Olen ajatellut jo pari vuotta hankkia koiranpennun mutta en ole ihan perillä että minkä ikäisenä mikäkin rokotus pitää hankkia? Paljon maksaa vuoden kahden ajalta rokotukset leikkaus urokselta vaikka 20kg painavalta? Paljon rahaa pitää varata koiranpennun hinnan lisäksi? 2000€? vuotta varten vaikkapa? Paljon suunnilleen menee rahaa kuukaudessa penturuokaan, aikuisen koiran ruokaan? ja luihin?
Koiran hankinta
2
65
Vastaukset
- orth
Rokotemaksut riippuvat ihan siitä missä käytät koiran pistettävänä, samalla pentu nimittäin tarkastetaan josta myös menee maksua. Itse rokotteet maksavat vajaa 50€. Ensimmäinen rokotus 12vk iäsä, sisältää parvon, maksatulhduksen, kennelyskän, ja jonkun neljännen en muista minkä, seuraava tehoste rabies tuosta 2vk niin on kunnon immuniteetti muodostunut eikä niin tarkkaan tarvitse katsoa minkä koiran luo pennun päästää. Vuoden päästä seuraava vahvistus, ja sen jälkeen 3v. välein.
Leikkauskin maksaa eri verran eripaikoissa noin 120€ muistaakseni omalla eläinlääkäriasemalla.
Penturuoka on suht kallista, meillä menee noin kilo viikossa eli menisiköhän noin 30-40€ penturuokaan aikuisellamme menee 12kg säkki kahdessa kuussa menee noin 30€ kuussa, luita ostetaan noin kympillä per koira, koulutusnamuja saa puolikiloa noin 5€ ja kestää noin puoli vuotta.
Tuo 2000€ on ihan hyvä, siitä jää varmasti kyllä ylimääräistäkin, mutta se ei haittaa koska koirien kanssa saattaa tulla jotain hätätilanteita ja silloin rahaa meneee runsaastikin kun hoitomaksut tuplaantuu yöllä jne.- vinkkejä
Eka rokotus on kyllä 12 viikkoisena mutta seuraava on 16 viikkoisena. Se neljäs on tarttuva maksatauti. Ruokakulut vaikea laskea kun ei tiedä miten isosta koirasta kyse. Vakuutus kannattaa myös ottaa, ettei tule yllättäviä kuluja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712983
- 462604
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322245- 792158
- 951966
- 321732
- 121546
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171497Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil271308