samojedin turkista

sammari00

Heippa! nyt olis kauhee tarvis saada tietää että lähteekö samojedista hilsettä? luin jostakin ohimennen että ei pitäisi, mutta haluan nyt tietää rehellisten omistajien mielipiteen.

7

290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hilsepossu

Kaikista millä on iho lähtee hilsettä, on rotuja joista lähtee vähemmän esimerkiksi sen takia että turkkia tulee pestä niin usein ettei hilse lähde ajelehtimaan... Omalle koiralle voi tietenkin iedättyä siten että hilse ei aiheuta ongelmia.

• Parasrotukoskaan

Ei lähde. Itse olen allerginen juuri niille rodulle jolta lähtee, ajokoirat, beaglet jne. Meillä on 10v samojedi eikä mitään allergiaoireita. Harjataan aina kevät ja syksykarva pois ja näin koira pysyy raikkaana, eikä juuri edes karvoja lähde. Nukkuu yöt ulkona tarhassa, päivät sisällä jos joku on kotona. Erittäin helppo tapaus!

• Parasrotukoskaan

Eikä tarvi pestäkään, jos ei pyöri laissa. Harvoin keväällä joutuu masun aluksen peseen ja joskus peräpään jos on syönyt jotain tavallisesta poikkeavaa. Muuten ei pestä ollenkaan. Kaksoiskarva pitää kuitenkin muistaa harjata, niin pysyy valkoisena ja terveenä, sekä tuoksuu hyvälle.

• Niinpämutta
        Parasrotukoskaan kirjoitti:

Eikä tarvi pestäkään, jos ei pyöri laissa. Harvoin keväällä joutuu masun aluksen peseen ja joskus peräpään jos on syönyt jotain tavallisesta poikkeavaa. Muuten ei pestä ollenkaan. Kaksoiskarva pitää kuitenkin muistaa harjata, niin pysyy valkoisena ja terveenä, sekä tuoksuu hyvälle.

Onkos se nyt mitään koiran elämää jollei saa kirmata kaikissa mahdollisissa kuraojissa ja lutakoissa? Suomessa ei ole vesipulaa.

• pienivalkoinen

Kyllä kaikki koirat hilseilee ja sille omalle koiralle voi tulla kestäväksi vaikka olis allergiaa. Sammarin karvasta saa pehmeää ja lämmintä lankaa. Sitä irtoaa toosi paljon! Pipolangat saa nopeasti, pitää vaan löytää kehräämö joka ottaa koirankarvaa, niitä ei ole paljon.

• asddsa-

Isomummilta voi lainata sen vanhaa rukkia ja kehrätä langat itse. Jos mummi on siirtynyt jo ajasta rajan toiselle puolle, voi neuvoa rukin käyttöön kysyä vaikka kotiseutumuseosta.

• olen-kateellinen

Kai nyt tuollaisesta karvaperseestä lähtee vaikka mitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      243
      4243
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      120
      2704
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2462
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      82
      1497
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1466
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1189
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      78
      1107
    8. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      983
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      976
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      172
      959
    Aihe