3D-telkku, kokemuksia ?

Smartman

3D telkkaria hankkimassa. 55" 3D, smart-tv ominaisuuksilla.
Mitäs mieltä olette vaihtoehdoista ?

http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/televisiot/TX55AS650E/panasonic-55-3d-smart-led-tv-tx-55as650e
http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/televisiot/55LB620V/lg-55-3d-led-tv-55lb620v
http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/televisiot/KDL55W805BBN/sony-55-3d-smart-led-tv-kdl-55w805bbn
http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/televisiot/UE55H6275XXE/samsung-55-3d-smart-led-tv-ue55h6275xxe

Onko kokemuksia ? Tai jokin muu vaihtoehto ?

20

403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valinnan vaikeus

      Oma tv on tuo Sonyn W805A-malli ja se on vastannut odotuksia. Koska en pelaa, niin 3D-ominaisuudesta ei ole ollut paljoa iloa. Pitää varmaan ostella muutama 3D-leffa omaankin arkistoon. Tuossa 805B-mallissa on parannuksia A-malliin verrattuna. Äänipuoleen kannattaa näissä satsata. Softapäivityksiä on tullut useita verkon kautta, joten laatu vaan paranee ajan kanssa;)

      Olen kaapeliverkossa, joten sieltä löytyy 3D-kanava tarvittaessa. Langaton verkko on OK, sillä sitä kautta tulee katsottua Sonyn palvelujen kautta mm. Ylen Areenaa ja Netflixiä. Selaimelta ei kannata odottaa paljoa, sillä kaukosäätimellä ei kauaa jaksa tekstiä väsätä. Nettiselailuun on muita laitteita taloudessa ihan tarpeeksi.

      http://tekniikanmaailma.fi/kuva-ja-aani/vertailut/tm-vertailu-55-tuumaiset-televisiot on vertailua reilun vuoden takaa, joten testissä olleita malleja tuskin löytyy liikkeistä. Valinta riippuu jonkin verran käyttötarkoituksesta ja mille ominaisuudelle annat painoarvoa.

      Tuli hankittua Soneran Viihdekin, joten sillä hoituu peruskanavien tallennukset. Pari teraista USB-kovalevyä on tullut talletettua HD-elokuvia. Saa nähdä, milloin niitä ehtii katsomaan;)

    • kannattaa testata

      Suosittelen, että käyt testaamassa itse kaikki kunnolla. Jos ominaisuudet ja liitännät ovat OK, valitse tv käytettävyyden perusteella. Se tiputtaa pari merkkiä pois suuremman opettelun ja opettamisen tarpeen takia, nimittäin Sonyn ja Samsungin, joissa kahdessa myös on ollut ongelmaa kuvasuhdeautomatiikan toiminnan kanssa, kun tarkoitus on saada oikeaa lähetyksen mukaista kuvaa näkymään venyttämättä.

      • Valinnan vaikeus

        Minulla on ollut Sony aikaisemminkin, eikä kuvasuhteen kanssa ole ollut mitään ongelmaa. Mielikuvasi ovat vain vanhoja kuulopuheita. Samsungista en osaa sanoa enkä halua arvata mitään. Sonyn valitsin siksi, että aikaisempi tv oli Sony ja toisaalta sain maahantuojan edustajalta näyttelyssä hyvän esittelyn nykyisen tv:n ominaisuuksista. Vaimokin tykkää Sonyn laadusta ja käytettävyydestä. Meillä lueskellaan teksti-tv:tä usein, joten alasivujen nopea selailu on OK.

        Sonyn kuvasuhteen saa tietenkin sekaisin, kun laittaa smart-toiminnon päälle. Itse katson mieluummin mustien reunojen kanssa 4:3 lähetykset, mutta joku taas haluaa venyttää kuvaa koko ruudun mittaiseksi. Smartillahan se onnistuu..

        Lähetyksissä tapahtuu silloin tällöin virheitä siten, että kuvasuhde on väärä ja kuvan kaikilla reunoilla on mustaa. Tämän ongelman olen huomannut myös kakkos-tv:ssä, joka ei ole Sony. Jos lähetysvirheestä johtuva väärä kuvasuhde alkaa häiritsemään, niin painikkeella sen saa parissa sekunnissa oikeaksi. Ei ole vaikeaa?

        Valitettavasti televisioita on hankala verrata liikkeessä, sillä kaikkia malleja ei ole edes nähtävillä tai esillä olevat tv:t ovat myymälä-asetuksissa ja kaukosäätimet on laitettu lukittuun kaappiin. Kun laitemyynti siirtyy nettiin, niin testauspaikat poistuu vähitellen kokonaan..


    • plasmakuva palaa

      Led tv kannattaakin ostaa, plasma telkkareita kannattaa välttää koska niissä palaa kuva kiinni.

      • Jdkdkfk

        Täyttä totta, led on ikuinen, vain muuntaja vaihtoon, led ei pala koskaan, ukkonen voi lyödä muuntajan rikki vaan


    • IhmeSakkia

      Ei pala enää nykypäivänä kiinni idiootti. Ja plasma edelleen hakkaa nuo monet lcd taustavalaistut roskat 6-0. Jopa paljon kalliiimmat.

      Oled televisioiden hinnanpudotusta kannattaa odottaa ja jättää jopa 4k led televisiot hyllyyn.

      • plasmakuva palaa.

        Ei kiinteästi ja pysyvästi mutta palaa kiinni johon vaaditaan pyyhkimistoimintoa joka myös on plasmoissa juuri siksi.

        Vai miksi mielestäsi on pyyhkimistoiminto plasmoissa idiootti?


      • plasma = hyvä kuva

        Tuo on joku vitsikäs matkija, joka kirjoittaa joka paikkaan, ettei pidä ostaa plasma-tv:tä. Niin kuin se liittyisi tähän asiaan mitenkään.

        Itse ostin ison plasma-tv:n vuosi sitten silloin kun niitä vielä sai, eikä kertaakaan ole yhtään mitään palanut ruudulle. Olen ollut todella tyytyväinen kuvaan ja minulla on varaa maksaa sähköstäkin 2-3 euroa enemmän kuukaudessa. Kyllä hyvä kuva on sen arvoista. On hienoa että voi katsoa elokuvia kotona pimennetyssä huoneessa kotiteatterilaitteistolla elokuvateatterimaisesti.

        LCD-televisiolla oli pakko pitää valoja päällä, jotta kuvassa oleva harmaana
        suttuna näkyvä tummat sävyt eivät kiinnittäisi huomiota. Tietysti silloin kuva oli entistä sutumpaa, mutta ehkä häiritsi vähemmän... LCD-aikaan ei kiinnostanut katsoa elokuvia, joissa oli yökohtauksia tuollaisen valovuodon takia. Tietysti jos katsoo vain piirrettyjä ja lastenohjelmia, niin kirkaskuvainen LCD on hyvä...

        Sain juuri tietää, että eräät vanhukset käyttävät plasma-tv:tään radiona aamukahvillaan ja kuuntelevat YLE Teeman Teematietoa. Että huh huh. Mutta tarkastin sen Panasonicin plasman eikä edes siinäkään käytössä kuvaan ole palanut YLE Teeman logoa tai muutakaan ruutuun. Siinä tv:ssä ei ole edes pyyhkimistoimintoa. Koetin etsiä, kun nimimerkki plasma palaa sitä mainosti pakolliseksi (piti muka käyttää joka päivä tai jotain?).

        Jospa se nimimerkki "plasmakuva palaa" joskus väsyy turhaan höpinäänsä.


      • itselläsi palaa
        plasmakuva palaa. kirjoitti:

        Ei kiinteästi ja pysyvästi mutta palaa kiinni johon vaaditaan pyyhkimistoimintoa joka myös on plasmoissa juuri siksi.

        Vai miksi mielestäsi on pyyhkimistoiminto plasmoissa idiootti?

        Itse olet idiootti jankuttaja. Ei kaikissa todellakaan ole pyyhkimistoimintoa. Ei tarvita.
        Lue alta.
        Panasonicin plasma on eräillä radiokäytössä kanavalla Teematieto. Kuva ei ole palanut. Eikä siinä tv:ssä ole pyyhkimistoimintoa eikä sille ole ollut edes tarvetta.


      • Plasmakuva palaa.
        plasma = hyvä kuva kirjoitti:

        Tuo on joku vitsikäs matkija, joka kirjoittaa joka paikkaan, ettei pidä ostaa plasma-tv:tä. Niin kuin se liittyisi tähän asiaan mitenkään.

        Itse ostin ison plasma-tv:n vuosi sitten silloin kun niitä vielä sai, eikä kertaakaan ole yhtään mitään palanut ruudulle. Olen ollut todella tyytyväinen kuvaan ja minulla on varaa maksaa sähköstäkin 2-3 euroa enemmän kuukaudessa. Kyllä hyvä kuva on sen arvoista. On hienoa että voi katsoa elokuvia kotona pimennetyssä huoneessa kotiteatterilaitteistolla elokuvateatterimaisesti.

        LCD-televisiolla oli pakko pitää valoja päällä, jotta kuvassa oleva harmaana
        suttuna näkyvä tummat sävyt eivät kiinnittäisi huomiota. Tietysti silloin kuva oli entistä sutumpaa, mutta ehkä häiritsi vähemmän... LCD-aikaan ei kiinnostanut katsoa elokuvia, joissa oli yökohtauksia tuollaisen valovuodon takia. Tietysti jos katsoo vain piirrettyjä ja lastenohjelmia, niin kirkaskuvainen LCD on hyvä...

        Sain juuri tietää, että eräät vanhukset käyttävät plasma-tv:tään radiona aamukahvillaan ja kuuntelevat YLE Teeman Teematietoa. Että huh huh. Mutta tarkastin sen Panasonicin plasman eikä edes siinäkään käytössä kuvaan ole palanut YLE Teeman logoa tai muutakaan ruutuun. Siinä tv:ssä ei ole edes pyyhkimistoimintoa. Koetin etsiä, kun nimimerkki plasma palaa sitä mainosti pakolliseksi (piti muka käyttää joka päivä tai jotain?).

        Jospa se nimimerkki "plasmakuva palaa" joskus väsyy turhaan höpinäänsä.

        Ei ledi telkkareissa ole harmaa mustana, kannattaa ihan tutustua nykyajan telkkareihin.


      • Plasmakuva palaa.
        Plasmakuva palaa. kirjoitti:

        Ei ledi telkkareissa ole harmaa mustana, kannattaa ihan tutustua nykyajan telkkareihin.

        Eikä siis musta näy harmaana vaan musta on mustaa joka ei pala puhki.
        Muutenkin kuvaa uskaltaa pitää päällä koska kuva ei pala kiinni.


      • Plasmakuva palaa
        Plasmakuva palaa. kirjoitti:

        Eikä siis musta näy harmaana vaan musta on mustaa joka ei pala puhki.
        Muutenkin kuvaa uskaltaa pitää päällä koska kuva ei pala kiinni.

        Lisään vielä, että kun minulla oli Samsungin plasma, niin musta paloi kuvaan joka paikkaan, eikä muuta kuvaa nähnyt. sen alta. Paitsi kuvaan palaneita kanavalogoja.


      • Kdkdkdkjh

        Led tv on paras, oon kuullu monet kerrat että plasmat on ku palavia tauluja, oikeastaan led on ikuinen, musta sika säkissä on ostaa plasma


    • plasmakuva palaa

      Aloittajalle vielä, kunhan et osta plasmaa, niin hyvä. Minulla on palanut joka kanavan kanavalogot eri nurkkiin ja se kyllä häiritsee. On kiva nähdä vanhaa MTV:n logoa, mutta rajansa kaikella.

    • IhmeSakkia
    • etfwwerf
    • Smartman
    • pelihullu1
    • UHD4KTV

      Suosin vain uhd 4k tveitä, 3d on musta ainaki perseestä, oon nahny joskus 3D kuvaa ja liikaa ja yliarvostettu, lasit vaativa, UHD 4K kiinnostaa erittäin paljon, kuva on puhdasta taikaa, kerrastaan fantastinen kuva.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      238
      2070
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      80
      1797
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1516
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      107
      1216
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1140
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1105
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      9
      1025
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      960
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe