ISKÄ UHKAS TAPPAA

sureva

Kun on täyttäny 15 ja on oikeus erota omasta uskonnosta vanhempie luvalla, nii mitä pitää tehä jos ne ei suostu?:( oon siis lestaperheestä... ja juu otsikko ei liittyny tähän millää lailla mut tein sen koska muuten kukaaei kiinnitä huomiota tähä...

16

268

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moikka,

      18-vuotiaana saa itsenäisesti erota uskonnosta, joten silloin voit itsenäisesti tehdä ratkaisusi huolimatta vanhempien mielipiteistä. Jos kuitenkin haluat ottaa asian esille ennen täysi-ikäisyyttäsi, on asiasta vain rohkeasti kerrottava vanhemmille. Kannattaa miettiä eroamisen syitä monista eri näkökulmista ennakkoon, joten omille päätöksille löytyy perusteltu syy. Jos otat asian puheeksi ensin perustelemalla, voi vanhempiesi reaktiot olla huomattavasti ymmärtäväisempiä.

      Älä jää kuitenkin asiasi kanssa yksin, mikäli se vaivaa mieltäsi. Tällöin kertominen esimerkiksi hyvälle kaverille tai sukulaiselle voi auttaa.

      Kaikkea hyvää,
      NettiSaappaat Jyväskylästä

    • emil 666
      • sureva

        Ootko lestadiolainen?


    • voi tätä ihmiskuntaa

      Ei kyllä ole ainakaan Taivaallisen Isän tahto ja Jumalan rakkaus tuollainen painostus uskomiseen. Ei Jeesuskaan pakottanut seuraajiaan olemaan kanssaan.

      • 2/2^^3^3&3, $;; $; $&

        Mun isovanhemmat on myös siinä uskossa mutta ei nekään mitää isoa asiaa tehnu siitä kun mun iskä eli niiden lapsi tahto alkaa elää omaa elämäänsä ja tehdä omia päätöksiään:)


    • tsemppaaja♡♥

      Sinuna odottaisin että olet täysiikäinen se menee nopeasti ja sitten eroa uskonnostasi.
      Tai voit jotenkin suostutella vanhempiasi. Uskon että tämä on vaikeaa mutta pidän sinulle peukkuja. Tsemppiä!

      • Vajulit

        Lestahan voi sanoo vaikka vaikka 10v isälle ja äitille että en oo ennää lesta thats it,,vitun vajakit ei siinä mitään ikärajaa oo


      • humanityisoverrated

        Mutta virallisesti kuulut yhä kirkkoon jos et ole eronnut.


    • Ihmetellyt

      Jeesus kyllä suosi eroamista kirkosta, hän ihan ruoskan kanssa ajoi ihmisiä ulos Jerusalemin temppelistä.

      • remueetu

        Muistat väärin. Hän ajoi vain kauppiaita ja markkinamiehiä temppelin portailta.


    • Vanhakki

      Ei sun pidä mitään tehdä, et vain käy niissä seuroissa, vai millä nimellä ne on. Elät omaa elämääsi, ei tarvi selitellä kenellekään mitään. Käyt koulua normaalisti siihen asti kuin on pakko tai haluat. Kun olet 18-v. etsit työpaikan ja alat elättää itseäsi, jos et pysty menet sosiaalitoimistoon ja pyydät sieltä apua, uskon että auttavat, tai kuuluu ainakin auttaa.

      Voit kertoa sossussa että haluat eroon lesoista, mutta et vielä pärjää yksin, antavat sinulle asunnon ja kuukausirahan.

      Olen puolellasi, en ymmärrä tuollaisia pakkouskontoja. Itse en ole aikoihin kuulunut kirkkoihin, näinkin tulee hyvin juttuun, omat lapsenikaan eivät kuulu kirkkoon ja hyvin menee. En tunne itseäni syntiseksi, päinvastoin, näin ateistina säästyy monelta riesalta jotka pakkouskonto tekisi.

      Ei jumala vaadi olemaan missään kirkossa, voi uskoa ihan omassa sisimmässään ja olla hyvä muita kohtaa, ei siihen kirkkoja tarvi. Ei kukaan edes tiedä onko jumalaa olemassa, voihan olla mutta sen tietää vasta kun on kuollut. Tuonpuoleisessa manaa jos ei olekaan jumalaa, että tulikin oltua lesojen seuroissa turhaan vaikkei tykännyt olla.

      • remueetu

        Ei se niin mene. Kuolemanjälkeinen elämä on samanlaista kun ennen syntymääkin. Mutta kenenkään järkevän ihmisen ei kannata pelätä kuolemaa. "Koska ei ole tietoisuutta ei ole tuskaa"


    • JUMALANTERVE

      JOUDUT KATOTUKSEEN JA HELVETIN TULI POLTTAA SINUT SYNTISEN!

      • KADOTUKSEENJOUDUT

        VELI SANOO TOTUUDEN TUOSSA! SINÄ TULET JOUTUMAAN IKUISEEN KADOTUKSEEN, TIEDÄ SE!


    • Pelästynyt

      Miks ihmeessä kirjoitit tommosen otsikon. Säikähdin jo

    • dfghdfghgfh

      Itseasiassa aika fiksua tehdä tuollainen otsikko, kiinnitti ainakin mun huomion.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe