Rakas adventistisisareni - älä valita

iloitse veljistä

Ihania adventistisisaria kirkosamme mutta kun ei löydy sopivaa edes raamatullisin kriteerein meidän sukuun.

KURPPA
rumanpuoleinen, nalkuttava tai muuten epäystävällinen nainen

"se kurppa alko heti valittamaan"

17

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sana mies

      Ennen kuin avioelämä voi olla todella onnellista, sekä aviomiehen että vaimon täytyy ymmärtää oma asemansa. Näitä asemia ei määrää pelkästään paikallinen tapa. Ne on hahmoteltu Jumalan omassa sanassa Raamatussa, ja ne ovat SOPUSOINNUSSA niiden ominaisuuksien kanssa, jotka Jumala istutti mieheen ja naiseen luodessaan heidät. Jumala, joka tiesi, miten hän teki miehen ja mikä päätös hänellä oli mielessään, kirjoitti Sanaansa.
      Efesolaisille 5:23

      Tämä merkitsee sitä, että aviomiehen on otettava johto kotona, suunniteltava perheen toiminnat ja tehtävä lopulliset ratkaisut ja kannettava niistä vastuu. Mutta se ei oikeuta häntä olemaan KOVA tai JULMA hallitsija huonekunnassa.
      Kolossalaisille 3:19

      Vaikka monet miehet ovat toimineet perheen päämiehinä rakkaudettomalla tavalla, kristittyjen aviomiesten tulee välttää sellaista. Heidän pitäisi tutkia huolellisesti, miten Jeesus Kristus on toiminut kristillisen seurakunnan päänä ja noudattaa sitten hänen erinomaista esimerkkiään. Aviomiehiä neuvotaan:
      Efesolaisille 5:25

      NOUDATTAMALLA tätä neuvoa he eivät ole vaimolleen liian vaativaisia, vaan käsittelevät perheen asiat kaikkia perheen jäseniä virkistävällä tavalla.
      Matteus 11:28 - 30

      Toisaalta "vaimo kunnioittakoon (syvästi) miestänsä.
      Efesolaisille 5:33

      Eiköhän näillä neuvoilla ala oikean puolison etsintä onnistumaan.

      • ihan oikein

        Kyllä kurpan sepät laittoivat naisensa ojennukseen ja herran nuhteeseen.
        Adventismi on pilannut monta hyvää naista.


      • ...

        Onko sana miehellä hyvä avioliito ?


      • sana mies
        ... kirjoitti:

        Onko sana miehellä hyvä avioliito ?

        On, kiitos siitä Jumalalle.


    • monta hyvää pilattu

      Adventismissa on monta vanhaa pikaa mennyt ihan pilalle. Ois sitä hyvää voinut vähän jakaa, eikä olla vain jalat aina ristissä ja varjella mustasukkaisesti neitsyyttään?

      • sana mies

        Monissa kodeissa syntyy vaikeuksia, kun aviomies ei ota HUOMIOON vaimonsa naisellista luonteenlaatua, tunne-elämän rakennetta. Miehen on ymmärrettävä, että hän suhtautuu asioihin eri tavalla. Hänen tunteensa reagoivat toisin kuin miehen. Hänellä ei ole miehensä voimia.


    • sana mies

      Toinen mikä synnyttää vaikeuksia:
      Maailmallisten ihmisten keskuudessa on yleistä, että aviositeen ulkopuolelle suuntautuva sukupuolinen kiinnostus alkaa jäytää kodin turvallisuudentunnetta. Jumalan sanan mukaan elävät ovat kuitenkin turvassa sellaisen käytöksen aikaansaamilta sydänkivuilta ja murheilta.

    • ---)Maailmallisten ihmisten keskuudessa on yleistä, että aviositeen ulkopuolelle suuntautuva sukupuolinen kiinnostus alkaa jäytää kodin turvallisuudentunnetta.(---

      Taitaapi ne samat halut olla niillä ns. uskovillakin ja adventisteillakin.
      Kyllä siellä kumppanit vaihtuu siinä missä lahkon ulkopuolellakin.

      Sutinalla on myös hyvät puolensa:

      http://www.iltalehti.fi/syopa/2014102918790820_sy.shtml

      • sana mies

        # Taitaapi ne samat halut olla niillä ns. uskovillakin ja adventisteillakin.
        Kyllä siellä kumppanit vaihtuu siinä missä lahkon ulkopuolellakin.#

        Voi olla......itse en ole sellaista kristittyä tavannut joka pettää puolisoaan.

        Mitä Raamattu vastaa tähän:

        Moraalitonta käytöstä ei sallita. Niiden, jotka haluavat olla Jumalan palvelijoita, täytyy elää puhdasta elämää.
        1 Tessalonikalaisille 4:3 - 8

        Heidän täytyy rajoittaa sukupuolisuhteensa omaan lailliseen aviopuolisoonsa ja he ovat siitä tilivelvollisia Jumalan edessä.
        Sananlaskut 5:15 - 21

        Sekä aviomiehen että vaimon pitäisi vilpittömästi haluta auttaa toinen toistaan väärintekoon johtavan kiusauksen välttämisessä. He voivat onnistua tässä osoittamalla epäitsekästä huomaavaisuutta toisiaan kohtaan
        1. Korinttolaisille 7:3 - 5


      • Villiä vilskettä
        sana mies kirjoitti:

        # Taitaapi ne samat halut olla niillä ns. uskovillakin ja adventisteillakin.
        Kyllä siellä kumppanit vaihtuu siinä missä lahkon ulkopuolellakin.#

        Voi olla......itse en ole sellaista kristittyä tavannut joka pettää puolisoaan.

        Mitä Raamattu vastaa tähän:

        Moraalitonta käytöstä ei sallita. Niiden, jotka haluavat olla Jumalan palvelijoita, täytyy elää puhdasta elämää.
        1 Tessalonikalaisille 4:3 - 8

        Heidän täytyy rajoittaa sukupuolisuhteensa omaan lailliseen aviopuolisoonsa ja he ovat siitä tilivelvollisia Jumalan edessä.
        Sananlaskut 5:15 - 21

        Sekä aviomiehen että vaimon pitäisi vilpittömästi haluta auttaa toinen toistaan väärintekoon johtavan kiusauksen välttämisessä. He voivat onnistua tässä osoittamalla epäitsekästä huomaavaisuutta toisiaan kohtaan
        1. Korinttolaisille 7:3 - 5

        Sana mies - vähänpä olet selvillä, mikä meno Adventtikirkossa on! Siellä jopa pastorit hylkäävät omat puolisonsa ja vievät toiselta naimisissa olevalta veljeltä tämän vaimon! Ja muutoinkin, papistoa ja vanhimmistoa myöten seksuaalisuuden alalla ei olla "niin turhan tarkkoja" - tilaisuuden tullen tositoimiin...

        Onhan siellä tähtipastoreitakin, jotka hykertelevät tekosiaan ja kommentoivat: "Seurakunnan paimen olkoon yhden vaimon mies - hehhehhhee, "kerrallaan"... Vaikka juuri tuohon "yksi kerrallaan" edes eivät pysty. Sapattihan tunnetusti peittää syntien paljouden, joten so what...


      • sana mies
        Villiä vilskettä kirjoitti:

        Sana mies - vähänpä olet selvillä, mikä meno Adventtikirkossa on! Siellä jopa pastorit hylkäävät omat puolisonsa ja vievät toiselta naimisissa olevalta veljeltä tämän vaimon! Ja muutoinkin, papistoa ja vanhimmistoa myöten seksuaalisuuden alalla ei olla "niin turhan tarkkoja" - tilaisuuden tullen tositoimiin...

        Onhan siellä tähtipastoreitakin, jotka hykertelevät tekosiaan ja kommentoivat: "Seurakunnan paimen olkoon yhden vaimon mies - hehhehhhee, "kerrallaan"... Vaikka juuri tuohon "yksi kerrallaan" edes eivät pysty. Sapattihan tunnetusti peittää syntien paljouden, joten so what...

        En ole selvillä miten adventistit toimivat, olen takertunut (hyvällä, en pahalla) siihen miten he uskovat.

        http://kuopio.adventist.fi/uskomme


      • Villiä vilskettä
        sana mies kirjoitti:

        En ole selvillä miten adventistit toimivat, olen takertunut (hyvällä, en pahalla) siihen miten he uskovat.

        http://kuopio.adventist.fi/uskomme

        Sanat ja teot eivät käy yksiin, älä ole naivi, sana mies! Kulissien takana käy todella villi vilske, vaikka kuinka itseänsä "pyhäksi jäännöskansaksi" nimittävät.


      • sana mies
        Villiä vilskettä kirjoitti:

        Sanat ja teot eivät käy yksiin, älä ole naivi, sana mies! Kulissien takana käy todella villi vilske, vaikka kuinka itseänsä "pyhäksi jäännöskansaksi" nimittävät.

        Olen paneutunut adventistien uskontoon vasta viikon pv ja vain tällä palstalla, muuta en tiedä heidän toimistaan, nettiaika tekee sen helpoksi, jos aika ei sitä muuten salli perusteellisesti.

        Mutta parempi vaihto-ehto olla adventisti kuin olla ateisti, joka ei usko mihinkään ja kaiken lisäksi ovat saaneet sen aikaan, että tällä hetkellä suomessa v. 2012 tutkimuksen mukaan enää n. 30 % suomalaisista uskoo Raamatun Jumalaan.
        Koska ateistit ovat olleet näin menestykseitä tässä omassa "kampanjassa".

        Heillähän käytössään miljoonia ja taas miljoonia euroja, heillä käytössään kaikki median kanavat, luontolehdet, luontokirjat, kaikissa ohjelmissa on tällainen osio, jossa painotetaan evoluutio teorian tärkeyttä eli teoria joka sulkee Jumalan pois kuvioista, että kristityillä riittää tehtävää joka päivälle.


      • Varo, sana mies!
        sana mies kirjoitti:

        Olen paneutunut adventistien uskontoon vasta viikon pv ja vain tällä palstalla, muuta en tiedä heidän toimistaan, nettiaika tekee sen helpoksi, jos aika ei sitä muuten salli perusteellisesti.

        Mutta parempi vaihto-ehto olla adventisti kuin olla ateisti, joka ei usko mihinkään ja kaiken lisäksi ovat saaneet sen aikaan, että tällä hetkellä suomessa v. 2012 tutkimuksen mukaan enää n. 30 % suomalaisista uskoo Raamatun Jumalaan.
        Koska ateistit ovat olleet näin menestykseitä tässä omassa "kampanjassa".

        Heillähän käytössään miljoonia ja taas miljoonia euroja, heillä käytössään kaikki median kanavat, luontolehdet, luontokirjat, kaikissa ohjelmissa on tällainen osio, jossa painotetaan evoluutio teorian tärkeyttä eli teoria joka sulkee Jumalan pois kuvioista, että kristityillä riittää tehtävää joka päivälle.

        Sana mies - samaa mieltä: jos vaihtoehtoina vain joko adventisti tai ateisti, niin totta kai mieluummin sitten adventisti.
        Adventisteilla on kuitenkin tuo omakuva melkoisen suuruudenhullu. He kun ovat sitä mieltä, että ovat "pyhä jäännöskansa" - niin pyhä, että täyttävät kaikki käskyt. Ja että heillä olisi jonkinlainen erityinen tehtävä, joka taasen on se, että pitää houkutella muiden seurakuntien kristityt eroamaan omista seurakunnistaan (siis ihan elävässä uskossa olevatkin muiden vaikkapa vapaiden suuntien kristityt) ja liittymään Adventtikirkkoon. Uskomaan, että sapatti loistaa joissain kirkkaissa kehyksissä suurimpana kaikista käskyistä ja että toiset kristityt vainoavat heitä sapatin takia ym. epäraamatullista. Heillehän ei riitä Jeesus ainoana TOTUUTENA, vaan heillä on erikseen vielä oma "adventtitotuus", jota ilman ei pelastusta ole tiedossa.


      • sana mies
        Varo, sana mies! kirjoitti:

        Sana mies - samaa mieltä: jos vaihtoehtoina vain joko adventisti tai ateisti, niin totta kai mieluummin sitten adventisti.
        Adventisteilla on kuitenkin tuo omakuva melkoisen suuruudenhullu. He kun ovat sitä mieltä, että ovat "pyhä jäännöskansa" - niin pyhä, että täyttävät kaikki käskyt. Ja että heillä olisi jonkinlainen erityinen tehtävä, joka taasen on se, että pitää houkutella muiden seurakuntien kristityt eroamaan omista seurakunnistaan (siis ihan elävässä uskossa olevatkin muiden vaikkapa vapaiden suuntien kristityt) ja liittymään Adventtikirkkoon. Uskomaan, että sapatti loistaa joissain kirkkaissa kehyksissä suurimpana kaikista käskyistä ja että toiset kristityt vainoavat heitä sapatin takia ym. epäraamatullista. Heillehän ei riitä Jeesus ainoana TOTUUTENA, vaan heillä on erikseen vielä oma "adventtitotuus", jota ilman ei pelastusta ole tiedossa.

        Olen tuonut adventistien opin tällä palstalla selvästi Raamatun vastaiseksi, en ole laskenut, mutta varmaan jo 150 - 200 Raamatun eri jakeella viikon aikana.
        Ei Raamattua ole niin vaikea ymmärtää, siihen riittää lukutaito, siksi ihmettelen adventistien Raamatun opetusta.
        Mainitsitkin yhtenä sapatin, se ei ole sanan mukaista. Se poistettiin Jeesuksen kuoleman perusteella.
        Ef. 2:15


      • sana mies kirjoitti:

        # Taitaapi ne samat halut olla niillä ns. uskovillakin ja adventisteillakin.
        Kyllä siellä kumppanit vaihtuu siinä missä lahkon ulkopuolellakin.#

        Voi olla......itse en ole sellaista kristittyä tavannut joka pettää puolisoaan.

        Mitä Raamattu vastaa tähän:

        Moraalitonta käytöstä ei sallita. Niiden, jotka haluavat olla Jumalan palvelijoita, täytyy elää puhdasta elämää.
        1 Tessalonikalaisille 4:3 - 8

        Heidän täytyy rajoittaa sukupuolisuhteensa omaan lailliseen aviopuolisoonsa ja he ovat siitä tilivelvollisia Jumalan edessä.
        Sananlaskut 5:15 - 21

        Sekä aviomiehen että vaimon pitäisi vilpittömästi haluta auttaa toinen toistaan väärintekoon johtavan kiusauksen välttämisessä. He voivat onnistua tässä osoittamalla epäitsekästä huomaavaisuutta toisiaan kohtaan
        1. Korinttolaisille 7:3 - 5

        sana mies kirjoitti: «Voi olla......itse en ole sellaista kristittyä tavannut joka pettää puolisoaan.»

        Tuohon tulokseen päästään keinolla, joka tunnetaan filosofiassa nimellä "no true scotsman".

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Yksikään_todellinen_skotti

        Yksikään kristitty ei petä puolisoaan, koska se, joka pettää puolisoaan ei olekaan todellinen kristitty. M.O.T.


      • tiedoksi
        sana mies kirjoitti:

        Olen tuonut adventistien opin tällä palstalla selvästi Raamatun vastaiseksi, en ole laskenut, mutta varmaan jo 150 - 200 Raamatun eri jakeella viikon aikana.
        Ei Raamattua ole niin vaikea ymmärtää, siihen riittää lukutaito, siksi ihmettelen adventistien Raamatun opetusta.
        Mainitsitkin yhtenä sapatin, se ei ole sanan mukaista. Se poistettiin Jeesuksen kuoleman perusteella.
        Ef. 2:15

        Jeesus elää, sapatin Herra elää.. pyhä on pyhä!
        Herran Jeesuksen sapatti on pyhä tänäänkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      877
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe