päällekäyvimmät ovat enimmäkseen arabeja, algerialaisia ja marokkolaisia.

      Eiffel-tornin juurella päivystää mustia afrikkalaistaustaisia, jotka saattavat olla sinnikkäitä, mutta joiden kanssa voi rennosti tinkiä, sillä 1 euron arvoisesta lelusta saattavat pyytää lähtöhintana kymppiä. Antavat kulkea rauhassa, jos huomaavat
      ettei ole kiinnostunut. Trocaderon aukiolta katukauppiaat saavat yleensä nopeasti häädön, koska siinä on kauppiaskojuja, jotka pitävät puolensa.

      Romanialaisten ja bulgarialaisten olen huomannut yrittävän sormustemppua. Näitä on sattunut keskustan isoilla aukioilla ja Saint Germainin kaupunginosan pikkukujilla. Pudottavat huomaamattasi arvottoman paksun messinkisormuksen jalkoihisi. Ovat löytävinään sen, kysyvät oliko se sinun ja vaikka kiellät, antavat sormuksen sinulle. Lähtevät menemään, kääntyvät, ja kun vielä seisot sormus kourassa ihmetellen, pyytävät pientä rahallista avustusta, koska kotona odottaa sairas vaimo/lapsia/vanha äiti jne. Jos satut antamaan 2-5 euroa, ärsyyntyvät. Se ei riitä, vetoavat sormuksen mahdolliseen arvoon, jos se vaikka olisi kultaa. - Paras
      tapa on olla ottamatta sormusta vastaan.

      Stalingradin metroaseman seutu näyttää väestökoostumukseltaan kyllä hyvin erilaiselta kuin mihin Suomessa on totuttu, mutta ei sinnepäin normaalilla turistilla ole yleensä asiaa, koska siellä ei sijaitse turistikohteita. Olen siellä vaihtanut metroa muutaman kerran, mutta mitään ongelmia ei ole ollut. Ihan rauhassa olen saanut olla. Kaunista ja viehättävää Pariisia riittää kyllä muualla nähtäväksi niin paljon kuin jalat jaksavat kulkea ja silmät katsella.

      Jos joku haluaa kulkea CDG:n lentokentältä Latinalaiskortteliin, niin itse kuljen sinne yleensä RER-junalla (eli ns. "pikametrolla", vaikka se ei olekaan varsinainen metrojuna) ja ajan suoraan Latinalaiskortteliin Luxembourgin metroasemalle. Tuo asema on inhimillisemmän kokoinenkin kuin Gare du Nord'in tai Les Halles'in asemat, joissa kokenutkin kävijä joutuu väentungoksessa etsimään yhdys- ja ulosmenokäytäviä. Alueella on myös rauhallisia pikkuhotelleja, yliopisto, Edelfeltin maalauksesta tuttu Luxembourgin puisto, Amelie-elokuvasta tuttu ruokakatu Rue Mouffetard jne. Kaupunginosa on 'pariisilaisempi' kuin ruuhkainen Oopperan alue.

    • Harvemmin käynyt

      Hei, kiitos, viestisi on täyttä asiaa. Itse olen käynyt Pariisissa vain viisi kertaa (toistaiseksi), mutta niiden käyntieni perusteella olen "pariisinkävijän" kanssa täysin samaa mieltä. Noista ohjeista kannattaa ottaa opiksi - ainakin, jos ei ole aiemmin käynyt ja on kuullut huonoista kokemuksista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      108
      7826
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2872
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2452
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2175
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1845
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1599
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1449
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe