Heippa! nyt olis kauhee tarvis saada tietää että lähteekö samojedista hilsettä? luin jostakin ohimennen että ei pitäisi, mutta haluan nyt tietää rehellisten omistajien mielipiteen.
samojedin turkista
7
172
Vastaukset
- hilsepossu
Kaikista millä on iho lähtee hilsettä, on rotuja joista lähtee vähemmän esimerkiksi sen takia että turkkia tulee pestä niin usein ettei hilse lähde ajelehtimaan... Omalle koiralle voi tietenkin iedättyä siten että hilse ei aiheuta ongelmia.
- Parasrotukoskaan
Ei lähde. Itse olen allerginen juuri niille rodulle jolta lähtee, ajokoirat, beaglet jne. Meillä on 10v samojedi eikä mitään allergiaoireita. Harjataan aina kevät ja syksykarva pois ja näin koira pysyy raikkaana, eikä juuri edes karvoja lähde. Nukkuu yöt ulkona tarhassa, päivät sisällä jos joku on kotona. Erittäin helppo tapaus!
- Parasrotukoskaan
Eikä tarvi pestäkään, jos ei pyöri laissa. Harvoin keväällä joutuu masun aluksen peseen ja joskus peräpään jos on syönyt jotain tavallisesta poikkeavaa. Muuten ei pestä ollenkaan. Kaksoiskarva pitää kuitenkin muistaa harjata, niin pysyy valkoisena ja terveenä, sekä tuoksuu hyvälle.
- Niinpämutta
Parasrotukoskaan kirjoitti:
Eikä tarvi pestäkään, jos ei pyöri laissa. Harvoin keväällä joutuu masun aluksen peseen ja joskus peräpään jos on syönyt jotain tavallisesta poikkeavaa. Muuten ei pestä ollenkaan. Kaksoiskarva pitää kuitenkin muistaa harjata, niin pysyy valkoisena ja terveenä, sekä tuoksuu hyvälle.
Onkos se nyt mitään koiran elämää jollei saa kirmata kaikissa mahdollisissa kuraojissa ja lutakoissa? Suomessa ei ole vesipulaa.
- pienivalkoinen
Kyllä kaikki koirat hilseilee ja sille omalle koiralle voi tulla kestäväksi vaikka olis allergiaa. Sammarin karvasta saa pehmeää ja lämmintä lankaa. Sitä irtoaa toosi paljon! Pipolangat saa nopeasti, pitää vaan löytää kehräämö joka ottaa koirankarvaa, niitä ei ole paljon.
- asddsa-
Isomummilta voi lainata sen vanhaa rukkia ja kehrätä langat itse. Jos mummi on siirtynyt jo ajasta rajan toiselle puolle, voi neuvoa rukin käyttöön kysyä vaikka kotiseutumuseosta.
- olen-kateellinen
Kai nyt tuollaisesta karvaperseestä lähtee vaikka mitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606174- 1003202
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252496- 212138
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3531779- 271656
- 251410
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2241394- 491342
- 291312