Päihde kysely

kyseliä

ikä:
sukupuoli:
juotko:
poltatko:
nuuskaatko:
käytätkö huumeita:
jos et juo/polta/, miksi:
mitä mieltä oot niistä ketkä käyttää päihteitä:
kuinka usein juot:
milloi alotit alkoholin käytön:
millon alotit polttamaan/tms:
ootko jääny kiinni päihteiden käytöst:
pahin kännikokemus:

25

250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikä: 16
      sukupuoli: Nainen
      juotko: En. Kaksi viikkoa sitten perjantaina tosin join lasillisen jotain väkevämpää, mutta siitä ei tule humalaan. Hiukan oli vain koneella kirjoitus vaikeaa.
      poltatko: En
      nuuskaatko:En
      käytätkö huumeita: En
      jos et juo/polta/, miksi: Olen alaikäinen.
      mitä mieltä oot niistä ketkä käyttää päihteitä: Riippuu siitä, mitä päihteitä käyttää ja kuinka paljon ne vaikuttavat henkilön elämään. Nuusaajista en pidä.
      kuinka usein juot: Joka päivä monta kupillista. Kesällä meni useampi puolen litran pullo vettä helteen takia.
      milloi alotit alkoholin käytön: Jos lasillinen (kts yllä) niin 16-vuotiaana, muuten suunnitelmissa oli täysi-ikäisenä eikä silloinkaan käyttämällä käyttämään...
      millon alotit polttamaan/tms: En polta.
      ootko jääny kiinni päihteiden käytöst: No eh.
      pahin kännikokemus: En voinut kijoittaa Pulinoihin. Iiik. XD

• ikä: 17
      sukupuoli: Mies
      juotko: En
      nuuskaatko: En
      jos et juo/polta/, miksi: Päihteiden käyttö on typerää.
      mitä mieltä oot niistä ketkä käyttää päihteitä: En ala heitä tyhmiksi sanomaan, mutta päihteiden käyättminen on tyhmää.
      kuinka usein juot: Joka päivä
      milloi alotit alkoholin käytön: En muista,milloin olen ensimmäisen kerran desinfioinut käteni etanolia sisältävällä käsidesillä.
      millon alotit polttamaan/tms: Ilmeisesti munasolussakin tapahtuu soluhengitystä (hidas palaminen).
      ootko jääny kiinni päihteiden käytöst: En käytä päihteitä enkä ole käyttänyt.
      pahin kännikokemus: En ole ollut kännissä.

• ikä: 14 vuotta
      sukupuoli: ♀
      juotko: en
      poltatko: en
      nuuskaatko: en
      käytätkö huumeita: en
      jos et juo/polta/, miksi: Pilaa terveyden, eikä muutenkaan taida edistää sitä.
      mitä mieltä oot niistä ketkä käyttää päihteitä: Eivät ole terveitä ihmisiä.
      kuinka usein juot: En juo (alkoholia).
      milloi alotit alkoholin käytön: En ole aloittanut.
      millon alotit polttamaan/tms: En ole aloittanut.
      ootko jääny kiinni päihteiden käytöst: En, koska en käytä päihteitä. :D
      pahin kännikokemus: Ei ole.

• Luin sukupuoli: naaras. Voi tuota merkkiä ihmisestäkin käyttää, mutta kuitenkin.

• biologinalku kirjoitti:

Luin sukupuoli: naaras. Voi tuota merkkiä ihmisestäkin käyttää, mutta kuitenkin.

Minähän olen aika moneen kiusallani laittannut sukupuoleksi naaraan. Tällä kertaa en laittanut, mutta tykkään enemmän sanoa naaras kuin nainen.

Sana naaras aika tasan kertoo sen, mitä minulla on jalkojen välissä, eikä muuta. Sanaan "nainen" taas liittyy erinäköisiä ennakko-odotuksia, joita en koe vastaavani, enkä edes halua vastata. Myönnä pois, kun joku sanoo nainen, sinulla on päässäsi käsitys siitä, miltä nainen näyttää ja miten se käyttäytyy. Itse en profiloisi itseäni kovinkaan naiseksi, mutta en minä mieskään halua. Siksi olen itse päättänyt olla naaras ja käsittääkseni minulla on täysi oikeus siihen.

Avasikohan tämä nyt loppupeleissä ollenkaan sitä, miksi joku voisi oikeasti haluta kertoa sukupuolensa yllä esitetyllä tavalla? Ainakaan tämä selostus ei kiinnosta ketään. Oh well, ehkä aloitan keskustelun sukupuoli-identiteetistä.

• ikä: 19
      sukupuoli: Tyttö
      juotko: Toisinaan
      nuuskaatko: Yh, en
      käytätkö huumeita: En, mutta paria voisin kokeilla (kannabis, LSD ja ehkä kokaiini...)
      jos et juo/polta/, miksi: En halua kasvattaa keuhkosyövän riskiä
      mitä mieltä oot niistä ketkä käyttää päihteitä: Kunhan nyt kohtuudella käytetään (ainakin suurimmaksi osaksi), niin ei mitään. Ei mitään tupakoitsijoistakaan, heidän valintansa. Nuuskaaminen on ällöttävää.
      kuinka usein juot: Pari kertaa kuukaudessa.
      milloi alotit alkoholin käytön: Varsinaisesti 18-vuotiaana, mutta pari kertaa 15-vuotiaana, lievästi.
      millon alotit polttamaan/tms: En polta.
      ootko jääny kiinni päihteiden käytöst: En
      pahin kännikokemus: Nukahdin yökerhon lattialle ja joku portsari/vartija tuli koputtamaan olkapäälle ja minut lähetettiin taksissa kotiin, heräsin aamulla sitten alasti sängystä... Mutta kaveri juotti minulle sillon ekaa kertaa tequilaa, niin se varmaan aiheutti sen, yleensä juon ihan sivistyneesti.

• Jätä se LSD kuitenkin väliin. Ennemmin vaikka kokaiini. Jos on jotenkin aivan pakko.

Pakko sanoa, että jos minun olisi pakko valita joko heroniinipiikki suoneen tai LSD-trippi, niin valitsisin heroiiinin. Kumpakaan ainetta en missään nimessä halua kokeilla enkä käyttää.

• fnfnfn
        nasse_seta kirjoitti:

Jätä se LSD kuitenkin väliin. Ennemmin vaikka kokaiini. Jos on jotenkin aivan pakko.

Pakko sanoa, että jos minun olisi pakko valita joko heroniinipiikki suoneen tai LSD-trippi, niin valitsisin heroiiinin. Kumpakaan ainetta en missään nimessä halua kokeilla enkä käyttää.

Mutta LSD:ssä ei ole ole yliannostuksen vaaraa, toisin kuin kokaiinissa. Tietenkin, jos LSD:stä saa huonon tripin, se voi olla paska paikka sitten ja jos on suvussa skitsofreniaa, se voi altistaa sille, mutta jos saisin hyvän tripin, se olisi varmasti uskomaton kokemus. Heroiini taas on niin kovan luokan huumetta, että sitä en uskaltaisi. Ja uskon, että en pitäisi siitä.

En mäkään halua huumeita käyttää, mutta kokeilu voisi olla kiva.

• fnfnfn kirjoitti:

Mutta LSD:ssä ei ole ole yliannostuksen vaaraa, toisin kuin kokaiinissa. Tietenkin, jos LSD:stä saa huonon tripin, se voi olla paska paikka sitten ja jos on suvussa skitsofreniaa, se voi altistaa sille, mutta jos saisin hyvän tripin, se olisi varmasti uskomaton kokemus. Heroiini taas on niin kovan luokan huumetta, että sitä en uskaltaisi. Ja uskon, että en pitäisi siitä.

En mäkään halua huumeita käyttää, mutta kokeilu voisi olla kiva.

Riippuu toki siitä, että mitä kukakin eniten pelkää. Sigmund Freud käytti kokaiinia ja jotkut pitivät sitä lääkkeenomaisen aineena. Toki on yliannostuksen riski.

Yliannostuksen voi välttää mittaamalla ja laskemalla huolellisesti (jos nyt käyttää kokaiinia tai heroiinia). Mulla olisi vähän aikaa kivaa ja sitten olisi vähemmän kivaa, mutta selviäisin kokemuksesta luultavasti täyspäisenä, vaikka saattaisinkin joutua hakemaan lääkäriltä apua.

Psykoosi on niin vakava asia, että sitä riskiä en ottaisi millään."Psykoosien esiintyvyys kansalaisten keskuudessa on noin 3 %, ja skitsofrenian esiintyvyys on 1-1,5 prosenttia vaihdellen hieman eri alueilla Suomessa." ( http://www.skitsofreniayhdistys.fi/index.php/skitsofrenialuennolla )

Tuo kolme prosenttia on paljon. Se on jo sen verran, että jos kaikki palstalaiset katsotaan joukoksi, jollakulla meistä on tai tulee olemaan psykoosi. Sehän puhkeaa tyypillisesti nuoruusiässä.

Harmi tavallaan, että suljetut osastot ovat suljettuja. Toivoisi tavallisten nuorten näkevän joskus sen ahdistuksen ja tuskan, jonka vallassa psykoottinen potilas voi olla. Monilla menee monta vuotta toipumiseen, jotkut eivät toivu kunnolla koskaan.

En siis tekisi mitään sellaista, mikä lisää psykoosin riskiä. Jos se tulee itsestään niin sille ei voi mitään - tai voi, voi pitää hyvää huolta mielenterveydestään. Mutta kemiallista altistusta en ottaisi mistään hinnasta.

• nasse_seta kirjoitti:

Riippuu toki siitä, että mitä kukakin eniten pelkää. Sigmund Freud käytti kokaiinia ja jotkut pitivät sitä lääkkeenomaisen aineena. Toki on yliannostuksen riski.

Yliannostuksen voi välttää mittaamalla ja laskemalla huolellisesti (jos nyt käyttää kokaiinia tai heroiinia). Mulla olisi vähän aikaa kivaa ja sitten olisi vähemmän kivaa, mutta selviäisin kokemuksesta luultavasti täyspäisenä, vaikka saattaisinkin joutua hakemaan lääkäriltä apua.

Psykoosi on niin vakava asia, että sitä riskiä en ottaisi millään."Psykoosien esiintyvyys kansalaisten keskuudessa on noin 3 %, ja skitsofrenian esiintyvyys on 1-1,5 prosenttia vaihdellen hieman eri alueilla Suomessa." ( http://www.skitsofreniayhdistys.fi/index.php/skitsofrenialuennolla )

Tuo kolme prosenttia on paljon. Se on jo sen verran, että jos kaikki palstalaiset katsotaan joukoksi, jollakulla meistä on tai tulee olemaan psykoosi. Sehän puhkeaa tyypillisesti nuoruusiässä.

Harmi tavallaan, että suljetut osastot ovat suljettuja. Toivoisi tavallisten nuorten näkevän joskus sen ahdistuksen ja tuskan, jonka vallassa psykoottinen potilas voi olla. Monilla menee monta vuotta toipumiseen, jotkut eivät toivu kunnolla koskaan.

En siis tekisi mitään sellaista, mikä lisää psykoosin riskiä. Jos se tulee itsestään niin sille ei voi mitään - tai voi, voi pitää hyvää huolta mielenterveydestään. Mutta kemiallista altistusta en ottaisi mistään hinnasta.

Minä en psykoosiriskin takia edes polttaisi kannabista. Sanokoot, mitä sanovat, mutta minä kuitenkin saisin kaiken menemään persiilleen.

• icepicked kirjoitti:

Minä en psykoosiriskin takia edes polttaisi kannabista. Sanokoot, mitä sanovat, mutta minä kuitenkin saisin kaiken menemään persiilleen.

Sama. Olen onnistunut hankkimaan itselleni pienen hermovaurion, ja onhan se kipeä. Lääkkeet toimivat miten kuten, ja välillä vituttaa aika lujaa. Ajattelin jo mennä Hollantiin pössyttelemään (josko se auttaisi), mutta en halua yhtään suurentaa psykoosin riskiä. Eli valitsen mieluummin hermokivunkin.

• nasse_seta kirjoitti:

Sama. Olen onnistunut hankkimaan itselleni pienen hermovaurion, ja onhan se kipeä. Lääkkeet toimivat miten kuten, ja välillä vituttaa aika lujaa. Ajattelin jo mennä Hollantiin pössyttelemään (josko se auttaisi), mutta en halua yhtään suurentaa psykoosin riskiä. Eli valitsen mieluummin hermokivunkin.

Ehkä aspius vaikuttaa tähän, mutten ole koskaan ymmärtänyt ihmisten pyrkimystä "laajentaa tajuntaansa." Minun tajuntani on jo tarpeeksi laaja.

• icepicked kirjoitti:

Ehkä aspius vaikuttaa tähän, mutten ole koskaan ymmärtänyt ihmisten pyrkimystä "laajentaa tajuntaansa." Minun tajuntani on jo tarpeeksi laaja.

Ihmiset etsivät eri asioita. Jotkut ovat elämysfriikkejä ja haluavat ekstriimiä. Jotkut kaipaavat hyvää oloa ja rauhoittumisen tunnetta. Jotkut haluavat lisää vauhtia.

Koen ihan samalla tavalla, että tajuntani on tarpeeksi "laaja" ihan valmiiksi. Pössyttelyä tarvitaan, kun oma mielikuvitus loppuu eikä kehtaa tai uskalla tehdä asioita selvin päin.

• nasse_seta kirjoitti:

Ihmiset etsivät eri asioita. Jotkut ovat elämysfriikkejä ja haluavat ekstriimiä. Jotkut kaipaavat hyvää oloa ja rauhoittumisen tunnetta. Jotkut haluavat lisää vauhtia.

Koen ihan samalla tavalla, että tajuntani on tarpeeksi "laaja" ihan valmiiksi. Pössyttelyä tarvitaan, kun oma mielikuvitus loppuu eikä kehtaa tai uskalla tehdä asioita selvin päin.

Minun mielestäni ihmisen, joka kokee, ettei voi tehdä jotakin ilman päihdettä, ei pitäisi käyttää kyseistä päihdettä.

"En voisi juhlia ilman alkoholia."
        "En voisi rentoutua ilman kannabista."

Tässä on kaksi esimerkkiä.

• Vierailija.
        icepicked kirjoitti:

Minun mielestäni ihmisen, joka kokee, ettei voi tehdä jotakin ilman päihdettä, ei pitäisi käyttää kyseistä päihdettä.

Tuo on niin osuvasti sanottu! Saanko lainata tätä sanontaa???

Jätin tiistaina alkoholin kokonaan pois elämästäni ja opettelen tekemään asioita selvinpäin. Alkoholiin en palaa enään koskaan! Sen verran kokemusta siitä lajista on ja ikäviä juttuja. Tähän kyselyyn en oikein viitsi vastata ainakaan reheellisesti, paitsi elävänä esimerkkinä mitä käy, kun viina vie miestä.

Ilolla lueskelen teidän fiksuja vastauksianne!

ps. en ole kylmis :D

• Vierailija. kirjoitti:

Tuo on niin osuvasti sanottu! Saanko lainata tätä sanontaa???

Jätin tiistaina alkoholin kokonaan pois elämästäni ja opettelen tekemään asioita selvinpäin. Alkoholiin en palaa enään koskaan! Sen verran kokemusta siitä lajista on ja ikäviä juttuja. Tähän kyselyyn en oikein viitsi vastata ainakaan reheellisesti, paitsi elävänä esimerkkinä mitä käy, kun viina vie miestä.

Ilolla lueskelen teidän fiksuja vastauksianne!

ps. en ole kylmis :D

Saat lainata. Kuten Napoleon sanoi, kaiken, mikä on sanottu, on joku toinen jo sanonut. Tai sinnepäin.

• icepicked kirjoitti:

Nuo ovat yleensä niitä, jotka kannattaa kiertää kaukaa silloin, kun he humalassa ovat. Muuttuvat niin rasittaviksi.

• nasse_seta kirjoitti:

Nuo ovat yleensä niitä, jotka kannattaa kiertää kaukaa silloin, kun he humalassa ovat. Muuttuvat niin rasittaviksi.

Minua kiinnostaa huumeissa (tai no, LSD:ssä) ennemminkin hallusinaatiot ja ynnä muu tämänkaltainen "tajunnan laajentaminen" mihin en valitettavasti kovinkaan aidontuntuisesti itse kykene, mutta muuten en tarvitse päihteitä pitääkseni hauskaa. Haluaisinkin kokeilla huumeita ennemminkin sen takia, että tietäisin, miltä se tuntuu. Sen vaara, että tulisin LSD:tä tai kokaiinia koskaan kokeilemaan, on kyllä niin pieni, varsinkaan LSD:n kannalta, koska sillä on Suomessa melko pienet piirit enkä muutenkaan pyöri missään huumeporukoissa. Mutta saahan sitä aina kuvitella ja olla kiinnostunut :D Mutta on minulla silti ihan tarpeeksi laaja tajunta ainakin mielikuvituksen ja tunne-elämän puolelta ja saan hurmosta luonnosta.

En ole myöskään näitä ihmisiä, ketkä eivät pysty pitämään hauskaa ilman alkoholia, itseasiassa päinvastoin, pidän ennemminkin alkoholittomasta ilonpidosta enemmän kuin alkoholillisesta (ei tartte HUUUTAAA "kunnon" keskusteluja). Muistan, miten joskus yläasteella jotkut luokkalaiset oli silleen "voi vittu oltiin niin kännissä perjantaina, siis me mentiin laskemaan mäkeä pomppupallolla!!1" kun taas minä ihmettelin, miksi ihmeessä siihen känniä tarvittiin... Mutta ei siinä mitään, tykkään olla kännissäkin.

• ooce
        fnfn kirjoitti:

Minua kiinnostaa huumeissa (tai no, LSD:ssä) ennemminkin hallusinaatiot ja ynnä muu tämänkaltainen "tajunnan laajentaminen" mihin en valitettavasti kovinkaan aidontuntuisesti itse kykene, mutta muuten en tarvitse päihteitä pitääkseni hauskaa. Haluaisinkin kokeilla huumeita ennemminkin sen takia, että tietäisin, miltä se tuntuu. Sen vaara, että tulisin LSD:tä tai kokaiinia koskaan kokeilemaan, on kyllä niin pieni, varsinkaan LSD:n kannalta, koska sillä on Suomessa melko pienet piirit enkä muutenkaan pyöri missään huumeporukoissa. Mutta saahan sitä aina kuvitella ja olla kiinnostunut :D Mutta on minulla silti ihan tarpeeksi laaja tajunta ainakin mielikuvituksen ja tunne-elämän puolelta ja saan hurmosta luonnosta.

En ole myöskään näitä ihmisiä, ketkä eivät pysty pitämään hauskaa ilman alkoholia, itseasiassa päinvastoin, pidän ennemminkin alkoholittomasta ilonpidosta enemmän kuin alkoholillisesta (ei tartte HUUUTAAA "kunnon" keskusteluja). Muistan, miten joskus yläasteella jotkut luokkalaiset oli silleen "voi vittu oltiin niin kännissä perjantaina, siis me mentiin laskemaan mäkeä pomppupallolla!!1" kun taas minä ihmettelin, miksi ihmeessä siihen känniä tarvittiin... Mutta ei siinä mitään, tykkään olla kännissäkin.

Se "tajunnan laajentaminen" on kyllä aika paska selitys sille että on vaa nii vitun pinnalline ettei vaa nää asioita.

Ehkä se enemmänki on sitä et oot tarpeeks sekasin ja rentoutunu nii näkee vaa asioita enemmä.

Aiks paskaa. Mut siis kyl LSD:tä vois kokeilla vaikka seki on sillee suhteellisen vahvaa. Ja tuota budia. Mie itteasis varmaa saisin budia melkei mistä vaa jos kotona kävisin. Ainaki bentsoja saisin. Tosin ei se mulle varmaa niit antas.....

ocetherunq

• ooce kirjoitti:

Se "tajunnan laajentaminen" on kyllä aika paska selitys sille että on vaa nii vitun pinnalline ettei vaa nää asioita.

Ehkä se enemmänki on sitä et oot tarpeeks sekasin ja rentoutunu nii näkee vaa asioita enemmä.

Aiks paskaa. Mut siis kyl LSD:tä vois kokeilla vaikka seki on sillee suhteellisen vahvaa. Ja tuota budia. Mie itteasis varmaa saisin budia melkei mistä vaa jos kotona kävisin. Ainaki bentsoja saisin. Tosin ei se mulle varmaa niit antas.....

ocetherunq

Sinäkö sitten näet leijuvia esineitä ja muita todentuntuisia aistiharhoja, synestesiaa, mielen pirtoutumista ja ynnä muita hullunhauskoja LSD:n vaikutuksia päivittäin, sinä ah-niin-syvällinen olento? Taidat olla aikamoinen lumihiutale tässä maailmassa :)

• ikä: 20
      sukupuoli: N
      juotko: En
      nuuskaatko: En
      jos et juo/polta/, miksi: Alkoholi maistuu pahalle, tupakka haisee pahalle ja molemmat ovat pahasta. Tässä kannattaisi ennemmin kysyä, miksi ihmeessä joku viitsii noita käyttää.
      mitä mieltä oot niistä ketkä käyttää päihteitä: Alkoholia siedän, tupakkaa paheksun ja huumeet tuomitsen.
      kuinka usein juot: En juo.
      milloi alotit alkoholin käytön: En ole pahemmin aloittanut, mutta olen suostunut sen skumppalasillisen ekan kerran juomaa 18-vuotiaana, vaikka aiemminkin on tyrkytetty. Pahaa oli.
      millon alotit polttamaan/tms: En polta tms.
      ootko jääny kiinni päihteiden käytöst: En. Vanhemmat ne on kun sitä viiniä tyrkyttää.
      pahin kännikokemus: Kokemusta pelkästään muiden känneistä, tämänkin viikon olen kuunnellut tuhatta ja yhtä suurta kännisekoilua.

• kunnonkansalainen98

Ikä - 16

Sukupuoli - poika

Juotko - todella vähän

Poltatko - en

Nuuskaatko - en

Käytätkö muita huumeita -en

Miksi en polta - En polta, koska en näe syytä, miksi minun pitäisi polttaa

Mielipide päihteiden käyttäjistä - Mikä minä olen ketään tuomitsemaan?

Kuinka usein juon - Pari kaljaa kuussa kavereiden kanssa

Milloin aloitit alkoholin käytön - yläasteen loputtua

Milloin aloitit polttamisen - tyhmä kysymys

Oletko jäänyt kiinni - En ikinä

Pahin kännikokemus - Ei taida olla :/

• :D:

ikä:14
      sukupuoli:mjäääs ;DDD XD
      juotko:joskus
      poltatko:en
      nuuskaatko:en
      käytätkö huumeita:en
      jos et juo/polta/, miksi:en polta koska hyj
      mitä mieltä oot niistä ketkä käyttää päihteitä:on vain kaksi ihmisryhmää, joita syrjin: kusipäät ja idiootit.
      kuinka usein juot:joka toinen viikonloppu tai harvemmin
      milloi alotit alkoholin käytön:en kuule tiedä
      millon alotit polttamaan/tms:en
      ootko jääny kiinni päihteiden käytöst:juon vain vanhempien luvalla
      pahin kännikokemus:alkoi jo hieman näkyä kuulemma kävelyssäkin että nyt on jätkä kännissä. Vain sen kerran olin humalassa.

-Siiliö-

• ikä: 16
      sukupuoli: tyär
      poltatko: välillä
      nuuskaatko: en
      käytätkö huumeita: en
      jos et juo/polta/, miksi: siksi
      mitä mieltä oot niistä ketkä käyttää päihteitä: liika o liika, ja no jos sitä sillee vähä käyttää nii mikäs siin, oma on henkensä ja terveytensä.
      kuinka usein juot: en juo
      milloi alotit alkoholin käytön: ^
      millon alotit polttamaan/tms: ööö joskus ysil
      ootko jääny kiinni päihteiden käytöst: no kyllä porukat tietää
      pahin kännikokemus: ei oo

• ikä: 14
      sukupuoli: female
      poltatko: pitäskö?
      nuuskaatko: yäk, kuulostaa ällöttävältä :P
      käytätkö huumeita: hei oikeesti, en oo mikään niin tyhmä
      jos et juo/polta/, miksi: koska se on tyhmää, omalla hengellään leikkimistä
      mitä mieltä oot niistä ketkä käyttää päihteitä: ei ois kannattanu ees alottaa...
      kuinka usein juot: joka päivä tietenkin, eik se nyt oo aika itsestään selvää xDD
      milloi alotit alkoholin käytön: en mä käytä alkoholii
      millon alotit polttamaan/tms: no kuule vuonna 2000 tietenkin >_< hei oikeesti, en mä polta
      ootko jääny kiinni päihteiden käytöst: jos ei käytä päihteitä, niin hieman hankalaa
      pahin kännikokemus: vedestä ei tuu känniin, ja alkoholia en juo xD

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2293
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1714
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      306
      1262
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      959
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      915
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      825
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      35
      737
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      673
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      662
    Aihe