Aivan ihastuttava puhdasrotuinen (ei rekisteröity)
n.3 kk vanha luppis etsii uutta kotia jossa olisi mahdollista saada juoksennella yllin,kyllin vapaana :)
Todella kesy ja hyvin kiltti.Kaunis, vaalean, ruskehtavan punertavia pieniä länttejä valkoisella pohjalla.Viihtyy jonkin verran sylissä.
Pieni häkki mukaan,joka on kanilla ollut lähinnä vain yö käytössä.
Kanin ei ole enää mahdollista saada juoksennella vapaana koiran saavuttua taloon, joten parempi olisi jos pallerolle löytyisi uusi koti telmiä.
Puh. 044-3717261 / [email protected]
M:3kk LUPPAKORVAKANI poika
19
894
Vastaukset
- sara
missä päin sä asut?
mä asun lappeenrannassa,jos asut lappeenrannassa,ni voisin ostaa sun kanin.
en voi soittaa ku lasku on paljon..mailaa..ossaan [email protected]- Erika
En asu lappeenrannassa, asustelen tällä hetkellä kuopiossa.
- Kaisa
Aika ajattelematonta kanin omistajalta, että on ylipäänsä ottanut kanin jos sille ei enää kuukauden kuluttua enää olekaan sijaa... (olettaen, että omistaja on hankkinut poikasen luovutusikäisenä eli kahdeksanviikkoisena) KYllä asioita pitäisi pystyäö suunnittelemaan hiukan kauemmas...
Itse välttelen aika tarkaan tämänlaisia ilmoituksia. Parin kuukauden kuluttua koirakin saa varmaan lähteä jonkun uuden ja paremman tieltä.- henna
samaa mieltä kuin kaisa.jos ottaa eläimen siihen sitoutuu kunnes aika jättää.pitää miettiä hyvin tarkkaan onko aikaa eläimelle ja saako annettua kaiken hoidon ja rakkauden mitä kani ja muukin eläin tarvitsee.ettei tarvi missään keskuteluchätissä alkaa kauppaan eläimiä.,.hyi hyi
- Erika
Siis mitä ihmettä!Jos ei kanille pysty tarjoamaan sen ansaitsemaa kotia niin kai se nyt todellakin on parempi ,että sille uuden kodin hommaa!Ja mitä koiraan tulee niin pupulla on vaara joutua karvaturrin suihin jos se entiseen tapaan antaisi juoksennella pitkin asuntoa.Enkä sitä voi hyväksyä että pupu raukka joutuisi suurimman osan ajastaan elelemään kaltereiden takana.Tuskin minkään sortin häkki korvaa kokonaista asuntoa!Ja tätä en kyllä osannut koiraa ottaessa osannut ennustaa, sillä se oli edellisessä kodissa elänyt pienempien eläinten kanssa ongelmitta.
Ja minkä ihmeen takia yleensäkään mitään teille selittelen, itse ilmeisesti pitäisitte eläimenne vaikka se joutuisi kuinka kärsimään siitä ettei sille voida kunnollista elämää tarjota.Mitäpä siitä jos kani jonain päivänä löytyisikin lattialta raadeltuna häkin myös ollessa hajalla!Kunhan vain ei joutuisi tuomituksi henkilöksi joka tylsistyy heti eläinten hoitoon ja huolenpitoon!Maine ennen kaikkea!
Ilmeisesti teillä ei siis ole pupulle rakastavaa kotia tarjota ,jota tämän viestin avulla yritän etsiskellä joten miksi yleensäkään siihen vastasitte?Menkää muualle purkamaan tappelu intoanne! - Erika
henna kirjoitti:
samaa mieltä kuin kaisa.jos ottaa eläimen siihen sitoutuu kunnes aika jättää.pitää miettiä hyvin tarkkaan onko aikaa eläimelle ja saako annettua kaiken hoidon ja rakkauden mitä kani ja muukin eläin tarvitsee.ettei tarvi missään keskuteluchätissä alkaa kauppaan eläimiä.,.hyi hyi
Tietääkseni ei ole kiellettyä ilmoitella tällä palstalla kotia vailla olevista jyrsijöistä.
- Jenni
Erika kirjoitti:
Siis mitä ihmettä!Jos ei kanille pysty tarjoamaan sen ansaitsemaa kotia niin kai se nyt todellakin on parempi ,että sille uuden kodin hommaa!Ja mitä koiraan tulee niin pupulla on vaara joutua karvaturrin suihin jos se entiseen tapaan antaisi juoksennella pitkin asuntoa.Enkä sitä voi hyväksyä että pupu raukka joutuisi suurimman osan ajastaan elelemään kaltereiden takana.Tuskin minkään sortin häkki korvaa kokonaista asuntoa!Ja tätä en kyllä osannut koiraa ottaessa osannut ennustaa, sillä se oli edellisessä kodissa elänyt pienempien eläinten kanssa ongelmitta.
Ja minkä ihmeen takia yleensäkään mitään teille selittelen, itse ilmeisesti pitäisitte eläimenne vaikka se joutuisi kuinka kärsimään siitä ettei sille voida kunnollista elämää tarjota.Mitäpä siitä jos kani jonain päivänä löytyisikin lattialta raadeltuna häkin myös ollessa hajalla!Kunhan vain ei joutuisi tuomituksi henkilöksi joka tylsistyy heti eläinten hoitoon ja huolenpitoon!Maine ennen kaikkea!
Ilmeisesti teillä ei siis ole pupulle rakastavaa kotia tarjota ,jota tämän viestin avulla yritän etsiskellä joten miksi yleensäkään siihen vastasitte?Menkää muualle purkamaan tappelu intoanne!Joo eli annoin sun numeron mun kaverille, ku se on ostamassa kania, ni se vois olla kiinnostunu ja asuu myös kuopiossa (tai opiskelee)
- mä
Jenni kirjoitti:
Joo eli annoin sun numeron mun kaverille, ku se on ostamassa kania, ni se vois olla kiinnostunu ja asuu myös kuopiossa (tai opiskelee)
mä voisin muuten ottaa pupusi mutta ...harmi.. mulla sattuu jo oleen kaksi pupua..:)mun mielestä et oo toiminu millään tavalla väärin!! :)kai sitä saa olla enemmän kun yks lemmikki ja mistä oisit voinu tietää et koiras aatteliki kania vain ruokana..toivottavasti kani saa hyvän kodin!:)
- sari
mä kirjoitti:
mä voisin muuten ottaa pupusi mutta ...harmi.. mulla sattuu jo oleen kaksi pupua..:)mun mielestä et oo toiminu millään tavalla väärin!! :)kai sitä saa olla enemmän kun yks lemmikki ja mistä oisit voinu tietää et koiras aatteliki kania vain ruokana..toivottavasti kani saa hyvän kodin!:)
hm siis sanoit että ei oo ton tyypin syytä että se ei tietänyt et koira aatteli pupua vaan ruokana??haloooo.mistä lähtien koira on ajattelu kaneja leikkikaverina?kyllä ne ottaa niskasta aika nopeesti kiinni jos samaan huoneeseen laittaa.harvoja poikkeuksia lukuunottamatta.
ja jos se on toisella perheellä pitänyt muista jyrsijöistä ni se ei tarkota ei se hyväksys automaattisesti kaikki eläimet.
jos on pupu ni miks hommata sen lisäksi sen peri vihollinen eli koira?kannattas ajatella vähän pidemmälle näitäkin asioita taas,voi aikoja,voi teinejä! - Erika
sari kirjoitti:
hm siis sanoit että ei oo ton tyypin syytä että se ei tietänyt et koira aatteli pupua vaan ruokana??haloooo.mistä lähtien koira on ajattelu kaneja leikkikaverina?kyllä ne ottaa niskasta aika nopeesti kiinni jos samaan huoneeseen laittaa.harvoja poikkeuksia lukuunottamatta.
ja jos se on toisella perheellä pitänyt muista jyrsijöistä ni se ei tarkota ei se hyväksys automaattisesti kaikki eläimet.
jos on pupu ni miks hommata sen lisäksi sen peri vihollinen eli koira?kannattas ajatella vähän pidemmälle näitäkin asioita taas,voi aikoja,voi teinejä!Kyllä ne puput koirien kanssa pärjää jos vain koira totutetaan pieniin eläimiin jo pentuna.Ystävälläni on kaksi kania ja suuri sekarotuinen koira joka pitää pupuja leikki kavereinaan :) Mutta tämä koira ei olekaan tottunut jyrsijöihin pennusta pitäen joten se todellakin pitää niitä saaliina...
- Erika
Jenni kirjoitti:
Joo eli annoin sun numeron mun kaverille, ku se on ostamassa kania, ni se vois olla kiinnostunu ja asuu myös kuopiossa (tai opiskelee)
Olisipas mukava jos puputille löytyisi koti :)
- Erika
mä kirjoitti:
Kiitos palautteestasi :) Mukavaa että löytyy edes yksi asian ymmärtävä.Kyllä kanin pitäisin jos katsoisin sen olevan mahdollista ja jos itseäni vain ajattelisinkin niin varmasti pupun pitäisin.Vaikka se onkin ollut minulla vasta kuukauden niin kyllä tuollaiseen söpöliiniin kerkeää "rakastua" niinkin lyhyessä ajassa.
- B
Minkä rotuinen pupu siis on? Voisin ehkä olla kiinnostunut...
- Erika
Kani on puhdasrotuinen kääpiöluppakorva kani, tosin ei ole rekisteröity.Soita ihmeessä jos olet kiinnostunut!
- Maria M.
Meillä on ollut vastaava tilanne, mutta niinpäin, että koira jahtasi kissoja.
Olin varautunut tilanteeseen koiran saapuessa, mutta ei sitä voi ennalta tietää kuinka eläimet reagoivat toisiinsa. Kaikki vakuuttelivat, että pentu sopeutuu kissanpentuihin, mutta niin vain ei käynyt. Pelkäsin kissojen hengen puolesta, ja etsin niille uuden kodin! Ja ne saivat paremman kodin kuin me olisimme ikinä pystyneet niille antamaan!
Kaikista viisainta on silloin etsiä uusi koti, jos ei itse pysty tarjoamaan parasta mahdollista hoitoa jne.
Toisaalta Erican ei olisi kannattanut hermostua, vaan selittää rauhassa mikä tilanne on. Kuulostaahan se aika hurjalta, että ensin hankitaan kani, ja kuukauden päästä se annetaan pois, kun hankitaan koira....
Monesti lapset haluavat koiraa, mutta vanhemmat ostavatkin heille kanin tai marsun. Se ei korvaa koiraa, ja sitten vuoden päästä kanille/marsulle etsitään uutta kotia kun perhe viimein päättää hankkia koiran...
Eläimen hoitoon tulee sitoutua kunnolla, ajatella jo valmiiksi, että sitä hoidetaan sitten sen koko elinikä, ei vain kuukautta, kun se on vielä uusi ja mukava lemmikki.
t.Maria
www.geocities.com/naytenumero- Erika
Oikeassa olet, en olisi saanut hermostua.Mutta tulisen luonteen omaavana en paremminkaan osannut reagoida, varsinkin kun vastasin ensimmäisiin viesteihin heti ne luettuani.
Ja oikeassa olet myös siinä ettei eläimistä oikein koskaan tiedä. Koiraakin ottaessani olin aivan varma että se pärjäisi pupun kanssa ongelmitta, olihan sen edellisessäkin kodissa ollut pieniä eläimiä.Koiran oli tarkoitus tulla minulle vasta puolen vuoden kuluttua, ja tarkoitus oli myös ottaa pentu joka oppisi kanin kanssa elämään.Kaikki ei kuitenkaan aina mene suunnitelmien mukaan...Tämä aikuinen koira tarvitsi kipeästi uuden kodin, joten päätin että pennun otto saa nyt jäädä.Valitettavasti tämä koira pitääkin pupu rukasta vähän liikaakin...
Hirmuinen hässäkkä tästä ilmoituksestani syntyi vaikka tarkoituksena oli ainoastaan etsiä kanille uusi koti.Mutta onhan se hyvä että eläimillä on näinkin paljon välittäviä ystäviä jotka jaksavat huolehtia niiden kohtelusta ym... Vielä kun suuntaisi energian oikeisiin kohteisiin niin kenties tämäkin maailma tulisi paremmaksi paikaksi eläimille elää :)
- -
Mietin vaan että miksi kani joutuu lähtemään eikä koira? Kanihan oli ensin...
Toivottavasti kuitenkin löydät sille hyvän kodin :)- jani
kyllä mä luopusin uudesta eläimestä enkä vamnhasta joka jo on ollut meillä ja joka ois tutustunut uuteen kotiin.koira sais lähteä jollei tuu toimeen pupun kanssa!!!nolo!!
- Erika
jani kirjoitti:
kyllä mä luopusin uudesta eläimestä enkä vamnhasta joka jo on ollut meillä ja joka ois tutustunut uuteen kotiin.koira sais lähteä jollei tuu toimeen pupun kanssa!!!nolo!!
Kylläpä vain, kani tuli ensin.Toisaalta kyllä kani sopeutuu uuteen kotiin paljon helpommin kuin koira joka on jo kertaalleen joutunut tuttua kotia vaihtamaan, jos ei siis lasketa mukaan kun pentu lähtee synnyin kodistaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663422Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463242Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1423068- 502663
- 311983
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271880- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871555Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k401445- 391350