Pyhäinpäivän avaus.

Mettis ei kirj

Väite.

Kuollut ihminen muokkaa läheisiä?

Hiiret hyppii pöydällä?

Mitä mieltä ajatuksista?

22

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .pirkko

Eiköhän jokainen ihminen, elänyt aikoinaan, nyt jo kuollut tai nyt elävä, muokkaa meitä.
      Mitä hiiritanssi asiaan vaikuttaa.

Anteeksi, jos en päässyt vyyhdin alkuun sitä keriäkseni.
      Kuolleitten suon nukkua rauhassaan.

• Mettis ei kirj

Omalta kohdaltani sanoisin, kun isä kuoli, niin hiljaiset hyppi pöydälle, joita eivät aiemmin uskataneet tehdä.

• .pirkko
        Mettis ei kirj kirjoitti:

Omalta kohdaltani sanoisin, kun isä kuoli, niin hiljaiset hyppi pöydälle, joita eivät aiemmin uskataneet tehdä.

Ei minun vanhempieni kuollessa ollut hiiriä pöydällä tanssimassa kansantanhuja, kun oli vain yksi vastuunkantaja.
        Jos nyt ymmärsit, mitä tarkoitan.

• Mettis ei kirj
        .pirkko kirjoitti:

Ei minun vanhempieni kuollessa ollut hiiriä pöydällä tanssimassa kansantanhuja, kun oli vain yksi vastuunkantaja.
        Jos nyt ymmärsit, mitä tarkoitan.

Ok.
        Asia ymmärretty.

• .pirkko
        Mettis ei kirj kirjoitti:

Ok.
        Asia ymmärretty.

Minä en ymmärtänyt sinua, tuskin sinäkään minua.
        Mutta pannaan hautumaan. :))

• Mettis ei kirj
        .pirkko kirjoitti:

Minä en ymmärtänyt sinua, tuskin sinäkään minua.
        Mutta pannaan hautumaan. :))

Juu, mieti sinä Mettistä, niin minä mietin Pirkkoa

Aika pehmeeltä tuntuu hmmm nyt nukuttaa, hyvää yötä,.

• Tuskin kuollut ihminen enää muokkailee, mutta kuolema kylläkin.
      Mitä lähempää se omaisen mukaansa tempaa niin sitä enemmän jälkeen jääneiden elämä siitä muuttuu.
      Arvomaailma siinä usein menee uusiksi ja asioiden tärkeys elämässä muuttuu.
      Kovin pienistä ei jaksa enää nipottaa ja muutenkin näkee elämän suuremmissa kaarissa.

Tuo hiiret hyppii pöydällä, tuntuu jotenkin vieraalta ajatukselta,
      tai ehkä sen voi kuvitella tilanteessa, jossa kovin hallitseva ihminen on jättänyt paikkansa niin nekin jotka eivät ole aikaisemmin uskaltaneet suutaan aukaista sen sitten tekevät.

• €ero

Kuolleelta jää elävä muisto muisto hänen elämästä täällä keskellämme elävästi.

• .Siilirouva

Nii €ero, esimerkiksi minä :). Elävä muisto.

Siis jäi geenit ja elämän alkutaipaleella saadut opit ja kokemukset. Kolem ensimmäistä vuotta elämässähän vissiin ovat ne ihmisen kannalta mekittävimmät kai.

• .Siilirouva
        .Siilirouva kirjoitti:

Nii €ero, esimerkiksi minä :). Elävä muisto.

Siis jäi geenit ja elämän alkutaipaleella saadut opit ja kokemukset. Kolem ensimmäistä vuotta elämässähän vissiin ovat ne ihmisen kannalta mekittävimmät kai.

Onko jonkun omainen sanonut toisen kuollessa että hyvä kun kuoli pois häiritsemästä?

• k/k

Ei kuollut vaan kuolema,kun joku poistuu iäisyyteen ja jäljellejäänyt tajuaa et ne tutut askeleet ei enää koskaan tuu ovelle ja tuttu ääni ei huikkaa hei huutoa.
      Silloin voi alkaa itkun kaulukset kiristää ,siinä kun pyyhkii silmiään niin on aikaa ajatella et ,mitäs nyt?
      Silloin moni rutiini ja tuttu asia on harkittava iuurelta kantilta, Hiirien hyppiminen on taas siitä kiinni miten dominoiva poislähtenyt on ollut.

• Mää luulen kyllä vähän että muokkaa, sekä kuolema että ihminen että kuollut ihminen. Paitsi että se menee jo minusta hiustenhalkomispuolelle jos sanoo että kuollut ihminen ei muokkaa, vaan kuolema. Ilman ihmistä kun ei ole kuolemaakaan.

Suru tietty muokkaa, mutta on kuolemassa jotain niin lopullistakin, joudut turvautumaan muistoihin. Se yllätyksellisyys mitä toisessa ihmisessä aina on, se katoaa. Sekä tavallansa yksi keskusmuisti pois pelistä, on asioita mitä ei pysty tarkistamaan enää. Ja vaikka elämähän kulkee eteenpäin ja menneen yksityiskohdilla ei ole niin suuri osa, niin onhan ne silti sellaisia mistä ihminen haluaa pitää kiinni.

Hiiret hyppii pöydällä. No joo, nyt kun sanot niin kai se noin menee. Tai riippuu kenen se pöytä on ollut.

• att2

Kyllä on vaikuttanut, asiasta en muuta kirjoita.

• .mollis

Kyllähän se ajasta ikuisuuteen siirtyminen jättää jonkinlaisen "aukon" läheisten elämään, kunnes pikkuhiljaa aika umpeuttaa ja jää kultalangat aukon päälle.
      Edesmenneen jättämä aukko, on jokaisen läheisen kokemana erilainen.

Anteeksi tuo "aukko" -sana, en löytänyt sopivaa vastinetta.

• .Siilirouva

.mollis, se aukko voi joissain tapauksissa olla muta aukkokin :). Kaikkien elmä ei toisten mielestä ole ollut elämisen arvoinen ja poisnukkumisensa joillekin helpotus.
        Lanka ei aina ole kultainen , se voi joksus olla vaan iha rautalankaa, sillain hellästi ymmärtäen kuitenkin.

• .mollis
        .Siilirouva kirjoitti:

.mollis, se aukko voi joissain tapauksissa olla muta aukkokin :). Kaikkien elmä ei toisten mielestä ole ollut elämisen arvoinen ja poisnukkumisensa joillekin helpotus.
        Lanka ei aina ole kultainen , se voi joksus olla vaan iha rautalankaa, sillain hellästi ymmärtäen kuitenkin.

Kyllä se piikkilankakin ruostuu ja putoaa sinne mustaan aukkoon. Hämähäkit kutovat muistolangoista verkon, hauraan siihen tilalle. Näin on käynyt.

• .Siilirouva
        .Siilirouva kirjoitti:

..pers. eiku musta tai noh, miksei mutakin :)

• .Siilirouva
        .mollis kirjoitti:

Kyllä se piikkilankakin ruostuu ja putoaa sinne mustaan aukkoon. Hämähäkit kutovat muistolangoista verkon, hauraan siihen tilalle. Näin on käynyt.

Nii, joidenkin kohdalla. Mutta rautalanka on armollinen ja lujempi kuin hämähämähäkin seitti, joka voi hauraudessaan revetä pois. Tai miksei se voisi olla ruostumaton teräskin jos realiteeteissa pysytään. Pysyy musta-aukon akko paremmin kiinni :).

• ent. siivoojaparka
        .Siilirouva kirjoitti:

Nii, joidenkin kohdalla. Mutta rautalanka on armollinen ja lujempi kuin hämähämähäkin seitti, joka voi hauraudessaan revetä pois. Tai miksei se voisi olla ruostumaton teräskin jos realiteeteissa pysytään. Pysyy musta-aukon akko paremmin kiinni :).

"molli ja duuri" (Kuuluva rykäys selkänne takana)

Voitte ottaa imarteluna, mutta teistähän on tullut suorastaan runollisia vakavan asian edessä.

• .Siilirouva
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

"molli ja duuri" (Kuuluva rykäys selkänne takana)

Voitte ottaa imarteluna, mutta teistähän on tullut suorastaan runollisia vakavan asian edessä.

En minä ainakaan ole selin :).Enkä ota imartelunakaan.Jos sinä oet non niin saat kai sen sanoa.

Runollosuudesta en minä ainakaa mittää ymmärrä mutta vakavatkin asiat saavat uusia ulottuvuuksia kun niitä vertaa samankaltaisuukiin ja tavallaan esineellistääkin.
        Huom, ei hymiötä.

• .mollis
        .Siilirouva kirjoitti:

En minä ainakaan ole selin :).Enkä ota imartelunakaan.Jos sinä oet non niin saat kai sen sanoa.

Runollosuudesta en minä ainakaa mittää ymmärrä mutta vakavatkin asiat saavat uusia ulottuvuuksia kun niitä vertaa samankaltaisuukiin ja tavallaan esineellistääkin.
        Huom, ei hymiötä.

Näin on. Rankka duuni on antanut oman tapansa käsitellä asioita. Selvittävä on.

En minäkää osaa sillälailla runoja rustata, pakkomielle aina loppusointu.

• Lukematta ketjua vastaan vain aloituksessa olevaan kysymykseen muokkaamisesta.

Ei muokkaa.
      Mutta joillakin vain se luontainen, piiloitettu ahneus ja kateus saavat ylivallan jälkeläisten keskuudessa. Ihminen on susi toiselleen.

Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      242
      2561
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1888
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      76
      1883
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      82
      1338
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      65
      1248
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1218
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1078
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1070
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      924
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      923
    Aihe