Äly(?)puhelin

Joko palstalaisilla on älypuhelin, vai vieläkö kelpaa se wanha Nokia?
Kun katselee ympärilleen maailmalla, huomaa kaiken aikaa ihmisiä, jotka näpyttelevät älypuhelintaan peukalot kuumina.
Yhdessä liikkuvat ihmisetkään eivät puhu keskenään, vaan naputtelevat koneitaan toisistaan välittämättä. Miksi he edes tapaavat ja kulkevat yhdessä?

Olen tässä katsonut keskihintaisten älypuhelimien mainoksia ja lukenut arvosteluja. Mutta mihin meikäläiset sitä tarvitsevat? No ehkä Facebookiin ja internettiin? Käytättekö niitä raitiovaunua odotellessanne tai pankin aulassa jonotuslappu polvella? Otatteko kuvia, esim. selfieitä päivittäin?
Tuleeko älypuhelimesta välttämättömyys, jota ilman ei voi olla hetkeäkään?

Mietin, hirvaanko hankkia itselleni.

6

59

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • L - L

Olenkohan dementoitunut, immuuni ulkoisille vaikutteille ja piittaamaton muoti-ilmiöistä vai kaikkea tuota koska minulle riittää ikivanha lunksumallin puhelin.

Matkoilla olen joskus ajatellut, että tabletti olisi kätevä mutta hankkimatta on jäänyt.

Olimme syksyllä vaimon kanssa Espanjassa reile 4 viikkoa ilman kontaktia muihin kuin lähitienoon espanjalaisiin ja tulimme hyvin toimeen peruskännyköillä ilman tietsariakaan.
      TV-kanavatkin rajoittuivat tavallisiin espanjalaisiin.

Olen ihmetellyt joidenkin keski-iän ohittaneidenkin kiireitä. Ruuhkaisella jalkakäytävällä täytyy törmäillessä hipoa näyttöä. Puhelusta ei ole kyse mutta jotain tärkeää on menossa.

• Häpeäkseni on tunnustettava, että minulla on älypuhelin.

Älypuhelinhan on tietokone ja kännykkä. Laitetta on jopa hankala käyttää "liikenteessä" sen koon ja kömpelyyden takia.

?????????

• Posti toi lehtitilauksen. Sen kylkiäisinä tilaaja saa Nokia 108 peruspuhelimen. Sen hintaa en sivuilta löytänyt. Puhelimen käyttöajan sanottiin olevan jopa kuukauden yhdellä latauksella.

Ihme kyllä löysin ylistävän lausunnon Nokia 3310 laitteesta, joka minulla on ollut vuosia. On tämä ainakin 7-8 vuotta vanha. Akkua ei tarvi ladata useinkaan.
        Kestää myös kovaakin käyttöä.
        Niin että mitäpä sitä hyvää peruskalikkaa vaihtamaan älypuhelimeen, jonka käytön opettelu jäisi kuitenkin vain perustoimintojen osalle.

• Mitä minä sellasella " Älypuhelimella tekisin"
      Minulla on Pöytä-- tietokone isolla kuvaruudulla . Ja sitten Kännykkä jossa on kyllä kamera -- mutta ostaessani en huomannut että se kamera tarvitseekin paljon muistia . Voihan ne paremmat otokset siirtää tänne tietsikkaan .
      Mutta paremman kameran olisin siihen tarvinnut --tai sitä muistia

On kotipuhelinkin ja kahdessa eri paikassakin . Minä olen tykännyt kun siinä on Puhelinvastaajakin --ja meillä tarvitaan puhelinta kun ulkoovessakin on puhelin yhteys jolla saa oven avattua asunnosta kun se soi .kun tietää kuka on tulossa. Se on hyvä --- Ulkooven saan prikalla auki --se on sellanen valkoinen nappi kun sitä heilauttaa ovi aukeen
      Kai niitä turkakkeita on vaikka kuinka paljon . Keittiössäkin on josminkälaisia -

• Vai vielä "äly- " , toisaalta sopiski mulle, joka ei kovin omavarainen älynsä kanssa oo. Kylliks oli opettelemista ihan perustoiminnoissa Samsungilla, jonka vuosia sitten ostivat lapset lahjaks, kyllä osaski olla hankala tää Samsung. Mutta vielkään ei latausta usein tartte eikä lattialle pudotessaan aukee kuin Jokisen evväät.

• nyt parempi näin

Nii. Toista se oli ennen vanhaan kun savumerkeillä tiedoteltiin. Siinäkin onkelmansa. Kun asuttiin laaksossa, pikkusantut käskettiin mäen päälle puihin katsomaan näkyykö merkkisauhuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      242
      10676
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      127
      6873
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      48
      6584
    4. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      94
      5494
    5. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      4780
    6. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      40
      4074
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3414
    8. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      25
      3358
    9. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      28
      3315
    10. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      26
      3083
    Aihe