Mitä hyviä tekoja olet tehnyt?Itsellä tulee ensimmäisenä mieleen kun annoin kodittomalle koiralle kodin ja olen luovuttanut verta.
hyvät teot
27
173
Vastaukset
Olen luovuttanut verta jo 25 kertaa.
Kuulun luuydinluovutusrekisteriin.
Joululahjoihin tarkoitetut rahat menevät yleensä kotimaan vähävaraisille lapsiperheille.
Olen tehnyt monesti hyväntekeväisyysmyyjäisiin leivonnaisia.
Lahjoitan käyttämättömät vaatteeni sininauhan kirppikselle myytäväksi.- kata32
Itse myös olen lahjoittanut vaatteita.
- O Rh
Minäkin kuulun luuydinluovuttajarekisteriin (onko se nykyään kantasolurekisteri virallisesti?) kuin myös luovutan verta.
Pimppaloorahan saisi tältä palstalta miehiä houkuteltua luuydinluovuttajarekisteriin :). Sinne kun tarvittaisiin kipeästi miehiä. - Kympin Nainen
O Rh kirjoitti:
Minäkin kuulun luuydinluovuttajarekisteriin (onko se nykyään kantasolurekisteri virallisesti?) kuin myös luovutan verta.
Pimppaloorahan saisi tältä palstalta miehiä houkuteltua luuydinluovuttajarekisteriin :). Sinne kun tarvittaisiin kipeästi miehiä.Totta puhut, erityisesti nuoria miehiä tarvittaisiin. Liittyminen kantasolureksteriin onnistuu netissä: http://www.veripalvelu.fi/www/kantasolut
Verenluovutuksen lisäksi olen itse ollut kerran jonkunlaisessa fereesissä (jos nyt muistan termin oikein). Se kesti pidempään ja verestä eroteltiin eri soluja tietylle minun kudostyyppiä vastaavalle syöpäpotilaalle. Veripalvelu kohteli todella hyvin (maksoi matkat jne), lisäksi tuli tietysti tosi hyvä mieli kun tiesi auttavansa jotain tiettyä syöpäpotilasta.
- Kympin Nainen
Olen antanut monia arvokkaita neuvoja AT-miehille tällä palstalla.
- PohPuhPih
Minkälaiseksi arvioit neuvojesi vaikuttavuuden kohderyhmässä?
- Kympin Nainen
PohPuhPih kirjoitti:
Minkälaiseksi arvioit neuvojesi vaikuttavuuden kohderyhmässä?
:)
- 13+24
Olen ollut toista vuotta palkatta töissä sairaalan osastolla, jossa monia terminaalipotilaita.
- this is madness
Miksi palkatta...?
- :-)
this is madness kirjoitti:
Miksi palkatta...?
Ei se varmaan oikeasti ole ollut, kun ei saattohoidosta ole puhuttu terminaalina vuosisatoihin...
- 13+24
this is madness kirjoitti:
Miksi palkatta...?
Koska mietin josko lähtisin opiskelemaan alaa ja halusin kokeilla ensin, sitten se vain venyi puoleentoista vuoteen.
- 13+24
:-) kirjoitti:
Ei se varmaan oikeasti ole ollut, kun ei saattohoidosta ole puhuttu terminaalina vuosisatoihin...
Ei kyseessä periaatteessa ollut saattohoito-osasto mutta käytännössä monien kohdalla näin kävi.
- ht ...
On tullut luovutettua tuota verta. Lisäksi on tullut lahjoitettua rahaa jo "kohtuullinen" määrä erilaisiin hyväntekeväisyyksiin ja tullut käytettyä joitain kymmeniä tunteja hyväntekeväisyystyöhönkin.
Nyt olen tosin alkanut pohtia että jos lakkaisin vuosittain lahjoittamasta siihen hyväntekeväisyyteen, johon rahat on pääasiassa tähän asti mennyt, niin sillä säästetyllä rahalla voisin saada loppuelämäni aikana jonkun parisataa käyntikertaa maksullisella naisella. :D
Siinäpä vasta pulma... Pelastaako maailmaa ja olla mahdollisesti ikisinkkuna ja ilman seksiä koko loppuelämänsä... Vai jättää se maailmanpelastus niiden harteille, joille se kuuluisikin (eli niiden, joilla on lapsia, jotka sen maailman tulee perimään) ja varmistaa itselleen vaan sen seksin ja läheisyyden saanti.
Vaikeita elämän valintoja... Jos samalla rahalla saisi vaikka jonkun 200 000 poliorokotetta afrikkaan ja voisi siten ehkä onnistua pelastamaan yhden afrikkalaisen lapsen poliokuolemalta. Parisataa kertaa maksullisen naisen kanssa taitaa kuitenkin painaa enemmän vaakakupissa kuin yhden afrikkalaisen lapsen henki. "Fair trade". Eikös vaan?- ppppååååååååå
Etenkään kun tosiasia on että maailma pelastuisi silloin jos kuolisi huomattavasti enemmän ihmisiä, etenkin köyhistä ja ylikansoitetuista maista.
Olen lahjoittanut 10€/kk Amnestylle parin vuoden ajan. En omasta aloitteesta, vaan sympaattinen feissari puhui ympäri, mutta olisin voinut lopettaa sen koska tahansa, joten menköön tähän.
En harrasta hyvän tekemistä. Tosin joskus sattuu vahinkoja. Olin partsilla röökillä ja joku nisti yritti nussia pihalta jonkun fillarin. Uskoi kun sanoin, että kannattaa antaa sen fillarin olla. Hyvä niin, ei tarvinnut mennä pihalle saadakseen se asiasta vakuuttuneeksi. Ehkä se on sit jonkinlainen hyvä tekoni...
- Ikisinkku M
Olen antanut niin arvokkaan lahjan ettei sitä voi rahassa mitata valistamalla palstan naisia paremmiksi, ei ole minun vika jos ne ei usko :)
Mites tää nyt menikään...
"Good girls go to Heaven, bad girls go everywhere..."
Ja sitäpaitsi... https://www.youtube.com/watch?v=4LTe5oOUrqA Sieltä ne kaikki edesmenneet hyvät tyypitkin löytyy...
- Örkki
Minä olen kerran luovuttanu.. enää en mene ko lähtee taju.
- Pro koirat
- luovuttanut verta
- lahjoittanut SPR:n katastrofirahastoon
- antanut kodittomalle koiralle kodin
- vienyt lahjoja joulupuu-keräykseen (googlatkaa!)
- lahjoittanut sosiaalitoimen kautta pelikonsolin ja pelejä
- auttanut vanhaa sukulaista koti- ja pihahommissa, muussakin
- lahjoittanut käytetyn tietokoneen
- auttanut kavereita muutoissa
- auttanut kavereita rempoissa
- pessyt ja vahannut tätin autoa
- jutellut lenkillä vanhuksen kanssa
Jokainen meistä on tehnyt hyviä tekoja vaikka kuinka paljon, kunhan vain muistelee hiukan, ja huomaa ne pienetkin jutut. Aivan loistava avaus! :)- kata32
Pienikin teko lämmittää sydäntä ;)
- Pro koirat
kata32 kirjoitti:
Pienikin teko lämmittää sydäntä ;)
Joskus se pieni teko lämmittää sitä sydäntä pitkään... parhaimmillaan jopa yli 15 vuotta, kuten eräällä tutullani. 15 years and counting ;)
- Kiltti atm
Pro koirat kirjoitti:
Joskus se pieni teko lämmittää sitä sydäntä pitkään... parhaimmillaan jopa yli 15 vuotta, kuten eräällä tutullani. 15 years and counting ;)
En tee hyvii tekoja ennen kun saan pillua.
- yx nainen
Kiltti atm kirjoitti:
En tee hyvii tekoja ennen kun saan pillua.
Onneksi on paljon hyviä ihmisiä jotka auttavat toisiaan ;)
- Gammaromeo
Olen tehnyt paljon vapaaehtoistöitä eräässä järjestössä, jonka johtokuntaankin kuulun. Verta olen kerran luovuttanut eli on sekin tullut elämässä koettua.
- 6+4
Kerroin parille nettideittimiehelle teemistäni hyvistä teoista. Se oli heidän mielestään outoa. Toinen diagnosoi minulle kaksisuuntaisen mielialahäiriön.
Mielestäni melko erikoinen suhtautuminen lyseisillä miehillä... - Pihtaamaton
Voisin tehdä vaikka heti hyvän työn antamalla jollekin hemaisevalle pimulle. Apuani ei ole vaan otettu vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei194983Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1271575- 1011450
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi701389Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3281309- 491298
Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk721200Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/12541035- 86935
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?50928