9mm CZ-75 tyhjänlippan poistaminen

late321

Olempa paukutellut tehdasvalmisteisella Zetorilla arviolta 10.000 laukausta. Ja kuluneet tyhjat lippaat "lerppuvat" kahvasta ulos todella heikosti.

Eikä uudetkaan lippaat kovin ulostule "Machtech"

Olisikohan mitään järkeä sulattaa lyijyisistä vannepainosta lisämassaa lippaan pohjaan?

10

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ambuwa

      No eipä ole ole paljoa kestänyt pyssykkäs, eli noin 4 kuukautta normaali ammunta tahtia.

    • hofeh

      Siis hä, ensin tuosta käsittää että kuluneet lippaat putoilee kahvasta ja sitten kun ajatuksella lukee niin ne kuitenkin lähtee heikosti pois?? Mitä oikein tarkoitit?

      Onko lippaan kyljessä oleva kolo kulunut tai taipunut sisään päin jotta lippaat ei enää pysy paikoillaan vaan eikö ne suostu tulemaan vapaasti kahvan sisältä pois? Jos eivät tule vapaasti pudoten niin poista kahvan sisältä lituskainen jousi joka estää lippaan kolisemisen niin ei tarvitse lisäpainoa lippaaseen.

      • Zetor85

        Ei sitä lituskaista jousta kannata kokonaan poistaa. Itse modasin sitä vaan löysemmäksi taivuttamalla sopivasti, ja vóila, lippaat putoavat kuin elokuvissa!


    • 12342bv

      Kas! Aina oppii uutta! Toi kahvan sisällä oleva peltilätkä ehkäisee lippaan kolinaa! :)
      Liimasin lippaan pohjaan kumia 15mm. Lipas tömahtää betoniin toivottavasti oikeinpäin.

    • hqfer

      Miksi lippaan vaihdossa lipas täytyy pudottaa maahan?? Jossain kisoissa tai ammunnoissa on kielletty lippaan pudottaminen, itse vaihdan lippaan niin että tyhjä lipas tulee samaan käteen millä vaihdan täyden eikä aikaa kulu juurikaan enemmän kuin että sen pudottais maahan.

      Kaikkein eniten voi tyriä lippaan vaihdossa on se että uusi lipas ei osu kerralla lipassolaan.

      • Arizona rules

        ..Miksi lippaan vaihdossa lipas täytyy pudottaa maahan??..

        Jotkut fetissihörhöt katsoneet liika fantasiaelokuvia. Matrixissa pudotettiin tyhjät ASEETkin ja kaivettiin povarista uudet minigunit :D

        Minä en ainakaan pudottele omia, valikoituja, toimintavarmoiksi testattuja lippaitani maahan missään tilanteessa.


      • Arizona guncontrol
        Arizona rules kirjoitti:

        ..Miksi lippaan vaihdossa lipas täytyy pudottaa maahan??..

        Jotkut fetissihörhöt katsoneet liika fantasiaelokuvia. Matrixissa pudotettiin tyhjät ASEETkin ja kaivettiin povarista uudet minigunit :D

        Minä en ainakaan pudottele omia, valikoituja, toimintavarmoiksi testattuja lippaitani maahan missään tilanteessa.

        Siis tahallani.


      • stanu
        Arizona guncontrol kirjoitti:

        Siis tahallani.

        Lippaan vaidossa lipas talteen ttamalla, menee keskimäärin 0,5 sekuntia enemmän aikaa kuin pudottamalla vanha maahan. Jos lippaan ottaa talteen jää se häiritsemään otetta ja suoritusta. Sekunnin kymmenykset tuovat pisteitä
        Itse en pudottele lippaita kun en kärkikastiin muutoinkaan pystyisi sijoittumaan. Ompahan sitten selitys valmiina kun joku ihmettelee vaatimatonta suoritusta.


    • late321

      Niin, Tottahan tuossa jatkossa tuli. Eipä se nopea lippaanvaihto SRA:ssa juurikaan pisteitä tuo. Kokonais aikahan se ratkaisee.

      Mut henkilökohtaisesti närppii "ravistella" tyhjiä lippaita ulos kahvasta. :)

    • jkhkjkggghjkg

      Vika olikin lippaassa. Siis patruunan nostimessa. Maggearin halpis -lippaan nostimeen on jyrsitty liian syvä kolo. Laatulippaalla lähtee kuin, Sirkesalo rantatuolista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe