Minun mielestäni Raamattu on täsmällinen ja jokaisessa yksityiskohdassakin tarkka fakta kirja. Olenko tälläisellä ajattelulla varustettuna tervetullut vapaa-ajattelijoihin?
vapaa-ajattelijoihin liittyminen
29
174
Vastaukset
- weeddoo
En tiedä mutta ajattelusi on todella vapaata ns. älyvapaata.
Perusta Älyvapaa-ajattelijat itelles, sopis kohilleen. - 12 + 23
Noilla mielipiteillä pääset kyllä jonojen ohi hoitoon!
Vapaa-ajattelu ei ehkä tarkoita sitä, että ei ajatella ollenkaan.
Siis kuten aloittaja.
- Mitenkähän on
Kyllähän ne demonit, velhot, jättiläiset, öiset syöjättäret, metsänpeikot, lohikäärmeet, yksisarviset, zombiet, behemoth ja leviatan sekä puhuvat aasit ja puhuvat pensaat, joita kaikkia raamatusta löytää, ilman muuta tarkkaa faktaa ovat.
Eihän nyt moisia suinkaan esiinny missään satukirjoissa. Eihän?- miten on
Löytyy tuollaisia varmaan saduistakin, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että kaikki Raamatun sivuilta on faktaa.
- satujahve
miten on kirjoitti:
Löytyy tuollaisia varmaan saduistakin, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että kaikki Raamatun sivuilta on faktaa.
5. Moos. 23:1 "Älköön kukaan, joka on kuohittu musertamalla tai leikkaamalla, pääskö Herran seurakuntaan."
Eli ikuinen, äärettömän viisas jumalaolento todellakin pohti paimentolaismiehen jalkoväliä ja päätti syrjiä pallittomia? .. no jopas - miten on
satujahve kirjoitti:
5. Moos. 23:1 "Älköön kukaan, joka on kuohittu musertamalla tai leikkaamalla, pääskö Herran seurakuntaan."
Eli ikuinen, äärettömän viisas jumalaolento todellakin pohti paimentolaismiehen jalkoväliä ja päätti syrjiä pallittomia? .. no jopasVaikka jotkut asiat ovat SINULLE vaikeita ymmärtää, niin ne ovat silti totta.
Mutta palataan alkuperäiseen kysymykseen. Olenkohan tervetullut vapareihin ja arvostetaanko siellä minun mielipiteitä? - -s-
miten on kirjoitti:
Vaikka jotkut asiat ovat SINULLE vaikeita ymmärtää, niin ne ovat silti totta.
Mutta palataan alkuperäiseen kysymykseen. Olenkohan tervetullut vapareihin ja arvostetaanko siellä minun mielipiteitä?Ketäpä tuo kiinnostaa. Kysy vapareilta. Mitä tuosta täällä vaahtoat.
- Selväksi tuli
miten on kirjoitti:
Metsänpeikot ovat siis sinusta faktaa?
Okei, tama selvä. Ei mitään muuta kysyttävää (enää koskaan).
kiitos. - Kalju Pitkätukka
miten on kirjoitti:
Mutta palataan alkuperäiseen kysymykseen. Olenkohan tervetullut vapareihin ja arvostetaanko siellä minun mielipiteitä?Mene Vapaa-ajattelu palstalle tenttaamaan.
Siinä vasemmalla, uskonnot ja uskomukset- sarakkeessa kolmanneksi viimeisenä. - Olly
miten on kirjoitti:
Mutta palataan alkuperäiseen kysymykseen. Olenkohan tervetullut vapareihin ja arvostetaanko siellä minun mielipiteitä?Oletko tervetullut vapareihin, sitä en voi tietää.
Mielipiteitäsi ei arvosta kukaan koskaan missään. Aiheuttavat ainoastaan myötähäpeää.
- rakkautta rahalla
"Olenko tälläisellä ajattelulla varustettuna tervetullut vapaa-ajattelijoihin?"
Pyydä mieluummin seurakunnaltasi, että saisit maksaa kirkollisveroa tuplasti. Jumala rakastaa sinua sen jälkeen kaksinverroin enemmän. - mielipidepolliisi
Tottakai, tervetuloa !
Itse en arvosta kenenkään mielipiteitä enempää tai vähempää ja kyseenalaistan kaikkien, myös itseni, mielipiteet. Tässä linkki jäseneksi liittymis-sivuun.
Tiedoissa ei kysytä uskonnollista vakaumusta tai vakaumuksettomuutta, joten eiköhän liittymisesi onnistu ihan vain lähettämällä tuon lomakkeen.
http://vapaa-ajattelijat.fi/liity-jaseneksi/- Huhhahheijaaa
Liiton säännöissä on seuraavaa:
"a) Tarkoitus
Liitto on uskonnottomien ja uskontokuntiin kuulumattomien henkilöiden muodostamien rekisteröityjen yhdistysten keskusjärjestö. Se on poliittisesti sitoutumaton ja ajaa uskonnottomien etuja, oikeuksia ja oikeusturvaa sekä edistää uskonnottoman todellisuuskäsityksen leviämistä.
b) Katsomuksellinen perusta
Liiton katsomuksellisena perustana on tieteeseen perustuva uskonnoton todellisuuskäsitys. Yksilön ja ajatuksen vapaus, etuoikeudeton tasa-arvo, suvaitsevaisuus sekä vastuu lähimmäisestä ja ympäristöstä ovat osa tätä katsomusta.
Uskonnoton elämänkatsomus ilmenee eri tavoin riippuen henkilöstä, sukupuolesta, etnisestä taustasta, iästä, asuinpaikasta ja koulutuksesta. Katsomuseroja voi olla myös vapaa-ajattelijoilla, ateisteilla, rationalisteilla, humanisteilla ja agnostikoilla.
c) Tavoite
Tavoitteena on kriittisyyden lisääminen uskontoja kohtaan, lainsäädännöllisin muutoksin valtiokirkkojärjestelmän purkaminen ja uskonnonopetuksen poistaminen kouluista, päivähoidosta sekä valtion yliopistoista.
Liitto edistää yksilön ja ajatuksen vapautta, suvaitsevaisuutta sekä vastuuta muista ihmisistä, luonnosta ja ympäristöstä. " - miten on
Huhhahheijaaa kirjoitti:
Liiton säännöissä on seuraavaa:
"a) Tarkoitus
Liitto on uskonnottomien ja uskontokuntiin kuulumattomien henkilöiden muodostamien rekisteröityjen yhdistysten keskusjärjestö. Se on poliittisesti sitoutumaton ja ajaa uskonnottomien etuja, oikeuksia ja oikeusturvaa sekä edistää uskonnottoman todellisuuskäsityksen leviämistä.
b) Katsomuksellinen perusta
Liiton katsomuksellisena perustana on tieteeseen perustuva uskonnoton todellisuuskäsitys. Yksilön ja ajatuksen vapaus, etuoikeudeton tasa-arvo, suvaitsevaisuus sekä vastuu lähimmäisestä ja ympäristöstä ovat osa tätä katsomusta.
Uskonnoton elämänkatsomus ilmenee eri tavoin riippuen henkilöstä, sukupuolesta, etnisestä taustasta, iästä, asuinpaikasta ja koulutuksesta. Katsomuseroja voi olla myös vapaa-ajattelijoilla, ateisteilla, rationalisteilla, humanisteilla ja agnostikoilla.
c) Tavoite
Tavoitteena on kriittisyyden lisääminen uskontoja kohtaan, lainsäädännöllisin muutoksin valtiokirkkojärjestelmän purkaminen ja uskonnonopetuksen poistaminen kouluista, päivähoidosta sekä valtion yliopistoista.
Liitto edistää yksilön ja ajatuksen vapautta, suvaitsevaisuutta sekä vastuuta muista ihmisistä, luonnosta ja ympäristöstä. "Tuon viimeisimmän lauseen mukaan liitto edistää minun oikeutta ajatella Raamatun olevan kirjaimellisesti tosi. Samoin se edistää suvaitsevaisuutta tätä minun ajattelua kohtaan. Kuulostaa hyvältä. Voidaanko me käydä liiton kokouksissa näitä minun ajatuksiani läpi?
- vapaata ajattelua
miten on kirjoitti:
Tuon viimeisimmän lauseen mukaan liitto edistää minun oikeutta ajatella Raamatun olevan kirjaimellisesti tosi. Samoin se edistää suvaitsevaisuutta tätä minun ajattelua kohtaan. Kuulostaa hyvältä. Voidaanko me käydä liiton kokouksissa näitä minun ajatuksiani läpi?
Tottakai niitä läpi voi käydä.
Muista kuitenkin että vapaa-ajattelu ei ole sama kuin vapaa asiasta inttäminen ja vapaa saman asian jankkaaminen uudestaan ja uudestaan ja uudestaan ja...
Tuo on se pointti jota sinä ja monet ei tunnu ymmärtävän, siinä vaiheessa kun isopyörä jälleen kerran pyörähtää siellä nupissa ja inttäminen alkaa 400:tta kertaa alusta ja joku puhaltaa pelin poikki syytetään sensuurista ja väitetään että oltaisiin suvaitsemattomia ja umpimielisiä, onko todella näin ???
Niin... mietippä sitä.
- fda
Mihin versioon Raamatusta uskot? Onko se joku suomalainen käännös? Oletko muuten poistanut omastasi ne varmoiksi väärennöksiksi tunnetut kohdat?
- miten on
Viimeisin suomenkielinen kirkkoraamattu on tarkka ja sisältää korjaukset. Siinä on esitetty asiat maksimaalisella tarkkuudella johon suomenkieli yltää.
- joo-0
miten on kirjoitti:
Viimeisin suomenkielinen kirkkoraamattu on tarkka ja sisältää korjaukset. Siinä on esitetty asiat maksimaalisella tarkkuudella johon suomenkieli yltää.
"Minun mielestäni Raamattu on täsmällinen ja jokaisessa yksityiskohdassakin tarkka fakta kirja"
No ei. Esim. ei ole ikinä ollut maailmanlaajuista verollepanoa, eikä se tapa jolla tämä suoritettiin ollut oikea käytäntö. - joo-0
joo-0 kirjoitti:
"Minun mielestäni Raamattu on täsmällinen ja jokaisessa yksityiskohdassakin tarkka fakta kirja"
No ei. Esim. ei ole ikinä ollut maailmanlaajuista verollepanoa, eikä se tapa jolla tämä suoritettiin ollut oikea käytäntö.Ai niin ja Juudea ei ollut vielä Rooman provinssi Herodeksen aikaan, joten se ei olisi kuulunut verotettaviin.
- fda
miten on kirjoitti:
Harmi vaan että lähteet sisältävät jo tunnettuja väärennöksiä kuten Pietarin toisen kirjeen ja Markuksen evankeliumin lopun.
- miten on
Kyllä vain oli. Yksityiskohtia tavoista joilla se suoritettiin löytyy Raamatusta.
- joo-0
"Kyllä vain oli. Yksityiskohtia tavoista joilla se suoritettiin löytyy Raamatusta. "
Ainoastaan Luukkaan evankeliumista, ja se tapa on väärä ja lisäksi virheellinen, kuten yllä osoitin. - miten on
joo-0 kirjoitti:
"Kyllä vain oli. Yksityiskohtia tavoista joilla se suoritettiin löytyy Raamatusta. "
Ainoastaan Luukkaan evankeliumista, ja se tapa on väärä ja lisäksi virheellinen, kuten yllä osoitin.Kyseessä on virheellinen tulkinta. Luukkaan evankeliumi kertoo totuuden tästä asiasta ristiriidattomasti.
- joo-0
miten on kirjoitti:
Kyseessä on virheellinen tulkinta. Luukkaan evankeliumi kertoo totuuden tästä asiasta ristiriidattomasti.
"Kyseessä on virheellinen tulkinta. Luukkaan evankeliumi kertoo totuuden tästä asiasta ristiriidattomasti."
Asia ei muutu hokemalla. Voitko demonstroida tämän? - miten on
joo-0 kirjoitti:
"Kyseessä on virheellinen tulkinta. Luukkaan evankeliumi kertoo totuuden tästä asiasta ristiriidattomasti."
Asia ei muutu hokemalla. Voitko demonstroida tämän?Voin näyttää sinulle kohdan Luukkaan evankeliumista jossa tuo on kuvattu. Ilmeisesti sinulla on jotain tekstiä joka on ristiriidassa Luukkaan evankeliumin kanssa? Mitään parempaa demonstraatio sinulla tuskin on.
- joo-0
miten on kirjoitti:
Voin näyttää sinulle kohdan Luukkaan evankeliumista jossa tuo on kuvattu. Ilmeisesti sinulla on jotain tekstiä joka on ristiriidassa Luukkaan evankeliumin kanssa? Mitään parempaa demonstraatio sinulla tuskin on.
"Voin näyttää sinulle kohdan Luukkaan evankeliumista jossa tuo on kuvattu."
Ei tarvitse, luettu on. Eihän se ole kuin pari riviä tekstiä.
Raamatulle ja sen tulkinnoista vääntämiselle on olemassa oma palstansakin. Se ei ole tämä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?944182- 272285
- 2002136
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell1011952PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3941744- 1431337
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1001249Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.321045Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha72956Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?78815